20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Проект ДИВОВИЖНІ ПРЕТВОРЕННЯ ФІАЛКИ

Про матеріал

Проект

ДИВОВИЖНІ ПРЕТВОРЕННЯ ФІАЛКИ

Тип проекту: навчальний, груповий, міжпредметний, інформаційний,дослідницький ,середньої тривалості.

Мета і завдання проекту.

Активізувати пізнавальну діяльність учнів.

Сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей.

Розвивати навички мислення.

Прищеплювати навички роботи з додатковими джерелами інформації, вміння самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі.

Формувати навички дослідницької діяльності на основі спільної праці учнів.

Виявити позитивний вплив іонів металів на забарвлення квіток узумбарської фіалки.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Учнів 3-х класів. Миколаївської загальноосвітньої школи – інтернату №3 Керівникпроекту: Дашковська Г. Г.

Номер слайду 2

Мені цікавий цей проект, тому що я ……ЛЮБЛЮ ПРИРОДУЛЮБЛЮ КВІТИЗАХИСНИК ПРИРОДИМАЙБУТНІЙ ГОСПОДАР ЗЕМЛІДОСЛІДНИК

Номер слайду 3

В процесі роботи

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Узумбарська фіалка (сенполія) – це одна з красивоквітучих кімнатних рослин, жіноче начало в домі. Фіалки спроможні надавати емоційних якостей шлюбу, підтримувати його романтичність, повертати хороший настрій та посилюватиенергетику дому. Секрети успіху вирощування сенполій полягають у тому, що це світлолюбна культура, яка потребує притінення від прямих сонячних променів, оптимальна температура +18-20 С; поливпомірний -- у піддон теплою водою. При гарному догляді фіалка може цвісти практично цілий рік. Сенполія в домі створює відчуття справжнього домашнього затишку. Її можна на нетривалий період прибирати з вікна, використовуючи дляінтер’єру їдальні, гостьової кімнати або спальні.

Номер слайду 6

Вперше сенполію фіалко квіткову відкриву 1892 р. барон Вальтер фон Сен-Поль , військовий комендант Усамбарського округу . Прогулюючись в районіузумбарських гір він побачив незнайомурослину , дуже схожу на фіалку. Цетрапилось на території нинішньоїТанзанії, тобто у Східній Африці. Сен –Поль був зачарований : «Квітка росла вщілині прямо на камені ,вкритому мохом . Вона світилася блідо-голубуватимсвітлом у чаші із десяти темних листків, а посередині горів яскраво жовтий вогник. Формою і кольором пелюсток квітка нагадувала нашу фіалку, але буланабагато ніжніша» . Сен-Поль зібравнасіння і переслав його до ПівнічноїНімеччини своєму братові Ульріху фон Сен-Полю - 1893 р. вони впершезаквітували .

Номер слайду 7

Директор Королівського ботанічногосаду в Ганновері визначив їх як новий вид і дав назву «сенполія » на честь тих , хто знайшов і виростив квітку - сина та батька. А назва узамбарска фіалка було отримано від назв гір, де була виявленаквітка. У 1893 році на виставці квітів в Гентесенполія зацікавила квітникарів. Після неї право на промислове вирощування придбала Єрфуртська садівнича фірма Єрнста Бенарі . Відтоді того як у Європі і в Англіїввели вкультуру перші сенполії , створено велику кількість садових варіацій. Сенполію у 1927 році вперше завезли з Німеччини до США . У кінці 40 років створили товариствоафриканських фіалок в Америці. У Росіїузумбарська фіалка з’явилася на початку ХХ століття. В Україну узумбарську фіалкузавезли пізніше – на початку 60 років, переважно з Росії. Та вже через 10 років вона стала найпопулярнішою кімнатноюрослиною.

Номер слайду 8

Ця рослина нескінченна різноманітним забарвленням квітів. Більше століття узумбарска фіалка привертає увагу любителів кімнатних рослин іколекціонерів. Сучасні сорти сенполій об'єднують в групи за формою квіток. Розрізняють прості, махрові і торочкуваті сорти. Квіти можуть бути одноколірними - рожевими, червоними, білими - або кольоровими - з різними відтінками у вигляді красивих візерунків. Фіалки одні із самих популярнихкімнатних квітів. Існує безліч різновидів. Можна підібрати собі практично будь-який сорт під потрібний розмір і колір. Найпоширеніший "розмір" - 20-40 см в діаметрі розетки, але є і великі сорти, що досягають від 40 до 60 см, а є мініатюрні до 15 см, є навіть мікромініатюри до 6 см в діаметрі.

Номер слайду 9

Фіалки мініатюри іноді навіть називаютьфіалочками гномами за їх крихітнийрозмір. Фіалки міні легко уживаються на одному підвіконні в найбільшихкількостях. Крім звичайних, є також і ампельні види сенполії, у яких основне стебло галузиться, утворюючи кілька розеток листя. Листя у таких сенполії розташовані рідше, ніж у звичайнихрізновидів. Листя у сенполій зазвичай округлі або серцеподібні. У залежності від сорту можуть мати як однотоннесвітле - або темно-зелене забарвлення, так і більш складну - з невеликою білою плямою біля основи листа. Найпоширеніший спосіб розмноження - листком. Для цього потрібен здоровий, що сформувався лист. Довжина черенка повинна бути 3-4 см, з косим зрізом. Листок краще ставити у воду доутворення коріння.

Номер слайду 10

- емблема оживаючої весняної природи. У неї чудовий, ні з чим не порівнянний, ніжний запах і приємне поєднання лілового забарвлення квітки ізсоковитою яскравою зеленню листя. За однією з давньогрецьких легенд, фіалки впустила на землю дочка Зевса. Персефона, коли її викрав Плутон - володар царства мертвих. Ось чому греки вважали фіалку квіткою смутку і смерті і засипали цими квітами смертне ложе молодих дівчат. У той же час греки вірили, що фіалки уособлюють оживаючу природу, є символом весни. У стародавніх галлів фіалка вважалася символом невинності, скромності і цноти. Нею прикрашали ложі молодят і клали в могилу передчасно загиблої нареченої. Лагідна, сором'язлива, скромна - ось найпоширеніші епітети фіалки. Від галлів любов до фіалкам перейшла до французів, у яких вони стали емблемою вічної вірності й постійності. У сільській місцевості вважається поганою прикметою приносити в будинок менше, ніж такий букетик фіалок, який охоплює рука. На птахівницьких фермах принести занадто мало фіалок - значить завдати шкоди молодняку - той же, що і занадто мало примул. Якщо фіалки зацвітуть восени, це знак смерті, а в деякий регіонах - наближаєтьсяепідемії.

Номер слайду 11

Побачити фіалки уві сні добре: це віщує сприятливі зміни у ваших життєвих обставинах. У "Книзі Міддвайскіх лікарів" говориться, що вірний спосіб дізнатися, видужає чи отримав тілесні ушкодження чоловік, - прив'язати зім'яті фіалки до його середнього пальця і подивитися, засне він. Якщо засне - видужає, а ні - так помре. У грецькій легенді про фіалках йдеться, що вони вперше виросли на тому місці, де Орфей поклав на моховитих березі своюлютню. У Франції в свій час вона була емблемою бонапартистов, тому що Наполеон при висилціна Ельбу сказав, що повернеться з першими весняними фіалками. У минулі часи фіалки використовувалися в багатьох і різноманітних цілях. Їхвключали до складу любовних напоїв та амулетів. Їх зацукровують і їли як солодкість, додавали в салати, варили сиропи, варення, приправи. Препарати з квітів або листя використовували проти лихоманки і інших викликають жар хвороб, жовтяниці, плевриту та застуди. Примочками з листя заспокоювали біль, знімали припухлості, підсушували виразки, лікували хворе горло. З офіційної медицини ці кошти вже здебільшого зникли, але в народі їх пам'ятають і іноді застосовують. В Оксфорді відвар з двадцяти листків фіалки зовсім нещодавно рекомендували для полегшення болю при раку. В іншій стороні того ж графства одна людина, що страждав виразкою на щоці, попросив у лікаря дозволу полікувати її примочкою з фіалкових листя. Він отримав дозвіл,застосував своє засіб - і виразка пройшла і більше не поверталася. А Хохберг (1675) склав поетичну алегорію, присвячену цьому прекрасному і ніжномуквітки: Мартовская фиалка затерялась в траве. Но далеко разносится ее прелестный запах. Благочестивость иногда лежит, спрятанная в углу,И сохраняет до поры свою честь.(Хохберг, 1675)

Номер слайду 12

Узумбарська фіалка (сенполія) – цеодна з красивоквітучих кімнатнихрослин, жіноче начало в домі. Фіалки спроможні надавати емоційних якостей шлюбу, підтримувати його романтичність, повертати хороший настрій та посилювати енергетику дому. Сенполія в домі створює відчуттясправжнього домашнього затишку. Її можна на нетривалий період прибирати з вікна, використовуючи для інтер’єруїдальні, гостьової кімнати або спальні. Кімнатні рослини, що приносять кохання

Номер слайду 13

Хлопчик і фіалка Наталя Гуркіна. А чи знаєш ти, що квіти теж, як і ми люди можуть плакати і сміятися? А ще вони вміють дружити. Не віриш? Так давай ятобі розповім історію, про яку мені розповіла знайома лілія. Сталася вона ранньої весни на невеликому присадибній ділянці. Квіти, прокинувшись від довгого сну, солодко тягнули стеблинки до сонечка. Вони ретельно розправляли листочки і кокетливо чепурилися. Всі вони були, по-своєму, чарівні, але, найкрасивішою серед них була фіалка. Її кілька років тому привіз з лісу маленький хлопчик, хазяйський син. Він з трепетом доглядав за своєю подружкою: щовечора поливав, а вранці, прокинувшись, біг побажати хорошого дня. І, фіалка відповідала йому взаємністю. А як вони любили побалакати! Про все! Хлопчик розповідав про школу, друзів, про те що його радувало і непокоїло. І, фіалка завжди уважно його слухала. Вона дуже переживала, коли що-то, у її маленького друга, не ладилося, і завжди раділа, коли все було добре. Коли хлопчик плакав, з мініатюрних квіточок фіалки падали на землю маленькі крапельки-сльози. А, коли її друг радів, то все квіточки так променисто посміхалися, що навіть сонечко на небі починало наспівувати якісь свої сонячні пісеньки. Ось так і дружили хлопчик і квітка поки одного разу, серед ночі, небо, розсердившись, не почало кидати на землюблискавки. Під проливним дощем в ту ніч загинуло багато квітів. Вранці, вийшовши на ганок, хлопчик побачив, що листочки його улюбленої фіалки нерухомо лежать на землі, а її пом'яті квіточки покояться поруч. Фіалка була мертва. Трепетно хлопчик брав кожну гілочку і просив, щоб вона повернулася. Не помирай! Я прошу тебе, не вмирай! Чуєш, вернись! - Звертався він до своєї подружки. Його плач і крик рознеслися по всій окрузі. Батьки пробували відвернути сина від квітки, але він так ніжно і трепетно тримав у долоньках свою маленьку подружку, що вони відступили. Батьки зрозуміли: їхній син втратив друга. Вони б дужехотіли допомогти своїй дитині, але це було неможливо. А хлопчик, стоячи на колінах, акуратно брав у руки кожну стеблинку і, щось шепотів. Його сльози намистинками падали на неживі листочки: одна, друга, третя крапелька .... Вернись, вернись! Будь ласка! - Просив він фіалку. - Я ніколи більше не залишу тебе саму, чуєш?! Я посаджу тебе в горщик. Ти будеш завжди зі мною, тільки не йди!Сльози заливали обличчя .. Йшов час, продовжував безутішно сидіти над квіткою ... Він щось говорив, говорив, говорив ... Про що він їй розповідав, ніхто не чув, навіть батьки. Але, раптом, один стеблинка підняв свої пелюстки. Щасливе «Ура» задзвеніло на всю округу! Сльози. Вони тонкими струмками бігли по щоках ... Сльози радості і щастя!І ти знаєш, в той момент плакало навіть небо. Чи не грозою, немає, - теплим літнім дощем!Ось така історія про кохання, дружбу і віру. Адже тільки вони здатні повернути до життя. А тепер, пора спати!

Номер слайду 14

Наталя Гуркіна- Мене, мене візьми з собою, - попрохав тоненький дівочий голосок стареньку жінку. Бабуся, яка повільно йшла по лісу і збирала трави, зупинилася. Вона почула прохання, алеозирнувшись, нікого не побачила: Де ти? Покажися. Ось тут я, біля пеньочку, – ніби проспівав, голос. – Листочка лише прийміть. Це я від дощу так ховалася, - пояснила дівчина. От ти де, маленька, - нахилилася над невеличким кущиком бабуся. - А які оченята в тебе гарнюні! – з захопленням проказала. Дякую, - засоромилася дівчина. А чому ж ти не хочеш тут залишитися? – здивувалася старенька. А яка з мене тут користь? Ви ж зараз на ліки рослини збираєте, так?Так, маленька, ти правильно помітила. Я прийшла трави на засіб від кашлю зібрати. Сама знаєш, що як холоди настануть, то і хвороби до людей чіплятися почнуть... Знаю-знаю. Тому і прошу, щоб ви мене з собою взяли. Я користь хочу людям принести, розумієте?Розумію, дитинко, розумію, - лагідно проказала старенька жінка і, поставивши на землю кошика, додала: Дякую тобі Фіалко. Без тебе діткам сироп гірким був би, а так малюки з радістю питимуть цілющу мікстуру. Для Петрика й Наталочки зібрала я фіалочки... Сиропи будуть пити,не будуть більш хворіти!

Номер слайду 15

Тобі шепочу квітками фіалки. Ніжній половині, до Восьмого березня. Тобі шепочу квітками фіалки,І зву до себе у чудовий рай.І всі пташки зліталися у зграйки, Там, де шумить пісенний водограй. Такого зроду я не бачив неба,Воно дивилось ніжністю очей. Я там впізнав кохану королеву, І шлях до неї радістю тече. Ласкаво доторкнуся свого щастя,І серцем відчуваю ніжний спів. І сонце вже ніколи не погасне, Своє кохання я знайти зумів…

Номер слайду 16

У книзі Н. Сладкова «Планета чудес, або неймовірні пригоди мандрівника Парамона» є маленьке оповідання «Квіти,які говорять»«Як тільки ми спустилися з гори у долину, мій провідник відразу забувпро мене Він кинувся збирати квіти Це була долина квітів. Геолог квапливо зривав їх, уважно розглядав, щось записував. Губи його беззвучно ворушилися. Здавалося, що він розмовляє з квітами. Ніби він їхпро щось запитує, а вони йому відповідають.«Вже геолог він? - подумав я - Може, він ботанік чи поет?»- Що ви там шепочете? - запитав я голосно.- Я знайшов скарб! - відповів геолог - У цій долині глибоко під землею заховані незліченні скарби!- Це хто ж вам сказав? - здивувався я- Вони сказали, - крикнув геолог - Квіти.«Непогано, - подумав я - Те квіти - палії, то підземні, то говорять ».- Наші квіти такі! - вигукував геолог - Їм відомі всі скарби, заховані в землі Потрібно лише розуміти їхню мову - вони все розкажуть. "Це не казка. У зонах рудних родовищ з ґрунту в рослини надходять інакопичуються в них підвищені кількості елементів, що утворюють рудну поклад Це призводить до появи у рослин відхилень у формі,забарвленню листя і квіток.

Номер слайду 17

Підготовка до проведення досліду щодо впливу металів на забарвлення квіток узумбарської фіалки.3 рослини фіалки:1 - утворює суцвіття рожевого кольору,блакитного;фіолетово - блакитна. Готуємо розчинрожевий розчин перманганату калію ірозчин алюмокаліевих квасцов (4-5 г / л).

Номер слайду 18

Проведення маркування досліджуваних експонатів. Записуємо дату і час проведення досліду 18.04.2011 року. Досліджуваний експонат виставляємо на дослідницький стіл

Номер слайду 19

Ми з'ясували , що краще починати досліднавесні, коли у фіалки починаютьвідростати нові пагони, але суцвіття ще не сформувалося. Рожеву – розчиномалюмокаліевих квасцов. Блакитну та фіолетово – білу фіалки 1-2 рази на тиждень поливаємо рожевим розчином перманганату калію

Номер слайду 20

Спостерігаємо, доглядаємо,поливаємо,та робимо висновки.

Номер слайду 21

25. 04 11 Накопичення речовини, зміна кольоружилкування листків.

Номер слайду 22

08. 05. 11 р.

Номер слайду 23

10. 05 2011 Поступова зміна кольору пелюстків(блакитний – на білий).

Номер слайду 24

10. 06 2011 Ми досягли результату

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Урок –конференція.

pptx
Додано
13 січня
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку