Урок природознавства в 1 класі , тема "Домашні тварини рідного краю"

Про матеріал
Розробка уроку з природознавства для учнів 1 класу допоможе вчителю краще розкрити тему, познайомити школярів з прирученням диких тварин до утримання в неволі, дізнатися більше про користь свійських тварин, про шанобливе ставлення до них. Тут є прислів'я, загадки про тварин, які можна використати в позаурочний час.
Перегляд файлу

 

Тема:                               Свійські тварини рідного краю.

Мета: розширити і узагальнити знання учнів із теми «Свійські тварини»; вчити визначати відмінності між дикими та свійськими тваринами; показати значення свійських тварин для людини і залежність тварин від своїх господарів; формувати  вміння характеризувати тварину;розвивати мовлення учнів, логічне мислення, уяву, пам’ять; виховувати турботливе ставлення до свійських тварин.

 

 

                                                      Хід уроку

І. Організаційний момент.

           Вже дзвінок нам дав  сигнал:

           Працювати час настав!

            Тож і т и часу не гай,

            Працювати починай.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  а) Бесіда

         - Яких тварин ви знаєте?

        - На які групи вони поділяються?

        - Чим відрізняються дикі тварини від свійських?

  б) Гра « Хто  зайвий?» ( група свійських тварин і одна дика)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  а) Бесіда

      - Яких свійських тварин роз водять у нашому селі?

      - Хто бачив як їх годують? Хто допомагав?

   б) Повідомлення теми і мети  уроку.

      Говорять, що свійська тварина – хранитель родинного вогнища,що вона допомагає заспокоїти хазяїна, радує його після напруженого робочого дня.

Сьогодні під час гри ми спробуємо «годувати наших тварин, доглядати за ними, дізнаємося про минуле свійських тварин.

ІV. Спільне відкриття нових знань.

   а) Робота з підручником

     - Яких свійських тварин розводять у вас вдома?

     - Для чого люди утримують тварин в своїх господарствах?

     - Що в першу чергу робить гарний господар на фермі вранці?

   б) гра «Кому що до вподоби?»

       * діти «годують» тварин – фронтальна робота

       *діти розповідають як доглядати за тваринами (розчесати гриви і     хвости, почесати щіткою шерсть, поміняти підкови,зібрати яйця,випустити качок і гусей на ставок тощо) – робота в парах.

      в) Час відпочинку

          презентація «З історії свійських тварин».

V. Фізкультхвилинка (вправи під мелодію пісні «Танець каченят»)

VІ. Формуваня знань, умінь і навичок.

     а) робота в зошиті (с.48). Що тварини дають людині.

      б) гра «Знайди своє місце» - робота в групах

          - Яких тварин не згадували на уроці?

         - До яких груп тварин вони належать?

         - Які продукти може продати на ярмарку господар, що вирощує                                  цих тварин?

       г) Конкурс загадок.  

Я великий, я красивий,

Як біжу я, в’ється грива.

Копитами туп – туп – туп,

По камінню цок – цок – цок.

Хвіст у мене довгий – довгий,

Хвіст у мене,мов шовковий.

                                             (Кінь)

      Народився бородатим,

       Та не зміг вас здивувати.

        Обдирає з стовбурів

       Лико не для личаків.

       Вкритий пухом з головою,

       Бродить лугом між травою.

                                             (Козел)

А вила над собою несе усім на страх,

А ззаду мухобоєм хлясь – мах, хлясь – мах.

                                                  (Корова)

Мале кумедненьке воно: у дворі гуляє,

Або підійде під вікно – хліба дожидає.

Буває ,з двору як чкурне, щукать його – робота!

Або дивується воно, що перед ним ворота.

                                                         (Теля)

Звірята рогаті, та ще й бородаті,

Ходять пастись в лози. Хто це?

                                                    (Кози)

 

Ні старому, ні малому

Не дасть приступитись до дому.

                                                      (Собаки)

Із рогами, а не бик, доять, а не корова,

Кору здирає, а кошиків не плете.

                                                            (Коза)

По землі ходить, а неба не бачить.    (Свиня)

 

І вдень, і в ночі у кожусі на печі.  (Кіт)

 

Двічі родився. У школі не вчився,а години знає.  (Півень)

                                                                                                                         Шипить, гелгоче, щипнути мене хоче.         (Гусак)

 

Має гребінь, а розчисатись ним не може.   (Півень)

 

       - В яких українських народних казках згадуються домашні тварини?

        -Які ви знаєте скоромовки про свійських тварин?

Vіі. Підсумок уроку

а) бесіда

- Чи важка праця фермера?

- Із якою метою люди вирощують тварин?

- Чи залежить результат праці фермера від докладених зусиль?

б) Цікаві факти

   Люди з вдячністю створюють свійським тваринам пам’ятники. В Індії в одному із храмів стоїть велетенська скульптура  корови. Віруючі люди схиляються в молитві перед нею, прикрашають квітами.

   В Голландії молочній корові спорудили пам’ятник. На постаменті зробили напис «Наша мама»

    У Німеччині та Данії споруджено пам’ятник свині.

 

 

 

 

 

 

7

 

Собака

       Перша тварина, яка була приручена людиною. Її далекі родичі – вовки і шакали. Є багато порід собак. Вони служать в армії, рятують людей з-під завалів та на воді, супроводжують сліпих, знаходять на митниці заборонені для вивозу речі.

Свиня

     Це дуже цікава і розумна тварина. Її предок – дика свиня, яка і тепер живе в лісах. Одомашнена вона була дуже давно, невдовзі після собаки.

     Свині люблять купатися. Дбайливі господарі навіть миють їх душем. А чому свині лізуть у болото? Виявляється, коли болото висихає, свиня треться об стіни і разом із сухим болотом злущує комах, що поселились на ній.

      Від цих тварин людина одержує м’ясо, сало, із щетини роблять щітки.

Коні

    Вони походять від диких коней, які й тепер зустрічаються в пустелях Монголії.

     Очі у коней великі і красиві. Густа грива. Копито – це один ніготь, що розрісся. Він допомагає коневі безболісно і швидко бігати по твердій землі. Якщо на табун нападають хижаки, коні стають так, щоб у колі сховати малят, а ноги лишають назовні, щоб відбиватися.

Корови

     Предок корови – дикий тур – уже вимерла сильна тварина з великими рогами. Свійська корова відрізняється від свого предка. На нозі має чотири пальці, але спирається лише на два передні – копито. У давнину корів використовували заради м’яса і шкури, потім – для перевезення вантажів, і лише з часом їх навчилися доїти. Із молока готують сир, сметану, кефір.

Кролі

       Також походять від диких кролів, які по нині живуть в Україні. Розводять кролів заради м’яса, шкурок і пуху. Із шкурок шиють шапки, шуби, коміри. Із пуху плетуть теплий одяг.

Вівці

      Живуть поруч із людиною дуже давно. Походять від диких гірських баранів – муфлонів. Пасуться стадами – отарами. Мають густу шерсть.

Барани не тікають від ворога, а б’ють його рогами. Люди вивели багато різних порід овець. Одні дають довгу шерсть, другі – смачне і поживне м’ясо, треті – легку і теплу шкіру. Із овечого молока роблять смачний сир.

Кури

      Це перші птахи, приручені людиною. Диких родичів у курей дуже багато. Це куріпка, тетерук, глухар, фазан тощо. А походять вони від диких курей, що і зараз живуть в Азії. Кури не можуть плавать, оскільки їхнє пір’я одразу злипається. Курка слідкує чистотою свого дзьоба. Ретельно чистить його об траву. Полюбляють купатися в піску.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Райгородська ЗОШ  І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    Урок природознавства       1 клас

 

 

 

Свійські тварини

                рідного краю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                         Вчитель:   Л.М.Чекаль     

docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку