Урок направлений дати уявлення учням про Чорне та Азовське море. Матеріал містить цікаві завдання для дітей, щоб закріпити матеріал. Для підсумку була взята вправа "Мікрофон"
Тема: Чорне та Азовське море
Мета: дати уявлення учням про Чорне та Азовське моря; закріпити вміння працювати з картою України; познайомити дітей з глобусом; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, уяву; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю; прищеплювати патріотичні почуття
Тип уроку: Засвоєння нових знань
Обладнання: фізична карта України, глобус, ноутбук, екран, наочні матеріали
План
І. Організація початку уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів та повідомлення теми,мети та задач уроку
2.1. Розповідь вчителя
2.2. Розгляд глобуса
ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
3.1. Чорне море
3.2. Азовське море
3.3.Фізкультхвилинка
3.4. Гра «Впізнай море»
ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів
4.1. Гра «Згадайно»
4.2. Гра «Розсели рибу»
V. Підсумок уроку
5.1. Гра «Мікрофон»
Хід уроку
І. Організація початку уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів та повідомлення теми,мети та задач уроку
2.1. Розповідь вчителя
Сьогодні на уроці, ми продовжимо мандрувати нашою країною. Сьогодні нас чекає подорож до наших чудових морів. Напевно ви вже відвідували моря.
2.2. Розгляд глобуса
А зараз погляньте на ось цей предмет. Це глобус - зменшена копія земної кулі. Зараз ми на ньому знайдемо наші моря. Ось ми бачимо їх. А ось на цій мапі України ми бачимо їх у більш збільшеному варіанті .Як називаються ці моря?Хто прочитає?Яким кольором вони позначені. Хто відпочивав на цих морях?
ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
3.1. Чорне море
За своїми розмірами Чорне море глибше і більше, ніж Азовське.
Його найбільша глибина — 2245 м. Через велику кількість водоростей Чорне море темніше за інші моря. Можливо, тому його назвали Чорним. Тут багато риб серед яких невелика акула катран, камбала капкан у цієї риби тіло плоске, низу біле, а зверху має темно-сірий колір. А також найбільша риба це білуга.
Чорне море — важливий район транспортних перевезень: зерно, залізна руда, металопрокат, боксити, непродовольчі товари особистого вжитку. Один з найбільших курортних регіонів Євразії.(демонстрація малюнків риб, краєвидів, перегляд відео)
3.2. Азовське море
Наступне море, яке омиває Україну – Азовське. За своїми розмірами воно в 11 разів менше ніж Чорне море, та майже в 150 разів мілкіше, його максимальна глибина — 14 м. Хоча Азовське море часто називають затокою Чорного моря, його природа є своєрідною та неповторною. Тут машекають риби судак, осетер, оселедець, хамса, камбала, лящ. А тепер поглянемо відео
3.3.Фізкультхвилинка
3.4. Гра «Впізнай море»
А зараз погляньте на ці малюнки та догадайтесь що це за море і скажіть чому ви так думаєте.
ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів
4.1. Гра «Згадайно»
А тепер згадаймо що ми знаємо про нашу Батьківщину. Що ви про неї знаєте?
Яка столиця України?
Яка найбільша річка?
Які моря омивають Україну?
4.2. Гра «Розсели рибу»
А зараз гра «Розсели рибу». Погляньте на зображення риб. Вам потрібно розселити їх по морям, де яка риба мешкає.(діти виходять до дошки і вішають картинки риб)
V. Підсумок уроку
5.1. Гра «Мікрофон»
А зараз за допомогою мікрофону я дізнаюсь про ваші знання. Ми повинні будете відповідати так: «Сьогодні на уроці я дізнався про…»