Урок №2 - це сценарій уроку з теми "Приватна та публічна інформація. Захимт особистої приватної інформації. Безпека використання інформації ". Розробкою уроку можуть скористатися всі бажаючі учителі, які викладають інформатику в початковій школі.
Тема. Приватна та публічна інформація. Захист особистої приватної інформації. Безпека використання інформації.
Мета. Допомогти учням з’ясувати що означають терміни «приватна та публічна інформація», навчитися розрізняти приватну та публічну інформацію, а також захищати приватну інформацію і правильно нею користуватися.
Розвивати спостережливість, пам’ять, мовлення, спостережливість, вміння аналізувати і робити висновки, інформаційну компетентність учнів та комунікативні навички, здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.
Сприяти вихованню бажання дотримуватись правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі, бережливого ставлення до комп’ютерних пристроїв, почуття відповідальності за надану інформацію.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація, відеофільм «Безпека в мережі»
Програмне забезпечення: Інформатика 1 рік навчання, 2 сходинка, завдання: «Вікна», «Яблука», «Розмальовка», 3 сходинка: «Літери», «Приклади».
Хід уроку
І. Організація класу (1 хв.)
Дзвоник весело співає,
Учнів всіх у клас скликає,
Що ж цікаве нас чекає?
Може хтось із вас вже знає?
ІІ. Актуалізація опорних знань (5хв.)
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Постановка мети. (1хв.)
Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, що означає приватна та публічна інформація. Поговоримо, чому і як потрібно захищати особисту приватну інформацію. Як безпечно використовувати інформацію.
ІV. «Відкриття» нових знань. (15 хв.)
З давніх-давен людина спостерігала за навколишнім світом. Вона осмислювала побачене і намагалася зберегти та передати отриману інформацію. До нас ця інформація дійшла за допомогою: наскальних малюнків, папірусів, книг, музики, живопису.
З інформацією можна виконувати дії. Її можна отримати, зберегти, опрацювати, передати. Таким чином відбуваються інформаційні процеси. Зверніть увагу, що передавання інформації здійснюється за допомогою повідомлень від джерела до приймача.
Приватна інформація - може точно вказати на людину: адреса, дані паспорта, номер телефону, місце роботи батьків, електронна скринька.
Особиста інформація - може бути притаманною багатьом людям: вік, улюблена їжа, хобі (захоплення), школа, в якій ти навчаєшся, ім’я, прізвище.
Приватну інформацію треба використовувати правильно. Не варто її вказувати на своїй сторінці в соціальній мережі, а саме: домашню адресу, номер телефону, місце роботи батьків. Надавайте в Інтернеті мінімальну інформацію про себе, бо ви ніколи не знаєте справжніх намірів інших людей.
V. Закріплення вивченого. (5 хв.)
1. Розгадайте ребус (приватна)
Прочитай повідомлення, скориставшись підказкою.
Козацькому роду нема переводу.
VІ. Фізкультхвилинка (1хв.)
Раз, два — усі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П’ять, шість — на воді кріпнуть крильця молоді.
Сім, вісім — що є сили всі до берега поплили.
Дев’ять, десять — розгорнулись, обсушились, потягнулись.
VІІ. Рефлексія діяльності (2хв.)
Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася)….
Я запам’ятав (запам’ятала) …
Мені дуже сподобалось …
Мене вразило …
Я ніколи не буду …
VІІІ. Робота за комп’ютером. (10 хв.)
(Ці ігри допоможуть молодшим школярам розвивати навики роботи з комп’ютерною мишею).
Наші очі відпочивають: