Урок інформатики для 2 класу на тему "Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією. Увімкнення та вимкнення комп'ютера.""

Про матеріал

На уроці організовано навчання у захищених закритих середовищах з можливістю учнів співпрацювати між собою для розвитку як ІКТ, так і комунікативних та соціальних компетенцій; використані ресурси і навчальні завдання, які розташовані у вільному доступі в мережі Інтернет, з метою розвитку логічного та критичного мислення, пам'яті, просторової та творчої уяви учнівства.


Перегляд файлу

Інформатика

2 клас

Тема: Пристрої для роботи з інформацією.

Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією.

Увімкнення та вимкнення комп'ютера та інших пристроїв.

 

Мета:

  • ознайомлення з комп’ютером та іншими пристроями для роботи з інформацією;
  • формування умінь та навичок вмикання та вимикання комп’ютера та інших пристроїв;
  • розвиток уважності, пам'яті, логічного мислення;
  • виховання організованості, формування умінь організовувати своє  робоче місце;
  • виховання інтересу до вивчення інформатики.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютер, проектор, проекційний екран, презентація, роздавальний матеріал («смайли», картинка з оркестром і музика відповідна або відеофрагмент «музика у виконанні оркестру»,  картки з диференційованими завданнями), програмне забезпечення «Інформатика 1 рік навчання»,

Онлайн-завдання:

https://learningapps.org/1746100
https://learningapps.org/2097553
https://learningapps.org/1859572
https://learningapps.org/1143908
https://learningapps.org/1123061
https://learningapps.org/1147570
https://learningapps.org/1145714
https://learningapps.org/1725757
https://learningapps.org/2100034

Література: Сходинки до інформатики : підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В.Коршунова. – К. : Генеза, 2012. – 112 с. : іл..

На допомогу: https://www.youtube.com/watch?v=SWLZ96oXikA

Гра з Фіксіками https://www.youtube.com/watch?v=14Gec5ub5GM

Хід уроку

  1.                Організаційна частина

Привітання

Добрий день!

Пролунав дзвінок –

Починаємо урок.

Працювати будемо старанно,

Щоб наприкінці

Сказали всі, що у нашім другім класі

Діти – просто молодці.

Емоційне налаштування на урок

Серед смайлів, які лежать на ваших столах, я пропоную вам обрати і показати той, з яким настроєм ви прийшли на урок. Бачу, що настрій не у всіх гарний.

Для того, щоб підняти поганий настрій, подивіться один одному в очі, посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншим. От бачите від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому комп’ютерному класі.

II. Повідомлення теми і мети уроку

Мотивація навчальної діяльності

Ви напевно бачили великий оркестр і чули його гру (На екран висвітлити Картинку з оркестром і музику або відеофрагмент Гра оркестру. Музика грає тихенько, Ви говорите далі). У ньому багато різних інструментів: скрипки, віолончелі, духові інструменти, струнні, звичайно ж рояль. Кожен інструмент грає свою музичну партію. Звук від різних інструментів зливається в один музичний твір. Для того щоб усі інструменти звучали разом, а не кожен сам по собі, оркестром керує диригент.

Комп’ютер чимось подібний до оркестру. У ньому теж багато різних «інструментів», і кожен виконує свою справу.

І сьогодні на уроці ми дізнаємося, що він собою являє, з яких частин складається.

III. Опрацювання нового матеріалу

Розповідь

Сьогодні важко уявити своє життя без комп’ютерів.

(Демонстрація на прикладах):

Комп’ютер допомагає швидко і безпомилково провести складні обчислення, складати музику, швидко перекласти текст з однієї мови іншою.

За допомогою комп’ютерів  створюють навіть мультиплікації та відеофільми.

За допомогою комп’ютерів друкують книжки, підручники, журнали та газети.

Комп’ютери застосовують у супермаркетах, банках, бібліотеках, касах продажу квитків, перукарнях, лікарнях тощо.

У різних галузях використовують різні види компютерів.

(розібрати https://learningapps.org/2100034 )

Кожний комп’ютер має основні пристрої:

  •                   Клавіатура

Як же інформація потрапляє до комп’ютера?

В цьому нам допоможе пристрій введення – клавіатура. З її допомогою людина «спілкується», «розмовляє» з комп’ютером. На клавіатурі розташовані клавіші, на яких зображені цифри, букви та різні символи. Людина, натискаючи певні клавіші, вводить інформацію в комп’ютер і цим самим дає завдання комп’ютеру або щось надрукувати, або обчислити, або намалювати.

  •                   Монітор

Перед клавіатурою стоїть монітор. На екрані монітора ми бачимо інформацію, з якою працює комп’ютер. Монітор подібний до телевізора. Монітор – це пристрій для виведення інформації: текстової, числової, графічної, відеоінформації.

  •                   Миша

Наступний пристрій – миша – це один із можливих маніпуляторів. Миша – це пристрій для введення інформації в комп’ютер. Він інколи може замінити клавіатуру і полегшити роботу на комп’ютері.

Перша комп’ютерна миша мала вигляд маленького дерев’яного коробка з колесиками. З нього до системного блока тягнувся дріт, який нагадував хвіст звичайної миші. За таку схожість цей комп’ютерний пристрій і назвали мишею.

  •                   Системний блок

І нарешті, найголовніший пристрій комп’ютера – системний блок. Системний блок подібний до коробки або ящика. Але це не проста коробка. У ній знаходяться процесор – «мозок» комп’ютера, пам’ять, дисковод та багато інших важливих пристроїв. У ньому проводяться обчислення, зберігається важлива інформація.

 

Крім основних пристроїв ще використовують допоміжні пристрої:

звукові колонки, принтер, сканер та модем.

Колонки – пристрій для відтворення звуку.

Принтер – пристрій для друкування тексту і зображень.

Сканер – це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер те, що зображено на малюнку чи фотографії, написано у підручнику чи в журналі.

Модем – це пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп’ютерами, які знаходяться в різних місцях.

https://www.youtube.com/watch?v=Q69l5MGtQq4

IV. Засвоєння нових знань.

Гра «Обери зайве»

А зараз ми перевіримо як ви запам’ятали основні та допоміжні пристрої. Перед вами слайд з предметами, де зображені основні та допоміжні пристрої. Вам потрібно вибрати зайве.

  •                   З цим завданням ви гарно впорались, а тепер подивимось, як ви відгадаєте мої загадки.

Розгадування загадок

Подивись у це вікно.

Знаєш, чарівне воно.

На вікні немає штор.

Що це діти? (Монітор)

Має хвостик, очі-кнопки,

Не боїться кішки!

Під долонею працює

Вправна, зручна (Мишка)

Є багато різних кнопок 

І струнка статура.

Відгадайте діти, що це?

Це (Клавіатура)

Ось на нім комп'ютер пише

І малює без зупинки

Найцікавіші картинки

А влаштовує цей хор

Чарівник наш -...(монітор)

(на моніторі Пейзаж: Ліс, поле, море, сонечко)

Фізкультхвилинка «Прогулянка»

https://www.youtube.com/watch?v=aGF9xQxd338

V. Формування вмінь і навичок

Усім хочеться вже, мабуть, сісти за компютери, але…пересісти за комп’ютер зможе тільки той, хто знає й дотримується правил поведінки й техніки безпеки в кабінеті!!!

Повторення правил техніки безпеки

Зараз ми з вами повторимо ці правила:

  1.               Пересідати за комп’ютери треба спокійно, не кваплячись, не штовхаючись.
  2.               Не розміщувати на робочому місці сторонні речі.
  3.               За комп’ютером потрібно сидіти рівно, так, щоб екран знаходився на відстані не менше 50 см від очей.
  4.               Працювати за комп’ютером можна тільки з дозволу вчителя.
  5.               Бережно ставитися до всіх пристроїв.
  6.               Не можна торкатися пальцями екрану монітора.
  7.               У випадку виникнення неполадок треба повідомити вчителя.

 

Тож, працюючи за комп’ютером, ніколи не забувайте ці правила.

Практична робота

Бачу, що правила ви всі знаєте, сподіваюся, що всі ви будете їх і дотримуватися! Тому ми можемо вже приступити до роботи за комп’ютером.

(У кожного учня є місце за комп’ютером, вони будуть сидіти так, як їх посадили на першому уроці, бо буде плутанина та зайві питання, якщо не на цьому, то на наступному уроці).

  •                   (Робота з Мишею, нагадати як правильно працювати Мишею):

на комп’ютерах завантажено програму «Інформатика 1 рік навчання», сьогодні ми піднімемося з вами на сьому сходинку, знаходимо сходинку під № 7.

Спочатку ми виконаємо завдання «Вмикання комп’ютера».

 

А зараз завдання «Вимкнення комп’ютера»

  •                   Молодці. Тепер ви це вмієте робити, й, сподіваюся, будете правильно вмикати й вимикати комп’ютер не тільки в школі, але й дома.

 

Вправи для очей

https://www.youtube.com/watch?v=6VUds60cYGM

(Поки учні виконують вправи для очей, завантажується на робочі столи учнівських ПК нове завдання):

 

Робота з клавіатурою

Складові комп’ютера:

https://learningapps.org/1143908

 

VI. Підсумок уроку.

  •                   А зараз давайте пограємо в гру «Так чи Ні». Я буду називати дії, які може робити комп’ютер та які не може. Вам потрібно уважно слухати та вибрати тільки ті дії, які вміє робити комп’ютер. Якщо так – плесніть в долоні, якщо ні – тупніть ногою (!!! під нами 2 поверх!!! І ТЕЖ ЙДЕ УРОК).

(Обчислювати, складати вірші, усміхатися, програвати музику, грати у футбол, прибирати в кімнаті, грати в шахи, танцювати, стрибати, допомагати поліції, перекладати з однієї мови на іншу)

Молодці. Впорались.

  •                   А хто може назвати види сучасних комп’ютерів?
  •                   А які основні складові комп’ютера?
  •                   З якими з них ми сьогодні працювали?
  •                   Назвіть допоміжні пристрої комп’ютера.
  •                   Як вмикається комп’ютер?
  •                   Як правильно вимкнути комп’ютер?

 

На кожному наступному уроці ви будете отримувати все більше знань про комп’ютер, умінь та навичок роботи з його пристроями.

 

У сучасному суспільстві без комп’ютерів жити дуже важко, у майбутньому на нас чекають ось такі комп’ютери

(демо https://www.youtube.com/watch?v=vNDLrToAG30 ),

тому ми повинні добре вчитися, багато знати, щоб не тільки бути, як зараз, користувачами, але у майбутньому – бути винахідниками, творцями чогось подібного, або й чогось, що здивувало б наступні покоління.

 

Дякую вам за урок, до побачення!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кривчанська Антоніна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чайдак Людмила Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Неткова Наталия
    Матеріал поданий цікаво. Думаю, дітям сподобається. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
28776
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку