На уроці організовано навчання у захищених закритих середовищах з можливістю учнів співпрацювати між собою для розвитку як ІКТ, так і комунікативних та соціальних компетенцій; використані ресурси і навчальні завдання, які розташовані у вільному доступі в мережі Інтернет, з метою розвитку логічного та критичного мислення, пам'яті, просторової та творчої уяви учнівства.
Інформатика
2 клас
Тема: Пристрої для роботи з інформацією.
Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією.
Увімкнення та вимкнення комп'ютера та інших пристроїв.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютер, проектор, проекційний екран, презентація, роздавальний матеріал («смайли», картинка з оркестром і музика відповідна або відеофрагмент «музика у виконанні оркестру», картки з диференційованими завданнями), програмне забезпечення «Інформатика 1 рік навчання»,
Онлайн-завдання:
https://learningapps.org/1746100
https://learningapps.org/2097553
https://learningapps.org/1859572
https://learningapps.org/1143908
https://learningapps.org/1123061
https://learningapps.org/1147570
https://learningapps.org/1145714
https://learningapps.org/1725757
https://learningapps.org/2100034
Література: Сходинки до інформатики : підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В.Коршунова. – К. : Генеза, 2012. – 112 с. : іл..
На допомогу: https://www.youtube.com/watch?v=SWLZ96oXikA
Гра з Фіксіками https://www.youtube.com/watch?v=14Gec5ub5GM
Хід уроку
Привітання
Добрий день!
Пролунав дзвінок –
Починаємо урок.
Працювати будемо старанно,
Щоб наприкінці
Сказали всі, що у нашім другім класі
Діти – просто молодці.
Емоційне налаштування на урок
Серед смайлів, які лежать на ваших столах, я пропоную вам обрати і показати той, з яким настроєм ви прийшли на урок. Бачу, що настрій не у всіх гарний.
Для того, щоб підняти поганий настрій, подивіться один одному в очі, посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншим. От бачите від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому комп’ютерному класі.
II. Повідомлення теми і мети уроку
Мотивація навчальної діяльності
Ви напевно бачили великий оркестр і чули його гру (На екран висвітлити Картинку з оркестром і музику або відеофрагмент Гра оркестру. Музика грає тихенько, Ви говорите далі). У ньому багато різних інструментів: скрипки, віолончелі, духові інструменти, струнні, звичайно ж рояль. Кожен інструмент грає свою музичну партію. Звук від різних інструментів зливається в один музичний твір. Для того щоб усі інструменти звучали разом, а не кожен сам по собі, оркестром керує диригент.
Комп’ютер чимось подібний до оркестру. У ньому теж багато різних «інструментів», і кожен виконує свою справу.
І сьогодні на уроці ми дізнаємося, що він собою являє, з яких частин складається.
III. Опрацювання нового матеріалу
Розповідь
Сьогодні важко уявити своє життя без комп’ютерів.
(Демонстрація на прикладах):
Комп’ютер допомагає швидко і безпомилково провести складні обчислення, складати музику, швидко перекласти текст з однієї мови іншою.
За допомогою комп’ютерів створюють навіть мультиплікації та відеофільми.
За допомогою комп’ютерів друкують книжки, підручники, журнали та газети.
Комп’ютери застосовують у супермаркетах, банках, бібліотеках, касах продажу квитків, перукарнях, лікарнях тощо.
У різних галузях використовують різні види комп’ютерів.
(розібрати https://learningapps.org/2100034 )
Кожний комп’ютер має основні пристрої:
Як же інформація потрапляє до комп’ютера?
В цьому нам допоможе пристрій введення – клавіатура. З її допомогою людина «спілкується», «розмовляє» з комп’ютером. На клавіатурі розташовані клавіші, на яких зображені цифри, букви та різні символи. Людина, натискаючи певні клавіші, вводить інформацію в комп’ютер і цим самим дає завдання комп’ютеру або щось надрукувати, або обчислити, або намалювати.
Перед клавіатурою стоїть монітор. На екрані монітора ми бачимо інформацію, з якою працює комп’ютер. Монітор подібний до телевізора. Монітор – це пристрій для виведення інформації: текстової, числової, графічної, відеоінформації.
Наступний пристрій – миша – це один із можливих маніпуляторів. Миша – це пристрій для введення інформації в комп’ютер. Він інколи може замінити клавіатуру і полегшити роботу на комп’ютері.
Перша комп’ютерна миша мала вигляд маленького дерев’яного коробка з колесиками. З нього до системного блока тягнувся дріт, який нагадував хвіст звичайної миші. За таку схожість цей комп’ютерний пристрій і назвали мишею.
І нарешті, найголовніший пристрій комп’ютера – системний блок. Системний блок подібний до коробки або ящика. Але це не проста коробка. У ній знаходяться процесор – «мозок» комп’ютера, пам’ять, дисковод та багато інших важливих пристроїв. У ньому проводяться обчислення, зберігається важлива інформація.
Крім основних пристроїв ще використовують допоміжні пристрої:
звукові колонки, принтер, сканер та модем.
Колонки – пристрій для відтворення звуку.
Принтер – пристрій для друкування тексту і зображень.
Сканер – це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер те, що зображено на малюнку чи фотографії, написано у підручнику чи в журналі.
Модем – це пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп’ютерами, які знаходяться в різних місцях.
https://www.youtube.com/watch?v=Q69l5MGtQq4
IV. Засвоєння нових знань.
Гра «Обери зайве»
А зараз ми перевіримо як ви запам’ятали основні та допоміжні пристрої. Перед вами слайд з предметами, де зображені основні та допоміжні пристрої. Вам потрібно вибрати зайве.
Розгадування загадок
Подивись у це вікно.
Знаєш, чарівне воно.
На вікні немає штор.
Що це діти? (Монітор)
Має хвостик, очі-кнопки,
Не боїться кішки!
Під долонею працює
Вправна, зручна (Мишка)
Є багато різних кнопок
І струнка статура.
Відгадайте діти, що це?
Це (Клавіатура)
Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш -...(монітор)
(на моніторі Пейзаж: Ліс, поле, море, сонечко)
Фізкультхвилинка «Прогулянка»
https://www.youtube.com/watch?v=aGF9xQxd338
V. Формування вмінь і навичок
Усім хочеться вже, мабуть, сісти за компютери, але…пересісти за комп’ютер зможе тільки той, хто знає й дотримується правил поведінки й техніки безпеки в кабінеті!!!
Повторення правил техніки безпеки
Зараз ми з вами повторимо ці правила:
Тож, працюючи за комп’ютером, ніколи не забувайте ці правила.
Практична робота
Бачу, що правила ви всі знаєте, сподіваюся, що всі ви будете їх і дотримуватися! Тому ми можемо вже приступити до роботи за комп’ютером.
(У кожного учня є місце за комп’ютером, вони будуть сидіти так, як їх посадили на першому уроці, бо буде плутанина та зайві питання, якщо не на цьому, то на наступному уроці).
на комп’ютерах завантажено програму «Інформатика 1 рік навчання», сьогодні ми піднімемося з вами на сьому сходинку, знаходимо сходинку під № 7.
Спочатку ми виконаємо завдання «Вмикання комп’ютера».
А зараз завдання «Вимкнення комп’ютера»
Вправи для очей
https://www.youtube.com/watch?v=6VUds60cYGM
(Поки учні виконують вправи для очей, завантажується на робочі столи учнівських ПК нове завдання):
Робота з клавіатурою
Складові комп’ютера:
https://learningapps.org/1143908
VI. Підсумок уроку.
(Обчислювати, складати вірші, усміхатися, програвати музику, грати у футбол, прибирати в кімнаті, грати в шахи, танцювати, стрибати, допомагати поліції, перекладати з однієї мови на іншу)
Молодці. Впорались.
На кожному наступному уроці ви будете отримувати все більше знань про комп’ютер, умінь та навичок роботи з його пристроями.
У сучасному суспільстві без комп’ютерів жити дуже важко, у майбутньому на нас чекають ось такі комп’ютери
(демо https://www.youtube.com/watch?v=vNDLrToAG30 ),
тому ми повинні добре вчитися, багато знати, щоб не тільки бути, як зараз, користувачами, але у майбутньому – бути винахідниками, творцями чогось подібного, або й чогось, що здивувало б наступні покоління.
Дякую вам за урок, до побачення!