Урок інформатики для 2 класу на тему "Графіка. Зображення з геометричних фігур."

Про матеріал

На уроці інформатики учні виконують практичну роботу "Хата моя, хата". Ознайомлення учнів з народними традиціями, виховання поваги та любові до народних традицій та звичаїв, формування почуття національної гідності та самосвідомості. Традиції, звичаї, обряди та свята – це ті закони, якими користуються в найменших щоденних і найбільших національних справах. У свідомості кожного українця виникають дорогі серцю образи дитинства, рідного краю, батьківської хати, родинного вогнища. Тому саме українська хата і була взята за основу при плануванні уроку.

Перегляд файлу

Інформатика

2 клас

Тема: Графіка. Зображення з геометричних фігур.

 

Мета: навчити використовувати на практиці здобуті знання, вміння і навички; розвинути логічне мислення і методи створення та редагування малюнків в графічному редакторі Paint з геометричних фігур;

ознайомлення з українською оселею, з народними традиціями її прикрашання; виховувати любов до науки, виховання високих патріотичних почуттів до рідної України, її історії та традицій.

 

Обладнання: комп’ютерний клас з підключенням до мережі;

графічне середовище Paint; проектор з проекційним екраном;

картини із зображенням українського села і сучасного міста;

презентація, роздатковий матеріал, відео фрагменти.

 

Тип уроку: комбінований, нестандартний

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина

На дошці слайд, який створює уявлення, що ми в українській хаті начебто.

Стіл учителя прикрашений рушником

https://www.youtube.com/watch?v=Nlqdh3mlIEE

 

Українська славна біла хата… Тиха пристань для стількох доріг… Тут духмяний запах рути-мяти і спориш, що пнеться на поріг. За вікном – гаптовані фіранки, в хаті – білена до свят велика піч. Спів дзвінкоголосих півнів зранку й тепла солов’їна літня ніч.

 

 

Привітання

Музичне оформлення

https://www.youtube.com/watch?v=2uKvZJf9wEw

  • Добрий день, діти!

Емоційне налаштування дітей до роботи

Соловейко – свята і вільна Божа пташка, співець добра і кохання, символ весни і волі, високого натхнення і неперевершеного таланту. Виконати свою роботу так, як виконує свою соловейко, не здатен жоден інший птах: соловейко – найдосконаліший співочий талант пташиного світу. Навіть люди рівняються на нього, тому і кажуть про талановитого співака: «Співає, як соловейко!». Його спів настільки високий і чистий, що людина, слухаючи соловейка, підноситься духом, очищується душевно і втішається чуттями.

 

II. Актуалізація опорних знань

Давайте з вами трішечки повернемося на минулий урок, пригадаємо що ми вивчали, в якому середовищі працювали і з якими інструментами:

  •                   З яким графічним редактором ви знайомилися на минулому уроці?

Давайте разом пригадаємо панель інструментів графічного редактора Paint

Олівець призначений для малювання ліній. Вибирають натискуванням кнопки карандаш. Після вибору інструменту курсор миші набирає форму олівця.

Пензель призначено для малювання довільних фігур. Вибирають натискуванням кнопки кисть. При цьому під панеллю інструментів з’являється вікно, якому можна вибрати форму пензля.

Розпилювач призначено для створення плавних тонових зображень.
Гумка призначена для стирання малюнку до кольору фону.
Заливка призначена для заповнення замкнених областей малюнку основним кольором фону.

Лінія цей інструмент призначено для малювання прямих ліній.
Крива лінія цей інструмент призначено для малювання дуг. Для побудови кривої слід намалювати пряму лінію, встановити курсор миші у вершині дуги, натиснути одну з кнопок миші і переміщенням курсору змінити кривизну.
Прямоугольник призначений для побудови прямокутників.
Округлений прямокутник призначений для побудови прямокутника з округлими кутами.

Еліпс інструмент призначений для побудови кола і еліпса.
Для того щоб побудувати правильну фігуру (квадрата або кола) потрібно при побудові утримувати клавішу Shift.

Многокутник цей інструмент призначений для побудови многокутників. Для побудови многокутника слід переміщувати курсор миші за контуром многокутника, натискуючи одну з кнопок миші у кожній з вершин, в останній вершині слід натиснути кнопку двічі. Якщо при переміщенні курсору утримується натиснутою клавіша Shift то многокутник міститиме тільки кути 90 градусів і 45 градусів.

Текст інструмент призначений для введення текстових написів на малюнках.
Прямокутні ножиці  призначені для вирізання (виділення) прямокутного фрагмента малюнка.

Довільні ножиці призначені для вирізання довільного фрагменту малюнку. Для виділення довільної області слід встановити курсор у будь-яку точку на контурі області і при натисненні лівій кнопці описати курсором замкнену область.

 

-Як змінити фарбу? Фон?

-Як нам намалювати малюнок олівцем? Пензлем?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми з вами будемо малювати малюнок за допомогою ліній. Але перед початком нашої роботи давайте згадаємо які є лінії в редакторі Paint? (пряма, крива лінія)

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Як ви вже, мабуть, здогадалися, малювати ми з вами будемо українську хату.

-Традиційне українське житло – хату – недарма порівнюють із сонцем, навколо якого обертається весь світ національних традицій і звичаїв. Її конструкція – справжній солом’яно-глиняний шедевр, що досяг досконалості за багато століть.

-Сьогодні ми з вами будемо зображати за допомогою ліній українську хату в графічному редакторі.

-Лінії мають такі властивості, як товщина і колір. На Панелі налаштування інструментів можна вибрати товщину лінії, а на Палітрі – колір лінії.

Малювати окремий об'єкт потрібно з натиснутою лівою клавішею миші. Якщо ти відпустиш клавішу миші, інструмент припинить малювання.

Безымянный.png

Для того щоб створити хату ми маємо виконати такий алгоритм:

1. Відкрити графічний редактор

2. Вибрати пряму лінію

3. Внизу області малювання починаємо малювати стіни.

4. Коли ми намалювали стіни переходимо до криші.

5. Після того як ми намалювали кришу, переходимо до оздоблення стін, малюємо вікна та двері.

 

Закріплення вивченого матеріалу

Зараз я вам роздам картки, щоб перевірити як ви вивчили наш новий матеріал. У вас є декілька хвилин щоб виконати це завдання.

V. Формування вмінь та навичок

Усім хочеться вже, мабуть, сісти за компютери, але…

пересісти за комп’ютер зможе тільки той, хто знає й дотримується правил

поведінки й техніки безпеки в кабінеті!!!

Повторення правил техніки безпеки.

Зараз ми з вами повторимо ці правила.

1. Пересідати за комп’ютери треба спокійно, не кваплячись, не штовхаючись.

2. Не розміщувати на робочому місці сторонні речі.

3. За комп’ютером потрібно сидіти рівно, так, щоб екран знаходився на відстані не менше 50 см від очей.

4. Працювати за комп’ютером можна тільки з дозволу вчителя.

5. Бережно ставитися до всіх пристроїв.

6. Не можна торкатися пальцями екрану монітора.

7. У випадку виникнення неполадок треба повідомити вчителя.

- Тож, працюючи за комп’ютером, не забувайте про ці правила.

Практична робота

Бачу, що правила ви всі знаєте, сподіваюся, що всі ви будете їх і дотримуватися! Тому ми можемо вже приступити до роботи за комп’ютером.

Відкрийте графічний редактор.

Виберіть пряму лінію та починайте малювати українську хату.

 

Розповідь учителя під час виконання практичної роботи:

https://www.youtube.com/watch?v=BpzhgPW9bDcм

(можна з цього відео вирізати частини - без фото людей і без звуку зробити, в цей час читати текст, що нижче:)

Існує давній народний звичай: на тому місці, де має стояти хата, ввечері розкладають чотири житні перепічки. За повір'ям, якщо одна з них за ніч зникне, значить, тут можна будувати оселю, а якщо ні, то це місце не підходить: у господарстві не водитиметься худоба, обсідатимуть злидні. Витоки цього зви­чаю ще зі стародавніх часів, коли людина була безсила перед природними явища­ми, а тому вдавалася до всіляких передбачень. А взагалі наші пращури намагалися вибрати найзручніше місце для житла.

(Показує зображення мальовничого українського села, запитує, чи подо­баються чепурні хатини. Пропонує поміркувати, чи завжди люди жили в таких гарних помешканнях. Підсумовує:)

Спочатку місцем проживання слу­гували так звані землянки – прості споруди, трохи вкопані в землю, з похи­лим дахом. Відтоді минуло багато часу, й українська оселя вчарувала весь світ: чепурна, з біленькими стінами, з вишитими рушниками на покуті, мальованими коминами, із запахом рути-м'яти на долівці, з вишневим садочком.

https://www.youtube.com/watch?v=RKIAITAY4eA

З допомогою вчителя  учні  підходять до висновку: для людини найрідніше місце на землі – батьківська домівка, без неї не було і не може бути Батьківщини.

 

Відпочинок для очей

За віконцем сон – дрімота

Зачиня свої ворота.

Тихо-тихо йде до хати,

Бо пора вже учням спати.

Вже заснула сон - травичка,

У гайочку спить лисичка,

Під кущем дрімає зайчик.

Спи, мій любий чеберайчик!

Полягали ладки

На подушку спатки.

Снилась ладкам хата,

Курочка чубата,

А іще приснилося

Сонечко вкотилося

Крізь вікно до хати –

То пора й вставати.

 

Учитель наголошує, що в людському домі головну роль відіграє не багатство, а доцільність речей, чистота і охайність, які милують око. Учні заучують народний вислів: «Хата хоч і бідненька, але чиста й чепурненька, а тому гарна й веселенька». Пригадують, чим обгороджують подвір'я, які дерева і квіти ростуть біля хати, поширені на Україні і в тій місцевості, де вони живуть. Довідуються, що різнобарвні мальви під вікнами осель –берегині наших чудових традицій.

 

Фізкультхвилинка

Що ж всі трішки втомилися, давайте перепочинемо. Підніміться всі зі своїх місць та повторюйте за нашими героями.

https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk

 

Учитель пропонує порівняти зображення сільських хат і багатоповерхових будинків, визначити, що в них спільного, а що відмінного. Вислухавши відповіді, підкреслює: і в тих, і в тих живуть люди.

Підсумовує, що не так уже важливо, де саме жити, аби були мир і злагода в сім'ї. І де б людина не була, вона завжди повертається до рідної домівки, причепурить її, як це робили наші предки. А тому треба шанувати і оберігати добрі народні звичаї.

Пісня «Хата, моя біла хата»

https://www.youtube.com/watch?v=05y63wVVAf8

 

VI. Підсумок уроку

-Давайте ж перевіримо що ви запам’ятали з сьогоднішнього уроку?

-Про що ми з вами говорили?

-З якими інструментами (лініями) ми працювали на сьогодні?

 

Свої малюнки ви зможете побачити на сайті школи в Новинах уже сьогодні!

 

-Дякую за урок! До побачення!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чайдак Людмила Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
7080
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку