Урок " Прийменники і закінчення, як засоби вираження зв'язку між словами"

Про матеріал
Мета: - навчальна: навчити правильно вживати прийменники в усному та писемному мовленні для зв'язку слів у реченні, розширити знання учнів про закінчення іменників; - розвивальна: розвивати зв'язне мовлення, комунікативні навчання, збагачувати словниковий запас учнів, вдосконалювати навички каліграфічного письма; - виховна: виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, любов до рідної мови, природи.
Перегляд файлу

Тема: Прийменники і закінчення  як засоби вираження зв'язку між словами в реченні. Роль прийменників у реченні.

Мета:

  • навчальна: навчити   правильно вживати прийменники в усному та писемному мовленні для зв'язку слів у реченні, розширити знання учнів про закінчення іменників;
  • розвивальна: розвивати зв'язне мовлення, комунікативні навчання, збагачувати словниковий запас учнів, вдосконалювати навички каліграфічного   письма;
  • виховна: виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, любов до рідної мови, природи.

Обладнання: картки із завданнями, тематичний словник, листок-шаблон каліграфічної хвилинки, ТЗН, малюнки, схема.

Тип уроку: комбінований.

І. Організація учнів до роботи.

Добрий день!

Всміхнулось сонце

І заглянуло в віконце,

Доторкнулося до щічок,

Привітало усіх діток.

А почувши наш дзвінок,

Завітало на урок.

- Ще воно подарувало всім нам свою чудову сонячну посмішку, яка так гарно вам личить.

  • Тож поверніться один до одного, усміхніться, бажаючи цим успіху.
  • А тепер поверніться до гостей, привітайте їх своєю посмішкою, побажавши гарного настрою на весь день.
  • У мене також гарний настрій. Я хотіла навіть заспівати вам пісеньку, але от біда! По дорозі до школи загубила слова. Якщо ми будемо старанно і творчо працювати, то веселкові нотки нам відкриють слова пісеньки. А завдань у нас буде багато і посилає їх нам сонечко на своїх промінцях.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Тож   давайте   доторкнемося   до   першого   промінчика   сонця,   який нам говорить:

«Те, що знаємо - розкажемо,

Те, що вміємо - покажемо»

2.1. Перевірка домашнього завдання.

  • Увага на екран!

Перше завдання «Слова-пастки»:

в чотири рік, багатства Земля, найпершим твору, літературні вечора, дівчинкою дізналася.

  • Дані словосполучення взяті із вправи домашнього завдання. Здогадайтеся, де знаходиться «пастка» і виправте помилки.

Висновок. Що ви зрозуміли, виконуючи домашню вправу? Що для цього ви  робили?

  1.         «Павутинка».

  • А тепер пригадайте, над якою темою ви працювали на попередніх уроках?
  • Що ви вже знаєте про іменник?
  • А навіщо вам ці знання?
    1.         Словникова робота.
  • Повернемось до нашої схеми і спробуємо за нею проаналізувати словникове слово, яке сьогодні нам пропонує підручник на стор.34.
  • Прочитаємо  це  слово  всі  разом. Назвіть  орфограми в  цьому слові,  які ви повинні запам'ятати.
    1.         Аналіз слова за схемою.
  • А зараз прошу проаналізувати слово.
  • Чи всі погоджуються із нею.
    1.         Каліграфічна хвилинка.
  • Та черешенька незвичайна. Вона пропонує  нам   каліграфічну  хвилинку.
  • Зверніть увагу на слова, які там записані.
  • Як вони називаються?
  • Чим вони особливі?
  • Правила при письмі.

Пропис з'єднань в повітрі.

Взаємоперевірка (за відрізком самооцінки).

  • Ми   виконали   завдання   першого   промінчика   і   нам   відкрилася перша нотка.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • А що ж пропонує другий промінчик? Він вас запитує:

«Для чого в школу ходиш ти,

Що хочеш нового знайти?»

  • Щоб відповісти на це питання, ми виконаємо наступне завдання.
  • Увага на екран. Прочитаємо текст.
  • Вам зрозуміло, про що йдеться? Чому?
  • Яких слів не вистачає?
  • А які би ви прийменники вставили у цей вірш?
  • Тож, давайте відновимо правильний текст.
  • Молодці! Нам відкрилася друга нотка.
  • Тож для чого ми використовували прийменники у тексті?
  • Отож, тема нашого уроку «Прийменники і закінчення як засоби вираження зв'язку між словами в реченні. Роль прийменників у реченні».
  • Ми сьогодні з'ясуємо для чого потрібні прийменники у реченні, навчимося встановлювати зв'язок між словами за допомогою прийменників та закінчень, будемо працювати над розвитком мовлення.

IV. Сприймання і засвоєння нового матеріалу.

Переходимо до третього промінчика «З книгою попрацюйте, трішки помудруйте»

  • Знайдіть у підручнику правило на сторінці 34. Прочитайте його і ще раз визначте, яка роль прийменників і закінчень.
  • Хто зможе повторити правило?
  • Застосуємо це правило у впр. 77 на с.36.
  • З поданих слів складіть словосполучення, використовуючи прийменники з каліграфічної хвилинки.
  • Будьте уважні! Подібне завдання ви виконаєте вдома за впр. 81.

(Учні виконують вправу на дошці ланцюжком)

  • Що ви навчилися, виконуючи цю вправу? Ось і відкрилася третя нотка. Фізкультхвилинка.
  • Сонячний промінчик підказує «Нумо, друзі, відпочити!»
  • Разом з нами відпочила четверта нотка і відкрилася.

 

V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

  • Отже, ми продовжуємо працювати над темою і виконаємо завдання п'ятого промінчика.

«Разом працювати час і завдання ці для вас»

  1. Робота в групах.
    • Учням, у яких на парті є квіти, я пропоную об'єднатися в групи. Зі своєю маленькою квіточкою підійдіть до стола, де розквітла така ж велика квітка. Таким чином, у нас утворяться дві групи.

І група

 

Відгадайте загадки, вставте пропущені прийменники та закінчення іменників

 

  1. … земл… кидалося,

… повітр… розгулялося,

… печ… гартувалося,    (Хліб)

Запахом своїм всіх приваблює.

 

  1. … вінк… зеленистім,

… червоному намист…,

Видаляється … вод…    (Калина)

…… свою хорошу врод….

 

  1. … чистім пол…. він росте:

… високих ніжк……,

… зелених панчішк…….

Квіточки блакитні,     (Льон)

Оченьки привітні.

 

ІІ група

 

І. Знайдіть і випишіть з тематичного словника значення слова ВЕСНА.

ІІ. Складіть речення з цим словом.

ІІІ. Зробіть аналіз даного іменника у такому порядку:

  1. Аналізоване слово.
  2. На яке питання відповідає?
  3. Яка це частина мови?
  4. Назва власна чи загальна?
  5. Назва істоти чи неістоти?
  6. Рід.
  7. Число.
  8. З якими словами в реченні зв’язане?
  9. Яким є членом речення?

 

Пора року, що наступає після зими.

Прийшла дівчинка Весна.

 

 

  1. Робота в парах.

- Учні,    які    сидять    в    середньому    ряду    виконують    впр.78    з  підручника.

  1. Індивідуальна робота за картками.

П'ята нотка задоволена вашою роботою і відкривається для вас.

 

VI. Розвиток зв'язного мовлення. Поетична хвилинка.

Сонечко пропонує нам шосте завдання:

«Починаємо римувати, вірші будемо складати»

За поданими римами кожна пара повинна скласти вірш, слова-підказки шукайте у нашому класі.

     засвітило,

     звеселило.

     квіти,

     діти.

 

Перевірка.

Шоста нотка звеселилась і для нас вона відкрилась.

VII. Оцінювання знань та умінь учнів.

 

VII. Рефлексія.

«Нашу працю підсумуємо.

Де ж знання ми застосуємо?»

  • Що нового дізналися ви?
  • Для чого нам потрібні ці знання?
  • А зараз підведемо підсумок нашої роботи.
  • Учні першого ряду продовжують речення «Я дізнався...»
  • Другого ряду «Я навчився...»
  • Третього ряду «Я думаю, що...»

Сьома нотка нам відкрила наступне слово і я згадала пісеньку!

doc
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
3146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку