Орієнтовні тексти та завдання для підсумкових та контрольних робіт

Про матеріал
Орієнтовні тексти та завдання для підсумкових та контрольних робіт для перевірки та узагальнення учнями знань.Удосконалити овленнєві навички, розвивати пізнавальний інтерес,уміння застосовувати набуті знання.
Перегляд файлу

Орієнтовні тексти та завдання

для підсумкові контрольних робіт

3 клас

УКРАЇНСЬКА МОВА

Аудіювання

Маленький скрипаль

Як гарно і весело літом у полі! Цілий день чути музику: там живе веселий музика — Коник-Стрибунець. Він на зріст не більший за дитячий мізинчик, має прехороший зелений жупан, три пари довгих ніг і жваві очиці.

Маленька ямочка в землі — його хатинка; навкруги кві­точки привітно кланяються йому.

На чому ж він грає? Може, хтось подумає, що він співає ротом, як пташеня?

Ні, це не так. Коник-Стрибунець німий. Але зате він вміє грати своїми крильцями. Так само, як гарний скрипаль грає на скрипці.

Маленький скрипаль прокидається рано-вранці, вип'є свіжої роси, з'їсть кінчик молоденької травиці, обчиститься, розворушить свої ніжки. Ось уже і красне сонечко зійшло! Коник-Стрибунець починає свою музику і цвірчить з ранку до вечора.

За своїх дітей йому не треба піклуватися, клопотати: він зносить у ямку свої яєчка, а сонце своїм теплом виводить з них маленьких Коників-Стрибунців. Спочатку вони не мають крил і через це не можуть грати. Цілий день стрибають вони по зеленій траві й гризуть її. А коли підростуть та стануть дужі, у них виростають крила і надкрилля, тоді вони починають весело грати разом із старими Кониками. (178слів.)

За М.Кривинюком

Тестові завдання.

  1.     Де живе Коник-Стрибунець:

а) у лісі;

б) у садку;

в) у полі?

  1.      Який на зріст веселий музика:

а) більший за дитячий мізинчик;

б) не більший за дитячий мізинчик;

в) такий, як дитячий мізинчик?

  1.      Що є хатинкою для Коника-Стрибунця:

а) маленька ямочка в землі;

б) маленьке кубельце в траві;

в) маленьке гніздечко в кущах?

  1.      Чим грає Коник-Стрибунець:

а) ротом;

б) крильцями;

в) ніжками?

  1.      Коли Коник-Стрибунець починає свою музику:

а) рано-вранці, коли сходить сонце;

б) увечері, коли сонце заходить;

в) коли на небі з'являються зорі?

  1.      Коли маленькі Коники-Стрибунці починають грати:

а) як тільки вилупляться з яєчка;

б) тоді, коли у них ніжки стануть довгими;

в) тоді, коли у них повиростають крила і надкрилля?

Новий м'яч

Вийшла Галя у двір з новеньким м'ячем. Одразу ж до неї підбігли дівчатка.

  •           Давай пограємось, — кажуть до Галі.

А Галя притиснула до себе новенького м'яча, насупилась, відповідає сердито:

  •           Яз ним сама ще не гралась. Я тільки спробую. А тоді вже пограємось разом.

і почала долонею бити м'яч об землю. Легко підстрибує м'яч під рукою дівчинки. То червоний бік показує, то синій. А то закрутиться так, що аж в очах мигтить. А дівчатка, як грає Галя, і їм ще дужче хочеться м'ячем погратись.

  •           Ну давай же, — просять подругу дівчатка.
  •           Я ще лівою рукою трішки пограюсь, — відповідає їм Галя. А сама і лівою, і правою грається — нікому м'яча не дає. Постояли, постояли дівчатка та й почали помалу роз­ходитись.

Раптом м'яч вислизнув із Галиних рук і пострибав під паркан у кущі. Галя за ним — не догнала. Нахилилась до куща, а там кропива, кусюча така. Всю руку Галя нажалила. Не може Галя м'яча дістати.

  •           Дівчатка! — загукала вона. — Та куди ж ви? Давайте м'ячем гратись.

Дівчата й кажуть:

  •           Сама тепер грайся! Так чи не так? (183 слів.)

За О.Буценем

Тестові завдання.

  1.    Чому дівчатка одразу ж підбігли до Галі:

а) бо любили з нею гратися;

б) бо Галя була вбрана в нову сукню;

в) бо у Галі в руках був новий м'яч?

  1.    Що сказала Галя дівчаткам, відмовившись грати разом з ними м’ячем:

а) що хоче грати сама;

б) що їй шкода м'яча;

в) що тільки спробує, а тоді вже пограються разом?

  1.     Чому дівчатка почали розходитися:

а) не хотіли грати м'ячем;

б) не захотіли чекати, поки вона награється м'ячем сама;

в) образилися на Галю за те, що вона не дала їм м'яча?

  1.     Що сталося з м’ячем:

а) попав у калюжу;

б) загубився у бур'янах;

в) закотився у кущі?

  1.    Чому Галя все ж таки покликала дівчаток:

а) їй стало соромно за свою поведінку;

б) нарешті награлася м'ячем;

в) злякалася кропиви й захотіла, щоб дівчатка допомогли дістати м'яча?

  1.     Чим відповіли Галі дівчата:

а) не захотіли допомагати Галі й залишили її саму;

б) дістали м'яча і почали гратися разом;

в) зробили вигляд, що не чують Галі?

Тексти для письмового переказу

Чистьоха

іде дівчинка до школи. Бантики чистенькі, платтячко випрасуване, черевички блищать. Поряд із нею мама несе її портфель. Позаду йдуть двоє хлопчиків, розмовляють. Один каже:

  •           Дивись, яка охайна дівчинка. Аж глянути любо. Чис­тьоха.

А другий йому відповідає

—! зовсім вона не чистьоха.

Здивувався перший:

  •           Це чому? Вона ж он яка чистенька.

—А тому, що все за неї мама робить. Навіть портфель її до школи носить.                          Я щодня бачу. Ліниві охайними не бувають.

За О.Буценем

їжакова райдуга

Вийшов з лісу їжак лугом-полем побродити. А тут раптом дощ припустив. Наче з відра линув. Справжня тобі злива.

їжачкові нікуди дітися. Згорнувся клубочком, принишк Треба якось перебути, перечекати.

Та раптовий дощ як з'явився — так і закінчився. Сонце в небі заграло. Ще яскравіше стало.

А на їжакових голках дощинки так і залишилися. А в тих краплях райдуга спалахнула. Всіма кольорами грає, пере­ливається. Іде їжак — райдугу несе.

За М.Сингаївським

Тематична перевірка

Дієслово

І варіант

  1.      Частина мови, що означає дію предмета, назива­ється:

а) прикметник;

б) дієслово;

в) займенник.

  1.     Постав дієслова у потрібній формі, визнач час.

(Настати) вересень. Марійка та Оленка (бігти) до школи.

Там світлий клас. Діти (зустрітися) з Ларисою Петрівною. Усі (бути) раді.

  1.    У якому рядку записані дієслова тільки в неозначеній формі:

а) усміхатися, їхати, забуде;

б) купатися, малювати, читати;

в) писав, подарувати, згадати?

  1.     Від неозначеної форми дієслів пригріти, зазеленіти утвори форми минулого, теперішнього та майбутнього часів.
  2.    Дієслова минулого часу в однині змінюються за:

а) числами;

б) родами;

в) особами.

  1.    Запиши речення, розкриваючи дужки.

З вогнем та водою (не)жартуй. Лежачого (не)б'ють. Наша дума, наша пісня (не)вмре, (не)загине.

  1.     Від дієслів миритися, бруднити, їхати, радіти за до­помогою префіксів утвори дієслова, які б відповідали на питання що зробити?
  2.     Визнач рядок, у якому записано лише дієслова – синоніми:

а) міркувати, розмірковує, міркування;

б) міркувати, гадати., мислити;

в) міркувати, ледарювати, гратися.

II варіант

  1.    Дієслово — це частина мови, що означає:

а) ознаку предмета;

б) дію предмета;

в) кількість предметів.

 

  1.    Випиши з тексту дієслова, визнач час.

Тепле проміння нагріває землю. Розпочалася весняна сівба. А з вирію вже летять птахи. Скоро буйно розквітнуть садки.

  1.     Визнач рядок, у якому записано лише дієслова тепе­рішнього часу:

а) писав, бігає, приготуються;

б) думає, світить, згортає;

в) летить, будував, співатимуть.

  1.     Визнач рід дієслів заграла, писав, сиділо, говорив, роз­повідало, співала.
  2.    Дієслова, що називають дії, які відбуваються після по­відомлення про них:

а) минулого часу;

б) теперішнього часу;

в) майбутнього часу.

  1.    У якому рядку частка не писатиметься окремо:

а) (не)нависть, (не)года, (не)мовля;

б) (не)ховаються, (не)вчитися, (не)пустуй;

в) (не)виразний, (не)охайний, (не)щасливий?

  1.     Постав дієслова ловиш, ходять, кричить, садили у неозначеній формі.
  2.     Запиши текст, вибираючи найбільш влучні дієслова - синоніми.

Ліс ще (дрімає, спить, куняє) в передранковій тиші. Тихо навкруги, мертво. Лиш де-не-де (прокинеться, встане, про­будиться) пташка, непевним голосом (заспіває, обізветься, защебече, зацвірінькає) зі свого затишку.

Диктанти

Після дощу

Дощ відшумів. Над селом з'явилася і прогнулася веселою підковою веселка.

Андрійко чекав цієї миті. Вибіг на Тополину вулицю і затопотів по калюжах. Тільки бризки, ніби іскри, вилітають з-під босих ніг.

Біля рівчака хлопчик зупинився. Побачив тріску, на якій плив маленький рудий жук. Тонкими вусами він торкав воду і злякано метушився.

Андрійко обережно підштовхнув тріску до берега. Жук спритно видряпався на найближчий листок і хутко зник у траві. (69 слів.)

За В.Сенцовським

* **

Сонце підпливало все вище та вище. Опівдні воно не грі­ло, а пекло. Жайворонки затихли в степу. З села доносилися пташині голоси. Кропив'янки розкидали своє цьомкання в кущах. Іволги з лип щось белькотали на весь садок. Горлиці жалібно туркотали в бузку. Сороки стрибали по стіні, махали довгими хвостами і голосно скрекотали. А в саду, у зеленій гущавині непролазних кущів, розлягалися соловейки. Скіль­ки їх! І як вони голосно щебетали! (67слів.)

За П.Мирним

Списування

Оленка прокинулася, зробила зарядку і вийшла на по­двір'я. Надворі було тепло. Повівав легенький вітерець. Небо було чисте й голубе. На нього поволі випливало рожеве сонце. На деревах сиділи зграйки горобців.

Горобці про щось весело щебетали. Мабуть, раділи сонцю. Оленка повернулась до кімнати, змінила воду у вазі з букетиком квітів. Потім склала підручники і з радісним на­строєм пішла до школи.

 

Друзі птахів

Настала весна. Тепле проміння сонця зігнало сніги. З гір потекли струмочки. Зеленіє молода травичка. Кожного дня прибувають з вирію перелітні птахи.

Діти зустрічають весняних гостей. До її зустрічі готувалися заздалегідь. Олесь та Петрик прикріпили на березі шпаківню. Інші хлоп'ята прив'язали синичники.

Дружні птахи почали носити у свої хатки травичку і пір'я. Скоро в них будуть маленькі пташенята. 

 

МАТЕМАТИКА

І варіант

  1.       Розв'яжи задачі.
  •        Господарка витратила 228 грн, це на 65 грн більше, ніж залишилося. Скільки грошей було у господарки спочатку?
  •       Фермер зібрав 548 кг помідорів, цвітної капусти у 4 рази менше, а кабачків на 49 кг менше, ніж цвітної капусти. Скільки кілограмів кабачків зібрав фермер?
  •        За 8 год робітник виготовив 168 деталей. Скільки часу йому потрібно, щоб виготовити 84 таких деталей?
  •        420 кг цукру розсипали у 8 мішків, по 50 кг у кожний, та у 4 однакові пакети. Скільки кілограмів цукру насипали в один пакет?
  •        У книжці 258 сторінок. Петрик прочитав 1/6 частину книжки. Скільки сторінок йому залишилося прочитати?
  1.       Обчисли.

860 - 525 276 + 348 524 - 83 370 + 240

  1.       Знайди значення виразів.

270 + 90:6

70 • 8 - (500 - 199)

(580-280): 15

3-16-64:4

100-3-31+23

  1.        Розв'яжи рівняння, х-375 = 840

631 + х = 850 410 -х= 70 х-80 = 293

  1.       Порівняй вирази і постав знаки >, < або =.

5 м 2 дм ... 5 м20 см

6 м 8 см ... 6 м 8 дм

З м 2 дм 2 см ... 6м 2 дм 3 см 

9 427 г...9 кг 457 г

  1.       Встав пропущені числа.

17 мм = ... см ... мм

З м 8 дм = ... дм 600 см = ... м

814 мм = ... дм ... см ... мм

  1.       Виконай дії.

5м - 2 см

34 дм - 7 см

9м-3м

8 дм - 2 дм 4 см

4м8см-3м

ІІ варіант

  1.        Розв'яжи задачі.
  •         Маринка прочитала 147 сторінок книжки, це на 75 сторінок більше, ніж залишилося. Скільки сторінок було в книжці спочатку?
  •        Туристи проїхали потягом 645 км, автобус»,' у 5 разів менше, а на конях проїхали на 76 км менше, ніж проїхали автобусом. Яку відстань подолали туристи верхи?
  •       За тиждень у їдальні використали 175 кг картоплі . Скіль­ки кілограмів картоплі потрібно буде на 10 днів, якщо норма витрат на день однакова?
  •       У Іванка було 5 грн 75 к. Він купив 4 ручки по 80 к. і 3 однакових зошити. Скільки коштував один зошит?
  •        Для посадки приготували 284 саджанці, садівники ви­садили 1/4 частину саджанців. Скільки саджанців залишилося посадити?
  1.        Обчисли.

750-169 327 + 294 675 - 88 530 + 290

  1.        Знайди значення виразів.

98:7 + 346

6440:8+ (830 - 650)

(360-280)-7 52:4 + 5-14 99-2-38 + 7

  1.        Розв'яжи рівняння.

534+х=265

680-х= 180 х-640 = 270 530-х = 80

  1.        Порівняй вирази і постав знаки >, < або =.

784см... 78 м4 см

6 кг 385 г... 6 кг 358 г

 5м4дм8см...4м5дм

8см 41 дм 2 см...412 см

 

  1.        Встав пропущені числа.

81 дм  =... м ... дм

8см 4мм=... мм

5 дм =... см

305 мм = ... дм ... см ... мм

  1.        Виконай дії.

5 м - 20 см

15 дм - 8 см

7 мм - 5 мм

25 дм - 1 дм 5 см

м 25 см - 20 см

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
1333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку