Урок "Прийоми пиляння лобзиком""

Про матеріал
Урок "Прийоми пиляння лобзиком" має навчально- пізнавальний характер. Вчитель має на меті досягти таких очікувальних результатів: 1.Уміння характеризувати прийом пиляння фанери лобзиком. 2.Уміння практично виконувати пошук та копіювання зображень іграшок. 3. Уміння дотримуватись правил безпечної праці під час роботи лобзиком.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Василівський ліцей «Сузір’я»

Василівської міської ради Запорізької області

                  

 

 

 

 

ТЕМА: Прийоми пиляння лобзиком.

 

 

 

Урок технічної праці у 5 класі

                                                 Вчитель: Маковоз  А. В.

 

                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Василівка 2021р.

 

Тема: Прийоми пиляння лобзиком.

Мета: Сформувати в учнів уявлення про технологію пиляння лобзиком.                     

Вміти випилювати вироби із фанери, які мають криволінійні контури.

Ключові поняття: Лобзик, столик-підставка, струбцина, кронштейн.

 

Об’єкт праці:  зображення дитячих іграшок із фанери

 

Тип уроку: Засвоєння нових знань, формування умінь та навичок.

 

Міжпредметні зв’язки: інформатика, креслення.

 

Очікувані навчальні результати:

1.Уміння характеризувати прийом пиляння фанери лобзиком.

2.Уміння практично виконувати пошук та копіювання зображень іграшок.

3. Уміння дотримуватись правил безпечної праці під час роботи лобзиком.

План проведення уроку ( урок проходить у комп’ютерному класі)

 

І. Етап орієнтування:

1.Організаційний момент                        

Перевірка готовності учнів до уроку та наявність у них робочого одягу.

 

2. Актуалізація знань учнів:

Для актуалізації засвоєних знань, вчитель ставить такі запитання:

 

1. Які ріжучі інструменти для обробки деревини вам відомі?

2. Які  за формою бувають зубці ножівок і для якого виду пиляння вони       використовуються?

3. Чи можливо випиляти звичайною ножівкою складні криволінійні контури?

 

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель показує учням дитячі рухомі іграшки із фанери, які мають криволінійні контури і ставить запитання:

 - «Діти, як ви гадаєте, яким із вам відомих інструментів можливо випиляти такі складні криволінійні контури?» (вчитель демонструє учням різні типи ножівок, які діти вивчали на минулому уроці). Діти роблять висновок, що не можливо столярною ножівкою випиляти ці іграшки, для такої роботи потрібний якийсь інший, особливий інструмент.

 

 ІІ. Цілепокладання:       

                   

       Вчитель показує учням ножівку звичайну і лобзик (на екрані мультимедіа). Діти визначають різницю між цими двома інструментами. Вчитель ставить запитання: «Як ви гадаєте, чому полотно лобзика у декілька разів тонше від полотна ножівки?» Учні роблять висновок, що таким тонким полотном легко випилювати різноманітні криволінійні контури.

Вчитель: «Вивчивши матеріал сьогоднішньої теми, ви навчитеся правильно і безпечно користуватися лобзиком, розуміючи його безпосереднє призначення».

                      

   ІІІ. Проектування.

 

Урок проводиться у комп’ютерному класі. Вчитель пропонує учням ознайомитись з теоретичним матеріалом теми за допомогою матеріалу інтернет платформи YouTube, який демонструватиметься на мультимедійній дошці. При організації виконання практичної роботи - звернутися за інформацією щодо виготовлення іграшок з фанери в мережу Інтернет, щоб розпочати роботу по виготовленню виробу за знайденим матеріалом на наступному уроці .

 

ІV. Реалізація плану діяльності.   

 1. Вивчення нового матеріалу:                   

(нова тема подається з екрану мультимедіа з використанням комп’ютерних технологій)

   (Вчитель пояснює учням нову тему  і демонструє на екрані будову лобзика і принцип роботи ним)

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\PICT0010.JPG

Деталі складної форми випилюють лобзиком (на екрані показує три типи лобзиків).

         Найчастіше користуються лобзиком з металевою рамкою (1), на кінцях якої є затискач  з гайками-баранцями (3).

Пилочка для лобзика (2) являє собою вузьку сталеву смужку з зубчиками на одному з ребер, спрямованими в один бік.

Пилочки розрізняють за шириною полотна та насічкою зубчиків

G:\DCIM\100DSCIM\PICT0011.JPG(на екрані зображені різні види полотен для лобзиків). Для роботи з товстою фанерою та деревиною беруть широке полотно з крупними зубчиками, а для тонкої фанери – вузеньке полотно з дрібними зубчиками.

Щоб підготувати лобзик до роботи, беруть пилочку і один її кінець гайкою затискують біля ручки.

G:\DCIM\100DSCIM\PICT0012.JPGПилочку встановлюють так, щоб її зубчики були розташовані назовні від рамки і спрямовані вниз. Потім стискують обидва кінці рамки в напрямку один до одного і так само затискують другий кінець пилочки. Якщо відпустити стиснуті кінці дуги, вони приймуть своє попереднє положення і натягнуть пилочку (вчитель демонструє процес встановлення полотна у лобзик). Отже, лобзик готовий до роботи.

Працюють лобзиком на спеціальному столику-підставці, який кріплять до робочого стола струбциною. Фанеру з нанесеним на неї малюнком кладуть на підставку, і щоб вона не сповзала, притримують лівою (правою) рукою.

В праву (ліву) руку беруть лобзик і, приставивши пилочку до фанери, починають пиляти. Пиляють так, щоб пилочка рухалася точно по лінії контурів (вчитель демонструє правила пиляння лобзиком).

 

Працюючи лобзиком, необхідно знати такі правила:

 

1. У процесі роботи слід сидіти(стояти) прямо .

2. Лобзик слід тримати перпендикулярно до фанери.

3. Пиляти рівномірно, виконуючи рухи вверх-вниз, не натискаючи сильно на пилочку, щоб вона не зламалася.

4. Через кожні 15-20 хв. робити перерву.

G:\DCIM\100DSCIM\PICT0014.JPGСпочатку випилюють внутрішній контур, а потім – зовнішній. Для випилювання по внутрішньому контуру у заготовці роблять отвір шилом.      

Вставляють у цей отвір верхній кінець пилочки, а потім закріплюють його. Випилявши внутрішні контури, відкручують верхню гайку, звільняють кінець пилочки і виймають її. Потім знову закріплюють і розпочинають випилювати зовнішні контури.

Завершують обробку випиляних деталей рашпілем, надфілем або шліфувальною шкуркою.

Для виготовлення виробів з фанери, ДВП, ДСП плит застосовують електричні лобзики. Його пилочка приводиться в рух електричним мотором. З допомогою електричного лобзика можна виготовити значно більше виробів, ніж ручним лобзиком. (вчитель показує на екрані будову електролобзика).

2. Закріплення вивченого матеріалу:

                            Запитання для закріплення: (тести на картках)

1.Чому, працюючи лобзиком, потрібно пиляти на всю довжину полотна?

(правильну відповідь підкреслити)

 

Щоб запобігти перегріванню лобзика

Щоб лобзик не зношувався

Щоб лобзик тримався міцніше

 

2. Які пилки використовують для пиляння фанери? (правильну відповідь підкреслити)

дрібнозубі

середньо зубі

вели козубі

 

3.Яка послідовність виготовлення виробів, що мають зовнішні і внутрішні контури?

4.Як правильно встановити пилочку лобзика?

5.Яких правил безпечної праці треба дотримуватись під час випилювання лобзиком?

Закріпивши новий матеріал, учні приступають до практичної роботи, повторивши правила безпечної праці.

 

                               Практична робота:

Обладнання і матеріали: комп’ютери які підключені до мережі Інтернетформати А4.

1. Пошук необхідної інформації для виготовлення іграшок із фанери.          

         Практична робота полягає у пошуку мережі Інтернет моделей і схем рухомих дитячих іграшок які виготовлені із фанери.

Вчитель пропонує учням декілька сайтів де можна знайти ці схеми і вироби:

        Учні, відкриваючи запропоновані вчителем сайти, знаходять схеми виготовлення дитячих іграшок, і, в залежності від своїх здібностей, вибирають потрібну іграшку. Потім копіюють її у Документ Місrosoft Office Word, і зберігають у спільних документах на своєму комп’ютері. Вчитель, використовуючи мережне оточення, роздруковує на принтері їхні схеми та інструкції виготовлення іграшок.

 

Прості вироби:

                                         

 

 

                                                 

 

 

 

Більш складні вироби:

 

      

Учні виконують завдання по двоє. В процесі практичної роботи, вчитель допомагає учням у пошуках необхідної інформації і у користуванні комп’ютером, перевіряє дотримання правил безпечної праці під час роботи у комп’ютерному кабінеті (інструкції з техніки безпеки розміщені над кожним комп’ютером, і перед початком роботи, вчитель ознайомив дітей з цими правилами)

 

 V. Контрольно-оцінювальний

 

Після закінчення практичної роботи,вчитель перевіряє наявність у дітей графічних зображень майбутніх іграшок і обґрунтування вибору кожної пари учнів.

                                       Запитання для закріплення:

1. Яка будова лобзика?

2. З чого починають випилювання внутрішнього контуру?

3.Чим відрізняється процес пиляння ножівкою від процесу випилювання лобзиком?

Вчитель знову  повертається до мети уроку і до очікуваних навчальних результатів. Під час бесіди з учнями, вчитель аналізує ступінь засвоєння дітьми матеріалу і чи досягнуто поставленої мети.

Оцінювання навчальних досягнень учнів (за запитаннями з теоретичного матеріалу та за результатам практичної роботи). 

  Домашнє  завдання:

 Достатній  рівень:

  • вивчити прийоми випилювання лобзиком за §9  підручника Б. М. Терещука «Трудове навчання. 5 клас».

 Високий рівень:

  • вивчити прийоми випилювання лобзиком за §9  підручника Б. М. Терещука «Трудове навчання. 5 клас»
  • знайти в мережі Інтернет матеріали розробок або схем виготовлення різних типів книжкових поличок із фанери».                                          
doc
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку