Урок (Прийоми роботи фарбами. Виконання композиції "Барви осені")

Про матеріал
Урок, який закріплює вміння дітей передавати в малюнку свої враження про осінь, використовуючи різні прийоми малювання. Удосконалювати навички роботи фарбами, пензлем.
Перегляд файлу

Прийоми роботи фарбами. Виконання композиції «Осінні барви»

Мета: Закріпити вміння дітей передавати в малюнку свої враження про осінь, використовуючи різні прийоми малювання. Удосконалювати навички роботи фарбами, пензлем. Коригувати і розвивати інтелектуальні операції (аналізу, синтезу, порівняння, планування). Розвивати мову учнів як регулятора діяльності і засобу спілкування; творчі здібності. Виховувати почуття прекрасного та вміння бачити красу навколишнього світу.

Обладнання: сюжетні малюнки на осінню тематику, грамзапис музики «Осінній вальс», ватмани, серветки, фарби, пензлики, осіннє листя, паперові листочки різних кольорів і форм.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Продзвенів дзвінок,

Розпочавсь урок.

З Божої ласки,

З маминої казки,

Гомінких пісень.

“ Добрий день всім , діти”

“Добрий день”.

Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Отже, наш девіз такий:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Я дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів.

II. Робота над темою уроку.

Прочитайте слово, що зашифровано на листочку.

C:\Users\Користувач\Desktop\учитель року\picture.png

Отже, ви вже мабуть зрозуміли що сьогодні у нас незвичайний урок – це мандрівка в золоту осінь. Ми полинемо з вами в осінню казку. Станемо справжніми майстрами, художниками. За допомогою творчості ми допоможемо чарівниці – осені розфарбувати осіннє вбрання дерев.

Вправа «Очікування».

Діти, у вас на партах лежать листочки. Напишіть, будь ласка, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Ці листочки ми повісимо на дерево, а в кінці уроку подивимося чи справдилися ваші очікування.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Кожному з нас подобається своя пора року. Кожна з них по-своєму особлива. Але сьогодні ми поговоримо про нашу чарівницю – осінь.

- Діти, за що ви любите осінь?

- Які зміни в природі відбуваються восени? (з дерев опадає жовте листя, люди збирають врожаї, плоди з дерев, птахи відлітають у теплі краї).

- Осінь хазяйнує скрізь ,куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя.

ЛЕГЕНДА ПРО ОСІНЬ

За народним переказом осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишала батьківський дім і стала четвертою порою року. Посилаючи осінь на Землю Сонце сказало їй: - Забирай усе моє багатство. Я віддаю все своє золото, будь щедрою і люди полюблять тебе.  – І осінь виконує наказ Сонця, кожного разу дарує нам щедрий врожай овочів та фруктів, і чарує нас своїм осіннім золотом.

Довгим журавлиним ключем літо вже відлетіло у вирій. Рожевощока осінь, як справжня господиня, наводить лад: позолотила діброви та запросила в гості ранкову прохолоду.

Вірші, прислів’я та приказки про осінь.

 В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає й поливає.

Осінь збирає, а весна поїдає.

Як листя жовтіє, то поле сумніє.

Якщо лелеки летять високо, не поспішаючи, буде гарна осінь.

Якщо у вересні на дубах багато жолудів, чекай багато снігу перед Різдвом.

IV. Робота над темою уроку.

 

Вправа «Асоціативний кущ»

Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово осінь.

C:\Users\Користувач\Desktop\377-31-638.jpg

Прослуховування грамзапису «Жовтень»

Заплющте оченята й під звуки цієї чарівної музики спробуйте уявити себе в осінньому лісі.

  • Які картини викликала музика у вашій уяві?
  • Що б ви хотіли зараз зробити? (Слухати, як шурхотить листя під ногами, як шепоче листя на деревах, дивитися як кружляє та падає)
  • Які почуття викликала у вас почута мелодія? (Спочатку спокій, радість, бо ще тепло, потім смуток)

Золота осінь – це незвичайна пора. По-різному її сприймають люди. Багато віршів, пісень ,музики складено про осінь. Краса осінньої природи надихає на творчість також і художників.

Бесіда за картиною Ісака Ілліча Левітана «Золота осінь».

Художник І. Левітан за все своє життя створив дуже багато красивих і цікавих творів живопису, в тому числі картин, в яких відтворена краса осінньої природи. Одним із кращих полотен є "Золота осінь".

Бесіда з учнями.

Розгляньте уважно репродукцію картини і поміркуйте, про що вона. (Діти 1-2 хвилини мовчки розглядають репродукцію картини).

— Яка трава восени? (Пожовкла, висохла.)

— Яке небо на картині? (Блакитного кольору, з білими хмарками.)

— Якого кольору листя на деревах? (Листя на деревах жовто-багряного кольору.)

— Чи всі дерева одягнені у золоте вбрання? (Ні, ялинки та сосни стоять зелені.)

— Якою здається вода в річці? (Потемнілою, холодною.)

— Як зображено сонце? (Художник показав, що сонце освітлює верхівки дерев. Але воно вже не гріє.)

— Що видно на високому березі вдалині? (На задньому плані видно широкі лани.)

— Що найбільше сподобалося вам у цій картині? (Стрункий хоровод берізок.)

      — Чому осінь називають "золотою", "багатою", "щедрою"?

  • Які кольори використав художник?
  • Яких кольорів більше – теплих чи холодних?
  • Який настрій викликає у вас картина?

Осінь зображена на картині суха, сонячна. Стрункі молоді берези нагадують красунь-дівчат. Художник використав яскраві осінні барви природи і передав їх на полотні, назвавши картину "Золота осінь". Напевне, поштовхом до написання цієї картини послужило те, що художнику часто доводилося виглядати у вікно і милуватися чарівною і незрівнянною красою золотої осені.

Фізкультхвилинка

Ми – листочки! Ми – листочки!

Ми на гілочках сиділи, дмухнув вітер – полетіли!

(Діти робігаються по галявині.)

Ми літали, ми літали і на землю посідали.

(Діти присідають)

Потомилися ми зовсім і присіли в коло всі.

Відпочинемо ми трішки й знову полетим усі.

 

V.  Творча робота учнів.

Робота в групах.

Діти по черзі витягують з кошика зображення листочків і об’єднуються у 3 групи. Кожна група отримує своє завдання для роботи.

І група «Дубочки » - малювання осінніх листочків долоньками.

ІІ група « Кленочки » - малювання осінніх листочків пальчиками.

ІІІ група «Берізки » - малювання осінніх листочків штампуванням половинкою картоплини.

 

Творча лабораторія

 

Інструктаж з техніки безпеки.

  • З фарбами користуватися обережно.
  • Щіточки не струшувати на парту, на підлогу, на товариша.
  • Не крутитися, щоб не заважати іншим.
  • Не передавати робочі інструменти іншим.
  • Робоче місце повинно бути чистим.

Починаємо роботу. Бажаю вам творчого натхнення. І не забувайте про гарний настрій  та старанність, з якими ви повинні будете створити своє власне осіннє дерево.

Самостійна робота учнів (контроль за роботою учнів).

VІ. Підсумок уроку

  • Презентації учнівських робіт.
  • Дерево очікування.
  • Подарунки від золотої осені.

То ж наш урок закінчується. Я бажаю, щоб завжди ви жили в гармонії з природою, щоб любили, шанували її. А природа тішила вас своєю красою та неповторністю. Нехай же золота осінь увійде у кожну домівку з багатим урожаєм та надією на краще майбутнє.

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
6 травня 2020
Переглядів
3013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку