Урок "Призначення і використання основних математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора."

Про матеріал

Тема уроку: Призначення і використання основних математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора.

Мета уроку: Засвоєння знань учнями про основні математичні,
статистичних і фінансових функцій; формування вмінь аналізувати да­ні за допомогою функцій табличного процесора.

Розвивати координацію рухів, зорову пам'ять, вміння працювати з програмами, виконувати дії за зразком. Виховувати зосередженість, вміння застосовувати новий матеріал на практиці.

Перегляд файлу

Учитель_______________________        Методист ______________________

Підпис_________________________      Підпис_________________________

Оцінка_________________________      Оцінка_________________________

Клас___________________________      Дата___________________________

 

План – конспект уроку

з інформатики

 

Тема уроку: Призначення і використання основних математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора.

Мета уроку: Засвоєння знань учнями про основні математичні,
статистичних і фінансових функцій; формування вмінь аналізувати да­ні за допомогою функцій табличного процесора.

Розвивати координацію рухів, зорову пам'ять, вміння працювати з програмами, виконувати дії за зразком. Виховувати зосередженість, вміння застосовувати новий матеріал на практиці.

Дитактичні матеріали: комп’ютери, книги, ручки, зошити, дошка.

Програмне забезпечення: персональний комп’ютер з програмою Excel, презентація.

Тип уроку: комбінований.

Орієнтований план проведення уроку

І. Організаційна частина (2 хв.)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (5 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

ІV. Оголошення теми й мети уроку (2 хв.)

V. Вивчення нового матеріалу (20 хв.)

VІ. Практична робота учнів (10 хв.)

VII. Підведення підсумків роботи (3 хв.)

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

  • Перевірка присутніх;
  • Призначення чергових.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Усне опитування учнів:

  1. Яке призначення діаграм?
  2. Які є типи діаграм?
  3. Для чого використовують кругові діаграми?
  4. Для чого використовують конічні гістограми?
  5. Як отримати на діаграмі назву її елементів?
  6. 3 яких елементів складається діаграма?
  7. Як скопіювати діаграму на іншу сторінку?
  8. Як вилучити діаграму зі сторінки?
  9. Як виділити елемент діаграми?
  10. Як збільшити розмір діаграми?

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.

Ми з вами живемо в інформаційному суспільстві, де використання програми  Excel є досить поширеною, тому  ми повинні вміти нею користуватися на високому рівні.

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:

- ознайомлення учнів з функціями;

- ознайомлення учнів з помилками які можуть трапитися під час роботи.

V. Вивчення нового матеріалу.

Учитель пояснює матеріал, використовуючи демонстрування з проектором чи  мережею.

Крім чисел, тексту й адрес комірок формула може містити вбу­довані в Excel функції.

Функції

Функції — це наперед визначені формули, які виконують об­числення за заданими величинами, які називають аргументами   в зазначеному порядку. Ці функції дають змогу виконувати прості та складні обчислення.

Функція починається зі знака рівності (=), за ним іде ім'я функції, дужка, список аргументів, розділених комами, дужками.

Щоб відобразити список доступних функцій, клацніть на ко­мірці та натисніть клавіші Shift + F3. Аргументи

Функція в Microsoft Excel автоматизує процес обчислення певної ве­личини або значення. Її можна використати тільки у формулі, записавши її ім'я та значення аргументів у круглих дужках: ім'я функції(аргументи). Якщо функція має кілька аргументів, їх розділяють символом крап­ки з комою «;».

Для вибору функцій і введення їх у формули використовують діалогове вікно Вставка 

функції, яке відкривається однойменною кнопкою          ,розташованою зліва від рядка формул.

  • Математичні функції в Microsoft Excel реалізують ті ж обчислення, що й відповідні функції в математиці.
  • Призначення статистичних функцій — обчислення статистичних по­казників для наборів значень.
  • Логічні функції використовують для обробки виразів, значення яких істинні або хибні.
  • Інформаційні функції застосовують для визначення типу й формату даних, а також наявності помилок у певних клітинках і їх типу.
  • За допомогою текстових функцій обробляють текстові значення, які ще називають текстовими рядками.
  • Основне призначення фінансових функцій — обчислення грошових сум, відсотків або термінів виплати за отримані кредити, а також прибутку як результату інвестування.

Статистичні функції

AVERAGE — повертає середнє арифметичне аргументів.

AVERAGEA - повертає середнє арифметичне аргументів, ура­ховуючи числа, текст і логічні значення.

COUNT  обчислює кількість чисел у списку аргументів.

COUNTА  обчислює кількість значень  у списку аргументів.

COUNT BLANK  обчислює кількість  порожніх комірок  у діапазоні.

COUNTIF — обчислює кількість непорожніх комірок у діапа­зоні,які відповідають указаній умові.

GEOMEAN — повертає середнє геометричне.

МАХ - повертає найбільше значення у списку аргументів.

МАХА — повертає найбільше значення у списку аргументів ураховуючи числа, текст і логічні значення.

MIN  повертає найменше значення у списку аргументів.

M1NA — повертає найменше значення у списку аргументів ураховуючи числа, текст і логічні значення.

SMALL — повертає k -те найменше за величиною значення в сукупності даних.

Також часто використовують і вивчають логічні функції тому що в деяких задачах значення комірки (чи виразу) залежить від де­якої умови.

Логічні умови використовують такі знаки: >, <, =, >= ,  <= , <>

IF (логічна умова; дія за умови TRUE; дія за умови FALSE)'

AND (умова1;умова2;умова3;...)

OR (умова1;умова2;...)

У комірку можна вставити текстову примітку - певний опис або зауваження щодо її вмісту. Для цього використовують команду меню Вставлення Примітка.

VI. Практична робота.

«Аналіз даних за допомогою функцій табличного процесора».

 

6.1. Вступний інструктаж.

Вправа 12.2.1. Застосування математичних функцій.

Завдання. Складіть таблицю значень степенів натуральних чисел першого десятка від нульового степеня до п'ятого.

  1. Сформуйте електронну таблицю, у першому рядку якої дайте заголовок Таблиця степенів чисел.
  2. У клітинках стовпця А, починаючи з клітинки A3, введіть послідовно значен­ня натуральних чисел 1,2,… Застосуйте автозаповнення.
  3. У клітинках другого рядка, починаючи з клітинки В2, введіть послідовно зна­чення степенів 0, 1, 2, ..., 5. Застосуйте автозаповнення.
  4. Виділіть клітинку ВЗ, введіть знак «=».
  5. Викличте Майстер функцій, оберіть категорію Математичні функції.
  6. Знайдіть функцію знаходження степеня числа. Встановіть курсор у рядку введення Число та клацніть на клітинці A3, далі встановіть курсор у рядку введення Степінь та клацніть на клітинці В2.
  7. Завершіть введення формули натисненням кнопки ОК.
  8. Змініть відносні посилання на клітинки у формулі на комбіновані таким чином, щоб формула мала такий вигляд: =СТЕПЕНЬ($АЗ;В$2).
  9. За допомогою автозаповнення скопіюйте формулу із клітинки В3 до діапазонів В4:В12 та C3:F12.

Вправа 12.3.1. Використання функцій для розв'язування задач.

  1. Відкрийте файл Країна-лідер.xlsx, що зберігається у папці Розділ 2\12.

  1. Виділіть клітинку С2 та виконайте вказівку Вставка функції. Зі списку категорій виберіть Статистичні, зі списку функцій РАНГ. Задайте для першого аргументу відповідне посилання на клітинку В2, для другого абсолютне посилання на діапазон В2:В7 так, щоб формула мала вигляд
    =РАНГ (В2;В$2:В$7). Це дасть змогу застосувати автозаповнення для клітинок з діапазону СЗ:С7.

а)

 

б)

  1. Виділіть клітинку D2. Створіть формулу з використанням логічної функції ЕСЛИ, як показано на малюнку б)
  2. Застосуйте автозаповнення до діапазону D3:D7.
  3. Збережіть внесені зміни у файлі з тим самим іменем у власній папці.

6.2. Поточний інструктаж. 

- слідкувати за дотриманням вимог, що ставляться перед учнями;

- допомагати учням у разі потреби;

- звернути увагу учнів на типові помилки та хиби під час виконання практичної роботи;

- відзначити правильність навчальних дій учнів.

6.3. Заключний інструктаж.

- зробити підсумок практичної роботи, мотивувати його.

 

 

VIІ. Підсумок уроку.

7.1. Рефлексія.

Учитель проводе усне опитування учнів.

  1. З яких компонентів може складатися запис формул?
  2. Які оператори Excel вам відомі?
  3. Як ввести функцію до формули за допомогою Майстра функцій?
  4. Чи можна ввести формулу вручну?
  5. Для чого в електронних таблицях використовують вбудовані функції?
  6. Перелічіть функції, які ви використовували під час цього уроку

7.2. Заключна частина:

  • Виставлення оцінок за роботу на уроці.
  • Домашнє завдання: §12.

 

 

docx
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
7786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку