Урок " Про культуру зблизька"

Про матеріал
Мета : поглибити знання молодших школярів про культуру; розширити знання учнів про правила поведінки в школі; формувати навички культурної поведінки; розкривати кращі сторони співіснування; виховувати дружелюбність, товариськість, бажання бути чуйним і уважним, повагу до оточуючих .
Перегляд файлу

Про культуру зблизька .

 

Мета : поглибити знання молодших школярів про культуру зблизька ;

          розширити знання учнів про правила поведінки в школі ;

          формувати навички культурної поведінки ;

розкривати кращі сторони співіснування ;                                                                                                виховувати дружелюбність , товариськість ,бажання бути  чуйним і                            

          уважним , повагу до оточуючих .

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Обладнання: пам’ятка «Правила ввічливого школяра», картки для вправи

                     « Два – чотири  - вісім –усі», картки для вправи « Одне ціле»

                         

                                               ХІД УРОКУ

І. Організація класу

1. Привітання

« Доброго ранку !» - мовлю за звичаєм.

« Доброго ранку !» - кожному зичу я.

« Доброго дня вам !» - людям бажаю.

« Вечором добрим !» - стрічних вітаю.

І посміхаються у відповідь люди ,

Добрі слова ж бо для кожного любі.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа « Мікрофон»    

- Що ви розумієте під словом культура ?

2. Робота в парах. Вправа « Голівка до голівки».

- Діти , попрацюйте в парах і складіть павутинку до слова « культура».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Рольова гра

Урок розпочався. До класу забігає хлопчик і голосно кричить: « Здрастуйте , можна сісти на своє місце ?»

Дівчинка запізнилася , тому тихенько постукала у двері , відчинивши їх і сказала : « Доброго ранку ! Вибачте , будь ласка , дозвольте сісти на своє місце.»

  • Хто з дітей правильно вчинив ?
  • Як ми називаємо таку дівчинку чи хлопчика ?
  • Яку людину вважають вихованою ?

ІУ. Повідомлення теми та мети уроку

- Саме тому й існують спеціальні правила для учнів , правила культурної поведінки , що є складовою частиною поняття « культура». Сьогодні на уроці ми поговоримо про культуру зблизька.

У. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з підручником. Ознайомлення зі статтею підручника ( с. 34 – 35)

(Учні читають статтю мовчки.)

2. Обговорення

- Чи сподобалися вам учні тієї школи ? Чому ?

- Чи буває таке і в нашій школі ?

- Як можна виправити таку ситуацію ?

- Що б ви порадили дітям , щоб про них сказали : вони культурні , тактовні , виховані ?

3. Ознайомлення з « Правилами ввічливого школяра» та їх обговорення

  • Якщо ти зайшов до класу , то обов’язково привітайся з усіма , хто вже прийшов.
  • Якщо ти зустрів у коридорі чи на вулиці свою вчительку , яка йде з кимось ще , то вітатися потрібно з усіма.
  • Вітатися треба з усіма працівниками школи.
  • Якщо когось випадково штовхнув – вибачся.
  • Хлопчик завжди пропустить дівчинку уперед , допоможе сісти , донесе портфель .
  • Зважай на бажання та настрій однокласників.
  • Відповідально стався до своїх учнівських обов’язків .
  • Не перебивай того , хто говорить .
  • Піклуйся про відсутніх.

4. Складання порад для школярів « Правила поведінки у бібліотеці»

- Скажіть , будь ласка , де можна побачити велику кількість книг ? Хто із вас відвідує бібліотеку ? Навіщо ви туди записалися?

- Послухайте розмову двох учнів.

Підійшов Юрасик до Андрійка у читальному залі й каже голосно :

- Ходімо звідси , тут нічого робити. Тільки книжки і все. Не цікаво.

Андрійко йому нічого не відповів. Лише приклав пальчик до вуст : мовляв тихо.

- Як ви думаєте , чому ? Як же треба поводитися у бібліотеці?

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В БІБЛІОТЕЦІ

  • У бібліотеці не можна голосно розмовляти , сміятися.
  • Дотримуйся тиші.
  • Поважай увагу оточуючих до книг.
  • Якщо не змогли самостійно вибрати книгу , зверніться за допомогою до бібліотекаря.
  • Обов’язково подякуйте бібліотекарю за надані послуги.

5. Фізкультхвилинка

6. Вправа « Два – чотири – вісім – усі»

Складання правил поведінки у шкільній їдальні

- Кожен день ви відвідуєте шкільну їдальню і мабуть помітили . як ведуть себе учні. Прослухайте , будь ласка , кілька ситуацій . Дайте свою оцінку поведінці учнів . Складіть правила поведінки в шкільній їдальні .

а ) Учні по черзі миють руки , раптом вбігає Богдан, розштовхуючи дітей пробирається до умивальника. Діти витирають руки рушниками , а Богдан просто струшує з них воду, оббризкуючи всіх навколо. Діти стають один за одним у колону, а Богдан втискується у середину.

б) Діти  заходять до  їдальні спокійно , один за одним , а Владик голосуючи , розмахуючи  руками , штовхаючись ; поквапливо сідає за стіл, випереджаючи інших.

в) Діти обідають . Юля крутиться, підстрибує на стільці , соває ногами . Тоді починає сміятися й розмовляти з повним ротом , голосно сьорбає , плямкає .

  ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У ШКІЛЬНІЙ ЇДАЛЬНІ

  • За столом сиди рівно , не витягуй ноги далеко від стільця , це заважає іншим . Не штовхайся.
  • Коли сідаєш їсти , то лікті ставити на стіл не можна.
  • За столом користуйтесь серветкою. Ваш зовнішній вигляд має бути приємним для інших.
  • Обов’язково перед їжею один одному «Смачного» або «Приємного апетиту».
  • Не забувайте після їжі дякувати дорослим за обід і прибирати за собою посуд.

УІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота в групах. Вправа « Одне ціле»

Поділ класу на дві групи за розрахунком.

Завдання.  Перша група отримує картки з питаннями , а друга – картки з відповідями .Кожний повинен знайти свою половинку.

Завдання для першої групи.

  • Ти запізнився на урок .Треба зайти в клас і сісти за парту. Як ти будеш себе вести?
  • Учитель дає завдання учням, а тобі треба негайно його про щось запитати?
  • Ти тільки на уроці виявив , що забув ручку удома . Що ти зробиш?
  • У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них твій класний керівник. Як ти привітаєшся ?
  • Коридором йде вчителька . В руках у неї книжки , зошити , портфель. Назустріч їй учень : «Добрий день!»- і пішов далі. Як вчиниш ти?
  • Черговий попросив тебе підняти папірці . які ти не кидав ?

Варіанти відповідей для другої групи

  • Підніму папірці , викину їх у кошик для сміття.
  • Привітаюся з усіма вчителями , навіть якщо я їх не знаю.
  • Вибачусь за запізнення. Попрошу дозволу сісти за парту.
  • Привітаюся , допоможу донести речі.
  • Піднесу руку, зачекаю доки вчитель зверне на мене увагу.
  • Попрошу вибачення , спитаю в кого є зайва ручка.

2. Читання смішинки «На уроці математики»

Урок математики .Діти прочитали задачу. Розв’язали у зошитах. Сергій задивився у вікно, а за задачу і не брався . Побачила це вчителька і , як всі

завершили роботу , запитала у Сергія:

  • А в тебе яка відповідь ?

Встав хлопчина , глянув вліво , вправо. Хтось йому щось зашепотів . Сергій голосно промовив:

  • Три кілограми капусти важать вісім кілограмів .

- Як ви вважаєте , чому Сергій не зміг правильно відповісти? Згадайте , яких ще правил потрібно дотримуватися на уроці?

УІІ. Підсумок уроку

- Що ж нового ви дізналися ?

- Закінчить речення «Я сьогодні на уроці зрозумів…»

Давайте поводитись завжди і всюди так , щоб за вас нікому не було соромно.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Ступак Олена
Додано
5 вересня 2020
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку