Про культуру зблизька .
Мета : поглибити знання молодших школярів про культуру зблизька ;
розширити знання учнів про правила поведінки в школі ;
формувати навички культурної поведінки ;
розкривати кращі сторони співіснування ; виховувати дружелюбність , товариськість ,бажання бути чуйним і
уважним , повагу до оточуючих .
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Обладнання: пам’ятка «Правила ввічливого школяра», картки для вправи
« Два – чотири - вісім –усі», картки для вправи « Одне ціле»
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
1. Привітання
« Доброго ранку !» - мовлю за звичаєм.
« Доброго ранку !» - кожному зичу я.
« Доброго дня вам !» - людям бажаю.
« Вечором добрим !» - стрічних вітаю.
І посміхаються у відповідь люди ,
Добрі слова ж бо для кожного любі.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Вправа « Мікрофон»
- Що ви розумієте під словом культура ?
2. Робота в парах. Вправа « Голівка до голівки».
- Діти , попрацюйте в парах і складіть павутинку до слова « культура».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Рольова гра
Урок розпочався. До класу забігає хлопчик і голосно кричить: « Здрастуйте , можна сісти на своє місце ?»
Дівчинка запізнилася , тому тихенько постукала у двері , відчинивши їх і сказала : « Доброго ранку ! Вибачте , будь ласка , дозвольте сісти на своє місце.»
ІУ. Повідомлення теми та мети уроку
- Саме тому й існують спеціальні правила для учнів , правила культурної поведінки , що є складовою частиною поняття « культура». Сьогодні на уроці ми поговоримо про культуру зблизька.
У. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з підручником. Ознайомлення зі статтею підручника ( с. 34 – 35)
(Учні читають статтю мовчки.)
2. Обговорення
- Чи сподобалися вам учні тієї школи ? Чому ?
- Чи буває таке і в нашій школі ?
- Як можна виправити таку ситуацію ?
- Що б ви порадили дітям , щоб про них сказали : вони культурні , тактовні , виховані ?
3. Ознайомлення з « Правилами ввічливого школяра» та їх обговорення
4. Складання порад для школярів « Правила поведінки у бібліотеці»
- Скажіть , будь ласка , де можна побачити велику кількість книг ? Хто із вас відвідує бібліотеку ? Навіщо ви туди записалися?
- Послухайте розмову двох учнів.
Підійшов Юрасик до Андрійка у читальному залі й каже голосно :
- Ходімо звідси , тут нічого робити. Тільки книжки і все. Не цікаво.
Андрійко йому нічого не відповів. Лише приклав пальчик до вуст : мовляв тихо.
- Як ви думаєте , чому ? Як же треба поводитися у бібліотеці?
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В БІБЛІОТЕЦІ
5. Фізкультхвилинка
6. Вправа « Два – чотири – вісім – усі»
Складання правил поведінки у шкільній їдальні
- Кожен день ви відвідуєте шкільну їдальню і мабуть помітили . як ведуть себе учні. Прослухайте , будь ласка , кілька ситуацій . Дайте свою оцінку поведінці учнів . Складіть правила поведінки в шкільній їдальні .
а ) Учні по черзі миють руки , раптом вбігає Богдан, розштовхуючи дітей пробирається до умивальника. Діти витирають руки рушниками , а Богдан просто струшує з них воду, оббризкуючи всіх навколо. Діти стають один за одним у колону, а Богдан втискується у середину.
б) Діти заходять до їдальні спокійно , один за одним , а Владик голосуючи , розмахуючи руками , штовхаючись ; поквапливо сідає за стіл, випереджаючи інших.
в) Діти обідають . Юля крутиться, підстрибує на стільці , соває ногами . Тоді починає сміятися й розмовляти з повним ротом , голосно сьорбає , плямкає .
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У ШКІЛЬНІЙ ЇДАЛЬНІ
УІ. Закріплення вивченого матеріалу
Поділ класу на дві групи за розрахунком.
Завдання. Перша група отримує картки з питаннями , а друга – картки з відповідями .Кожний повинен знайти свою половинку.
Завдання для першої групи.
Варіанти відповідей для другої групи
2. Читання смішинки «На уроці математики»
Урок математики .Діти прочитали задачу. Розв’язали у зошитах. Сергій задивився у вікно, а за задачу і не брався . Побачила це вчителька і , як всі
завершили роботу , запитала у Сергія:
Встав хлопчина , глянув вліво , вправо. Хтось йому щось зашепотів . Сергій голосно промовив:
- Як ви вважаєте , чому Сергій не зміг правильно відповісти? Згадайте , яких ще правил потрібно дотримуватися на уроці?
УІІ. Підсумок уроку
- Що ж нового ви дізналися ?
- Закінчить речення «Я сьогодні на уроці зрозумів…»
Давайте поводитись завжди і всюди так , щоб за вас нікому не було соромно.