Урок "Твоя країна - Україна. Історичні скарби України"

Про матеріал
Мета: - ознайомити учнів з історичними скарбами України, - розширити і поглибити знання учнів про історичні скарби України; - формувати в школярів громадянську компетентність, національну свідомість; - виховувати гуманне ставлення до спадщини українського народу, викликати бажання вивчати, бе¬регти любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

Тема: Твоя країна – Україна. Історичні скарби України.

Мета:

  • ознайомити учнів з історичними скарбами України,
  • розширити і поглибити знання учнів про історичні скарби України;
  • формувати в школярів громадянську компетентність, національну свідомість;
  • виховувати гуманне ставлення до спадщини українського народу, викликати бажання вивчати, бе­регти любов до Батьківщини.

Обладнання: картки з кросвордом, перевірні тестові завдання, мультимедійні презентації.

Хід уроку

1. Організаційний етап.

Станьте, діти, всі рівненько,

Настрій на урок візьмемо,

Працювати розпочнемо,

Відкриваємо скриньку гарного настрою

 Усміхніться, подаруйте  усмішку гостям, однокласникам, мені. Дякую. Я вам також дарую усмішку і бажаю гарної співпраці на уроці.

Тихенько сідайте.

 

ІІ. Підготовка до активного свідомого засвоєння знань.

1. Розгадування загадки.

Щоб дізнатися про що сьогодні йтиме розмова на уроці, пропоную відгадати загадку.                                                                                                  

 Як же край той зветься,
Де ти, хлопче, зріс,
Де твій дім, озерце,
Школа, ліс,
Де найкращі в світі люди і пісні?.. (Батьківщина)

- Що ви знаєте про свою Батьківщину?

 

2. Вірш Тетяни Бойченко "Твоя країна - Україна" (напам'ять).

 

3. Оповідання А.Григорука "Дивовижні імена".

- Розкажіть про себе так, як розповідав Петрик своїй мамі. Як можна назвати кожного з вас.

 

4. Заповнення кросворда.

Повторюючи вивчений матеріал, я пропоную вам розгадати кросворд. Впишіть відповіді по горизонталі.

 

1) Знак державний головний,

Всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім,

Тож попробуй відгадати. (Герб України — тризуб).

 

2) Слово тюркського походження, що означає сторож, вартовий, представник військового стану, воїн-найманець; той, що йде попереду, вільна, незалежна людина; той, який носить оселедець, косу. (Коза к).

 

3) Головний знак держави. Зображують його на прапорі, монетах, печатках, документах. (Герб).

 

4) Рослина — символ України. (Калина).

5) Столиця України. (К и ї в).

6) Назва міста — енергетика.

7) Синьо-жовте полотнище гордо майорить.

    Це — ознака сили й слави Української держави.  (Прапор)

 

1

 

 

 

 

У

 

 

 

 

2

К

 

 

 

 

 

          3

 

 

Р

 

 

 

4

 

А

 

 

 

 

 

 

7

 

 

І

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

- По вертикалі утворилося слово — Україна.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

а уроці ми будемо продовжувати вивчати Україну. А саме,,Історичні скарби України.,,

  • Що таке скарб? А як розумієте історичні скарби?
  • Історія – це наука про минуле людей,  а скарб- культурні цінності.

Історичні минулі культурні цінності.

  • Будь – який народ, будь – яка нація починається з того, що вона досконало знає своє минуле. Щоб продовжувати історію, творити її, ми маємо знати про минуле нашого краю.

-Історія України надзвичайно давня і багата. Сьогодні ми лише частково до неї торкнемося.

У кожного народу історія своя

І треба її знати, — так розумію я.

Зі мною, мабуть, згодні вона, і він, і ти.

Розкажуть про минуле нам різні пам'ятки.

Це замки і музеї, собори і церкви,

Картинні галереї, де вже бували ви.

Ще пам'ятники людям, тим, що тоді жили,

Що славили країну і що взірцем були.

Ми вдячні нашим предкам, що пам'ятки нам зберегли,

І треба, щоб потомкам ми їх передали.

 

2. Вправа « Очікування»

-Діти, ознайомившись з темою уроку, подумайте, що очікуєте ви від нього?

– Які завдання уроку? Про що ми повинні дізнатися і чого навчитися?

Завдання уроку:

познайомимося з всесвітньо відомими спорудами,

- дізнаємося де збирають, вивчають і зберігають пам’ятки культури,

- збагатимо знання про музеї.

Я пропоную такий план уроку.

План уроку

  1. Історичні скарби архітектурні пам’ятки України.
  2. Музеї України

ІV. Засвоєння нового матеріалу.

Перший пункт плану  — Історичні скарби (архітектурні пам’ятки).

  1. Софійський собор.
  2. Золоті ворота в Києві.
  3. Києво-Печерська лавра.
  4. Олеський замок на Львівщині.
  5. Руїни Високого замку у Львові.
  6. Спаський собор в Чернігові.
  7. Іллінська та П’ятницька церкви в Чернігові.
  8. Здвиженська церква та церква Різдва Христового у Тернополі

 

Робота з підручником.

Опрацюйте самостійно текст на с.101-102 і підготуйте відповіді на питання:

        1. Які відомі архітектурні пам’ятки є в Києві та в Львівській області?

        2. Які відомі архітектурні пам’ятки є на Тернопільщині та Чернігівщині?

        3. До чого повинен прагнути український народ?

 

Фізкультхвилинка

 

— Починаємо виконувати друге завдання - Історичні скарби (музеї).

- Цікаво ходити в музеї. Тут збирають, вивчають і зберігають пам’ятки культури, різноманітні колекції, старовинні речі.

 

Коли з’явилися перші музеї

 

Відповіді на запитання і за опорними словами.

 

  1. Аптека-музей у Львові.
  2. Музей підків у Львові.
  3. Музей бджільництва у м. Переяслав-Хмельницький.

 

V. Закріплення  вивченого матеріалу.

1.Робота в групах.

Скласти правило поведінки в музеї.

2.Слово доповідачам, які підготували інформацію про інші музеї.

Музей книги.

Музей лісу.

Музей води.

 

  • Цікаво ходити в музеї. А якщо поблизу немає музею? Створіть його самі. Це може бути музей старовинних речей,старих листіво

 

VІ. Домашнє завдання

Читати  інформацію в підручнику. 101-104;
відшукати додаткову інформацію про музеї нашого міста, поділитися з батьками    про вивчене.

І.Рефлексія.

 

- Над якою темою працювали?

- Що нового дізналися?

- Які завдання було виконувати найважче?

- Які завдання було виконувати найцікавіше?

- Як українці повинні ставитися до своїх історичних памяток?

Технологія «Саморефлексія»

 

 

docx
Додано
20 вересня 2020
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку