Урок "Про знайомство і дружбу. Дружні стосунки".

Про матеріал

Урок розроблено, щоб розширити уявлення учнів про дружні взаємини; розвивати вміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські стосунки в класі та сім'ї; вчити керувати своїми емоціями з метою зміцнення власного здоров'я; формувати навички культури спілкування, комунікативні вміння; вчити цінувати дружбу та заохочувати бути справжнім другом.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з основ здоров’я для учнів 4-го класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Васильківська загальноосвітня школа I-III ступенів №6

Вчитель початкових класів: Данилюк Ніла Олексіївна

 

 

 

 

Урок 12

Тема. Про знайомство і дружбу. Дружні стосунки.

Мета. Розширити уявлення учнів про дружні взаємини; розвивати вміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські стосунки в класі та сім’ї; вчити керувати своїми емоціями з метою зміцнення власного здоров’я; формувати навички культури спілкування, комунікативні вміння; вчити цінувати дружбу та заохочувати бути справжнім другом.

Обладнання. Підручник  «Основи здоров» для 4 класу, автор Гнатюк О.В.,

Демонстраційний матеріал за темою.

Результати навчання.

Наприкінці уроку учні мають уміти:

  •                  назвати позитивні і негативні риси людини, що впливають на дружні стосунки;
  •                  довести, що дружба і здоровя пов’язані між собою;
  •                  довести, що довіра між друзями важлива;
  •                  продемонструвати представлення друга.

 

Хід уроку

  1.                 Організаційний момент.

Ось дзвінок нам дав сигнал –

працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

урок основ здоров’я починаймо

 

  1.              Перевірка домашнього завдання.
  1. Склади кросворд. Розкажи про традиції збереження здоров’я в родині.

Традиції збереження здоровя.

З - зустрічі з родичами;

Д - дозвілля (кіно, концерти, музеї);

О - обговорення прочитаних книг

Р - ранкова гімнастика;

О - організовані  поїздки

В - вихідні походи

Я -  яскраві події

  1. Гра «ТАК чи НІ»
  1.                Чи корисно всій сім’ї робити зарядку? Чому?
  2.                Чи корисно всій сім’ї ввечері довго дивитись телевізор? Чому?
  3.                Чи корисно  всім їсти  багато  фруктів і овочів?  Чому?
  4.                Чи корисно на вечерю з’їдати багато солодощів? Чому?
  5.                Чи добре, коли всю хатню роботу виконує тільки мама? Чому?
  6.                Чи правильно чинять батьки, що палять ?Чому?
  7.                Чи правильно чинять батьки, коли займаються разом з дітьми спортом?

 

  1. Гра « Незакінчене  речення »

Сім’я забезпечує дитині… ( любов, тепло, затишок, захист, розвиток).

Тільки в дружній родині піклуються про …(здоров’я рідних).

Тільки в дружній сім’ї підтримують традиції, які допомагають зберегти …(здоров’я).

  1.            Повідомлення теми уроку.
  •                   Яке слово заховалося у літерах?

 

Д у  Б а Ж  Р                   (Дружба)

Сьогодні на уроці ми поговоримо про дружбу, товаришування, про дружні взаємини.

  1.           Вивчення нового матеріалу.

 

  1.                Слово вчителя.

          Дружба – це добре почуття, яке може виникнути лише на основі взаємоповаги. Зустріти, мати в житті справжнього друга – це велике щастя для людини.

           Тлумачні словники визначають:

       Друг – людина позв’язана з ким – небудь довірою, спільними інтересами, переконаннями, на яку можна в усьому покластись.

      Дружба – стосунки, відносини, в основі яких лежить взаємна прихильність, довір’я, відданість, товариська солідарність, спільність інтересів.

довір’я, відданість, товариська солідарність,спільність інтересів.

  Уже четвертий рік ви ходите до школи і, напевне, у вас з’явилися нові друзі. Чи замислювалися ви над тим, чому в одних дітей багато друзів, а в інших – ні?

  1.                Мозковий штурм.
  •                   Назвіть те, що ви цінуєте в друзях (турботу, вірність, безкорисливість…
  •                   Назвіть те, що може зашкодити дружбі (плітки, заздрощі, ревнощі,…
  •                   Дайте пораду, як знайти друга.
  1.                Інтерактивний метод « Незакінчене речення».
  •                  У своєму другові я найбільше ціную…
  •                  Мій друг уміє …
  •                  Для свого друга я готовий…
  1.                Посв’ячення  в леді й джентельмени.
  •                        Про людей судять за їх поведінкою в суспільстві. Основні правила поведінки,які прийняті суспільством, називаються етикетом. З давніх часів у кожному королівстві був свій етикет – свої правила пристойності. Це була ціла наука, яку треба було вивчати і володіти нею досконало. Це була дуже важка, клопітка праця, але з часом правила поведінки спрощувалися.
  •                        В основі сучасного етикету лежать досить прості правила поведінки. Їх не так багато, і якщо ви знатимете їх і будете правильно ними користуватися, в будь – якій найвишуканішій  компанії почуватиметься  вільно і невимушено.
  •                        Спілкування починається  зі знайомства. Щоб познайомити людей їх потрібно відрекомендувати один одному. При цьому:
  •                   молодшого за віком  - старшому;
  •                   новоприбулого – тим, що зібралися;
  •                   чоловіка – жінці. дівчину – хлопцеві.
  •                   Якщо вас кому – небудь представляють, підніміться і намагайтеся дивитися людині в очі. Сидіти в цьому випадку можуть тільки жінки і хворі люди.
  1.                Робота з підручником. (с. 60 – 63)

а). Опрацювання теоретичного матеріалу.

б). Повторення понять « етикет», « дружба».

в). Вивчення правил дружніх стосунків.

г). Робота над оповіданням «Антон і Харитон».

6. Робота в групах.

- Як ти вважаєш,чи були хлопці справжніми друзями?

- Якими повинні бути справжній друг чи справжня подруга?

- Назви ознаки дружніх стосунків.

- Як ти гадаєш, чи дружні стосунки у тебе з однокласниками?

Фізкультхвилинка. Гра на увагу.

Щоб могли ми гарно жити

Треба вчитися …(дружити)

Друг нас виручити може,

У біді він … ( допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх –

Радість ділиться на  …( всіх).

Друг нас може захистити,

Може з класом …( помирити).

І ніколи не забуде!

Й ти для друга – вірним…(будь).

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти …( не забувай).

Знай, моя дитино мила.

Друг – це велика…( сила).

Поверніться до свого сусіда по парті – подаруйте йому посмішку.

  1.              Узагальнення й систематизація знань.

Завдання 1.   Учні отримують картки, на яких записано риси характеру.   Потрібно викреслити ті риси, які не сприяють дружнім відносинам.   

Картка 1. Щирість, доброта, заздрість, відповідальність, хвалькуватість, уважність, жадібність.

Картка 2. Чуйність, заздрістьчесність, байдужість, уважність, хитрість, злість.

Завдання 2. Учитель роздає 2 парам частини прислівїв. Учні повинні  їх «зібрати» і пояснити значення.

Дерево корінням а міцне друзями людина.

( Дерево міцне корінням, а людина друзями).

 

Людина коріння що без  друзів без дерево

(Людина без друзів, що дерево без коріння).

 

Щасливо де жити  дружити вміють там

( Щасливо там жити, де вміють дружити).

 

Нових  а  наживай друзів  не  старих  забувай

( Нових друзів наживай, а старих не забувай).

 

3. Практична робота ( підручник, с. 64)

       а). Рольова гра « Будьмо знайомі».

Розіграйте в класі ситуації знайомства, використовуючи такі вислови:

    Дозвольте відрекомендуватися….

   Дозволь(те) назвати тобі (вам)…

  Знайом(те)ся…

   Познайом(те)ся, будь ласка…

   Ви не знайомі? Це …

  Можна з тобою ( вами)  познайомитися? Моє ім’я…

    б). Гра « Хрестики – нолики».

      - Біля правильної відповіді поставте «хрестик», біля неправильної – «нулик».

  1. Хлопчики і дівчатка можуть бути справжніми друзями.
  2. Справжній друг дасть тобі списати складну задачу.
  3. Щоб мати справжніх друзів, треба бути дуже сильним.
  4. Справжній друг завжди зрадіє твоїм успіхам.
  5. Друг – це чесність, справедливість, підтримка.
  6. Гарний друг ніколи не підтримає тебе у біді.

 

  1. Гра « П’ять речень”.

Учні в пяти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

Допоможуть  вам такі слова:

Я дізнався про …

Я запам’ятав,що …

Мені на уроці …

Я зрозумів, що …

Думаю, що …

  1.           Підбиття підсумків. Рефлексія.
  •                   З ким ви дружите?
  •                   За якими ознаками обираєте друзів?
  •                   Опишіть своїх друзів. Які риси характеру їм властиві?
  •                   Що ви робите для своїх друзів?
  •                   Як ви допомагаєте своїм друзям?
  •                   Яких успіхів досягли ваші друзі?
  •                   Що ви робите, коли друзі хворіють?

 

  1.        Домашнє завдання.

 

Підручник «Основи здоров’я” для 4 класу. Автор О.В. Гнатюк

С.60 -64.

Намалювати портрет друга,написати за що ви його любите.

docx
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
2472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку