Урок з української літератури (10 клас)
Тема: Проблема еміграції в новелі В. Стефаника «Камінний хрест»
Тип: Урок захисту знань ( творче спілкування)
Мета:
1.розкрити ідейно-художній зміст твору;
2.Поглинути знання з теорії літератури;
3.Удосконалити вміння визначити проблему твору;
4. Розвивати критичне мислення, уміння аналізувати, висловлювати власну думку, вміння презентувати свою роботу;
5. Виховувати повагу до людських почуттів, формувати громадянську компетентність.
Випереджувальні завдання:
Робота в творчих групах. Учні дають відповіді на проблемне питання, роблять висновки.
Проблемне питання:
Епіграф.
Може мені на чужині
Жити легше буде,
Як іноді в Україні
Згадувати будуть…
Т.Шевченко
Перша група «Історики». Підготувати повідомлення. Учні подають історичні дані, характеризують події. Дослідили історичну основу твору, розкрили причини еміграції. Звучала пісня «Чуєш, брате мій?» Б. Лепкого, демонстрували фоторепродукції, дослідили листи В. Стефаника.
Друга група «Літературознавці». На основі художнього тексту, перегляду уривків з кінофільму, самостійно дібраної додаткової літератури учні дали повну характеристику головного герою. Результат дослідження – презентація.
Третя група « Психологи». Учні склали психологічний портрет головного героя, пояснили його вчини, обґрунтували його поведінку. В дослідженні використовували матеріали з психології.
Четверта група «Мовознавці». Досліджували мову твору, пояснювали значення символів. Випустили буклет «Мова та символи у творі «Камінний хрест» В. Стефаника.
П’ята група «Науковці». Діти довели, що твір «Камінний хрест» написаний у жанрі новели. Пояснили і довели стиль твору.
Рефлексія «Мікрофон» Яку відповідь дамо Т.Шевченко?
Оцінювання, самооцінювання знань учнів.
Учні заповнюють картку
Картка само оцінювання учня
№ |
Види діяльності |
Самооцінка |
Поцінування |
Тенденція до зростання |
1 |
Участь в обговоренні проблемного запитання |
|
|
|
2 |
Пошук джерел інформації та ії дослідження |
|
|
|
3 |
Презентація результатів дослідження |
|
|
|
4 |
Участь у формуванні висновків |
|
|
|
5 |
Обгрунтування власної позиції |
|
|
|
6 7 |
Оформлення висновків ( написання твору-роздуму) |
|
|
|
Домашнє завдання: написати твір-роздум «Життя після еміграції» або «Моє ставлення до сучасних емігрантів»