Тема: Проблеми харчування. Харчові отруєння
Мета: створити умови для ознайомлення учнів із проблемами харчування та ознаками харчового отруєння, вчити, як вибрати їжу (продукти), щоб не отруїтися, та виробити дії, як запобігти харчовим отруєнням, навчити дітей розпізнавати термін придатності харчових продуктів за маркуванням, сприяти розвитку мислення, мовлення, забезпечити умови для виховання обачності, самостійності, акуратності.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: роздатковий матеріал: картки із завданнями.
Література:
1. https://cpo.stu.cn.ua/Oksana/harch_himia_lekcii/60.html
2. https://naurok.com.ua/urok-z-osnov-zdorov-ya-na-temu-problemi-harchuvannya-praktichna-robota-viznachennya-terminu-pridatnosti-ta-umov-zberigannya-harchovih-produktiv-za-h-markuvannyam-15242.html
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку (1хв).
1) Привітання.
-Добрий день, діти, мене звати Марина Павлівна, і сьогодні я проведу у вас урок основи здоров’я.
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Попрацюємо старанно,
Щоб почули у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти – просто молодці!
II.Перевірка домошнього завдання (5хв).
2) Гра «Мікрофон»
– Пригадаймо попередній урок.
– Що вам було задано виконати дома?
– Наведіть приклади продуктів багатих на вітаміни.( Курячі яйця, молочні продукти,морква,лимон, риба, гречка, капуста, огірок..)
– Навіщо нам споживати вітаміни? ( Нестача вітамінів або мінеральних речовин може спричинити захворювання)
– Як ви розумієте вислів : «Здорове харчування – забезпечить тобі щасливе життя»?
III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності (5хв).
1) Робота з віршем «Киця зажурилася»
Киця зажурилась
Чомусь так невесело киці:
не їсться, не п’ється, не спиться.
Неначе оркестр грає в шлунку,
і годі чекать порятунку.
То ж руки із милом помила
і зайвого наче не з’їла…
Чотири сосиски,
кефіру дві склянки,
і каші три миски,
варення півбанки.
Та ще шоколадку одненьку
і рибну консерву маленьку,
м’якенькі свіженькі пампушки
запила компотом із грушки.
Чому ж так невесело киці?
Чому їй не їсться й не спиться?
-Що з’їла киця?
-Як вона тепер почувається?
-Як ви розумієте слова: «Міра в їжі – то матір хорошого здоров’я»?
-Як ви мабуть уже здогадалися, темою сьогоднішнього уроку є харчові отруєння та проблеми харчування. Ви дізнаєтеся як треба правильно харчуватися. Щоб запобігти харчовому отруєнню та багато іншого цікавого та корисного.
IV. Вивчення та усвідомлення нового матеріалу ( 25хв).
1) Перегляд відео «Таємниці гігієни харчування» (5-7хв).
-Діти, до нас на урок, завітало чарівне яблуко,і воно пропонує нам подивитися відео. Вам потрібно бути дуже уважними, адже після перегляду яблуко задасть вам запитання.
-Чому перекуси не корисні? ( Огранізм не отримує вчасно поживних речовин)
- Яке найголовніше правило приготування їжі? (Перед приготуванням миття рук)
- Які правила поведінки під час вживання їжі? ( Їжу ретельно пережовувати, не плямкати і не голосно жувати, не розмовляти)
- Чому яскравий колір їжі не завжди безпечний? ( Якщо кольори дуже яскраві, то використано синтетичні барвники)
2) Розповідь вчителя «Харчові добавки»
Харчові добавки
З давніх-давен люди харчувалися натуральними продуктами: молоком, яйцями, свіжою городиною. Натуральні продукти смачні та корисні для здоров’я. На жаль, вони швидко псуються, їх не можна довго зберігати і перевозити на великі відстані. Тому люди почали використовувати різні способи подовжити термін зберігання цих продуктів, зокрема винайшли харчові добавки: консерванти, барвники, підсилювачі смаку та ароматизатори. Важливо пам’ятати, що часте вживання продуктів із харчовими добавками може шкодити здоров’ю. Тому намагайся не купувати: • продукти з надто тривалим терміном використання;
• продукти з неприродно яскравим забарвленням, у тому числі й підфарбовану солодку воду;
• продукти зі смаковими добавками, наприклад, чипси та сухарики.
!- Надавай перевагу свіжим натуральним продуктам.
3) Фізкультхвилинка.
– Гадаю настав час для відпочинку. Підійміться і повторюйте рухи за відео.
4) Бесіда про «Харчові отруєння»
Харчові отруєння — це захворювання, що виникають від вживання продуктів, які містять шкідливі мікроорганізми або отруйні речовини. Якщо людина з’їла зіпсований продукт, її організм може розпізнати небезпеку. У цьому випадку шлунок стискається у протилежному напрямку і виштовхує неякісну їжу назад. Якщо у тебе з’явилися симптоми харчового отруєння, негайно скажи про це дорослим.
- Розгорніть, підручник на сторінці 48, знайдіть ознаки харчового отруєння
• нудота • блювання • біль у животі • пронос (Вивішую ознаки на дошку)
- Ми з вами вже знаємо ознаки харчового отруєння, а що потрібно робити, щоб запобігти харчовим отруєнням.
- До нас на урок завітав маленький фікси Нулик, який знає правила. Зверніть увагу на дошку!
- Прочитаймо правила від нашого помічника.
• Мити руки перед їдою.
• Ретельно мити овочі та фрукти.
• Не куштувати недозрілих чи незнайомих плодів.
• Не вживати продуктів, які мають неприємний смак і запах.
• Зберігати готові страви у холодильнику.
• Не вживати продуктів із простроченим терміном придатності.
! Відчувши ознаки харчового отруєння, негайно скажи про це дорослим.
V. Узагальнення та систематизація отриманих знань (10хв).
1) Робота в зошиті. Гра «Так чи ні»
- Розгорніть, зошити на сторінці 17, вправа 2.
- У вас на столах лежать долоньки, якщо ви вважаєте, що відповідь правильна піднесіть жовті долоньки, якщо відповідь не правильна червоні.
-В зошиті ставимо +, якщо правильно, - , якщо не правильно.
2) Практична робота. Робота в групах
- Вправа 3, сторінка 49 - в зошиті
- Кожна група отримує упаковку від харчового продукту, і має визначити:
назву продукту, термін придатності, умови зберігання. Потім результати досліждення кожної групи ми запишемо в зошит.
! Дотримуйся умов і термінів зберігання харчових продуктів.
VI. Підсумок уроку (2хв).
1) Підсумкова бесіда.
– Чи всі продукти можуть бути корисними?
- Які ознаки харчового отруєння?
– Хто повинен турбуватися про ваше вживання безпечної їжі?
VII.Повідомлення домашнього завдання (1хв).
– С. 46-49 в підручнику.
-С.16 в зошиті, вправа 1.