Урок "Процес створення нової моделі виробу. Створення ескізу виробу"

Про матеріал
Ескізом називається креслення, виконане без застосування креслярських інструментів і без точного дотримання масштабу, але обов'язково із збереженням пропорціональності між окремими частинами предмета. Ескізи служать звичайно основою для виконання за ними креслень. Іноді деталь можна виготовити безпосередньо за ескізом.
Перегляд файлу

Тема: Процес створення нової моделі виробу. Створення ескізу виробу

Мета: Навчити учнів робити аналіз технологічної, історичної, народознавчої літератури; формування вмінь та навички роботи з інформаційними джерелами; визначати вимоги до об’єкту проектування, закріпити вміння та навички у виготовленні виробу; виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань, культуру праці.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

• Перевірка присутніх.

• Призначення чергових.

 

II. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

1. Для чого використовують ескізні малюнки?

2. Де вам доводилось бачити у житті ескізи?

3. На яких уроках ви виконували ескізний малюнок?

4. Що таке ескізний малюнок?

5. Як виконують ескізний малюнок?

 

III. Мотивація навчально-трудової діяльності

Ми з вами плануємо виготовити виріб.  Для цього необхідно перш за все визначити завдання для виконання проекту та знайти інформацію про вироби. Що ми з вами і зробили на попередніх уроках. Сьогодні ми маємо розробити свій виріб та його ескізний малюнок разом із оздобленням.

IV. Оголошення теми і мети уроку (запис на дошці та за потреби в зошити)

V. Вивчення нового матеріалу

Пригадайте поняття творчого проекту. 

Проектування - процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація:.

Базова модель – форма виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.

Модель – аналог – це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.

2. Можливі теми творчих проектів.

Обговорення запропонованих тем проектів, які кожна для себе обрала.

3. Пригадайте етапи проектування. 

І. Організаційно – підготовчий етап.

  •                               Обґрунтування проблеми, що виникла, і необхідність її розв’язання.
  •                               Призначення проектованого виробу.
  •                               Вимоги до виробів данного призначення.
  •                               Вимоги до матеріалів.
  •                               Вибір об’єкту проектування.
  •                               Аналіз зразків-аналогів

ІІ. Конструкторськийетап.

ІІІ. Технологічнийетап.

VІ. Заключний етап.

 

До яких технологій або які техніки ви використовуватимете під час виготовлення Вашого майбутнього виробу?

Які вимоги до виробу ви ставите? (метод «Мікрофон»)

Необхідно визначитися, якиммає бути ваш виріб.

Підведемо підсумок ваших відповідей: Основними задачами при цьому виступатимуть наступні вимоги:

а) естетичні

б) технологічні

в) функціональні

д) економічні

Ескізний малюнок – це малюнок виконаний від руки без зберігання розмірів, але із зберіганням пропорцій.

Ескізом називається креслення, виконане без застосування креслярських інструментів і без точного дотримання масштабу, але обов'язково із збереженням пропорціональності між окремими частинами предмета.

Ескізи служать звичайно основою для виконання за ними креслень. Іноді деталь можна виготовити безпосередньо за ескізом.
Ескізи широко застосовуються у виробничих умовах при ремонті устаткування. В цьому випадку ескіз складається з реально існуючих деталей і називається ескізом з натури.

При виготовленні ескізу всі співвідношення частин предмета визначають тільки на око. Для прискорення роботи дозволяється циркулем проводити кола і дуги, щоб потім обвести ці лінії від руки.

Ескіз повинен бути чітким і розбірливим. Ступінь зменшення або збільшення зображення на ескізі порівняно з величиною предмета встановлюється залежно від величини і складності зображуваного предмета, а також від формату аркуша паперу.

VI. Практична робота

Розробка ескізного малюнка.

  1. Опрацювати Інтернет ресурси знайти моделі-аналоги
  2. Вибрати з кожного найкращі риси
  3. Створити ескіз майбутнього виробу

6.1. Вступний інструктаж

Проводжу інструктаж про правила поведінки з певними видами матеріалів, розповідаю про техніку безпеки.

6.2. Поточний інструктаж

Слідкую за потреби за дотриманням правил техніки безпеки, проводжу поточні групові та індивідуальні інструктажі.

6.3. Заключний інструктаж

Підводжу підсумки практичної роботи, вказую на недоліки та найкраще виконання.

VII. Підсумок уроку

7.1. Рефлексія (усвідомлення набутих знань, виконаної роботи)

1. Що нового ви дізналися на уроці?

2. Чи можна скористатись отриманими знаннями у повсякденно­му житті? Де, за яких умов це може бути?

7.2. Заключна частина:

• виставлення оцінок за роботу на уроці;

• домашнє завдання: дібрати та принести матеріали для виготовлення власної роботи

VIII. Прибирання робочих місць

 

doc
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
6778
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку