УРОК ПРОЕКТ
ТЕМА: Мій дім – моя фортеця.
МЕТА: допомогти дітям усвідомити важливість однієї з основних потреб людини- потреби в зручному житлі, вчити дітей економити електроенергію, тепло та енергозбереження; розвивати уяву, увагу, наочно-образне мислення; виховувати бережливість та любов до навколишнього світу, повагу до праці.
ОБЛАДНАННЯ: запис на дошці «Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою», ілюстрації, власні вірші дітей.
ШЕПЕТІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Матеріали
ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ ТА ЕФЕКТИВНЕ ВИКОРИСТАННЯ ВІДНОВЛЮВАЛЬНОЇ ЕНЕРГІЇ
Урок проект
Мій дім – моя фортеця
Підготувала вчитель початкових класів Пліщинської ЗОШ І-ІІІ ст
Кравчук Вікторія Вікторівна
2018
УРОК ПРОЕКТ
ТЕМА: Мій дім – моя фортеця.
МЕТА: допомогти дітям усвідомити важливість однієї з основних потреб людини- потреби в зручному житлі, вчити дітей економити електроенергію, тепло та енергозбереження; розвивати уяву, увагу, наочно-образне мислення; виховувати бережливість та любов до навколишнього світу, повагу до праці.
ОБЛАДНАННЯ: запис на дошці «Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою», ілюстрації, власні вірші дітей.
ХІД УРОКУ
Для активізації розумової діяльності вчитель пропонує учням прочитати запис на дошці «Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою».
Право на житло записано і в законах України, зокрема у Конституції (ст. 47). Людина може збудувати дім, купити квартиру.
Справжній надійний дім повинен бути «фортецею», тобто надійним. В англійців є навіть прислів’я «Мій дім – моя фортеця». Отже будівля повинна захищати людину від явищ природи: дощу, вітру, морозу, надмірного тепла і сонця, землетрусу, тощо. Але не тільки від явищ природи, а і від наслідків людської діяльності: шуму, пилу, шкідливих викидів. І це ще не все. Ще – від нападу розбійників та грабіжників. А ще у домівці потрібно, щоб було чисто, затишно і приємно всім, хто в ній живе. Всі ми знаємо, що потрібно берегти та економити електроенергію, тепло та енергозбереження. Різні електроприлади полегшують наше життя. Вони незамінні помічники. Ці прилади потребують особливої уваги. Тому ми повинні їх берегти, не використовувати без необхідності.
Розібратися з проблемою економії електроенергії нам допоможе наш проект «Мій дім – моя фортеця».
Наші учні працювали у групах. Перша група – кореспонденти, друга – художники, третя – вчені експерти, інженери, четверта – практики.
Всі вони працювали над важкою проблемою енергозбереження.
Наш проект пройшов під девізом «Допоможемо білому ведмедю». Чому саме під таким девізом проводимо конференцію? Тому що, зміна клімату приводить до того, що ведмедям в своїх теплих шубах стало дуже важко жити. У них критичне становище. Ось послухайте вірш, який написала учениця 4-го класу:
Вечір наступає, темно скрізь і всюди
Страшно нам буває і не ходять люди
Та ввімкну я світло, заясніє все
Бо яскраве світло спокій нам несе.
Повинні задуматись дорослі і діти
Скільки ми вмикаємо лампочок на світі.
Скільки річок плаче, забруднили не одну
Рубаємо ліс ми на деревину
Клімат на планеті зовсім іншим став
Білим ведмедикам тепло, зовсім без підстав.
Чому виникла проблема економії електроенергії та теплових ресурсів? Адже, зараз добувають багато вугілля, нафти, газу, побудовано багато електростанцій. Це говорить про те, що виробництво електроенергії росте.
Людина багато років добуває із землі велику кількість енергоресурсів. Сучасна людина не може без енергії. Енергія – показник рівня життя людини. Опалення, приготування їжі, виробництво продуктів і промислових товарів включає в себе енергія.
Постійно здійснюють дослідження енергетичних запасів. Вчені шукають нові, більш ефективні, економні енергоносії. В результаті своєї роботи вони прийшли до висновку, що існуючих запасів енергоресурсів вистачить не на багато років. В майбутньому, можливо, основна частина енерговитрат буде розрахована на енергію Сонця, вітру.
На сьогоднішній день одним із кроків енергозбереження є перехід літнього часу на зимній і навпаки. Результатом цього – є економія майже 500 тисяч кіловат-годин електричної енергії.
Людина повинна забезпечувати себе електроенергією на майбутнє. Тому економити електроресурсів – одна з головних задач сьогодення.
«будинок, немов решето».
Обіцяю рибам, птахам і дельфінам
Завтра піду з мамою я по магазинах
Купимо ми лампочку, певно не одну
Енергозберігаючу дома я вкручу
Вона краща за стару і дуже гарно світить
Цим збережу я деревце і мама це помітить.
У місті, у Нетішині
Атомна гуде
Кожен день людей багато
На роботу туди іде
І щодня до нас від неї
Електроенергія іде
І її ми бачим всюди
Економити ми будем.
Щоб там атом не бурлив
І аварій не зробив.
Ми закликаємо всіх людей бережливо відноситись до енергії, памятати про те, що її необхідно берегти.
Підсумок уроку.
Хай ясно світить сонце
Ромашки хай цвітуть
На полюсі спокійно
Ведмедики живуть
І люди нехай будуть
Добріші і прості
Майно своє бережуть
І нищити нікому не дають
Хай будуть економні та дуже бережливі
Щоб діти і ви всі
У наш час були щасливі