Урок з основ здоров´я у 3 класі "Вітаміни в житті людини"

Про матеріал

МЕТА: Ознайомити учнів початкової школи з основними видами вітамінів, їх основними властивостями і впливом на організм людини. Виховувати бажання у дітей вести здоровий спосіб життя, формувати мотиваційну установку споживати корисну їжу та бути здоровим.

Перегляд файлу

ТЕМА: ВІТАМІНИ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ.


МЕТА: Ознайомити учнів початкової школи з основними видами вітамінів, їх основними властивостями і впливом на організм людини. Виховувати бажання у дітей вести здоровий спосіб життя, формувати мотиваційну установку споживати корисну їжу та бути здоровим.


ОБЛАДНАННЯ: Слайди із зображенням портретів лікаря Н.І.Луніна, ученого - біохіміка Казимира Функа, продуктів харчування за вмістом вітамінів А, В, С, D; ілюстрації до загадок.


І. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування учнів.
2.Вступ.
Ведучий : Ми починаємо чергове засідання в клубі "Твоє здоров'я".

 Слайд № 1

Сьогодні у нас в гостях головний вітамінолог і головний дієтолог нашого клубу. Чим займаються ці учені, дізнаємося у них самих.
Вітамінолог:    Вітамінолог  - фахівець, який займається вивченням вітамінів і їх впливом на організм людини.
Дієтолог:       Дієтолог-фахівець, що займається вивченням властивостей продуктів харчування і визначає режим найбільш правильного харчування.
Ведучий:     Чому саме вони у нас в гостях? Невипадково. Подивіться, який випадок стався з одним з пацієнтів на прийомі у дієтолога.

Сценка (пацієнт і дієтолог)

П. -Ой, живіт болить!
Д.- А що ж ти їв?
П.- Та майже нічого!
Д.- А точніше
П.- З'їв учора без роздумів
20 смажених оленів,
19 солодких кексів,
18 судаків
і піджарених біфштексів
з відбірних  таких шматків.
А потім 17 мисок
киселю і сиру
і печені, і сосисок
і сардельок, і рагу.
І ще 16 банок
маринованих грибів
купу булок і бубликів
і тістечок, і тортів.
І 15 здобних плюшок
і 14 котлет
і ще 13 сушок
мармеладу і цукерок.

Д.- Ось це так! А що-небудь вітамінне ти їв?
П.- Вітамінне? А що це?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми говоритимемо про значення вітамінів і мікроелементів для здоров’я людини. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу, корисну для здоров’я, яка містить вітаміни різних груп.

V. Мотивація навчальної діяльності.

- Отримані знання нам необхідні для того, щоб не хворіти, почувати себе бадьорими, сильними, підтягнутими і стрункими. Знання про вітаміни, які ви сьогодні одержите, допоможуть вам зберегти здоров’я.


Ведучий: Які питання ви хочете поставити нашим експертам? Що б хотілося вам дізнатися у них?
(Питання дітей). Значить, сьогодні на зайнятті ви дізнаєтеся, що таке вітаміни, навіщо вони потрібні людині і де людина їх може узяти.

VІ.Вивчення нового матеріалу.


А спершу ми розгадаємо загадки:


1. Мовби на одній нозі.
Він зростає на лозі.
Подивись скоріш в віконце —
Грона сповнені всі сонця!  
Кожен скуштувати рад
Соковитий... (виноград)

http://printonic.ru/uploads/images/2016/03/26/img_56f6942153a4f.jpg
2. Цілий ящик південного сонця
В Новий рік завезли в магазин.
Здогадайтеся, діти, то що це?
Екзотичний смачний ( мандарин)

http://www.produceoasis.com/Uploads/tangerine.jpg

3. У шкориночці-хатинці

 є для діточок гостинці.

Зріють вкупочці зернини

як коштовні намистини. (Гранат)

https://d37va2rovhwkkr.cloudfront.net/preview_images/news/764_0.jpg


4. У середині чудова:
Ароматна і медова.

Є у яблуні подружка,
Соковита жовта рушка)

http://priluki.info/gallery/Buriy/1823/76006.jpg

5. Хоч цей фрукт  такий кислючий,
Та корисний і цілющий:
Від ангіни всіх лікує,
І у стравах він смакує.(лимон)

http://paint-net.ru/img5/p50080.png
6. Вітамінами багаті,

 Гості бажані у хаті.

Насолода для дитини.

Ці чудові (апельсини)

 

      http://1.bp.blogspot.com/-iWHXU4kyRQY/UrhQRndIlDI/AAAAAAAAImo/bMmF8AbPrq8/s1600/content(4).jpg
7. Продається в магазині
І смаком дивує нас.

Гість з далекої країни,
Фрукт тропічний…(ананас)

http://printonic.ru/uploads/images/2016/03/26/img_56f6925aea6f7.jpg


Назвіть все то що ми відгадали одним словом ….(фрукти).

 Подорож в минуле.

Слайд №2

100 років тому  лікар Н.І.Лунін довів, що організм будь-якої живої істоти потребує вітамінів. Одних тварин він годував їжею, в якій не було вітамінів, а в їжу інших додавав їх. Виявилось, що тварини, які не отримували вітамінів, швидко гинули. Недаремно слово "ВІТАМІН" походить від латинського слова ВИТА, що означає "ЖИТТЯ"

Слово "вітамін" придумав  учений - біохімік Казимир Функ. Він відкрив, що речовина("амін"), що міститься в оболонці рисового зерна, життєво потрібна. З'єднавши латинське слово "ВИТА"(Життя) з "АМІН", вийшло "ВІТАМІН". Дітям 6-10 років потрібно з'їдати в день 500-600 овочів.

Ведучий: Багато сотень років назад відважні мореплавці вирушали відкривати нові землі. Вони знаходилися в плаванні багато місяців і весь цей час живилися консервованими продуктами. І багато хто з них став хворіти на дивну і небезпечну хворобу під назвою цинга, яка вражала спочатку зуби і ясна, потім увесь організм і врешті-решт людина помирала. У 19 столітті люди виявили, що хвороба ця виліковується за допомогою фруктів.
Ученим знадобилося 100 років, щоб зрозуміти причиною цього явища. Виявляється, свіжі продукти містили вітаміни.

Вітамінолог: Слово "вітамін" прийшло до нас з грецької мови від слова "вита" - життя. А витамины- корисні речовини, які роблять нас здоровими. Вітаміни потрібні як людина, так і твариною. По своєму складу вітаміни дуже складні і різноманітні. У кожного з них своя роль в організмі і своя робота.

Ведучий: Коли люди уперше відкрили вітаміни, вони назвали їх першими буквами латинського алфавіту : А, В, С, Д та ін.
Вітаміни А, В, С, Д примостилися на ганку.
І кричать вони із ранку.
Хто важливіш  для здоров'я?
Я промовив важливо А, не росли без мене.
Я додав С, без мене хворіють усі.
Ні надувся важливо В, я потрібніше а Землі!
Послухаємо, що вітаміни розповідять про себе. Чим е вони відрізняються один від одного?
(Виходять діти, що зображують вітаміни. Кожен розповідає про себе, звертаючись до плакату із зображеними на нім продуктами харчування).

Слайд №3

Вітамін А : Я- вітамін А. Я відповідаю за хороший зір і відповідаю за нормальне зростання організму. Якщо людині бракує вітаміну А, те у нього суха, бліда шкіра, тьмяне волосся, ламкі нігті. Загалом, багато неприємностей. А щоб усього цього уникнути, я раджу їсти печінку тварин і риби, навіть пити риб'ячий жир, є сир, яєчний жовток, моркву, томати, зелену цибулю, щавель, салат, шипшину, горобину.
Слайд №4
Вітамін В : Я- вітамін В. Я захищаю організм від інфекцій, загоюю рани. Виявляється, кольоровий зір у человека- теж моя робота. Якщо людині бракує вітаміну В, то він швидко стомлюється, йому постійно хочеться спати, порушується травлення. За відсутності вітаміну В розвивається небезпечне нервове захворювання бери-бери- у хворих німіють руки і ноги, болить серце, що призводить до смерті. Вітаміном У багаті дріжджі. Значить, потрібно їсти хліб. Вітамін В є в крупах, значить, потрібно їсти каші, особливо гречану і вівсяну. Є вітамін В і в молоці.

Слайд №5
Вітамін С : Мене знають усі. Я- аскорбінова кислота. Я даю людині життєві сили. Якщо бракує вітаміну С, то у людини мало сил, руйнуються зуби, розвивається цинга. Найбільша кількість вітаміну С міститься в овочах і фруктах, ягодах. Особливо в шипшині, чорній смородині, а так само в червоному перці, апельсинах, лимонах і обліписі.
Слайд №6
Вітамін D : цей вітамін дає зростання, силу і міцність кісткам. Особливо важливий він для дітей, коли організм ще росте, і просто потрібний жителям Півночі, тобто нам з вами. Вітамін D є присутнім в усіх молочних продуктах.

Вітамінолог: Існує ще дуже багато різних вітамінів і у кожного своя робота.

Слайд № 7  

Ведучий: Отже, вітаміни розповіли про себе. Перевіримо, що ви запам'ятали.
- Що таке вітаміни?
- Для чого служать вітаміни А? В? С? D?

- Де людина їх може взяти?

Учені знайшли спосіб приготування вітамінів у вигляді пігулок. На прилавках в аптеках можна побачити безліч красивих упаковок. По телевізору їх теж широко рекламують. Але це не означає, що вітаміни можна їсти пачками. Річ у тому, що надмірний їх прийом приведе до непоправної біди. Надходження вітамінів в організм має бути строге відповідати потребам. Людині треба більше вітамінів, коли він росте, хворіє або після хвороби, при великому фізичному і розумовому навантаженні. Ви зараз знаходитеся в такому віці, коли організм росте, набирає сили, розвивається. Багато сил йде на навчання. Так що без вітамінів вам не обійтися. І вам потрібно знати, які вітаміни і для чого потрібно приймати. На жаль, не усі знають про користь вітамінів і замінюють їх зовсім іншими продуктами.
У дієтолога черговий пацієнт.

Сценка: Поради пацієнта і лікаря
П. Стати здоровим мені допоміг із смачним кетчупом хот-дог.
Л. Будеш часто їсти  хот-доги, через рік протягнеш ноги!
П. Будеш багато їсти гірчиці, полетиш швидше за птацю.
Л. Той, хто багато їсть гірчиці, буде зліший за вовчицю.
П. А ще подяка пепсі-колі краще всіх вчуся я в школі!
Л. Обіп´єшся ся пепсі-коли, не дійдеш, дружок, до школи. Не допоможуть і уколи.
П. Жовта "Фанта" - напій для франта!
Л. Будеш "Фанту" пить- дивися, з середини розчинишся.
П. У світі краща награда- це плитка шоколаду!
Л. У світі краща награда- це гілка винограду.
П. Знайте, панове, сникерс- краща їжа!
Л. Їстимеш сникерс соладкий- зуби будуть не в порядку. Якщо хто не вірить, на собі перевірить.
П. Я собою дуже гордий, я купив сьогодні торт.
Л. Фрукти, овочі корисніші, захищають від хвороб!
Ведучий: чиї поради вам допоможуть більше?
Ми дійшли висновку, що людина може узяти вітаміни в продуктах харчування і в аптеці.

Слайд № 8 

Фізкультхвилинка

Пальчикова гімнастика.

КВАСИМО КАПУСТУ

Руками імітуємо відповідні рухи:

- Ми капусту шаткували!

(двічі) – прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.

- Солі в неї ми поклали!

(двічі) – пальці зібрані “щіпкою”, “солимо капусту”.

- Ми капусту м’яли, дерли!

(двічі) – енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.

- Смачну моркву туди терли!

(двічі) – пальці однієї руки зжаті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.

Вітаміни А, В, С, Д

— Кожен їх кругом знайде.

В рибі, яйцях, фруктах, дині,

В моркві, полуниці, сливі

VІІ.  Узагальнення та закріплення вивченого матеріалу

 

Слайд № 9
Загадки:
Бють кулаками,

Долонями гладять,

 Кладуть на лопату

 І в пекло несуть,

А виймуть – ножами

Покрають безжально,

За те його кривдять,

За те його луплять,

 Що всі його хочуть

І всі його люблять. (Хліб) В

http://goodimg.ru/img/risunok-hleba1.jpg
2. Як не віриш — перевір!

На мені 12 шкір!

А гризнеш — в сльозах покинеш,

 Бо я звуся…(цибулина) А

https://thumbs.dreamstime.com/b/yellow-onion-white-background-whole-bulb-brown-fresh-green-sprout-half-rings-vector-illustration-48927778.jpghttp://www.images.lesyadraw.ru/2014/05/kak_narisovat_luk.jpg


3. І поживне, і смачне,

 Біле, пінне, запашне.

Залюбки малята п’ють, З

доровенькими ростуть. (Молоко)Д

https://image.freepik.com/free-vector/no-translate-detected_7746.jpghttps://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=171x1024:format=jpg/path/s5beacc865043bee7/image/i05fc1013521aabff/version/1333473169/image.jpg
4. Помаранчева і гарна,

У землі сиджу не марно:

Соковита, солоденька,

Вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину.

Хай корисну з’їсть …. (Морквину) А

http://i.timeout.ru/pix/484677.jpeg?1458210592
5. На порічку дуже схожа:

Круглолиця і пригожа.

Вітамінами багата,

Чорношкіра і пузата.(Смородина)С

https://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/11/115/332/115332752_0_8f719_2d2ac72b_orig__Kopirovat_.png


Слайд №10
Перевірка знань.
На листах з'єднати вітамін і його роботу :


А                 життєві сили
В                 хороший зір
С                 зміцнення кісток
D                зростання організму
                   захист від інфекцій

VІІ. Підсумок уроку.

Слайд №11
Завершальні поради дієтолога і вітамінолога :
 

Щоб здоров’я гарне мати, буду їжу прославляти.

Ой, смачна пшоняна каша! Де, шановні, ложка ваша?

Хочте  їжте з огірочком, ну, а можна і з медком,

І запийте все квасочком, затанцюйте гопаком!

Ніжні з борошна галушки у макітрі на столі.

З часником смачні пампушки і великі, і малі!

А картопелька варена у прикуску із сальцем –

Це козацька їжа денна з чорним печеним хлібцем.

Соковиті ніжні фрукти і солодкі, як нектар.

Покуштуйте, люди добрі, для здоров’я щедрий дар!!!


Слайд №12
Рефлексія:

Дерево здоров'я. Прикріплюємо яблука з побажаннями. Що треба для здоров'я?
Побажаємо один одному здоров'я!

Щоб росли ви дужими,

Не будьте до себе байдужими.

Здоров’я своє бережіть,

І з вітамінами дружіть.

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку