Представлений матеріал є розробкою уроку з використанням методу проектів.Даний матеріал може бути використаний вчителями математики загальноосвітніх закладів освіти при вивченні геометрії в 11 класі. Відповідає чинній програмі з математики.
Проект
«Тіла обертання навколо нас!»
Тема уроку: Розв’язування задач по темі
“Площі поверхонь тіл обертання»
Мета уроку:
навчальна: узагальнити знання учнів про тіла обертання та площі повної поверхні; формувати вміння учнів застосовувати формули площі повної поверхні тіл обертання до розв’язування задач;
розвиваюча: розвивати самостійність мислення, інтелектуальні та творчі здібності, чіткість та логіку мислення;
виховна: виховувати активність, наполегливість, працьовитість; розширювати кругозір учнів та їхню просторову уяву; вчити орієнтуватися в нестандартних ситуаціях.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок
Вид уроку: захист проектів
Тип проекту: дослідницький проект
Час виконання: 1 урок
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На протязі всієї теми «Тіла обертання. Площі поверхонь тіл обертання» ми розгляну основні властивості циліндра, конуса, кулі та сфери і формули для обчислення площ їх поверхонь. Знання з даної теми ви можете широко застосувати як в житті, так і в вашій виробничій та професійній діяльності.
Епіграф уроку : «Не достатньо мати лише добрий розум,
головне – це раціонально застосовувати його».
Рене Декарт
ІV. Формування мети і завдань уроку.
Вступне слово учителя
Сьогодні в нас пройде урок у нестандартній формі – захисті власних проектів. Домашнім завдання вам було поділитися на чотири групи: теоретики, історики, дослідники, практики, і в залежності від обраної категорії групи, виконати завдання. Для виконання завдання були отримані буклети про проект «Тіла обертання навколо нас!».
IV. Узагальнення та систематизація знань
Виступ І групи – ТЕОРЕТИКИ
Завдання: зібрати основні відомості про тіла обертання: циліндр, конус, куля, сфера, складові елементи, та підготувати презентацію.
Виступ ІІ групи – ІСТОРИКИ
Завдання: з’ясувати історію походження термінів та понять, пов’язаних з тілами обертання та підготувати презентацію.
Виступ ІІІ групи – ДОСЛІДНИКИ
Завдання: з’ясувати де зустрічаються тіла обертання в повсякденному житті та підготувати презентацію..
Виступ ІV групи – ПРАКТИКИ
Завдання: скласти задачі з прикладним та професійним змістом на застосування тіл обертання.
V. Підсумок уроку
Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами узагальнили та систематизували знання по темі «Площі повної поверхні тіл обертання». Підсумок уроку проведемо у вигляд бліц-контролю «Інтелектуальна розминка» за індивідуальними картками. Після чого кожен отримує оцінку за роботу над проектом та за бліц-опитування.
VI. Домашнє завдання.
Підготовка до контрольної роботи по темі «Площа повної поверхні тіл обертання».