Даний проект розроблений з метою формування в учнів навичок роботи з довідковою літературою, потреби в пізнанні живої природи, уявлень про різноманітність кімнатних рослин; тренувати навички роботи в групі, обмінюватись думками.
Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 9»
УРОК – ПРОЕКТ
З ПРИРОДОЗНАВСТВА
ПРОВЕДЕНИЙ У 1-А КЛАСІ
«ГАЛЕРЕЯ КІМНАТНИХ РОСЛИН»
Підготувала
вчитель поаткових класів
Тимофєєва А.Ю.
Нікополь, 2018
Характеристика проекту:
Мета та завдання:
Хід презентації проекту
І. АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ:
Екологічний проект сприяє розширенню знань про навколишнє середовище, зумовив потребу в учня займати активну життєву позицію щодо розв’язування проблеми « людина – довкілля», учить усвідомлювати місце свого «Я» в спільному домі, ім’я якому – планета Земля.
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вчімося її оберігати!
ІІІ. СПРЯМУВАННЯ ДО МЕТИ
К+ВІТГО-ГО+ЦКА-Ц=… (Квітка)
К Д=В (Квіти)
Виростаєм на віконці,
Розквітаємо на сонці,
Від водиці зеленіємо,
Усім діточкам радіємо. (Кімнатні рослини)
КІМНАТНІ РОСЛИНИ
Кімнатні квіти я люблю –
То пещу їх, то поливаю,
То з ними тихо говорю,
То їм пісні на сон співаю.
Вони всміхаються мені –
Вони – живі, красиві…
ІV. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПРОЕКТУ
V.ФОРМУВАННЯ ГРАП ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
І – група « Дослідники» - досліджувала, які існують види кімнатних рослин.
ІІ – група « Екологи» - з’ясувала, яку користь приносять кімнатні рослини для людей.
ІІІ – група «Флористи» - розробляла правила догляду за кімнатними рослинами.
ІV – група «Науковці» - досліджувала походження назв кімнатних рослин.
V – група «Знавці» - виготовили пам’ятки по догляду за кімнатними рослинами.
VІ – група « Трударики» - виготовили таблички з назвами кімнатних квітів.
VІ. ОБГОВОРЕННЯ ТА ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ ГРУПАМИ
І група «Дослідники»
З глибокої давнини людина прагнула прикрасити своє житло рослинами. Вона переносила її частку в свій будинок. У домашніх умовах рослини почали вирощувати дуже давно. Спочатку – як лікарські рослини, а потім їх почали використовувати для окраси приміщення.
Вибір кімнатних рослин – справжнє мистецтво. Рослини, як і люди, мають свій характер і виражений вплив на людину. Існує поділ: рослини для дому і для офісу. Не рекомендується тримати вдома великі рослини, призначені для великих приміщень.
Кімнатні рослини поділяються на дві групи – листяні і хвойні. Листяні рослини мають плоске листя, а хвойні – листочки, схожі на гілочки.. також можна поділити рослини за такими ознаками – квітучі, не квітучі, пальмові та тіньолюбові і світлолюбові.
ІІ група «Екологи»
Усе живе на нашій планеті впливає одне на одного. Тому вплив рослин на людський організм давно доведено. Крім естетичної насолоди кімнатні рослини позитивно впливають на здоров’я: заспокоюють нервову систему, підвищують вологість повітря в приміщені, захищають його від пилу, збагачують повітря киснем. Якщо з листя регулярно змивати пил, то повітря в приміщені стає на 40 % чистіше
Також деякі кімнатні рослини використовують для лікування наривів та шкіряних захворювань, підвищити імунітет, лікувати легені, кишечник, очі, нежить. Пахучі речовини в листочках підвищують працездатність людини, покращують сон.
ІІІ група «Флористи»
Кімнатні рослини необхідно поливати водою кімнатної температури, відстояною, краще дощовою. Якщо ви забули полити рослину і земля зовсім висохла, поставте горщик із квіткою у воду і трохи потримайте. Краще добре полити рослину один раз на тиждень, ніж кожного дня потроху. Навесні та влітку поливати треба дещо більше.
Деяким рослинам корисно іноді опинитись під теплим дощем, але не всім. Запилені рослини з ворсистим листям (наприклад, фіалку) краще чистити м’якою щіточкою. Квіти з великим листям можна протирати вологою ганчіркою, з малим – обприскувати.
Кімнатні рослини необхідно пересаджувати у більший горщик кожні 2-3 роки, і краще навесні. Щоб рослина краще дихала, потрібно розпушувати дерев’яною загостреною паличкою верхній шар землі, щоб не пошкодити коріння.
ІV група «Науковці»
Усі рослини мають наукові назви, проте деякі з них мають і народну назву.
V група «Знавці»
Квітам потрібно - світло і тепло, відстояна вода для поливу, повітря у ґрунті, розпушування ґрунту, обприскування рослин.
VІ група «Трударики»
Для того аби краще запам’ятати, які ж саме квіти є у нашій класній кімнаті, група «Трударики» підготували для нас таблички з назвами кімнатних рослин.
1)Переставте букви місцями
ЕЛАО (Алое)
НГОЕБЯІ (Бегонія)
СІКУФ (Фікус)
РАДЦАНЕ (Драцена)
Виростаєм на віконці.
Зацвітаємо на сонці.
Від водиці зеленієм.
Ми екологам радієм.
Ви нас, діти, доглядайте
І водою поливайте.
Щоб могли ми воду пити,
Треба землю розпушити.
Екологи любі! Часу не гайте –
Наше листя протирайте.
В школі вашій для нас, квітів,
Найщиріші друзі – діти.
VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ