Урок-Проект з природознавства у 1 класі на тему "Галерея кімнатних рослин"

Про матеріал

Даний проект розроблений з метою формування в учнів навичок роботи з довідковою літературою, потреби в пізнанні живої природи, уявлень про різноманітність кімнатних рослин; тренувати навички роботи в групі, обмінюватись думками.


Перегляд файлу

Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 9»

 

 

 

 

 

 

УРОК – ПРОЕКТ

З ПРИРОДОЗНАВСТВА

ПРОВЕДЕНИЙ У 1-А КЛАСІ

 

 

 

 

 

«ГАЛЕРЕЯ КІМНАТНИХ РОСЛИН»

D:\Документы\Розробки уроків\Готовые уроки 1 клас\Природознавство\Проект Кімнатнф квіти\IMG_20180213_130505.jpg

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель поаткових класів

Тимофєєва А.Ю.

 

Нікополь, 2018

Характеристика проекту:

  • за діяльністю – дослідницько-інформаційний, творчий;
  • за кількістю учасників проекту – груповий;
  • за характером контактів – внутрійшній;
  • за тривалістю виконання – короткотривалий;

Мета та завдання:

  • формувати навички роботи з довідковою та енциклопедичною літературою;
  • залучати учнів до набуття нових знань на основі реальної життєвої практики;
  • формувати уявлення про різноманітність кімнатних рослин;
  • формувати потребу в пізнанні живої природи;
  • з’ясувати значення кімнатних рослин в житті людини;
  • формувати в учнів природознавчу компетентність;
  • розширювати уявлення про рослинний світ, підвищувати інтерес до спостережень;
  • тренувати навички роботи в групі; учити шукати відповіді на цікаві запитання; розвивати уміння обмінюватись думками;
  • виховувати прагнення доглядати за кімнатними рослинами, бережливе ставлення до рослин, любов до природи;
  • виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу;
  • виховувати вміння дотримуватись правил спілкування під час спільної роботи, товариськість, організованість, доброзичливе ставлення до оточення.

 

Хід презентації проекту

І. АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ:

Екологічний проект сприяє розширенню знань про навколишнє середовище, зумовив потребу в учня займати активну життєву позицію щодо розв’язування проблеми « людина – довкілля», учить усвідомлювати місце свого «Я» в спільному домі, ім’я якому – планета Земля.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вчімося її оберігати!

ІІІ. СПРЯМУВАННЯ ДО МЕТИ

  1. Робота над загадками, ребусами

К+ВІТГО-ГО+ЦКА-Ц=… (Квітка)

 

К Картинки по запросу знак діти на дорозі Д=В   (Квіти)

Виростаєм на віконці,

Розквітаємо на сонці,

Від водиці зеленіємо,

Усім діточкам радіємо.   (Кімнатні рослини)

  • Що у нас на підвіконні росте, дихає і живиться?
  1. Читання вірша

КІМНАТНІ РОСЛИНИ

Кімнатні квіти я люблю –

То пещу їх, то поливаю,

То з ними тихо говорю,

То їм пісні на сон співаю.

Вони всміхаються мені –

Вони – живі, красиві…

  •  Квіти з давніх часів прикрашають наше життя і побут. Доглядаючи за ними, ми отримуємо задоволення й естетичну насолоду. Сьогодні, мабуть, немає жодної квартири, де б не росла хоча б одна кімнатна рослина. Ними прикрашають офіси, приміщення.
  • Сьогодні на уроці ми ознайомимося із деякими кімнатними рослинами і поговоримо про догляд за ними.

 

ІV. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПРОЕКТУ

  • Які кімнатні рослини існують у природі?
  • Яке значення кімнатних рослин у житті людини?
  • Які умови потрібні для життя кімнатних рослин?
  • Навіщо розводять  кімнат рослини?

 

V.ФОРМУВАННЯ ГРАП ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ

І – група « Дослідники» - досліджувала, які існують  види кімнатних рослин.

ІІ – група « Екологи» - з’ясувала, яку користь приносять кімнатні рослини для людей.

ІІІ – група «Флористи» - розробляла правила догляду за кімнатними рослинами.

ІV – група «Науковці» - досліджувала походження назв кімнатних рослин.

V – група «Знавці» - виготовили  пам’ятки по догляду за кімнатними рослинами.

VІ – група « Трударики» - виготовили таблички з назвами кімнатних квітів.

 

VІ. ОБГОВОРЕННЯ ТА ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ ГРУПАМИ

І група «Дослідники»

  1. Технологія «Мікрофон» (повідомлення учнів)

З глибокої давнини людина прагнула прикрасити своє житло рослинами. Вона переносила її частку в свій будинок. У домашніх умовах рослини почали вирощувати дуже давно. Спочатку – як лікарські рослини, а потім їх почали використовувати для окраси приміщення.

Вибір кімнатних рослин – справжнє мистецтво. Рослини, як і люди, мають свій характер і виражений вплив на людину. Існує поділ: рослини для дому і для офісу. Не рекомендується тримати вдома великі рослини, призначені для великих приміщень.

Кімнатні рослини поділяються на дві групи – листяні і хвойні. Листяні рослини мають плоске листя, а хвойні – листочки, схожі на гілочки.. також можна поділити рослини за такими ознаками – квітучі, не квітучі, пальмові та тіньолюбові і світлолюбові.

ІІ група «Екологи»

  1. Технологія «Мікрофон» (повідомлення учнів)

Усе живе на нашій планеті впливає одне на одного. Тому вплив рослин на людський організм давно доведено. Крім естетичної насолоди кімнатні рослини позитивно впливають на здоров’я:  заспокоюють нервову систему, підвищують вологість повітря в приміщені, захищають його від пилу, збагачують повітря киснем. Якщо з листя регулярно змивати пил, то повітря в приміщені стає на 40 % чистіше

Також деякі кімнатні рослини використовують для лікування наривів та шкіряних захворювань, підвищити імунітет, лікувати легені, кишечник, очі, нежить. Пахучі речовини в листочках підвищують працездатність людини, покращують сон.

ІІІ група «Флористи»

  1. D:\Документы\Розробки уроків\Готовые уроки 1 клас\Природознавство\Проект Кімнатнф квіти\IMG_20180213_124835.jpgПрактична робота. Догляд за кімнатними рослинами.

 Кімнатні рослини необхідно поливати водою кімнатної температури, відстояною, краще дощовою. Якщо ви забули полити рослину і земля зовсім висохла, поставте горщик  із квіткою у воду і трохи потримайте. Краще добре полити рослину один раз на тиждень, ніж кожного дня потроху. Навесні та влітку поливати треба дещо більше.

 Деяким рослинам корисно іноді опинитись під теплим дощем, але не всім. Запилені рослини з ворсистим листям (наприклад, фіалку) краще чистити м’якою щіточкою.   Квіти з великим листям можна протирати вологою ганчіркою, з малим – обприскувати.

Кімнатні рослини необхідно пересаджувати у більший горщик  кожні 2-3 роки, і краще навесні. Щоб рослина краще дихала, потрібно розпушувати дерев’яною загостреною паличкою верхній шар землі, щоб не пошкодити коріння.

ІV група «Науковці»

  1. Гра «Чи знаєте ви назви кімнатних рослин».

 Усі рослини мають наукові назви, проте деякі з них мають і народну назву.

  1. Зігокактус – ракова шийка, різдвяник, варварин цвіт.
  2. Пеларгонія – герань, калачик.
  3. Алое – столітник
  4. Сансев’єра – щучий хвіст.
  5.  Традесканція – бабські плітки.
  6. Фікус – гумове дерево.
  7. Бальзамін – вогник, Іван мокрий.
  8. Гібіскус – китайська троянда.
  9. Драцена – драконове дерево.

 V група «Знавці»

  1. Практична робота. Створення пам’ятки «Догляд за кімнатними рослинами».

 Квітам потрібно -  світло і тепло, відстояна вода для поливу, повітря у ґрунті,  розпушування ґрунту,  обприскування рослин.

VІ група «Трударики»

 Для того аби краще запам’ятати, які ж саме квіти є у нашій класній кімнаті, група «Трударики» підготували для нас таблички з назвами кімнатних рослин.

  • Хлорофітум – краще вирощувати у горщиках на кухні, бо він дуже добре поглинає чадний вуглекислий газ.
  • D:\Документы\Розробки уроків\Готовые уроки 1 клас\Природознавство\Проект Кімнатнф квіти\IMG_20180213_125642.jpgФікус – вважається, що фікуси наділені магічними властивостями, очищають повітря, здатні знищувати негативні емоції.
  • Фікус Бенджаміна – саме за цим видом «закріплена» особлива функція – він приваблює багатство і достаток.
  • Драцена - завдяки присутності в квартирі драцени у домочадців будуть скоріше гоїтися рани на шкірі, швидше виліковуватися будь-які шкірні захворювання, стануть зміцнюватися кістки і м`язи.
  • Дифенбахія – очищує повітря, зволожує його, полегшують людям з алергіями  дихання. D:\Документы\Розробки уроків\Готовые уроки 1 клас\Природознавство\Проект Кімнатнф квіти\IMG_20180213_130145.jpg
  • Синаденіум – є лікарською рослиною, його сік і коріння використовують для створення ліків. Раніше його соком лікували укуси тварин і комах.
  1. Гра «Шифрувальники»

 1)Переставте букви місцями

 ЕЛАО (Алое)

НГОЕБЯІ (Бегонія)

СІКУФ (Фікус)

РАДЦАНЕ (Драцена)

  1. Виразне читання вірша «Пісня квітів»

Виростаєм на віконці.

Зацвітаємо на сонці.

Від водиці зеленієм.

Ми екологам радієм.

 

Ви нас, діти, доглядайте

І водою поливайте.

Щоб могли ми воду пити,

Треба землю розпушити.

 

Екологи любі! Часу не гайте –

Наше листя протирайте.

В школі вашій для нас, квітів,

Найщиріші друзі – діти.

 

VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

  1. Закінчи речення
  •  Тема була цікавою для мене, тому що…
  • Мені було складно під час проекту…
  • Працюючи над проектом, я навчився…
  • Працюючи над проектом, я дізнався…
  • Я так оцінюю виконану проектну роботу (за рівнем високий, достатній, середній, низький)

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку