Урок Проектування орнаменту.

Про матеріал
Тема уроку : Проектування орнаменту. Розділ програми : робота з графічним редактором.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Віклаатура Шима Торнімо Икафіз Нерска Шляхом перестановки букв скласти слова, що відносяться до інформатики. Усі букви мають бути використані. Пояснити значення отриманого слова.

Номер слайду 3

Художник малював сніговика, і час від часу фотографував його, щоб зробити учбовий фотоальбом. Розташувавши фотографії в правильній послідовності, ви прочитаєте по буквах, якими вони підписані, назву одного з пунктів меню додатка Windows - Paint. Охарактеризуйте цей пункт меню.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Які інструменти використовують у графічному редакторі Paint ?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Орнамент - візерунок, що складається з періодично впорядкованих елементів. Це повторення, чергування, варіювання одних і тих же зображень.

Номер слайду 9

Рослинний

Номер слайду 10

Зооморфний

Номер слайду 11

Геометричний

Номер слайду 12

Змішаний

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Домашнє завдання Повторити п.7.2. – 7.3. Завдання 10* ( с.267) Намалювати в зошиті свій орнамент,застосовуючи відомості, отримані на уроці.

Перегляд файлу

Тема уроку : Проектування орнаменту.

Розділ програми : робота з графічним редактором.

Мета уроку :

Освітня:

  • Відпрацювання  навичок роботи з графічним редактором;
  • повторення і закріплення навичок уміння працювати з інструментами - "копіювання", "вставка";
  • навчити складати малюнок, використовуючи декілька однакових фрагментів малюнка;
  • закріплення навичок роботи з  командою Відбити/Повернути.
  • знайомство учнів з основними видами орнаменту, його символами і принципами композиційної  побудови
  • наявність міжпредметних зв'язків з історією,художньою культурою.

 Розвиваюча:

  • розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів;
  • розвивати навички роботи на комп'ютері, розвивати дружнє і ділове спілкування учнів в спільній роботі;

Виховна:

  • виховувати інтерес до предмета, акуратність, уважність, дисциплінованість.
  • формувати національну самосвідомость, повагу до історичної, культурної спадщини наших предків. 

З точки зору матеріалу:

  • Світоглядний аспект розкривається при роботі з поняттям орнаменту, його видами, при проведенні комп'ютерного експерименту і його аналізі.
  • Алгоритмічний аспект є присутнім при розробці алгоритму створення орнаменту;
  • Призначений для користувача аспект полягає  у відпрацюванні практичних навичок застосування інструментів графічного редактора через проектування орнаменту за зразком

     ( самостійно)

 

Завдання уроку :

  • продовжити роботу по виробленню умінь користуватися графічним редактором;
  • формувати навички роботи за ПК, з програмним продуктом Paint;
  • формувати уміння правильно і грамотно виражати свої думки;
  • розширення знань про орнамент і його види.

Тип уроку : комбінований.

Обладнання: ПК, програмне забезпечення - графічний редактор Paint, проектор, екран, картки з питаннями, картки з орнаментом, тест Paint .

Форми: колективна, індивідуальна,самостійна

Методи і прийоми : бесіда, робота з роздатковим  матеріалом, робота за ПК

 

 

Етапи уроку :

  • Організаційний момент.
  • Постановка мети уроку.
  • Розминка
  • Актуалізація знань :
    • фронтальне опитування
    • робота з роздатковим матеріалом
  • Вивчення нового матеріалу :
    • Орнамент
    • Фізкультхвилинка
  • Практична робота за комп'ютером
  • Домашнє  завдання.
  • Підведення підсумків уроку.
    • рефлексія
    • оцінювання.

 

 

 

Хід уроку :

I. Організаційний момент.

   Привітання

   Перевірка домашнього завдання.Актуалізація.

II. Постановка мети уроку

 Отже, ми починаємо урок. Скажіть, чим ми з вами займалися на минулому уроці?

На минулому уроці ми працювали з графічним редактором Paint. Малювали малюнки, використовуючи об'єкти, розташовані на панелі інструментів.

Сьогодні ми продовжимо працювати з графічним редактором. Тема нашого уроку "Проектування орнаменту".

- Епіграфом нашого уроку стане прислів'я «Ремесло за плечима не носити» Що воно означає?

 

- Якщо щось умієш робити, то тобі це згодитися.

 

- А ви б хотіли сьогодні самі спроектувати  орнамент? Тоді яка ж мета нашого уроку?

 

- Створити проект орнаменту  на комп'ютері.

 

 

II. Розминка.

1. Завдання: Шляхом перестановки букв треба скласти слова, що відносяться до інформатики. Усі букви мають бути використані. Пояснити значення отриманого слова.

 

ВІКЛААТУРА

ШИМА

ТОРНІМО

НЕРСКА

ИКАФІЗ

 

Визначите, яке слово в групі зайве.

 

 

 

2. Завдання: Художник  малював сніговика, і час від часу фотографував його, щоб зробити учбовий фотоальбом. Розташувавши фотографії в правильній послідовності, ви прочитаєте по буквах, якими вони підписані, назва одного з пунктів меню додатка Windows - Paint. Охарактеризуйте цей пункт меню.

 

 

3.Завдання :

 

4.Завдання.

ТЕСТ.PAINT

III. Актуалізація знань.

1. Фронтальне опитування.

Які інструменти   використовують у графічному редакторі Paint ?

 

2. Робота з роздатковим матеріалом.

Робота  на картках.

1. Закінчить речення:

Графічний редактор - це .

А) пристрій для створення і редагування малюнків;

Б) програма для створення і редагування малюнків;

В) програма для створення і редагування текстових документів;

Г) пристрій для друку малюнків на папері.

2.  Визначити, що отримаємо в результаті виконання наступних дій :

  • Встановити основний колір жовтий;
  • Вибрати інструмент Овал;
  • Утримуючи клавішу Shift, намалювати круг;
  • Вибрати інструмент Лінія і настроїти його на малювання найжирніших ліній;
  • Утримуючи клавішу Shift, зображувати відрізки, що виходять з центру жовтого круга.

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

- Сьогодні у нас незвичайний урок: давайте умовно полинемо у подорож в глиб віків. Земля українська - древня земля. Сприятливі природні умови і м'який клімат сприяли тому, що тут дуже рано з'явилися перші поселення людини. Де є людина, там з'являються предмети побуту.  У руках  умільців звичайні предмети побуту, одяг, начиння перетворювалися  в казкові витвори мистецтва.

Орнамент - невід'ємна частина народного прикладного мистецтва.

Орнамент - візерунок, що складається з ритмічно впорядкованих елементів. Це повторення, чергування, варіювання одних і тих же зображень.

- Чи будь-який візерунок можна назвати орнаментом?

- Ні, не кожен візерунок можна назвати орнаментом. Візерунок, в якому відсутнє послідовне повторення однакових елементів, таким не є.

Мова орнаменту є найдревнішою мовою, що виникла задовго до писемності. Орнамент, візерунки, якими людина прикрашала свій побут, служили не лише для краси, але і несли в собі якусь  інформацію.

- Дайте визначення інформації.

- Інформація це знання і відомості, що отримуються з навколишнього світу.

- Назвіть види інформації.

- Графічна, текстова, звукова, числова.

Вишивка - основний вид народного образотворчого мистецтва слов'янського населення , яке використовує орнамент.

- Де ще використовується орнамент?

-різьблення по дереву,  кераміка, ковроплетіння.

Орнаменти  вишивки, як правило, ділять на такі види:

 

  • Геометричний
  • Рослинний
  • Зооморфний
  • Предметний
  • Змішаний.

 

Рослинний орнамент - це впорядковане ритмічне зображення якого-небудь рослинного мотиву.

Геометричний орнамент створюється за допомогою закономірного повторення, якого-небудь абстрактного (лінійного) мотиву.

Зооморфним називається орнамент, в композицію якого входить хоч би один ряд чітко виражених тварин, птахів, комах.

У зооморфних мотивах найбільше поширені птахи. Оскільки птах один з найбільш поширених і улюблених образів народної творчості.

І це не випадково. Образ птаха і у фольклорі і в орнаменті означають посередника між небом і землею. Він був також наділений функціями оберега здоров'я жінки і її дітей.

У народному мистецтві пари птахів - символ любові і щастя.

Павич - популярний мотив у вишиванці. З павичем в різних традиціях пов'язані мотиви достатку, родючості, безсмертя. Він вважається символом мудрості із-за безлічі очей на хвості.

mhtml:file://D:\Дина\вышмвка\Сделай%20сам\Вышивка\The%20Ukrainian%20Folk%20Art%20.mht!http://rushnychok.org.ua/gif/an-6.gifmhtml:file://D:\Дина\вышмвка\Сделай%20сам\Вышивка\The%20Ukrainian%20Folk%20Art%20.mht!http://rushnychok.org.ua/gif/an-1.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рослинні мотиви займають центральне місце в вишивці.

Калина - улюблений образ в пісенному фольклорі козаків, де вона часто іменується пестливо: «калинка», «калина рідна» і т.  д.

mhtml:file://D:\Дина\вышмвка\Сделай%20сам\Вышивка\The%20Ukrainian%20Folk%20Art%20.mht!http://rushnychok.org.ua/gif/sm_r4-35.gif Горобина, що особливо шанувалася, і калина були пов'язані символами любові і шлюбу.

Виноградна лоза грала велику роль в південному орнаменті.

Поширення вишивки таких рослин, як калина, мак, барвінок, пов'язана із їх чарівними властивостями, а також з символікою сім'ї і шлюбу.

 

Найперші за походженням  геометричні мотиви.

У їх основі - геометричні фігури: квадрати, прямокутники, ромби, трикутники, що повторюються на полотні. Основу геометричного орнаменту складають ромби і квадрати (прості і перехресні).

Геометричний орнамент у своїй первинній основі був пов'язаний з космічною символікою, з ідеєю родючості. Ромб, розділений на чотири частини з чотирма точками, - ідеограма засіяного поля, ромб з тростинками - символ родючості, ромб з гачками - оберіг. Ромб як символ сонця відомий всюди.

V. Фізкультхвилинка.Вправа для очей.

 

VI. Проблемно - пошукова робота. (Створення орнаменту).

Зараз ви виконаєте невелику практичну роботу. На партах у вас лежать картки з орнаментом.

- Отже, діти, подивіться уважно на орнамент. Чи є в ньому елементи, що повторюються. Якщо ми використовуватимемо з вами фрагменти орнаменту, то зможемо отримати готовий орнамент? А що ж таке фрагмент?

 - Частина, шматочок чого-небудь

- Цілком правильно. Тлумачний словник дає таке визначення: фрагмент- уривок, частина або уламок чого-небудь.

Фрагмент малюнка - це виділена область графічного зображення

- Для подальшої роботи нам треба згадати головне правило, яке записане у ваших робочих листочках. Давайте прочитаємо це правило:

 

1 - виділи об'єкт

2 - виконай над ним дію.

 

- Подумайте і скажіть, які дії можна виконувати над малюнком?

Малюнок можна копіювати, вставляти, змінювати розміри малюнка, тобто збільшувати або зменшувати, повертати, нахиляти, відбивати.

 

Постановка завдання комп'ютерного експерименту : Вам належить створити повний орнамент, використовуючи фрагмент представленого в середовищі графічного редактора. Для успішної роботи спочатку визначите, до якого типу відноситься орнамент. Далі використовуючи операцію виділення, копіювання і вставки, поворотів і віддзеркалень створіть готовий орнамент.

VII. Комп'ютерний практикум (створення орнаменту). Через 10 хвилин зарядка для очей.

VIII. Постановка домашнього завдання.

 Намалювати в зошиті свій орнамент, застосовуючи відомості, отримані на уроці.

IX. Підведення підсумків уроку.

 

Можливо, пройде декілька років і хтось з вас стане дизайнером, архітектором, модельєром, вам напевно згодиться уміння проектувати, творити і фантазувати. А ви прекрасно знаєте, що ремесло за плечима не висить!

Наш урок добіг кінця. І мені б дуже хотілося дізнатися вашу думку про виконану роботу.

 

 

~ 1 ~

 

Перегляд файлу

Фрагменти орнаменту

фрагменты орнамента.bmp

Фрагменти орнаменту

фрагменты орнамента.bmp

Фрагменти орнаменту

фрагменты орнамента.bmp

Фрагменти орнаменту

фрагменты орнамента.bmp

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

Перегляд файлу

1. Закінчити речення:

Графічний редактор - це .

А) пристрій для створення і редагування малюнків;

Б) програма для створення і редагування малюнків;

В) програма для створення і редагування текстових документів;

Г) пристрій для друку малюнків на папері.

2. Визначити, що отримаємо в результаті виконання наступних дій :

  • Встановити основний колір жовтий;
  • Вибрати інструмент Овал;
  • Утримуючи клавішу Shift, намалювати круг;
  • Вибрати інструмент Лінія і налаштувати його на малювання найжирніших ліній;
  •  Утримуючи клавішу Shift, зображувати відрізки, що виходять з центру жовтого круга.

__________________________________________________________________

 

1.Закінчити речення:

Графічний редактор - це .

А) пристрій для створення і редагування малюнків;

Б) програма для створення і редагування малюнків;

В) програма для створення і редагування текстових документів;

Г) пристрій для друку малюнків на папері.

2. Визначити, що отримаємо в результаті виконання наступних дій :

  • Встановити основний колір жовтий;
  • Вибрати інструмент Овал;
  • Утримуючи клавішу Shift, намалювати круг;
  • Вибрати інструмент Лінія і налаштувати його на малювання найжирніших ліній;
  •  Утримуючи клавішу Shift, зображувати відрізки, що виходять з центру жовтого круга.

 

Перегляд файлу

Орнамент - візерунок, що складається з періодично впорядкованих елементів. Це повторення, чергування, варіювання одних і тих же зображень. Орнаменти  вишивки поділяють на такі види:

  •                   Геометричний
  •                   Рослинний
  •                   Тваринний
  •                   Предметний
  •                   Змішаний.

    Павич - популярний мотив у вишивці. Він вважається символом мудрості із-за безлічі очей на хвості.

    Калина, горобина, виноградна лоза особливо шанувалися і  були пов'язані символами любові і браку.

    Найранніші за походженням геометричні мотиви. У їх основі - геометричні фігури: квадрати, прямокутники, ромби, трикутники, що повторюються по полотну.

            Геометричний орнамент у своїй древній основі був пов'язаний з космічною символікою, з ідеєю родючості.  Ромб як символ сонця відомий всюди.

Правило:

 1 - виділи об'єкт

 2 - виконай над ним дію.

Дії: відбити/повернути на кут.

 

 

Орнамент - візерунок, що складається з періодично впорядкованих елементів. Це повторення, чергування, варіювання одних і тих же зображень. Орнаменти  вишивки поділяють на такі види:

  •                   Геометричний
  •                   Рослинний
  •                   Тваринний
  •                   Предметний
  •                   Змішаний.

    Павич - популярний мотив у вишивці. Він вважається символом мудрості із-за безлічі очей на хвості.

    Калина, горобина, виноградна лоза особливо шанувалися і  були пов'язані символами любові і браку.

    Найранніші за походженням геометричні мотиви. У їх основі - геометричні фігури: квадрати, прямокутники, ромби, трикутники, що повторюються по полотну.

            Геометричний орнамент у своїй древній основі був пов'язаний з космічною символікою, з ідеєю родючості.  Ромб як символ сонця відомий всюди.

Правило:

 1 - виділи об'єкт

 2 - виконай над ним дію.

Дії: відбити/повернути на кут.

 

zip
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
3132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку