Тема уроку : Проектування орнаменту.
Розділ програми : робота з графічним редактором.
Мета уроку :
Освітня:
Розвиваюча:
Виховна:
З точки зору матеріалу:
( самостійно)
Завдання уроку :
Тип уроку : комбінований.
Обладнання: ПК, програмне забезпечення - графічний редактор Paint, проектор, екран, картки з питаннями, картки з орнаментом, тест Paint .
Форми: колективна, індивідуальна,самостійна
Методи і прийоми : бесіда, робота з роздатковим матеріалом, робота за ПК
Етапи уроку :
Отже, ми починаємо урок. Скажіть, чим ми з вами займалися на минулому уроці?
– На минулому уроці ми працювали з графічним редактором Paint. Малювали малюнки, використовуючи об'єкти, розташовані на панелі інструментів.
Сьогодні ми продовжимо працювати з графічним редактором. Тема нашого уроку "Проектування орнаменту".
- Епіграфом нашого уроку стане прислів'я «Ремесло за плечима не носити» Що воно означає?
- Якщо щось умієш робити, то тобі це згодитися.
- А ви б хотіли сьогодні самі спроектувати орнамент? Тоді яка ж мета нашого уроку?
- Створити проект орнаменту на комп'ютері.
II. Розминка.
1. Завдання: Шляхом перестановки букв треба скласти слова, що відносяться до інформатики. Усі букви мають бути використані. Пояснити значення отриманого слова.
ВІКЛААТУРА
ШИМА
ТОРНІМО
НЕРСКА
ИКАФІЗ
Визначите, яке слово в групі зайве.
2. Завдання: Художник малював сніговика, і час від часу фотографував його, щоб зробити учбовий фотоальбом. Розташувавши фотографії в правильній послідовності, ви прочитаєте по буквах, якими вони підписані, назва одного з пунктів меню додатка Windows - Paint. Охарактеризуйте цей пункт меню.
3.Завдання :
4.Завдання.
ТЕСТ.PAINT
1. Фронтальне опитування.
Які інструменти використовують у графічному редакторі Paint ?
2. Робота з роздатковим матеріалом.
Робота на картках.
1. Закінчить речення: Графічний редактор - це . А) пристрій для створення і редагування малюнків; Б) програма для створення і редагування малюнків; В) програма для створення і редагування текстових документів; Г) пристрій для друку малюнків на папері. 2. Визначити, що отримаємо в результаті виконання наступних дій :
|
- Сьогодні у нас незвичайний урок: давайте умовно полинемо у подорож в глиб віків. Земля українська - древня земля. Сприятливі природні умови і м'який клімат сприяли тому, що тут дуже рано з'явилися перші поселення людини. Де є людина, там з'являються предмети побуту. У руках умільців звичайні предмети побуту, одяг, начиння перетворювалися в казкові витвори мистецтва.
Орнамент - невід'ємна частина народного прикладного мистецтва.
Орнамент - візерунок, що складається з ритмічно впорядкованих елементів. Це повторення, чергування, варіювання одних і тих же зображень.
- Чи будь-який візерунок можна назвати орнаментом?
- Ні, не кожен візерунок можна назвати орнаментом. Візерунок, в якому відсутнє послідовне повторення однакових елементів, таким не є.
Мова орнаменту є найдревнішою мовою, що виникла задовго до писемності. Орнамент, візерунки, якими людина прикрашала свій побут, служили не лише для краси, але і несли в собі якусь інформацію.
- Дайте визначення інформації.
- Інформація це знання і відомості, що отримуються з навколишнього світу.
- Назвіть види інформації.
- Графічна, текстова, звукова, числова.
Вишивка - основний вид народного образотворчого мистецтва слов'янського населення , яке використовує орнамент.
- Де ще використовується орнамент?
-різьблення по дереву, кераміка, ковроплетіння.
Орнаменти вишивки, як правило, ділять на такі види:
Рослинний орнамент - це впорядковане ритмічне зображення якого-небудь рослинного мотиву.
Геометричний орнамент створюється за допомогою закономірного повторення, якого-небудь абстрактного (лінійного) мотиву.
Зооморфним називається орнамент, в композицію якого входить хоч би один ряд чітко виражених тварин, птахів, комах.
У зооморфних мотивах найбільше поширені птахи. Оскільки птах один з найбільш поширених і улюблених образів народної творчості.
І це не випадково. Образ птаха і у фольклорі і в орнаменті означають посередника між небом і землею. Він був також наділений функціями оберега здоров'я жінки і її дітей.
У народному мистецтві пари птахів - символ любові і щастя.
Павич - популярний мотив у вишиванці. З павичем в різних традиціях пов'язані мотиви достатку, родючості, безсмертя. Він вважається символом мудрості із-за безлічі очей на хвості.
Рослинні мотиви займають центральне місце в вишивці.
Калина - улюблений образ в пісенному фольклорі козаків, де вона часто іменується пестливо: «калинка», «калина рідна» і т. д.
Горобина, що особливо шанувалася, і калина були пов'язані символами любові і шлюбу.
Виноградна лоза грала велику роль в південному орнаменті.
Поширення вишивки таких рослин, як калина, мак, барвінок, пов'язана із їх чарівними властивостями, а також з символікою сім'ї і шлюбу.
Найперші за походженням геометричні мотиви.
У їх основі - геометричні фігури: квадрати, прямокутники, ромби, трикутники, що повторюються на полотні. Основу геометричного орнаменту складають ромби і квадрати (прості і перехресні).
Геометричний орнамент у своїй первинній основі був пов'язаний з космічною символікою, з ідеєю родючості. Ромб, розділений на чотири частини з чотирма точками, - ідеограма засіяного поля, ромб з тростинками - символ родючості, ромб з гачками - оберіг. Ромб як символ сонця відомий всюди.
– Зараз ви виконаєте невелику практичну роботу. На партах у вас лежать картки з орнаментом.
- Отже, діти, подивіться уважно на орнамент. Чи є в ньому елементи, що повторюються. Якщо ми використовуватимемо з вами фрагменти орнаменту, то зможемо отримати готовий орнамент? А що ж таке фрагмент?
- Частина, шматочок чого-небудь
- Цілком правильно. Тлумачний словник дає таке визначення: фрагмент- уривок, частина або уламок чого-небудь.
Фрагмент малюнка - це виділена область графічного зображення
- Для подальшої роботи нам треба згадати головне правило, яке записане у ваших робочих листочках. Давайте прочитаємо це правило:
1 - виділи об'єкт
2 - виконай над ним дію.
- Подумайте і скажіть, які дії можна виконувати над малюнком?
– Малюнок можна копіювати, вставляти, змінювати розміри малюнка, тобто збільшувати або зменшувати, повертати, нахиляти, відбивати.
Постановка завдання комп'ютерного експерименту : Вам належить створити повний орнамент, використовуючи фрагмент представленого в середовищі графічного редактора. Для успішної роботи спочатку визначите, до якого типу відноситься орнамент. Далі використовуючи операцію виділення, копіювання і вставки, поворотів і віддзеркалень створіть готовий орнамент.
Намалювати в зошиті свій орнамент, застосовуючи відомості, отримані на уроці.
Можливо, пройде декілька років і хтось з вас стане дизайнером, архітектором, модельєром, вам напевно згодиться уміння проектувати, творити і фантазувати. А ви прекрасно знаєте, що ремесло за плечима не висить!
Наш урок добіг кінця. І мені б дуже хотілося дізнатися вашу думку про виконану роботу.
~ 1 ~
Фрагменти орнаменту
Фрагменти орнаменту
Фрагменти орнаменту
Фрагменти орнаменту
1. Закінчити речення:
Графічний редактор - це .
А) пристрій для створення і редагування малюнків;
Б) програма для створення і редагування малюнків;
В) програма для створення і редагування текстових документів;
Г) пристрій для друку малюнків на папері.
2. Визначити, що отримаємо в результаті виконання наступних дій :
__________________________________________________________________
1.Закінчити речення:
Графічний редактор - це .
А) пристрій для створення і редагування малюнків;
Б) програма для створення і редагування малюнків;
В) програма для створення і редагування текстових документів;
Г) пристрій для друку малюнків на папері.
2. Визначити, що отримаємо в результаті виконання наступних дій :
Орнамент - візерунок, що складається з періодично впорядкованих елементів. Це повторення, чергування, варіювання одних і тих же зображень. Орнаменти вишивки поділяють на такі види:
Павич - популярний мотив у вишивці. Він вважається символом мудрості із-за безлічі очей на хвості.
Калина, горобина, виноградна лоза особливо шанувалися і були пов'язані символами любові і браку.
Найранніші за походженням геометричні мотиви. У їх основі - геометричні фігури: квадрати, прямокутники, ромби, трикутники, що повторюються по полотну.
Геометричний орнамент у своїй древній основі був пов'язаний з космічною символікою, з ідеєю родючості. Ромб як символ сонця відомий всюди.
Правило:
1 - виділи об'єкт
2 - виконай над ним дію.
Дії: відбити/повернути на кут.
Орнамент - візерунок, що складається з періодично впорядкованих елементів. Це повторення, чергування, варіювання одних і тих же зображень. Орнаменти вишивки поділяють на такі види:
Павич - популярний мотив у вишивці. Він вважається символом мудрості із-за безлічі очей на хвості.
Калина, горобина, виноградна лоза особливо шанувалися і були пов'язані символами любові і браку.
Найранніші за походженням геометричні мотиви. У їх основі - геометричні фігури: квадрати, прямокутники, ромби, трикутники, що повторюються по полотну.
Геометричний орнамент у своїй древній основі був пов'язаний з космічною символікою, з ідеєю родючості. Ромб як символ сонця відомий всюди.
Правило:
1 - виділи об'єкт
2 - виконай над ним дію.
Дії: відбити/повернути на кут.