Урок "Професії, пов’язані з діяльністю людини в природі"

Про матеріал
Розробка компетентнісно орієнтованого уроку за темою «Професії, пов’язані з діяльністю людини в природі» з інтегрованого курсу «Я досліджую світ», 3 клас за підручником І. Жаркової.
Перегляд файлу

Конспект компетентнісно орієнтованого  уроку  з інтегрованого курсу «Я досліджую світ», 

3 клас за підручником І. Жаркової Тема. Професії, пов’язані з діяльністю людини в природі.

Мета:

формування предметних компетентностей:  

-      формувати інтерес до професійної діяльності  людини в природі; 

-      розширити  знання дітей про професії типу «людина-природа», відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг.

-      сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до творчої самореалізації;

-      розуміти цінність природи для життя людей.

Розвивати цікавість, емоційність, пізнавальну активність,  розумові здібності учнів,  креативний погляд на навколишнє середовище.

Виховувати соціально активну особистість, яка розуміє  зв'язок людини з природою,  вміє критично  мислити,  прагнення жити в гармонії з природою.

 

 Ключові компетенції:

спілкування  державною мовою:

-      використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, а саме у діалозі, під час роботи в групі; спілкування іноземними мовами:

-      уміння розуміти висловлене іноземною мовою; математична:

-      виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі; природознавча:

-      здатність учня розв’язувати доступні соціально і особистісно значущі практичні та пізнавальні проблемні задачі, пов’язані з реальними об’єктами природи у сфері відносин

«людина — природа»; соціальна і громадянська:

-      вміти виконувати доручення, співпрацювати в групі;

-      презентувати власну думку й уважно ставитись до поглядів інших; - уміння виступати публічно, проявляти ініціативу; - бережливе ставлення до природи. інформаційно – комунікативна:

-      формувати медіаграмість учнів, зокрема, уміння працювати ментальною картою; вміння  навчатися впродовж життя:

-      через опанування умінь і навичок, необхідних для подальшого навчання;

-      проявляти зацікавленість у освітньому процесі, докладати вольових зусиль; 

-      розраховувати час на виконання роботи;

-      вироблення вмінь практично і творчо застосовувати здобуті знання; загальнокультурна:

-      дотримуватись норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватись; 

-      залучення до мистецької творчості (образотворче)  шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості; підприємливість та фінансова грамотність:

-      вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей; екологічна грамотність і здорове  життя:

 через формування уміння раціонально використовувати природні багатства та бережливе ставлення до них. 

 

Тип уроку: урок формування нових умінь і навичок.

Основні терміни: професія, агрономи, ветеринари, лісничі, геологи, метеорологи, синоптики, флористи, мікробіологи.

Предмети, які інтегруються: природнича, громадянська,  математична, іноземна,  мовнолітературна, здоров`язбережувальна, мистецька  галузі.

Обладнання уроку: смайли за відповіді ( зелені – відповідь правильна, повна, чітка, змістовна; жовті – відповідь неточна, часткова, червоні – відповідь у кредит); ментальні карти, презентація до уроку, пазли на яких зображені професії). 

 

1.Організаційний момент.

(Учні сидять по групах. Таких груп 6. Назви груп: червоні, жовті, зелені, оранжеві, сині, фіолетові.)

-      Діти, як вам зручніше і цікавіше сидіти  окремо,  в парі,  чи групі? - Чому? - Працюючи в групах, як потрібно працювати, щоб робота мала результат?

(Повторення правил в групі.)

Ваші відповіді будуть оцінені кольоровими смайлами.

 

Вправа «Синоптик».

-      Прошу розповісти чергового учня, синоптика, який сьогодні стан погоди. 

(Учень характеризує стан погоди за планом.)

-      Погода сприятлива, отож усім бажаю гарного настрою.

 

2.Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Бесіда.

-      Що спільного між людиною і природою?

-      Так, людина – частина живої природи, яка живе серед природи і бере з неї все необхідне для життя.

-      Наведіть приклади, що саме бере від природи людина? (Повітря, воду, продукти харчування, одяг, корисні копалини, ліки) - Отже, наша життя тісно пов’язане із природою.

-      Сьогодні ми продовжимо  пізнавати і досліджувати як ще наше життя пов’язане із природою.

-      Урок ми розпочнемо із сценки, які підготували учні. Ви уважно послухайте і озвучте  тему уроку.

Сценка

-      Друзі,  ви вирішили, ким станете в майбутньому?

-      Я космонавтом хочу стати, щоб потім до зірок літати.

-      А я мрію стати художником. Друзі говорять, що я дуже гарно малюю. 

-      А я ще не визначився, ким хочу стати. В нашій країні дуже багато професій і всі такі важливі і необхідні в нашому житті. - Як ви думаєте, про що ми будемо говорити?

-      Так, професій є дуже багато, але ми будемо говорити про ті, які пов’язані з діяльністю людини в природі. 

 

-      Сьогодні на урок ви підготували дуже гарні малюнки на тему «Ким мрію стати або яка професія мені подобається». Молодці! Ці малюнки ми покладемо у ваші Портфоліо. Проблемне запитання:

-      Чи серед цих професій ті, які пов’язані з діяльністю людини в природі ми з’ясуємо згодом?

Ви повинні знати: - що таке професія;

-      назви професій, які пов’язані з діяльністю людини в природі.

Вміти:

-      називати професію і діяльність людини.

 

3. Засвоєння нових знань

Відгадування ребуса.

-  Давайте з’ясуємо,  що таке професія? Допоможе нам ребус. 

-  Так, це діяльність.

-  imageimageЩоб володіти будь-якою професією, що  для цього потрібно мати?

(Знання, вміння і навички).

Висновок. Отже, професія  - це діяльність, яка потребує знання, вміння і навички.

 

-  Уявіть, в образі людини ми візьмемо ось такого чоловічка, який також ще не знає ким стане як і багато з вас. І  познайомимо його з різними професіями, які пов’язані з діяльністю людини в природі.

-  Ви готові мені допомагати?

 

Робота в групах. 

Завдання для груп

Кожна група отримує пазли. Вам потрібно скласти картинку і визначити, що це за професія , а також підготувати коротеньку розповідь  про діяльність людини цієї професії.

Помічником вашим буде матеріал у підручнику с. 32-33. Час до 5 хвилин.

image

Перевірка завдання.

-  imageПрошу спочатку переглянути відео і назвати професію про яку згадала ведуча новин. https://www.youtube.com/watch?v=aE4h-cnKioI

 (Відео)

-  Про яку професію згадано? (Синоптики.) - Ця професія для вас знайома?

-  Чим займаються синоптики?

-  Як ви думаєте, чи важливо людині передбачити погоду?  - Чому?

Узагальнення.   Від погоди залежить життя людини, її діяльність і здоров’я.

 

-  Але переш ніж скласти прогноз, потрібно мати дані погоди? 

-  Що це за професія?

(Метеорологи).

-  Чим займаютьсяметеорологи?  - Прошу команду познайомити присутніх з цією професією за

схемою «Професія – діяльність»

 

 

-  А зараз я пропоную вам трішки відпочити і розв’язати задачки  на кмітливість

Гра «Цікаві задачки»

1.                  Термометр показує три градуси морозу. Скільки градусів морозу покажуть два таких термометри? (Три).

2.                  О 14 годині у Бердичеві йшов дощ. Чи буде сонячна погода у Бердичеві через десять годин? (Буде ніч).

image 

-  Увага на слайд.

-  Що зображено? (Корисні копалини)  

-  Яка професія пов’язана з корисними копалинами? 

(Професія геологів)

-  Чим займаютьсягеологи? Прошу представити цю професію.

imageimage Цікаве завдання від геолога.

-  Геолог пропонує вам відгадати корисну копалину за описом.  Грію взимку я  будови, з мене паливо чудове, я потрібний для тепла, з мене зроблені, до речі, і такі  корисні речі, як пластмаси, гума, фарба, ліки, спирт, бензин, смола. Чи впізнали ви мене? Це…  (вугілля  кам’яне).

 

-  Що зображено на слайді? (ліс) - Яка професія пов’язана з лісом?

(Лісника)

-  Охарактеризуйте діяльність лісника? - Лісник пропонує відгадати два  слова:

З ―И‖ — пташки ми жовтогруді,   ―У‖ смакуєм добре людям.  (метаграма синиці – суниці)

 

-  Що зображено на слайді? (культурні рослини)

-  imageimageЩо це за професія діяльність людини пов’язана з культурними рослинами? (Агронома) -  Охарактеризуйте діяльність агронома?

 

-  А зараз послухайте загадку -жарт від

агронома. Дерево ламає, 

Хвилі здіймає, 

З К поєднати –  Буде в полі зростати. (Буря – буряк)

 

image 

imageбагатьох із вас ці квіти є вдома. (Орхідеї – 90 днів)

 

-  Як одним словом назвати, те що ви бачите? (Свійські тварини) 

-  Яка професія пов’язана з тваринами? (Ветеринара) -  Чим займаються ветеринари?

-  Цікаве завдання вам від ветеринара. 

-  Відгадайте за малюнками, чиї сліди? 

-  Прочитайте хором назви професій, які ви презентували для нашого чоловічка.

-  А зараз послухаємо як звучать ці професії на англійській мові. (Підготовлений учень називає.)

agronomist     florist   veterinarian  

-  Що об’єднує ці професії?

-  Яка з цих професій для вас була знайома, а про яку ви вперше дізналися?

4. Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності.

Робота в групі.

-  У кожного з вас на парті Інтелект карта. Вам потрібно вписати назви професій.  

 

 

image

-  Перевіримо, які професії ви записали. 

 

image

 

-  Уважно розгляньте Інтелект  карту. 

-  Як одним словом назвати: нежива природа, корисні копалини, рослини, тварини?

(Природа).

-  Чи існує взаємозв’язок між природою і професією людини. 

-  Як виникають професії групи «людина – природа»? Узагальнення.  Внаслідок дослідження і освоєння тіл природи.

 

Гра «Скринька запитань».

-  Кожна команда витягує  запитання, за яким потрібно відгадати професію, пов’язану з діяльністю людини в природі.

-  Чия професія найзеленіша? ( Лісника)

-  Чия професія найкольоровіша? (Флориста)

-  Чиї  це інструменти: молоток – кирка, лопата, зубило. (Геолога)

-  Чиї це інструменти: голка, шприц, зеленка. (Ветеринара)

-  Чиї це інструменти: вага, мікроскоп, вологомір, термометр, лопата. (Агронома)

-  Чиї це інструменти: термометр, барометр, флюгер, опадомір. (Метеоролога)

-  Чиї це інструменти: мікроскоп, пробірки, голки,  пінцети,  ножиці, штатив для пробірок.

(Мікробіолог)

-  Ця професія в наш час дуже актуальна і важлива, у зв’язку з поширенням коронавірусу.

-  Вам буде завдання домашнє завдання підготувати повідомлення про цю професію. (Мікробіолог займається розпізнаванням, спостереженням, розведенням та дослідженням мікроорганізмів: бактерій, вірусів. 

 

 

5. Підсумок. Рефлексія.

-  Що з уроку ви взяли нового, як наше життя ще пов’язане з природою?

( Внаслідок діяльності людини в природі, з’являються нові професії).

-  Подивіться на ваші малюнки «Ким ви мрієте  стати». 

-  Чи серед цих професій ті, які пов’язані з діяльністю людини в природі.

-  Які саме?

-  Я сподіваюсь, що в майбутньому хтось із вас обов’язково обере професію типу «людина – природа».

Незакінчене речення.

-  Але ми  завжди повинні пам’ятаймо, що людина –  є частина …. (природи), яку потрібно …, … і … багатства.

( пізнавати, берегти і примножувати)  

 

6. Домашнє завдання.

Виписати з тексту назви професій с. 32-33.

На вибір.

1.Зайти на сайт «Синоптик» і подивитися, які сюрпризи нам готує погода на  наступний тиждень.

2.Підготувати зимовий прогноз літа, тобто прикмети (3-4)

3.Підготувати повідомлення про одну із професій, пов’язану з діяльністю людини в природі. 4. Підготувати повідомлення про професію мікробіолог.

 

 

 

 

pdf
Додано
21 січня 2021
Переглядів
5962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку