Тема уроку: «Професійна діяльність людини та її вибір».
(Робота над проектом)
9 клас
Мета:
Навчити учнів :
Обладнання та матеріали: комп’ютер, картки із завданням проекту.
Тип уроку: комбінований (використання методу проектів).
Хід уроку
- Привітання учнів;
- Перевірка готовності до уроку;
- Вчитель повідомляє тему та мету уроку.
Хочу розпочати урок словами старогрецького філософа Аристотеля
«Розум полягає не тільки в знаннях, але в умінні застосовувати знання практично».
На нашому уроці присутній журналіст газети «Шкільний світ» , надаємо йому слово.
Журналіст. Сьогодні я пройшов з метою зробити опитування учнів 9 класів для того, щоб написати статтю «Як допомагають знання, надбані на уроках обслуговуючої праці, при виборі майбутньої професії».
Питання журналіста:
Хочу (інтереси особистості)
Можу (рівень знань, здібностей, схильностей, стан здоров’я)
Потрібно (потреби на ринку праці у фахівцях)
За кожну правильну відповідь учні отримують емблему від газети «Шкільний світ».
III Вивчення нового матеріалу.(Підготовка до роботи над проектом)
Юність - чудова пора в житті людини. Це час роздумів про майбутнє, побудови планів і визначення перспектив свого життя. Що чекає юнака і дівчину за порогом юності? Від чого залежить життєвий успіх? Як знайти себе у цьому світі? Ці питання задає собі кожен випускник школи. Своє майбутнє випускники пов’язують з цікавою, престижною роботою, яка допоможе їм відбутися як особистості, досягти матеріального благополуччя і економічної незалежності. Що для цього потрібно? Перш за все, правильно обрати професію. Але як зорієнтуватися у величезному різноманітті? З чого почати? Найкраще починати з самого себе.
Від того, яку професію обирає сьогоднішній школяр залежить і його власне майбутнє, і майбутнє всієї країни.
Все що оточує нас на землі, споруди, предмети повсякденного використання створено працею людини. Людина творить, будучи зайнятою на своєму робочому місці. Але перш ніж трудитись, вона повинна здійснити свій головний життєвий вибір, вибір трудової діяльності, конкретної професії. Вибір професії – це результат складного і довготривалого процесу професійного самовизначення.
І тому я пропоную вам взяти участь у роботі над проектом.
Демонструється презентація «ХОЧУ – МОЖУ – ТРЕБА»
Журналіст: Я знаю, що на попередніх уроках вчитель провів вам тестування, щоб виявити ваші здібності до певного роду діяльності. І сьогодні ви поділені на групи не випадково, а так, щоб кожен міг виконати роботу у дослідницькій групі за своїми здібностями.
Я пропоную вам такі теми проектних робіт:
Кожній групі роздаються конверти із замовленнями виконати дослідження по обраній професії.
Групі дається 10-15 хвилин для того, щоб придумати назву свого проекту і питання, які будуть досліджуватись. (Метод мозкового штурму).
Грає музика
Учні зачитують обрані ними теми проектних робіт.
! Група (вітражист, дизайнер інтер’єру, дизайнер – модельєр).
Тема проекту: “ Яскраві барви твого життя”
Ключові питання:
Гармонія кольорів;
Мистецтво в твоїй оселі;
Хто допоможе зробити твій одяг краще?
2 Група (агроном, бджоляр, ветеринар).
Тема проекту: “ Рідне село – важливі люди”
Ключові питання:
Без них немає врожаю;;
Важливі люди у житті села;
Бджоли – мед, а мед – здоров’я.
2 Група (кухар).
Тема проекту: “ Найсмачніше Мистецтво”
Ключові питання:
Наполеонівський труд;
Фантазія кухаря;
Хімія до обіду.
Учитель пояснює критерії оцінювання проекту та роздає надруковані на листах критерії оцінювання. Демонструються газети попереднього дослідження груп.
Учитель повідомляє, що в класі працювала група дівчат, яка заздалегідь оформила свої дослідження , працювала додатково. І зараз, як зразок продемонструє результати свого дослідження.
Демонструється робота групи дівчат. Професія «Лікаря». Свій проект вони назвали «Це не професія – це покликання і стиль життя»
Газета
WEB – сайт
Презентація учнівська
IV Узагальнення знань учнів.
Сьогодні на уроці ми з вами повторили як складається професійний план,яка різниця між основним та резервним планом, чинники, які впливають на вибір професії. А також ви отримали завдання – дослідження для своєї групи. Розглянули приклад оформлення та представлення результатів дослідження.
V Підведення підсумків.
Вчитель проводить короткий аналіз уроку. Оцінки учні отримують за активну роботу на уроці, та правильні відповіді, за отримані емблеми від журналіста учні оцінюються додатковим балом.
Домашнє завдання:
Завдання для груп: Ознайомитися з порадами щодо роботи над проектом. Розподілити ролі в творчій групі. Підібрати інформацію по темі проекту. Опрацювати з підручника
§ 25 стор 98-99
Криворізька гімназія № 33
Методичний кабінет
Робота над проектом
(9 клас)
Підготувала вчитель обслуговуючої праці
Брохман Є.І.