Конкурс «Я обираю професію»

Про матеріал
Ефективність засвоєння учнями знань та вмінь на уроках трудового навчання та технології залежить від зацікавленості здобувачів освіти до предмету. Активізувати навчання можна тільки тоді, коли в ньому активність виявляє не тільки вчитель, а й учні. Тому для активізації навчання, поглиблення і розширення знань, профорієнтації з предмету пропоную позакласний захід у формі конкурса-гри. Пропоную розробку виховного заходу та презентацію конкурсу для учнів 9 класу "Я обираю професію".
Перегляд файлу

Конкурс «Я обираю професію».

Виховний захід для учнів 9 класів.

 

Ольга Іванівна Крилова, вчитель трудового навчання вищої категорії, «учитель – методист» Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4  Мелітопольської  міської ради Запорізької області.

 

Ефективність засвоєння учнями знань та вмінь на уроках трудового навчання залежить від зацікавленості здобувачів освіти до предмету. Активізувати навчання можна тільки тоді, коли в ньому активність виявляє не тільки вчитель, а й учні. Тому для активізації навчання, поглиблення і розширення знань, профорієнтації з предмету пропоную позакласний захід у формі конкурса-гри.

Мета: поглибити і систематизувати знання про сучасні професії, типи професій; активізувати професійне самовизначення учнів; виховувати інтерес, повагу до людей різних професій.

Обладнання: плакати, ілюстрації про працю, її значення, людей праці; музичний супровід, ТЗН (мультімедійний проектор, екран); предметні столи, інструменти і матеріали, необхідні для конкурсу.

Методичні поради: у змаганні беруть участь учні 9 класів. Після кожного конкурсу журі оголошує результати в балах. У кожній команді 6-8 учнів. Команди обирають собі назву і девіз, рекламуючи одну з професій. Всі конкурси супроводжуються показом слайдів на мультімедійній дошці, після кожного конкурсу учасники і вболівальники можуть побачити на екрані правильні відповіді.

Проведення конкурсу.

Актовий зал оформлений плакатами про працю, її значення, людей праці. Тихо звучать мелодії пісень про працю.

В журі - учні 11 класу, шкільний психолог, представники різних професій.

І. Організація учнів.

Ведучий. Добрий день, любі друзі.

Ведучий.  Добрий день, шановні гості.

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів

1. Повідомлення теми і мети виховного заходу

Ведучий. У світі тисячі професій! Як зорієнтуватися в їх такій кількості? Як вибрати серед них ту, з якої розпочнеться ваш трудовий шлях, а може, і залишиться на все життя? Це хвилює кожного з вас.

Ведучий. Вибір професії - складний і відповідальний крок у житті людини. Він має бути свідомим і самостійним.

Ведучий. Зробити правильний вибір - значить знайти своє місце в житті. Неправильний вибір завдає великої шкоди самій людині та призводить до значних економічних втрат, пов'язаних з використанням трудових ресурсів. Процес узгодження людини з професією має велике значення для розбудови економіки нашої країни.

Ведучий. Формула правильного вибору: потрібно, хочу, зможу.

Ведучий. За роки навчання в школі ми маємо змогу ознайомитися з окремими професіями на виховних годинах, уроках трудового навчання, в ході екскурсій на виробництво, відвідуючи гуртки, в бібліотеках школи та міста, в колі сім'ї, знайомих, друзів. І деякі з цих професій запали в душу.

Ведучий. Щоб не мали таємниць за сімома печатками про деякі професії спробуємо з учнями 9 класів розкрити їх зміст у вигляді конкурсу "Я обираю професію".

Ведучий. У конкурсі приймають участь чотири команди з учнів 8-9 класів.

Ведучий. Запрошуємо команди до участі в конкурсі. (Аплодисменти)

Ведучий. Кожна команда – представники різних професій. Привітайтесь один з одним назвами і девізами команд. (Команди вітають одна одну)

Ведучий. Представляємо журі  конкурсу. (представляють журі)

Ведучий. Давайте згадаємо з якими типами професій ми познайомилися на уроках трудового навчання та основ здоров’я.

(Учні відповідають: «людина – людина», «людина – природа» «людина – знакова система» «людина – техніка» «людина – художній образ»)

Ведучий. А зараз познайомимося більш докладно з кожним типом професій у вигляді конкурсів.

 Ведучий. Головний, ведучий предмет праці – жива природа. Люди цих професій допомагають вирощувати та доглядати свійських тварин і птахів, дають професійні поради скотарям та фермерам. У практичній роботі людям цих професій необхідні знання з анатомії, фізіології, мікробіології, зоології, хімії, фармакології, вони добрі, терплячі, лагідні зі своїми безмовними пацієнтами.

 Ці люди здатні передбачати та оцінювати мінливі природні фактори, знають природну систему, мають багату уяву, спостережливі, наполегливі, відповідальні. Це такі професії, як зоотехнік, ветеринар, агроном, рибовод, тракторист-машинист…

Про який тип професії йде мова? (Учні відповідають)

Ведучий.  Правильно, це тип професії «людина – природа».

Ведучий. Щоб дізнатися, яку уяву ви маєте про цей тип професії, проведемо конкурс у формі «Інтелектуального казино». На кожне запитання команди подають відповіді в письмовому вигляді журі. Максимальна кількість балів цього конкурсу - 8.

(Запитання і відповіді дітей.)

1. Професійна діяльність людини пов’язана з культурними рослинами. Про яку професію йде мова? (Агронома)

2. Яка професія пов’язана з лісом? (Лісника)

3. Людина цієї професії займається лікуваням тварин і птахів. Хто це? (Ветеринар)

4.  Що бджоли переробляють на мед? (Нектар.)

5. Хто є основними ліками в гірудотерапії? (П’явки)

6. Назвіть найшвидшого хижака на Землі? (Гепард)

7. Батьківщина цієї рослини – Південна Америка. На її позначення в українській мові використовують два слова – одне південноамериканського походження, інше – італійського. Італійська назва дослівно перекладається українською мовою як «золоте яблуко». Що це за рослина? (Помідор)

8. Це – найчисленніший ряд комах. Друга їх назва – твердокрилі. Назвіть цей ряд. (Жуки)

Ведучий.  Реклама. (Реклама про шкільні гуртки, які допоможуть учням у виборі професії)

Ведучі. Слово, журі.

Ведучі. У цьому типі професій ведучий предмет праці – художній образ, способи його побудови. Для представників цього типу професій характерні добре розвинений художній смак, творча уява, образне мислення, емоційність, здатність до перевтілення. Це професії такі, як перукар, модельєр, фотограф, актор, художник…

Про який тип професії йде мова? (Учні відповідають)

Ведучий. Ми познайомилися ще з одним типом професій: «людина —художній образ».

Пропонуємо вам на певний час стати художниками, по черзі всією командою намалювати символ наступного року з зав’язаними очима. Жури оцінює цей конкурс у 4 бали. 

(Діти малюють символ наступного року)

 (Лунає музика, з'являється ведучий.)

Ведучий.  Отже, кожна трудова діяльність ставить конкретні вимоги перед людиною—наявність у вас тих чи інших здібностей може стати передумовою успішної роботи, але дуже багато змінюється, набувається саме в процесі виконання професійних завдань.

Ведучий. Слово надається журі про підсумки попереднього конкурсу.

(Журі оголошує результати конкурсу)

Ведучий. У цьому типі професій головний, ведучий предмет праці – умовні знаки, цифри, коди, природні і штучні мови. Людям цих професій необхідно добре знати математику, фізику, інформатику, креслення, іноземні мови, бути уважними, дисциплінованими. Це такі професії, як перекладач, секретар-друкарка, оператор ЕОМ, бухгалтер, телеграфіст, програміст, касир, кресляр, інженер, топограф.

Про який тип професії йде мова? (Учні відповідають)

Ведучий. Так, дійсно це тип професії «людина — знакова система».

Ведучий. До вашої уваги конкурс програмістів, це люди, які добре знають математику, уважні, дисципліновані.

Інформація для допитливих. Щоб забезпечити чітку роботу виробництва, підприємству кожен день необхідно десятки тисяч різних деталей, а для цього необхідно виконувати сотні тисяч розрахунків, на які одна людина витратила б багато років. За допомогою ЕОМ це можливо зробити дуже швидко. За допомогою ЕОМ розраховуються і коректуються траєкторії польоти космічних кораблів, прогнозується погода, проектуються міста, продаються білети на всі види транспорту. Але щоб вона працювала оператор ЕОМ повинен на спеціальній мові алгоритмів скласти програму, обрати метод чисельного розв’язання задачі, тобто звести складні математичні формули до елементарних математичних дій. Тому оператор повинен добре знати математику, бути уважним, дисциплінованим. Хто спробує свої сили, сміливіше! Не забувайте, що це гра, вироку про професійну нездатність ми виносити не будемо. Зокрема, ви маєте можливість навчитися тренувати ті, чи інші якості.

14

5

31

27

37

40

34

23

1

20

19

16

32

11

30

2

6

8

25

9

12

26

36

28

39

Ведучий. Перше завдання: подивіться уважно на таблицю та випишіть пропущені цифри від 1 до 40. Хто швидше справиться з цим завданням. Журі чекає на результати. (На екрані з’являється таблиця з цифрами). Найвища оцінка за І завдання конкурсу 4 бали.

(Команди виписують пропущені цифри і подають журі)

 

 

 

 

 

(Пропущені числа 3,4,7,10,13,15,17,18,21,22,24,29,33,35,38)

Ще одне завдання.

 

Ось задача для рішучих,  Плюси ставь, а також дужки,-

Віднімай, діли та множ.   Першим к фінішу прийдеш!

 

Вам необхідно поставити між цифрами математичні знаки, щоб отримати правильні відповіді.

 Наприклад: 8 8 8 8 =10             (8+8): 8+8 = 10

6 6 6 6 =5

6 6 6 6 =6

6 6 6 6 6 =8

6 6 6 6 = 24

Найвища оцінка за 2 завдання конкурсу 4 бали. Всі члени команди приймають участь на завдання дається 1 хвилина

Відповіді:  (6х6-6):6=5   (6+6):6+6=8

  (6-6)6+6=6   6+6+6+6=24  або 6.6-6-6=24

Ведучий. А зараз всі учасники та вболівальники мають змогу подивитися на екран і визначити, чи правильно вони зробили математичні розрахунки.

(Ведучий коментує відповіді)

 Ведучий. Слово надається журі про підсумки конкурсу «Програмістів».

(Журі оголошує результати конкурсу)

Ведучий. В цьому типові професій головним, ведучим предметом праці є технічні об’єкти (машини, механізми і т.п.) матеріали, види енергії.

Ведучий. У людей цих професій повинна бути добра координація рухів, точність, технічне мислення, витримка, стійкість уваги, самоконтроль, урівноваженість. Це такі професії, як водій, токар, слюсар, шахтар, ткаля, швачка-мотористка, монтажник, оператор станків з ЧПУ, електрозварювальник та багато інших професій.

Ведучий. Про який тип професії йде мова? (Учні відповідають)

Ведучий. Так, це професії типу «людина — техніка».

Ведучий. А зараз, ми проведемо конкур на кращого токаря.

Ведучий. Інформація для допитливих.

Токар може виточити на верстаті будь-яке геометричне тіло, яке в математиці називають тілом обертання, це циліндр, конус, кулю, самий маленький гвинтик і колесо для залізничного вагона, деталь для годинника і багатометровий вал турбіни. Кожен токар вміє читати креслення.

Ведучий. Крім спеціальних знань, велике значення в роботі токаря має розвинута просторова уява, пам'ять на числа, форми, хороший окомір, фізична підготовка. Токар повинна мати добру координацію рухів, вміти, наприклад одночасно двома руками виконувати різні рухи.

Ведучий. Пропонуємо учасникам конкурсу завдання: на папері ви повинні одночасно намалювати однією рукою круг, іншою квадрат не відривая рук від креслення.

Ведучий. Від кожної команди запрошуються по одному представнику. Максимальна кількість балів за завдання - 4

(Учні виконують завдання і подають журі свої роботи)

 

Ведучий. У професіограмі, де перелічені якості необхідні в роботі токаря, говориться ще і про відчуття на дотик. Так, так! Зараз ви із зав’язаними очима спробуєте на дотик визначити деталі, які оброблялися на токарному верстаті. Спробуйте перевірити себе.

(Учням зв’язують очі і подають деталі для визначення )

Ведучий. Максимальна кількість балів - 4

Ведучий. Поки журі підбиває підсумки конкурсу інформація для допитливих.

Токарний верстат найдревніша машина, за віком з нею може сперечатися тільки круг гончара. Перший токарний верстат винайшли в ХVІІІ столітті. Він був дуже примітивний, і працювати на ньому особливо до появи маховика, було дуже важко.

 Самий перший малюнок токарного верстата знайшли в записній книжці Леонардо да Вінчі, великого художника та інженера свого часу. До ХVІІІ століття працюючий на токарному верстаті тримал різець в руках, за таким способом обробки металу точності досягти було дуже важко. І тільки після того, як вдалося закріпити різець, з’явився прообраз сучасного токарного верстату. В наш час на підприємствах працюють станки з числовим програмним управлінням.

Ведучий. Слово надається журі про підсумки конкурсу «Юних токарів».

(Журі оголошує результати конкурсу)

Ведучий. В цьому типі професій головний предмет праці – люди, взаємодія між людьми. Щоб впевнено почуватися на робочому місці і відповідати своєму фахові люди повинні встановлювати і підтримувати контакти з людьми, розуміти людей, розбиратися в їх особливостях, а також мати певні знання в області виробництва, науки, техніки, мистецтва. Бути тактовними, врівноваженими, ввічливими, вміти знаходити спільну мову з різними людьми. Це професії лікаря, медичної сестри, вчителя, вихователя, екскурсовода, продавця, керівника гуртка, робітників сфери обслуговування та інші.

Ведучий. Про який тип професії йде мова? (Учні відповідають)

Ведучий. Так, це професії типу «людина — людина».

Ведучий. А зараз умови наступного конкурсу. За допомогою пантоміми показати назву спеціалізацію професії вчитель.

Ведучий. Проведемо цей конкурс у формі гри «Зрозумій мене». Один представник команди отримує завдання і за допомогою пантоміми показує спеціалізацію професії вчитель.  Максимальна кількість балів – 4.

(Завдання вчитель математики, вчитель початкових класів, вчитель технічних видів праці, вчитель біології)

Ведучий. Слово надається журі про підсумки конкурсу «Зрозумій мене».

(Журі оголошує результати конкурсу)

Ведучий. Обираючи собі професію і навчальний заклад, не забувайте, що авторитет людини визначається не посадою і характером праці, а відношенням до праці і її результатів.

Ведучий. А тепер слово журі.

(Підбиття підсумків конкурсів. Нагородження переможців).

 


На допомогу журі.

Відповіді:

1. Конкурс  «Інтелектуальне казино» «Юний біолог» (8 балів)

 1. ( Стародавній Китай. Чай.)

2.(Південна і Центральна Америка, картопля)

3. (Ветеринар)

4. (Нектар.)

5. (П’явки)

6. (Гепард)

7 (Помідор)

8. (Жуки)

2. Конкурс «людина —художній образ», «Юний художник» .

По черзі всією командою намалювати символ наступного року (4 бали).  

3. Конкурс програмістів, ( 8 балів)

1 завдання 4 бали.

(Пропущені числа 3,4,7,10,13,15,17,18,21,22,24,29,33,35,38)

2 завдання 4 бали

Відповіді:  

(6х6-6):6=5     

(6-6)6+6=6   

(6+6):6+6=8

6+6+6+6=24  або 6.6-6-6=24

 

4 Конкурс «Юний токар»  8 балів

1 завдання. Одночасно намалювати однією рукою круг, іншою квадрат не відривая рук від креслення.  4 бали

2 завдання Із зав’язаними очима спробуєте на дотик визначити деталі, які оброблялися на токарному верстаті. 4 бали

5 Конкурс  «Юний вчитель»

За допомогою пантоміми показати назву професії, яка пов’язана з цим типом професії, а саме спеціалізацію професії вчитель.

Один представник команди отримує завдання і за допомогою пантоміми допомагає членам команди розв’язати завдання. Максимальна кількість балів – 4.

(Завдання:

 вчитель математики

 вчитель початкових класів

 вчитель технічних видів праці

 вчитель біології)

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ольга Крилова, вчитель трудового навчання вищої категорії, «учитель – методист» Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Мелітопольської міської ради Запорізької області. КОНКУРС “Я обираю професію”

Номер слайду 2

Формула вибору професії: потрібно, хочу, зможу.

Номер слайду 3

Типи професій: «людина – людина» «людина – природа» «людина – знакова система» «людина – техніка» «людина – художній образ»

Номер слайду 4

Тип професії “людина - природа” Головний предмет праці – жива природа

Номер слайду 5

Тип професії людина – природа» 1. Професійна діяльність людини пов’язана з культурними рослинами. Про яку професію йде мова? 2. Яка професія пов’язана з лісом? 3. Людина цієї професії займається лікуваням тварин і птахів. Хто це?

Номер слайду 6

Тип професії людина – природа» Що бджоли переробляють на мед? Хто є основними ліками в гірудотерапії? Назвіть найшвидшого хижака на Землі?

Номер слайду 7

7 8 Тип професії людина – природа» Батьківщина цієї рослини – Південна Америка. На її позначення в українській мові використовують два слова – одне південноамериканського походження, інше – італійського. Італійська назва дослівно перекладається українською мовою як «золоте яблуко». Що це за рослина? Це – найчисленніший ряд комах. Друга їх назва – твердокрилі. Назвіть цей ряд.

Номер слайду 8

Відповіді: 1. Агроном 2. Лісник 3. Ветеринар 4. Нектар 5. П’явки 6. Гепард 7. Помідор 8. Жуки

Номер слайду 9

Тип професії «людина - художній образ» ведучий предмет праці – художній образ, способи його побудови

Номер слайду 10

Конкурс “Юних художників” Завдання: по черзі всією командою намалювати символ року

Номер слайду 11

Тип професії «людина — знакова система» Ведучий предмет праці – умовні знаки, цифри, коди, природні і штучні мови.

Номер слайду 12

39 28 36 26 12 9 25 8 6 2 30 11 32 16 19 20 1 23 34 40 37 27 31 5 14 Конкурс програмістів

Номер слайду 13

Конкурс програмістів Пропущені числа 3, 4, 7, 10, 13, 15, 17, 18, 21, 22, 24, 29, 33, 35, 38

Номер слайду 14

Конкурс програмістів Приклад завдання : 8 8 8 8 =10 Розв'язання: (8+8): 8+8 = 10

Номер слайду 15

Конкурс програмістів 6 6 6 6 =5 6 6 6 6 =6 6 6 6 6 =8 6 6 6 6 = 24

Номер слайду 16

Конкурс програмістів Відповіді: (6х6-6):6=5 (6-6)6+6=6 (6+6):6+6=8 6+6+6+6=24 або 6х6-6-6=24

Номер слайду 17

Тип професії «людина — техніка» Ведучий предмет праці - технічні об’єкти (машини, механізми), матеріали, види енергії

Номер слайду 18

Конкурс “Юний токар” Завдання 1: на папері одночасно намалювати однією рукою круг, іншою квадрат не відривая рук від креслення.

Номер слайду 19

Конкурс “Юний токар” Завдання 2: із зав’язаними очима на дотик визначити деталі, які оброблялися на токарному верстаті

Номер слайду 20

Професії типу «людина — людина». Головний предмет праці – люди, взаємодія між людьми

Номер слайду 21

Професії типу «людина — людина» Завдання: за допомогою пантоміми показати назву професії

Номер слайду 22

Пам'ятай ! Авторитет людини визначається не посадою і характером праці, а відношенням до праці і її результатів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Абрамович Наталія Миколаївна
    Розробка Крилової О.І. є актуальною для здобувачів освіти 9-х класів. Майбутні випускники ще не можуть упевнено визначитися щодо вибору професії. Саме цей матеріал допоможе провести цікаву годину спілкування, визначитися з тим, до чого більше тяжіє дитина. Матеріал доступний, послідовний, логічно завершений виклад. Такі заходи необхідні. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ліскун Галина
    У конкурсі «Я обираю професію» для учнів 9 класів Крилова О.І. систематизувала інформація про сучасні професії, типи професій. Дана можливість учням активізувати професійне самовизначення. Виховний захід сприяє профорієнтації учнів та привертає увагу підлітків до питання важливості правильного вибору майбутньої професії. Під час заходу в дітей розвиваються навички пошукової діяльності , вміння працювати самостійно а також в колективі. У ході конкурсу в учнів виховується інтерес, повага до людей різних професій, міститься інформація для допитливих про різні професії, цікаві конкурси пов'язані з професійними навичками та вміннями, які набули учні під час навчання в школі. Зміст виховного заходу повністю відповідав віковим особливостям учнів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додав(-ла)
Крилова Ольга
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
742
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку