Урок трудового навчання. 9клас. Тема проєкту "Виготовлення бізіборду"

Про матеріал
За діючою програмою учні 9 класів можуть виконувати проєти соціально орієнтовані. Вироби можна застосовувати як прикрасу інтер'єру шкільного або іншого помешкання або застосовувати їх , наприклад, на уроці як допоміжне пристосвання до уроку. Поданий матеріал є продуктом викотовлення моїх учнів. Розроблений і виготовлений виріб можна використовувати як вчителю початкоких класів на уроці або психологу у роботі з дітьми. Розроблена технологічна карта є стислою формою виготовлення проєкту на уроках трудового навчання у 9 класі.
Перегляд файлу

Проект «Виготовлення бізіборда». Трудове навчання 9 клас

        Автор проекту: Медведєва Анжеліка Миколаївна, учитель трудового навчання.

       Потреба в проекті: учні початкової ланки , приходячи до школи , мають іноді проблеми у навчання і прості  життєві навички викликають в них непорозуміння.  Їм вже приходиться вирішувати самим невеликі завдання і  прості життєві потреби – зав’язати шнурки, застібнути портфель або куртку.

   Назва говорить сама за себе: busy – зайнятий, board – дошка. Призначення бізіборда – допомогти дитині навчитися керувати своїми пальцями та знайомити їх з навколишнім світом, з тими речами, які зустрічаються в побуті. Цей вид дитячої розвиваючої панелі розповсюджений вже давно. Цю ідею було запропоновано ще на початку XX сторіччя Марією Монтессорі.

   Виготовлена ця дошка з ДСП, вкритого лаком, фанери, пластикових допоміжних матеріалів та додаткових матеріалів – папір, шнурок, кільця, бусини, замок, крючки, рахівниця.

   Розмір розвиваючої дошки 810х700мм, вага біля 6 кг. Вона має 11 основних деталей різної форми, оздоблених відповідно до технологічної карти.

   Для збільшення функціональності виробу закріпили навісні гачки, засув віконний, замок, кільця та шнур з бусинами.

   Вся робота була виготовлена за два місяці. Від моменту підбору ідей до фарбування і з’єднання деталей в готовий виріб.

   Учні початкової ланки із задоволенням працюють на бізіборді, розвиваючи свої знання та вміння.      

Трудове навчання в школі сприяє формуванню в учнів компетентностей, а саме:

- технічного і технологічного кругозору;

- культури праці та побуту;

- самостійного та критичного мислення;

- розвитку особистісних якостей, потрібних людині як суб’єкту сучасного виробництва і культурного розвитку суспільства, виховання відповідальності за результати власної діяльності.

    Суть проекту: створення комфортного середовища для роботи учнів на уроці та в позаурочний час; удосконалення вміння працювати з ручним інструментом для пиляння, шліфування, виготовлення отворів та креслярськими інструментами.

Формування ключових компетентностей

1.Математична грамотність :уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності.

2. Компетентності в природничих науках і технологіях: наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності.

3. Соціальні і громадянські компетентності: усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті. Уміння працювати з іншими на результат.

4.Підприємливість: уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя.

                                         Очікувані результати

  • створення комфортного середовища для роботи на уроці;
  • посилення дослідницького характеру навчально-пізнавальної діяльності;
  • формування в межах вікових особливостей узагальнення способів предметно-перетворювальної діяльності з дотримання безпечних прийомів ручної праці та економного використання матеріалів;
  • закріплення умінь застосовувати набуті знання для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності.   

 

 

 Конструкторський етап

Методи  проектування: метод комбінаторики, метол фантазування.

Опис виробу

Назва виробу

Бізіборд

Призначення

Назва говорить сама за себе: busy – зайнятий, board – дошка. Це ігрова панель, найчастіше зроблена з дерева, на якій закріплені різні детальки, які допомагають дитині навчитись керувати своїми пальчиками та знайомлять його з навколишнім світом, з тими речами, які зустрічаються в побуті.

Перші дошки, віддалено схожі на сучасний бізіборд, були розроблені ще на початку XX століття. В Римі у 1907 році Марія Монтессорі запропонувала зробити навчальний стенд з різноманітними побутовими предметами.

Обрані конструкційні матеріали

Основа – ДСП, вкрите лаком;  деталі – фанера, пластмас, металеві метизи,  пластик;  оздоблюючи деталі – папір, шнурок, кільця, бусини.

Кількість деталей, їх форма розміри

7 деталей прямокутної форми (15х5,15х12,14х10, 4шт.- 11х9)

1 деталь округлої форми (діаметр 16.5),

2 деталі овальної форми (18х8, 20.5х13.5),

1деталь – повторює за формою фігуру людини

(29х21)

Види з’єднань

Клейове,  за допомогою саморізів,  цвяхів, проволоки

Технології обробки деталей

Випилювання лобзиком , вирізування ножицями,

шліфування

Розміри виробу

81х70

 

 

ІІІ. Технологічний етап

Технологічна карта

№з/п

Послідовність виконання робіт

Зобра-

ження

Обладнання та інструменти

 

Підготовчий етап

 

 

1

 

 

 

 

Відрізали ДСП розміром 81х70. Просвердлили отвори з оберненого боку діаметром 0.6мм.

Обклеїли дошку по периметру самоклеючою смужкою.

C:\Users\ASUS\Desktop\семинар\підготовчий етап\photo_2018-12-14_20-00-03.jpg

Ел.лобзик,

дріль ручна, свердло,

праска

2

 

 

Виготовили шаблони відповідних розмірів. Перенесли малюнок на фанеру.

 

C:\Users\ASUS\Desktop\семинар\підготовчий етап\photo_2018-12-14_19-56-19.jpg

Папір, ножиці, простий

олівець

3

 

 

 

 

 

Випиляли відповідні деталі з фанери (паровоз, вагони, колеса, хмарку, дерево, деталі світлофора, людину, коло для циферблата, стрілки циферблату. ).

Відшліфували поверхню деталей та  по периметру. Провели контрольні виміри.

C:\Users\ASUS\Desktop\семинар\підготовчий етап\photo_2018-12-14_19-57-50.jpg

Ел.лобзик, ручний лобзик, наждачний папір, надфілі 

4

З брусків 15х10 та 5х5 нарізали 4 деталі для кріплення кубиків з цифрами та 10 деталей – самі кубики з цифрами. Відшліфували поверхню цих деталей

C:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-14_19-55-50.jpgC:\Users\ASUS\Desktop\семинар\підготовчий етап\photo_2018-12-14_19-56-07.jpg

Ножівка, наждачний папір

5

 

 

Акриловими фарбами розфарбували деталі. Висушили їх протягом 2-3 годин.

 

Фарби, пензлі

6

 

 

 

 

7

Виготовили деталі циферблату (час, дні тижня, назва пори року та назва місяців). З’єднали деталі циферблату. Заклеїли поверхню циферблату скетчем.

Роздрукували цифри та зало- мінували їх. Розрізали для роботи.

C:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-14_19-49-36.jpgC:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-14_19-53-10.jpg

Папір, ножиці, маркер, подвійний скотч, скотч

 

Ножиці

 

З’єднання деталей виробу

 

 

1

 

2

 

 

3

 

 

 

5

 

6

 

 

 

 

7

 

8

 

 

 

 

 

9

Зібрали деталі хмарки та закріпили їх клеєм та цвяхами.

Закріплюючи деталі світлофора, додали під кнопки пружини, для натискання.

Деталі паровоза (вагони та локомотив), фігуру людини, дерево та світлофор закріпили клеєм та цвяхами.

Циферблат, рахівницю та колеса паровозу закріпили саморізами.

Кубики з’єднали між собою за допомогою проволоки, зробивши відповідні отвори. Дві готов деталі з’єднали з вагонами за допомогою дерев’яної зубочистки та клею.

Цифри розташували по  бізіборду, відповідно задумці проекту.

Кармашки для цифр закріпили на деталях бізіборду, використовуючи заготовлені палички та пластик прозорий за допомогою клею та зубочисток, зробивши відповідні отвори.

Для збільшення функціональності виробу закріпили навісні гачки, засув віконний ,  замок, кільця та шнур.

C:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-17_18-55-30.jpgC:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-17_18-53-34.jpgC:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-17_18-55-19.jpgC:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-17_18-54-45.jpgC:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-17_18-54-29.jpgC:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-17_18-54-16.jpg

C:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-17_18-55-07.jpg

Клей, викрутка, ел. --, цвяхи, саморізи

 

 

 

 

 

 

 

Дріль ручна, клей, ніж концеляр-ський

Клей,

Пензлик

 

Дріль ручна, свердло, клей

 

Саморізи, дріль ручна

 

Оздоблення готового виробу

 

 

1

Кути деталей бізіборду, які отримали механічні пошкодження, ще раз пофарбували відповідним кольором. Всі деталі виробу пофарбували зверху акриловим лаком.  Висушили їх протягом 3-4 годин.

Виріб готовий до використання.

C:\Users\ASUS\Desktop\семинар\Технологічний етап\photo_2018-12-17_18-55-42.jpg

Акрилові фарби та лак, пензлики

 

docx
До підручника
Трудове навчання (обслуговуючі види праці) 9 клас (Мачача Т.С., Стрижова Т.В.)
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
1327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку