Тема. Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій.
Формування компетентностей:
Удосконалити знання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з комп'ютерними пристроями; поглиблювати знання про можливості програм Microsoft Office; ознайомити з програмним забезпеченням для створення та відтворення комп’ютерних презентацій; ознайомити з вікном програми перегляду та створення комп’ютерних презентацій; формувати вміння переглядати презентації в різних режимах; сприяти усвідомленню наслідків впливу комп’ютерних пристроїв на здоров'я людини;
Ключові компетентності:
Спілкування державною мовою: сприяти усвідомленню комунікаційної ролі ІТ та ОС;
Уміння вчитися впродовж життя: сприяти усвідомленню відповідальності за власне навчання;
Основні компетентності в природничих науках і технологіях: формувати вміння послуговуватися технічними пристроями.
Тип уроку: засвоєння нових знань та умінь.
Обладнання: дошка, комп’ютери, презентація уроку, практичне завдання.
Програмне забезпечення: браузер, редактор презентацій.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Прийом «Райдуга»
Учні разом згадують, чого навчились з минулої теми «Комп’ютерна графіка». Посеред дошки записуємо минулу тему і схематично прописуємо основне з неї.
Комп’ютерна графіка
Фронтальне обговорення питань:
Прийом «Знайди слово»
н |
я |
е |
б |
у |
т |
е |
к |
с |
т |
п |
р |
е |
з |
е |
н |
т |
а |
ц |
і |
ц |
и |
р |
в |
д |
ч |
ь |
к |
п |
я |
с |
и |
э |
о |
п |
н |
а |
з |
м |
а |
л |
л |
а |
б |
я |
и |
і |
н |
з |
б |
а |
к |
м |
а |
л |
ю |
н |
о |
к |
т |
й |
ц |
х |
л |
і |
г |
и |
н |
а |
з |
д |
е |
г |
о |
н |
к |
а |
и |
с |
б |
Слова: презентація, слайд, малюнок, текст.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Постановка проблемного питання.
Минулої теми ми з вами навчились представляти інформацію за допомогою текста та графіки.
- Як ви гадаєте, а чи можна ці два способа представлення інформації поєднати? Яким чином? (вставити малюнок в текстову інформацію або вставити текст у графічне зображення)
- Ми з вами зустрічались з електронними підручниками при вивченні не тільки інформатики, а й інших предметів. Який підручник вам краще опрацьовувати звичайний, чи електронний? Чому?
Розгадуємо ребуси (монітор, телевізор, проектор)
Гра «Прочитай зашифроване речення»
ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Методи - розповідь, пояснення, демонстрування презентації, складання схем.
Мультимедійні технології дозволяють використовувати всі способи представлення інформації одночасно. Головною особливістю цих технологій є інтерактивність, можливість користувача брати участь у роботі апаратно-інформаційних пристроїв. На даний момент розроблено багато мультимедійних програм і продуктів таких, як довідники, енциклопедії, віртуальні тренажери, навчальні програми, комп’ютерні презентації.
Раніше під час виступу або лекції використовували плакати, малюнки, формули, посібники тощо. За допомогою діапроекторів і кодоскопів демонстрували графічні слайди на екран.
Розвиток комп’ютерної техніки та поява мультимедійного проектора зараз дозволяє підготувати і показати ілюстрований матеріал у вигляді презентації. Саме цей термін включає в себе невід’ємні та важливі моменти для успішної організації якісного звукового, візуального і графічного супроводу доповідача.
Слово «презентація» походить від латинського «prezentation», що означає передаю, вручаю. Отже, презентація — це представлення інформації, виступ, доклад, захист проекту, представлення ідей, людей, реклама товарів тощо.
Комп'ютерна презентація — це набір кольорових карток-слайдів спеціального формату з лаконічною інформацією на певну тему, тобто зручний інструмент, за допомогою якого можна наочно і в інтерактивній формі донести до глядача інформацію.
Історична довідка.
Професор інженерії UC Berkeley Кен Голдберг із винахідниками PowerPoint Деннісом Остіном та Бобом Гаскінсом.
Ідея PowerPoint з’явилась у Боба Гаскінса (Bob Gaskins), студента університету Берклі, який вирішив, що настає сторіччя графічних інтерактивних матеріалів. У 1984 році Гаскінс приєднався до Forethought і винайняв програміста Денніса Остіна (Dennis Austin). Боб і Денніс об’єднали свої зусилля і створили програму Presenter. Денніс створив оригінальну версію програми разом з Томом Рудкіним (Tom Rudkin). Пізніше Боб вирішив змінити ім´я програми Presenter на PowerPoint, яке і стало назвою кінцевого продукта.
У 1987 р. вийшов PowerPoint 1.0 для Apple Macintosh. Він працював у чорно-білому кольорі, але незабаром з’явилися кольорові Macintosh і нові версії PowerPoint не змусили себе чекати. Наприкінці 1987 р. Forethought та її продукт купила компанія Microsoft за 14 млн доларів і у 1990 р. вийшла версія для Windows. З 1990 р. PowerPoint стала невід´ємною частиною в стандартному наборі програм Microsoft Office, що дозволило PowerPoint стати найбільш поширеною в усьому світі програмою для створення презентацій.
Місrosoft PowerPoint – це програмне забезпечення, що дозволяє оформлювати інформацію у такому форматі, у якому буде зручно представити її за допомогою мультимедійного проектора.
За допомогою Power Point можна створювати зображення на екрані, до яких ефективно внесені кольоровий текст та ілюстрації, графіки, таблиці й ролики, а також переходи від одного зображення до другого аналогічно до слайд-шоу; можна анімувати текст та ілюстрації на екрані, а також додавати звукові ефекти та дикторський текст. Також матеріали презентації можна роздрукувати для їх подачі під час проведення презентації.
Основні можливості систем опрацювання комп’ютерних презентацій:
Програма PowerPoint 2007 має всі можливості систем опрацювання презентацій, які були розглянуті вище. Вона може працювати в двох основних режимах – створення і редагування презентації та її демонстрації. Стандартним форматом файлів презентацій, підготовлених з використанням PowerPoint 2007, є формат PPTХ. Крім того, PowerPoint 2007 забезпечує роботу з презентаціями, створеними в попередніх версіях програми у форматі PPT, а також збереження презентацій у файлах різних форматів.
Відкрити програму PowerPoint 2007 можна виконавши послідовність дій: Пуск → Усі програми → Microsoft Office → Microsoft Office → PowerPoint 2007.
Після цього ви побачите основні елементи головного вікна PowerPoint 2007:
2. Головне меню.
3. Стрічка (панель інструментів).
4. Вкладки «Слайди» і «Структура».
5. Панель швидкого доступу.
6. Слайд.
7. Область нотаток до слайду.
8. Рядок стану.
9. Кнопки перемикання режимів перегляду.
Сфери використання комп’ютерних презентацій:
4) Формати файлів:
Тип файла |
Розширення |
Використовується для збереження |
Презентація |
.ppt |
Звичайна презентація Power Point |
Демонстрація презентації |
.pps |
Презентація, яка завжди буде відкриватися в режимі показу слайдів. |
Метафайл Windows |
.wmf |
Слайди у вигляді графіки
|
Малюнок у форматі gif |
.gif |
Слайди у вигляді малюнка для використання на Web –сторінках |
Малюнок у форматі jpeg |
.jpg |
Слайди у вигляді малюнка для використання на Web –сторінках |
Структура, rtf |
.rtf |
Зміст презентації у вигляді структури |
Шаблон презентації |
.pot |
Презентації у вигляді шаблона |
Web - сторінка |
.htm |
Презнтації для перегляду у Web - оглядачі |
V. Узагальнення та систематизація знань
Обговорення питань:
Прийом «Міркуємо»
Наведи приклади застосування в житті презентацій: здобутки компанії на виставці, реклама виробу тощо. Обміркуй, у який спосіб краще подати свою відповідь для усної та письмової відповіді.
Практичне завдання:
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Ознайомлення із середовищем редактора презентацій
Ознайомся з середовищем редактора презентацій.
https://learningapps.org/watch?v=p6bng90oc19
Завдання 2. Ознайомлення з режимами роботи в середовищі редактора презентацій
Перегляд підготовленої презентації в різних режимах.
Виконати завдання 1-2 на ст.. 47 підручника.
VI. Підсумки уроку
Рефлексія
— Чи задоволені ви своєю роботою?
— З яким настроєм ви працювали на уроці?
— Що вам запам’яталось на уроці?
— Де вам стануть у пригоді здобуті знання?
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати п. 2.1. на ст.. 40-43
Дати відповідь на запитання 3-4 на ст. 47.