Запропонована робота проведена методами організації здійснення навчально-пізнавальної діяльності на основі практичних, проблемно-пошукових досліджень матеріалів з будуванням графіків, діаграм, які забезпечують вивчення та аналіз життєвих ситуацій. Завданням роботи є: показати як за допомогою простих енергозберігаючих заходів досягти зменшення витрат електроенергії і тепла, що дає змогу заощадити матеріальні витрати кожної сім´ї, що відповідає головній темі: «Економити - значить ПЛАТИТИ САМОМУ СОБІ»
ДНІПРОПЕТРОВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ БУДІВНИЦТВА
Національний тур Міжнародного конкурсу з енергоефективності “Енергія і середовище” під гаслом
«Збережемо енергію – збережемо планету»
Урок “ Прості енергетичні рішення проти змін клімату ”
Економити - значить ПЛАТИТИ САМОМУ СОБІ
Роботу виконала викладач фізики Кириченко С.А.
Ефективне використання енергії - ключ до успішного розв’язання проблем пов´язаних зі змінами клімату та енергетики
Мета заходу:
Задачі та методи їх вирішення:
Запропонована робота проведена методами організації здійснення навчально-пізнавальної діяльності на основі практичних, проблемно-пошукових досліджень матеріалів з будуванням графіків, діаграм, які забезпечують вивчення та аналіз життєвих ситуацій. Завданням роботи є: показати як за допомогою простих енергозберігаючих заходів досягти зменшення витрат електроенергії і тепла, що дає змогу заощадити матеріальні витрати кожної сім´ї, що відповідає головній темі: «Економити - значить ПЛАТИТИ САМОМУ СОБІ»
Вступ
Науково-технічний прогрес, підвищення комфортності життя і пов’язане з ним зростання енергоспоживання – об’єктивні речі. Сучасне місто споживає багато електроенергії.
Але це не означає, що вони мають досягатися за будь-яку ціну, призводити до катастроф – танення полярних льодовиків і підвищення рівня світового океану, забруднення атмосфери.
Вихід із цієї проблеми – використання новітніх технологій і джерел. Сьогодні, поза сумнівом, основною проблемою у світі є проблема енергозбереження. Залежно від природи чи походження виділяють декілька видів енергії:
Люди використовують різні види енергії для роботи машин і механізмів, для створення нормальних умов життя. З кожним роком споживання енергії збільшується, а це означає, що поліпшуються умови праці та відпочинку людей, однак використовувати енергію потрібно бережливо.
Заощаджувати енергію повинні все людство і кожна людина зокрема. Використовуючи менше непоновлюваних джерел енергії, ми зменшуємо кількість шкідливих викидів у атмосферу. Заощаджену енергію можна використати замість тієї, яку потрібно виробити, і за рахунок цього теж зменшити забруднення навколишнього середовища. До того ж, заходи з економії енергоресурсів у 2,5 - 3,0 рази дешевші, ніж виробництво і постачання споживачам такої ж кількості енергії.
Я вважаю, що дотримуючись правил збереження електроенергії, тепла, світла, води, а також пропагуючи ці знання, вже сьогодні зроблю свій внесок для збереження планети.
А ще, я – за здоровий спосіб життя, самозбереження – перший закон життя!
Структура енергоспоживання та сучасний стан енергетики області
У Дніпропетровській області 13 міст обласного значення, 22 сільських райони, 7 міст районного значення, 75 селищ, близько 1300 сільських населених пунктів, у яких мешкає 3,36 млн чоловік, об´єднаних в споживче коло.
Частка промисловості у створенні валової доданої вартості (ВДВ) області є найбільшою. У структурі промисловості Дніпропетровської області провідне місце займає гірничо-металургійний комплекс, машинобудування та металообробка, вугільна промисловість та електроенергетика, хімічна та нафтодобувна промисловість.
Рис. 1.Питома вага електроспоживання у 2012році за категоріями споживачів, %
Рис. 2. Питома вага газоспоживання у 2012 році за категоріями споживачів, %
Сучасний стан комунальної теплоенергетики Дніпропетровської області визначається в цілому як кризовий і характеризується дією таких негативних чинників, як:
Сумарні втрати тепла в магістральних і розподільчих мережах досягають 25%.
Аналіз свідчить про те, що у 2012 році проти 2011 року в області збільшились фактичні питомі витрати електроенергії, що призвело до значних перевитрат електроенергії.
Державні і обласні програми по енергозбереженню
Обласні програми по енергозбереженню розроблені на підставі законодавства України про енергозбереження, з урахуванням регіональних особливостей розвитку Дніпропетровської області та відповідно державній політиці забезпечення енергетичної безпеки України.
Частка енергії у ціні української продукції складає близько 40-50%, а на деяких підприємствах близько 60%, тоді як в економічно розвинених країнах – лише 18-25%. Висока енергозатратність роботи застарілого промислового устаткування компенсується власниками підприємств за рахунок низької заробітної плати працівників та пониження соціальних стандартів.
Щорічно в межах Цільової Програми з енергозбереження в м.Дніпропетровську створюються умови для зниження енергоємності ВВП, енергетичної складової собівартості виробленої продукції та надання послуг, у першу чергу бюджетних установ та комунальних підприємств, що забезпечують соціально значиму задачу - постачання енергоносіїв та послуг мешканцям міста, раціональне та енергоефективне використання паливно-енергетичних ресурсів, забезпечення конкурентоспроможності національної економіки.
У 2012 році у м.Дніпропетровську розроблено та затверджено Енергетичну стратегію м.Дніпропетровська на 2012-2015 роки «Міський енергетичний план» (МЕП), де визначено основні заходи, терміни реалізації, обсяги та джерела фінансування заходів з підвищення енергоефективності у місті.
Головні стратегічні цілі МЕП – до 2015 року:
1. Впровадження заходів з енергозбереження в бюджетній (333 будівлі), житловій (1118 будівлі) сферах та міській системі теплопостачання:
- скоротити річне споживання теплової енергії містом на 12% (до величини 337,0 тис.МВт*год)
- замінити частку природного газу за рахунок альтернативних джерел на 18% (річна економія 50,8 млн. м.куб.)
2 Зменшити викиди СО2 на 9% (77,6 тис.т екв. СО2)
3. Започаткувати сталий енергетичний розвиток міста шляхом:
- створення міської системи енергетичного менеджменту;
- запровадження інструментів державно-приватного партнерства;
- залучення позабюджетних коштів до реалізації енергетичних проектів;
- інформаційно-просвітницька діяльність територіальної громади міста.
У 2013 році заплановано:
Реалізація пілотного проекту «Підвищення енергоефективності в бюджетних установах м.Дніпропетровська із впровадженням «енергетичного перфоманс-контракту». Забезпечення місцевої участі в проекті за умовами угоди між містом і Європейським банком реконструкції та розвитку – 740 тис.грн. за умови інвестування проекту з боку банку – 20 млн.ЄВРО.
Впровадження енергоефективних і енергозберігаючих технологій, альтернативних джерел енергії (теплових насосів, електроакумуляційного обігріву й гарячого водопостачання) у 3-х бюджетних закладах міста (2940 тис.грн.)
Розробка проектно-кошторисної документації по впровадженню альтернативних джерел енергії - теплових насосів, електроакумуляційного обігріву й гарячого водопостачання (реконструкція) – 288 тис.грн. (3 об’єкти).
Тому можна відмітити динамічну та поступову роботу на місцевому рівні щодо розвитку енергозбереження та енергоефективності міста.
Додаток 1
Тест на збереження енергії
Дайте відвовіді на запитання анкети та перевірте, чи вмієте ви заощаджувати енергію
У НАШОМУ ДОМІ |
Так |
Ні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додайте усі відповіді так . Якщо ви отримали: від 1 до 5 відповідей так: вам ще багато чого слід навчитися, отже почніть уже зараз. Від 6 до 10 відповідей так: у вас багато корисних навичок, які стануть основою для подальшої роботи над собою. Від 1 до 15 відповідей так: ви гарний приклад для всих інших. Від 16 до 20 відповідей так: хтось з вашої родини повинен стати міністром з питань охорони довкілля.
Додаток 2
Практична робота «Вимірювання енергії вдома»
Запишіть використану за останні 24 години енергію
Кожний вечір протягом тижня записуйте покази лічильника електричної енергії в один і той же час. Щоб з´ясувати скільки енергії було витрачено за останні 24 години , відніміть покази лічильника, одержані напередодні. Почніть з понеділка. Позначте результат хрестиком у відповідному рядку в колонці. Через тиждень з´єднайте всі хрестики лінією. Ви одержите графік використання електроенергії, спожитої у вашому будинку протягом тижня. Додайте всі результати, щоб одержати загальну кількість енергії, використаної протягом тижня у вашому будинку.
Після того як ви вивчете способи економії електроенергії та будете їх застосовувати, знову заповніть таблицю, але тепер намалюйте лінію вже іншим кольором. Порівняйте результати.
кВт/год |
понеділок |
віторок |
середа |
четвер |
пʼтниця |
субота |
неділя |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
* |
|
11 |
|
|
|
|
|
|
* |
10 |
|
|
|
* |
|
|
|
9 |
|
* |
* |
|
|
|
|
8 |
* |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
* |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Висновок: після вивчення способів економії електроенергії та їх застосовування економія досягає 5-20 %.
Додаток 3
Практична робота «Вивчення температурного стану у навчальному закладі (ДВПУБ)»
Участь буруть учні об’єднані в групи по 5 чоловік
Перша група:
Друга група:
Третя група:
Енергетичне обстеження Мала група № 1 Дата 14.12. Час 10-30 |
||||
Корпус |
Приміщення |
Місце виміру |
Температура, С |
Рекомендована температура, С |
навчальний |
106 |
Біля вікна |
15 |
18 |
209 |
Лаборантська |
17 |
18 |
|
Кабінет директора |
Біля стелі |
18 |
18 |
|
303 |
На рівні зросту |
16 |
18 |
|
407 |
На рівні підлоги |
15 |
18 |
Енергетичне обстеження Мала група № 2 Дата 13.12. Час 8-50 |
||||
Корпус |
Приміщення |
Місце виміру |
Температура, С |
Рекомендована температура, С |
майстерні |
зварників |
Біля вікна |
12 |
15 |
столярів |
На рівні зросту |
14 |
15 |
|
штукатурів |
Біля стелі |
13 |
15 |
|
слюсарів |
На рівні зросту |
11 |
15 |
|
Ceresit |
На рівні підлоги |
13 |
15 |
|
|
Спортивна зала |
На рівні зросту |
11 |
15 |
Енергетичне обстеження Мала група № 3 Дата 15.12. Час 19-00 |
||||
|
Приміщення |
Місце виміру |
Температура, С |
Рекомендована температура, С |
Гуртожиток |
Медичний кабінет |
Біля вікна |
18 |
20 |
бібліотека |
На рівні зросту |
17 |
16 |
|
305 |
Біля стелі |
18 |
16 |
|
430 |
На рівні зросту |
14 |
16 |
|
Кімната вихователя |
На рівні підлоги |
16 |
16 |
|
кухня |
На рівні зросту |
14 |
16 |
Графіки побудовані у вигляді кольорових температурних зон відповідно до рекомендованих температур, наприклад , за допомогою такого кольорового коду:
Синій – понад 4 С нижче рекомендованої температури;
Голубий – нижче рекомендованої температури на 1 – 4 С;
Зелений – до 1 С нижче та до 1 С вище від рекомендованої температури;
Жовтий – вище від рекомендованої температури на 1 – 4 С;
Червоний – вище від рекомендованої температури більш як на 4 С.
Рекомендовані середні температури повітря:
класні кімнати, кабінети викладачів, адміністрації та ін. + 18 С;
навчальні майстерні + 15 С;
спальні кімнати ,спортивна зала + 16 С;
медичний кабінет, роздягальня спортивної зали + 20 С.
Висновок: аналіз енергетичного обстеження показав, що в навчально-виробничіх приміщеннях і гуртожитку температурний показник на 1-4ºС нище за норми. З метою покращення виявленого положення рекомендовано:
Результат
Питання енергозбереження та запровадження енергоощадних технологій є одним з пріоритетних завдань стратегії розвитку м. Дніпропетровська. Дотримуючись пріоритетних напрямків розвитку міста, протягом останнього часу розроблюються та впроваджуються заходи щодо скорочення енергоспоживання, оскільки їх реалізація є важливим чинником на шляху ефективного використання енергетичних ресурсів та економії коштів.
Енергозбереження – це впровадження нових технологій, що потребують менших затрат енергії.
Література: