План уроку виробничого навчання №2
Тема програми: «Провішування поверхонь, влаштування марок і маяків»
Тема уроку: «Провішування стін»
Мета уроку: сформувати компетентності:
Тип уроку: урок формування складних умінь.
Дидактичне забезпечення: Конспект, інструкційні карти, підручники, плакати, фішбоун, картки-завдання, фішки, смайлики, гра («Зміни позицію», «Вибери необхідний інструмент»).
Матеріально-технічне забезпечення: інструменти, інвентар.
Міжпредметні зв’язки: «Технологія штукатурних робіт», «Охорона праці», «Будівельне креслення», «Метематика».
Методи навчання: словесні, наочні, репродуктивні, дискусія, гра
Перелік практичних завдань: Провішування стін виском, правилом, рівнем і ватерпасом.
Список основної та додаткової літератури: Карапузов Є.К., Соха В.Г., Остапченко Т.Є. «Матеріали і технології в сучасному будівництві»: підручник. - К: Вища освіта, 2005. - 495с.:іл..,
ОстапченкоТ.Є. «Технологія опоряджувальних робіт». Київ «Вища освіта». 2003р.
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Вступний інструктаж
Актуалізація знань:
Повідомлення теми програми «Провішування поверхонь, влаштування марок і маяків» та теми уроку «Провішування стін».
Незабаром, ви закінчите навчання в училищі і підете самостійно працювати. До вас будуть звертатися замовники за порадою по оздобленню інтер’єрів приміщень. Для цього, навчаючись в училищі ви повинні:
- вчитись бути майстром-штукатуром;
- правильно підбирати вид оздоблення в залежності від призначення приміщення;
- вміти порахувати витрату матеріалу і вартість;
- вміти переконати замовника у варіанті, який на вашу думку найкращий,
а для цього вам необхідно навчитися здійснювати один з перших етапів- провішування стін для визначення їх рівності.
Тому, сьогодні ми починаємо вивчати тему програми «Провішування поверхонь, влаштування марок і маяків» та тему уроку «Провішування стін».
Перевірка опорних З, У, Н учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці:
А просигнальте смайликами з яким настрієм ви прийшли на урок виробничого навчання. Виберіть підходящий вашому настрої смайлик. Дякую.
1) Що таке розчинові марка?
Відповідь: площадка з розчину навколо цвяха, забитого під час провішування поверхонь.
б) За допомогою якого інструмента перевіряють якість виконаних марок?
Відповідь: правилом з рівнем.
в) Назвіть переваги інвентарних металевих марок перед розчиновими?
Відповідь: легко забиваються у шви цегляного мурування, шлакобетон.
г) Який спосіб улаштування маяків найбільш легкий і ефективний?
Відповідь: За допомогою спеціального правила .
д) Як закріплюють марку до поверхні, у яку можна забивати цвяхи?
Відповідь: приморожуванням, гіпсом, розчином, затискачами
є) Що знаходиться між марками і стіною?
Відповідь: Простір, який заповнюють розчином.
Аналіз і доповнення відповідей учнів підведення підсумків.
Викладання нового матеріалу:
Повідомлення нової навчальної інформації.
Організація гри (кейс-випадок)
Позиції
А тепер, уважно подивіться на плакат та дайте відповідь на запитання:
«Який інструмент необхідний для виконання провішування стін?» - (гра «Вибери необхідний інструмент»)
Вірно, а зараз я вам по черзі покажу як правильно здійснювати провішування стін за допомогою виска, правила, рівня і ватерпасу.
Впродовж почергових показів та пояснення нових трудових прийомів, використовую та звертаю увагу учнів на інструкційну карту, обговорення інструкційної картки.
У повільному темпі показати учням прийоми виконання вправ.
У повільному темпі показати учням прийоми виконання технологічних операцій згідно інструкційної карти (по черзі, спочатку виском, правилом, рівнем і ватерпасом).
Показати учням прийоми виконання вправи у робочому темпі.
Виконайте провішування стін за допомогою виска.
Виконайте провішування стін за допомогою водяного рівня.
Відповідь майстра на запитання учнів;
ІІІ Поточний інструктаж
Цільові обходи майстра робочих місць учнів;
І. Перевірка розуміння нового матеріалу, організація робочого місця, дотримання правил охорони праці;
ІІ. Правильність використання інструменту та дотримання технологічної послідовності згідно інструкційної карти;
ІІІ. Самоконтроль якості роботи, дотримання правил охорони праці;
ІV. Перевірка роботи учнів, визначення недоліків та кращих робіт учнів.
V . Проблемне питання: «Обрати найкращий спосіб та інвентар для провішування поверхні стін»
Прибирання робочих місць.
ІV. Заключний інструктаж
- «Фішбоун» (Fishbone) (рибний скелет) - метод постановки і вирішення проблеми (конкретної ситуації) дозволяє описати і спробувати вирішити ціле коло проблем. Учням пропонується інформація проблемного змісту і схема Fishbone (рибний скелет) для систематизації цього матеріалу (Додаток 2).
Голова — питання теми
Верхні кісточки — основні поняття теми
Нижні кісточки — суть понять
Хвіст — відповідь на питання
Таким чином:
Голова — питання теми: «Провішування»
Верхні - нижні кісточки:
1.Висок– інструмент для позначення в натурі вискової лінії (вертикалі), складається з шнурка (мотузка) та підвішеного до нього тягарця.
2) Молото́к - інструмент ударної дії, металевий або дерев'яний брусок, насаджений під прямим кутом на держак.
3) Дриль — інструмент для свердління невеликих отворів у металі, дереві, пластмасі, камені тощо.
6) Рівень ― це вимірювальний інструмент, призначений для оцінки паралельності поверхонь відносно вертикальної або горизонтальної поверхні. Т
7) Ватерпа́с - простий прилад для перевірки горизонтального положення лінії на площині, для вирівнювання будівельних конструкцій, а також для вимірювання невеликих кутів нахилу.
8) Марка - потовщення гіпсового тіста навколо вбитого на певну глибину цвяха.
9) Маяк - смуга розчину певної товщини, що наноситься на стіну, що підлягає оштукатуренню.
Хвіст — відповідь на питання (виявлення деформації та нерівності поверхні, встановлення та закріплення шнура по прямих між відміченими марками на стіні за допомогою інструментів)
На уроці я працював |
Активно, пасивно |
Своєю роботою на уроці я |
Задоволений, незадоволений |
Урок показався мені |
Коротким, довгим |
За урок я |
Заморився, незаморився |
Мій настрій |
Став кращим, став гіршим |
Матеріал уроку виробничого навчання для мене був |
Зрозумілим, незрозумілим, цікавий, скучний, корисний, некорисний |
- А просигнальте смайликами свій настрій з яким ви завершуєте урок виробничого навчання, виберіть підходящий вашому настрої смайлик. Дякую.
Майстер виробничого навчання Козік Тетяна Яківна
Додаток 1