Тема. Прямі і непрямі кути. Додавання і віднімання двоцифрових чисел на основі нумерації.
Мета: ознайомити учнів з поняттям прямий кут; сформувати
практичні навички визначення прямого кута за допомогою
косинця і без нього, розрізнення всіх видів кутів, різних
геометричних фігур; продовжити роботу по вдосконаленню техніки усної лічби; формувати навички аналізу задачі, умінь
розв’язувати задачі на знаходження третього доданка;
розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, просторову уяву;
виховувати спостережливість і допитливість.
Обладнання: магнітні моделі геометриних фігур ( точка, пряма лінія, промінь, круг, трикутник, чотирикутник, прямокутник, 2 квадрата), стікери- смали, роздатковий матеріал ( картки із зображенням різних видів кутів, цеглинки лего, лічильні палички.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Вітання вчителя
Промінчик осінній заглянув у клас
І в коло велике зібрав , друзі , нас
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось:
Я-вам, ви – мені!
2. Привітання один з одним
Другу руку простягни
Посмішку усім пошли
Добрий ранок! Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем
3. Вітання вчителям
- Діти , подивіться скільки гостей до нас завітало. На Україні кажуть: «Гість у дім – радість у нім». Дякуємо, що завітали до нас на урок, в цю світлу та радісну днину. Давайте, привітаємось з нашими гостями.
Добрий день! Настрою, радості, сонця і квітів. Сьогодні вам зичать горбівські діти!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
4, 7,6, 8, 5, 4, 2.
15*5=10 8*5=13 5*9=14 4*7=11
Знайди невідомий компонент
Доданок |
9 |
7 |
10 |
3 |
Доданок |
6 |
|
8 |
|
Сума |
|
12 |
|
11 |
Вираз |
а=3 |
а=4 |
а=5 |
а=8 |
8+а |
|
|
|
|
11-а |
|
|
|
|
6. Обчисли та запиши результат (робота біля дошки). Щоденні 3
7+7= 7+8= 7+5= 13-4= 13-7= 13-5=
7.Виконання задачі 2, с.34
1) Читання задачі учнями;
2) Аналіз задачі;
3) Складання схеми
Дубів – 6
Лип -? на 4 більше
Відповідь: 16 дерев росло обабіч алеї
Фізкультхвилинка
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Візьміть стікер – смайлик , складіть його вдвоє, тепер ще раз вдвоє, отриманий кут – називають прямим. Ним можна користуватись для визначення кутів.
- Подивіться на парту, знайдіть предмети у яких є прямий кут. Перевірте отриманим примірником. У нас є геометричний прилад , за допомогою якого ми можемо визначати кути. Це косинець (демонструю). Але, якщо косинця під рукою немає, ми можемо самі зробити прямий кут із будь-якого папірця.
(На дошці розташовані магнітні геометричні фігури; точка, пряма лінія , промінь.)
Назвіть геометричні фігури. Чим відрізняється промінь від прямої лінії? Скільки променів можна провести з однієї точки?
Два промені , що мають спільний початок, утворюють кут.
А точка, що є спільним початком, називається вершиною кута. Її позначають буквою латинського алфавіта і тоді записують так < А, якщо промені теж позначають буквами, тоді записують так <АВС , або іншими відповідними буквами, причому буква , що позначає вершину кута, пишеться посередині.
Подивіться на дошку, якщо я зміщу промінь ближче до іншого, який кут ми отримаємо? Кут менший за прямий називають гострим.
Подивіться довкола, назвіть предмети з гострими кутами. А тепер назвіть де в природі можна спостерігати гострі кути? Яке це має значення?
Подивіться на дошку, а якщо я переміщу один край променя подалі від іншого, то який кут ми отримаємо? Кут, більший за прямий називають тупим.
Розгляньте предмети довкола , назвіть ті, що мають тупі кути. Перевірте їх.
Фізкультхвилинка
Стільки раз ногою тупни 11-9 (2)
Стільки раз в долоні плесни 14-8 (6)
Ми присядем стільки раз 12-9 (3)
І нахилимось в той час 10-7 (3)
Пострибаєм рівно стільки 15 -9 (6)
Ну й рахунок гра та й тільки.
По стінах кабінету розвішені картки з зображенням геометричних фігур. Учитель називає фігуру та вказує на колір, а діти знаходять її поглядом при цьому виконуючи рухи: трикутник – стрибок, квадрат – хлопок, коло – біг, прямокутник – сміх.
ІV. Розвиток математичних знань.
1. Робота з роздатковим матеріалом.
1) У кожного учня є лічильні палички.
Завдання:
2)Кожен учень отримує картку із зображенням кута. Визначити який це кут.
- Діти, у кого прямий кут встаньте, у кого гострий плесніть у долоні, у кого тупий тупніть ніжкою.
Робота в групах . Щоденні 3(математика з другом)
1)Поділ дітей на групи: гострий кут, прямий кут, тупий.
2) Знайти периметр фігур. Кожна групка геометричні фігури (трикутник, чотирикутник.) Завдання : виміряти сторони і обчислити периметр
V. Рефлексія.
Оберіть відповідну цеглинку лего.
На уроці мені дуже сподобалось (зелена цеглинка)
На уроці мені сподобалось (жовта цеглинка)
На уроці мені не сподобалось (червона цеглинка)
Підбиття підсумків.
Геометрія! Диво – наука!
Тут потрібні і розум, і руки.
А ще наші творчі натури,
Щоб складати цікаві фігури.
Гра «Продовж речення»
• На уроці я навчився…
• Мені сподобалося…
• Хотів би ще попрацювати над…
• Ми згадали такі геометричні фігури…
• Дізналися про…
А як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
• Якщо гарно працювали на уроці – поаплодуйте собі.
• Якщо трішки лінувалися – пообіцяйте працювати краще.
VІ. Домашнє завдання. С. 35, завдання 7,8.