Задачі на 3 дії. Творча робота над задачами. Обчислення виразів, які вимагають використання таблиць.

Про матеріал
Повторити вивчені таблиці множення і ділення. Формувати вміння складати і розв'язувати задачі на три дії за даним планом. Формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби. Виховувати охайність, старанність в процесі виконання самостійних завдань, інтерес та творчі здібності.
Перегляд файлу

Тема: Задачі на 3 дії. Творча робота над задачами. Обчислення виразів, які вимагають використання таблиць.

Мета. Повторити вивчені таблиці множення і ділення. Формувати вміння  складати і розв'язувати задачі на три дії за даним планом. Формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби. Виховувати охайність, старанність в процесі виконання самостійних завдань, інтерес та творчі здібності.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сьогодні у нас — незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну чудову, в країну цікаву,

А на шляху в нас завдання й забави.

Країна далека, тож парти свої

Перетворіть на кораблі.

Всі сядьте рівненько, працюйте уважно,

Потрапить туди щоб було вам неважко.

Вирушаємо у путь –

Нас цікаві речі ждуть!

ІІ. ПОСТАНОВКА ЗАВДАНЬ УРОКУ.

  • Ми з вами вирушаємо у подорож безмежними математичними просторами. На шляху ми зустрінемо багато пригод і випробувань,  повторимо вивчені таблиці множення і ділення. Рухатись ми будемо згідно з картою . Уявіть себе справжніми моряками, шукачами пригод!
  • А якими ми маємо бути у нашій подорожі, щоб вона пройшла успішно?

(учні складають асоціативний кущ ідеального мореплявця)

  • Я бажаю вам цікавої подорожі, і нехай справжніми скарбами стануть ваші міцні знання.

 

ІІІ. КАЛІГРАФІЧНА ВПРАВА. 

-  Всі моряки ведуть бортовий журнал. Тож і ми будемо записувати усі наші пригоди. Запишіть у зошитах дату нашої подорожі. (Учні записують дату у зошитах)

- Скільки чоловік складає наш екіпаж? (7)

- Що ви можете розповісти про це число? (одноцифрове, непарне, сусіди – 6,8,)

- Прописати його каліграфічно.

IV. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ.

4.1. «Перевірка готовності до подорожі».

- Щоб підготувати корабель для подорожі, потрібно було багато чого зробити. Давайте перевіримо, чи все у нас готове?

  • На кораблі 32 матроси та 1 капітан. Скільки осіб на кораблі? (33)
  • На кораблі 17 парусів. Матроси підняли 8 парусів. Скільки парусів залишилось підняти? (9)
  • Кухар закупив 5 банок кави, а чаю у 3 рази більше. Скільки чаю закупив кухар для подорожі?(15)
  • Для подорожі потрібно 27 ліхтарів. Капітан купив 15 ліхтарів. Скільки ліхтарів потрібно ще купити капітанові?(12)
  • Каюта капітана під номером 27. Його помічники мешкають у сусідніх каютах. Які їх номери. (26, 28)
  • Команда закупила 26 ящиків фруктів, а овочів – на 12 ящиків більше. Скільки ящиків овочів запасла команда? (38)
  • У подорожі нам потрібно 46 кг різних крупів, а макаронів – на 20 кг менше. Скільки макаронів нам потрібно для подорожі? (26)

4.2. Гра «Урівноваж терези»

- Кухар просить вашої допомоги. Йому треба зважити усі продукти, а він не вміє користуватися терезами. Морякам потрібно щось їсти у дорозі. Допоможемо?

- Яка властивість терезів? (Рівновага мас)

 

1) 21 : 3 ( = ) 14 : 2;     

2) 2 ∙ 6 ( = ) 3 ∙ 4;        

3) 5 ∙ 3 ( > ) 2 ∙ 7;

4) 18 : 2 ( > ) 18 : 3.

 

4.3. Гра «Морський бій».

- Наш корабель на повних парусах мчить математичними просторами. Але пірати наздоганяють його. Чи справимося ми з ворогами?

 

А

В

С

D

1

47

6

92

14

2

18

7

75

15

3

90

9

17

74

4

18

1

13

5

 2А поділи на 3 (6)                                         

1D поділи на 2  (7)

   2D зменш на 6      (9)                                     

3В додай 82    (91)

   1В збільш у 2 рази    (18)                             

  збільш утричі  (18)

   4А збільш на 22      (40)                                 

  зменш на 10     (3)

   3С зменш на 7  (10)                                        

4D помнож на 2     (10)

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

5.1. Робота з задачею. (Усно)

- Дивіться! В ході бою пірати пошкодили канат:

Задача. Канат розірвало на 3 частини, дві з яких            по 5 м, і ще залишилося 3 м. Якої довжини був канат?

5.2. Вправа «Математична скринька»

- Дивіться! Пірати загубили якусь скриньку. А там монети.

- На тих монетах написані вирази, але пірати припустилися у деяких помилки, давайте відшукаємо їх.

 5 * 3 = 10 (15) 25 : 5 = 6 (5)  5 * 6 = 30  5 * 8 = 45 (40)  10 : 5 = 5 (2)

35 : 5 = 7   5 * 4 = 20

VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК.

6.1. «Острів Купців».

- І на шляху у нас «Острів Купців». Один із моряків має купити продукти із списку кухара.

Задача. Потрібно купити 4 кг цибулі, моркви – на 1 кг більше, а картоплі – у 5 разів більше, ніж цибулі й моркви разом. Скільки кілограмів картоплі потрібно купити?

- про що іде мова у задачі?

- які продукти мав купити моряк?

- скільки кілограм цибулі?- а морки?

- а що сказано про картоплю?

- яке запитання задачі?

- чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання задачі?

- що потрібно дізнатися спочатку?

- потім?

 

Розв’язання

  1. 4+ 1 = 5 (кг) – моркви;
  2. 5+4 = 9 (кг) – цибулі і моркви;
  3. 9 * 5 = 45 (кг)

Відповідь: потрібно купити 45 кг картоплі.

6.2. «Мис Задачний». Робота з підручником.

- Наша пригода триває. Ми з вами підійшли до «Мису Задачного».  Робота в парі.

Задача 1 : Для компоту взяли 5 кг сухофруктів, 25 л води, а цукру – у 5 разів менше, ніж сухофруктів і води разом. Скільки кілограмів цукру взяли для компоту?

Задача 2: Для приготування плову потрібно 5 кг рису, овочів – на 3 кг менше, ніж рису, а м’яса у 4 рази більше, ніж рису і овочів разом. Скільки  кілограмів м’яса потрібно для плову?

Задача 3: У ящику було 75 грибів. Кухар взяв на юшку 5 білих грибів, а лисичок – у 3 рази більше. Скільки грибів залишилося в ящику?

6.3. Фізкультхвилинка.

  •  Ми з вами потрапили на «Острів відпочинку». Його жителі дуже люблять співати і танцювати і нас запрошують.

6.4. Гра «Збирання мушлів»

Зображення, що містить столовий посуд

Автоматично згенерований описЗображення, що містить столовий посуд

Автоматично згенерований описЗображення, що містить столовий посуд

Автоматично згенерований опис- Наша наступна зупинка на «Острові Чисел».

Зображення, що містить столовий посуд

Автоматично згенерований описЗображення, що містить столовий посуд

Автоматично згенерований описЗображення, що містить столовий посуд

Автоматично згенерований опис- Його жителі залишили на березі моря мушлі для нас .

25 : 5 + 3   54 – 45 : 5    (18 + 14 ) : 4 20 : 5 * 4 40 : 5 * 2 25 + 15 : 5          

 

Зображення, що містить столовий посуд

Автоматично згенерований опис 

35 : 5 + 8

 

 

VІІ. РОБОТА З ГЕОМЕТРИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ.

Робота в групах.

- Ми заходимо у «Бухту «Геометричну». А ось і місцевий житель.

- Він питає чи знаєте ви назви фігур?

- Порахуйте, скільки тут:

  • Трикутників (12)
  • Овалів (8)
  • Кругів (4)
  • Квадратів (1)
  • Прямокутників (2)
  • Точок (7)
  • Відрізків (1)

 

VІІІ. САМОСТІЙНА РОБОТА.

- Ми підходимо до порту. Щоб нам добре пришвартувати корабель, треба виконати останнє завдання.

  • Справжні мореплавці зібралися на цьому борту. Не підвели свого капітана!

ІХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. Рефлексія.

Вправа «Скриня із дзеркалом»

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
2117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку