Тема: Задачі на 3 дії. Творча робота над задачами. Обчислення виразів, які вимагають використання таблиць.
Мета. Повторити вивчені таблиці множення і ділення. Формувати вміння складати і розв'язувати задачі на три дії за даним планом. Формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби. Виховувати охайність, старанність в процесі виконання самостійних завдань, інтерес та творчі здібності.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Сьогодні у нас — незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну чудову, в країну цікаву,
А на шляху в нас завдання й забави.
Країна далека, тож парти свої
Перетворіть на кораблі.
Всі сядьте рівненько, працюйте уважно,
Потрапить туди щоб було вам неважко.
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві речі ждуть!
ІІ. ПОСТАНОВКА ЗАВДАНЬ УРОКУ.
(учні складають асоціативний кущ ідеального мореплявця)
ІІІ. КАЛІГРАФІЧНА ВПРАВА.
- Всі моряки ведуть бортовий журнал. Тож і ми будемо записувати усі наші пригоди. Запишіть у зошитах дату нашої подорожі. (Учні записують дату у зошитах)
- Скільки чоловік складає наш екіпаж? (7)
- Що ви можете розповісти про це число? (одноцифрове, непарне, сусіди – 6,8,)
- Прописати його каліграфічно.
IV. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ.
4.1. «Перевірка готовності до подорожі».
- Щоб підготувати корабель для подорожі, потрібно було багато чого зробити. Давайте перевіримо, чи все у нас готове?
4.2. Гра «Урівноваж терези»
- Кухар просить вашої допомоги. Йому треба зважити усі продукти, а він не вміє користуватися терезами. Морякам потрібно щось їсти у дорозі. Допоможемо?
- Яка властивість терезів? (Рівновага мас)
1) 21 : 3 ( = ) 14 : 2;
2) 2 ∙ 6 ( = ) 3 ∙ 4;
3) 5 ∙ 3 ( > ) 2 ∙ 7;
4) 18 : 2 ( > ) 18 : 3.
4.3. Гра «Морський бій».
- Наш корабель на повних парусах мчить математичними просторами. Але пірати наздоганяють його. Чи справимося ми з ворогами?
|
А |
В |
С |
D |
1 |
47 |
6 |
92 |
14 |
2 |
18 |
7 |
75 |
15 |
3 |
90 |
9 |
17 |
74 |
4 |
18 |
1 |
13 |
5 |
2А поділи на 3 (6)
1D поділи на 2 (7)
2D зменш на 6 (9)
3В додай 82 (91)
1В збільш у 2 рази (18)
1В збільш утричі (18)
4А збільш на 22 (40)
4С зменш на 10 (3)
3С зменш на 7 (10)
4D помнож на 2 (10)
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
5.1. Робота з задачею. (Усно)
- Дивіться! В ході бою пірати пошкодили канат:
Задача. Канат розірвало на 3 частини, дві з яких по 5 м, і ще залишилося 3 м. Якої довжини був канат?
5.2. Вправа «Математична скринька»
- Дивіться! Пірати загубили якусь скриньку. А там монети.
- На тих монетах написані вирази, але пірати припустилися у деяких помилки, давайте відшукаємо їх.
5 * 3 = 10 (15) 25 : 5 = 6 (5) 5 * 6 = 30 5 * 8 = 45 (40) 10 : 5 = 5 (2)
35 : 5 = 7 5 * 4 = 20
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК.
6.1. «Острів Купців».
- І на шляху у нас «Острів Купців». Один із моряків має купити продукти із списку кухара.
Задача. Потрібно купити 4 кг цибулі, моркви – на 1 кг більше, а картоплі – у 5 разів більше, ніж цибулі й моркви разом. Скільки кілограмів картоплі потрібно купити?
- про що іде мова у задачі?
- які продукти мав купити моряк?
- скільки кілограм цибулі?- а морки?
- а що сказано про картоплю?
- яке запитання задачі?
- чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання задачі?
- що потрібно дізнатися спочатку?
- потім?
Розв’язання
Відповідь: потрібно купити 45 кг картоплі.
6.2. «Мис Задачний». Робота з підручником.
- Наша пригода триває. Ми з вами підійшли до «Мису Задачного». Робота в парі.
Задача 1 : Для компоту взяли 5 кг сухофруктів, 25 л води, а цукру – у 5 разів менше, ніж сухофруктів і води разом. Скільки кілограмів цукру взяли для компоту?
6.3. Фізкультхвилинка.
6.4. Гра «Збирання мушлів»
- Наша наступна зупинка на «Острові Чисел».
- Його жителі залишили на березі моря мушлі для нас .
25 : 5 + 3 54 – 45 : 5 (18 + 14 ) : 4 20 : 5 * 4 40 : 5 * 2 25 + 15 : 5
35 : 5 + 8
VІІ. РОБОТА З ГЕОМЕТРИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ.
Робота в групах.
- Ми заходимо у «Бухту «Геометричну». А ось і місцевий житель.
- Він питає чи знаєте ви назви фігур?
- Порахуйте, скільки тут:
VІІІ. САМОСТІЙНА РОБОТА.
- Ми підходимо до порту. Щоб нам добре пришвартувати корабель, треба виконати останнє завдання.
ІХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. Рефлексія.
Вправа «Скриня із дзеркалом»