Математика
Тема уроку: Прямі та криві лінії. Многокутники Просторові відношення. Геометричні фігури.
Ключові компетентності: уміння спостерігати, упорядковувати, групувати геометричні фігури за ознаками, уміння класифікувати, розвиток аналітичного мислення.
Предметні компетентності: формування математичних понять, «прямі» та «криві» лінії, «многокутники», властивості многокутників;
Очікувані результати:
-розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками, знаходить відомі площинні фігури серед предметів навколишнього середовища і на малюнках, знаходить прямі кути у прямокутниках.
Обладнання: цеглинки лего, картки із зображенням фігур, кольорові олівці, відео, фізхвилинка.
Хід уроку
I. Організація класу.
II.Повторення вивченого матеріалу.
1.Гра «Математична естафета»(картки з виразами-учні по черзі обчислюють їх і передають на попередню парту. Ряд, який впорався швидше і без помилок –переможець)
III.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні я продовжу вам математичну казку в країні Геометрії.
У країні Геометрії жила-була точка. Вона була дуже маленькою. Її створив простий олівець, який залишив свій слід на аркуші паперу.Ось яка вона була симпатична.
Точка дуже сумувала, бо її ніхто не помічав. Єдине, що вона вміла робити, це стрибати і залишати свій слід.
Ось такий.
Вирішила вона знайти собі друзів. Йшла вона, йшла і потрапила на вулицю Ліній. Лінії були різні.Одні лінії тяглися без зміни напрямку. Вони називалися прямими лініями.
Інші змінювали напрямок руху. Це були криві лінії.
Точка розглядала їх із цікавістю. Їй дуже сподобалися прямі лінії. У них не було ні початку, ні кінця.
Найбільше за всіх вихвалялася червона пряма лінія: «Я найдовша! Ніхто мене не зламає і не зупинить, бо я нескінченна!»
Захотіла точка ближче підійти, щоб познайомитися з нею. І не помітила, як перечепилася і впала на лінію. І раптом пряма лінія зникла. На її місці з'явилося два промені.
Вони теж були дуже довгими, але все ж не такі, як пряма лінія. У них з'явився початок.
Злякалася точка: «Що ж я наробила!». Тільки вирішила вона все виправити, стрибнула назад, але знову наступила на промінь. І на місці променю з'явився відрізок. Він був найкоротший, бо у нього вже були і початок, і кінець.
Дуже засмутилася точка, що тепер її виженуть, і вона так і не знайде собі друзів, але відрізок став її втішати: «Не плач, залишайся жити з нами. Ти дуже важлива геометрична фігура». Послухалася точка, витерла сльози і стали вони дружити і допомагати один одному.
Точка почала стрибати в різних місцях, а відрізки сполучали її сліди. Виходили кути або ламані лінії.
Коли відрізки сполучали всі точки попарно, з’являлися нові геометричні фігури: многокутники.
Ось так маленька точка знайшла собі друзів і змінила життя великих ліній!
Пряма — це геометрична фігура, що не має ні початку, ні кінця, ми можемо накреслити тільки частину прямої, але її можна продовжити в обидві сторони. Щоб провести пряму, користуються лінійкою.
Промінь — це частина прямої лінії, яка тільки з одного боку обмежена точкою. Промінь має початок, але не має кінця.
Відрізок — це частина прямої лінії, яка з обох боків обмежена точкою. Відрізок має початок і кінець, його не можна продовжити.
Кут — геометрична фігура, він має вершину і сторони. Сторони кута — промені, що виходять з однієї точки. Кути бувають гострі, прямі і тупі.
Межа многокутника — це замкнена ламана.
Запам’ятай!
Фізхвилинка
IV.Робота в зошиті.
1) Запиши номери фігур, що утворені:
✵ тільки кривими лініями;
✵ і прямими, і кривими лініями.
2) Назви номери ламаних. Скільки ланок має кожна ламана?
V.Робота з підручником.
1.Накресли в зошиті ту фігуру, яка має прямий кут.
2. Розглянь зображені фігури.(Сигнал-цеглинки лего)
✵ Яка фігура не має кутів?
✵ Усі зображені фігури, крім однієї, називають многокутниками. Чому?
✵ Як одним словом можна назвати фігури жовтого кольору?
✵ Скільки кутів має кожна фігура зеленого кольору?
✵ Скільки сторін має фігура червоного кольору?
✵ Якого кольору п'ятикутники?
✵ Запиши номери фігур, що мають менше, ніж 4 кути.
3. Скільки і які фігури ти бачиш на кожному малюнку?
Фізхвилинка.
Робота над задачею.
4. Майстер виготовив 26 рамок для фотографій. 11 з них круглі, а решта - прямокутні. Скільки прямокутних рамок виготовив майстер?
26-11=15(р.)
VI.Закріплення і узагальнення вивченого матеріалу.
Логічні завдання (усно).
6. Чим подібні ці фігури? Чим вони відрізняються?
7. У паперовому трикутнику відрізали один кут. Скільки кутів залишилося? Скільки кутів залишиться, якщо відрізати один кут у паперового чотирикутника?
Я міркую так….. Я уявляю…… Я зараз спробую……
Робота в парах.
8. Спочатку додай числа на кругах, потім - на трикутниках, а потім - на чотирикутниках. Запиши рівності.
5+20=25
7+12+50=69
4+1+31+0=36
VII.Підсумок уроку.Рефлексія.
Сьогодні я дізнася…..
Мені було корисно запам’ятати…….
Я виконував завдання…..
Мене здивувало, що…….
Я навчився…….Я зміг…..