Тема: Прямокутний паралелепіпед
Мета: сформувати поняття про прямокутний паралелепіпед, куб, лінійні виміри прямокутного паралелепіпеда; домогтися засвоєння властивостей граней та ребер паралелепіпеда; навчити учнів розпізнавати прямокутний паралелепіпед, куб, називати їх елементи; розвивати просторову уяву, мислення; виховувати наполегливість, охайність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь та навичок
Обладнання: м’яч, картки зі схемами, моделі прямокутних паралелепіпедів,
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
«Прогноз погоди»
Яка погода на вулиці? Сподіваюсь, що в найближчі 45 хвилин буде сонячна погода з короткочасними зливами емоцій. Циклон з бурею, грозою і поривчастим вітром пройде стороною і не зачепить територію нашого класу.А на уроці нехай спостерігається сонячна активність та температура плюс 12 балів.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вправа 587. На дошці дії без математичних знаків, вставте знаки математичних дій
Вправа 593
-За якою схемою розв’язали задачу?
1) ‧ = 1) + =
2) = ‧ 2) ‧ =
3) ‧ = 3) ‧ =
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Нулик пропонує нам пограти в математичний футбол. Якщо ви даєте правильну відповідь на запитання гол зарахований Нулику, якщо ні – вам.
IV. Повідомлення теми, мети уроку
Увага! Як стало відомо з офіційних джерел сьогодні вдалося зафіксувати неопізнаний математичний об’єкт. Знайдіть на картинці чужого серед своїх. Чому? (2)
1 2 3 4 5
Чи бачили ви вже схожі об’єкти? Назвіть предмети навколишнього середовище, що мають форму цієї фігури. Отже, сьогодні на уроці ми познайомимось з фігурою, яка називається прямокутний паралелепіпед та вивчимо його елементи. Запишіть тему уроку «Прямокутний паралелепіпед».
V. Вивчення нового матеріалу
Сімка пропонує практичне завдання
Учні працюють з моделями прямокутних
паралелепіпедів (в кожного є на парті) та
зображенням цієї фігури на дошці
Порахуйте скільки граней? Назвіть їх.
Якої вони форми?
Якими є протилежні грані ?
Порахуйте ребра. Назвіть їх.
Чи є серед ребер рівні? Назвіть їх.
Порахуйте їх та назвіть.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Скільки є ребер довжиною 9 см? 5 см? 6 см? Запишіть вираз за допомогою якого обчислюють суму всіх ребер паралелепіпеда.
Скільки є пар однакових граней? Які площі трьох різних граней? Яка площі поверхні паралелепіпеда?
Фізкультхвилинка «Австралійський дощ»
VII. Підсумок уроку
Скласти словничок термінів: паралелепіпед, куб, ребро, грань, вершина, виміри, многогранник
VII. Домашнє завдання
Опрацювати §22 (паралелепіпед)
Виберіть геометричну фігуру, зобразіть її в зошиті
ДІАГНОСТИКА:
- Діти, які вибрали коло: доброзичливі, піклуються про інших, але дещо нерішучі, балакучі, мають широке коло друзів.
- Учні, які вибрали квадрат: охайні, підтягнутий вигляд, робоче місце впорядковане, працелюбні, дотримуються правил та інструкцій.
- Діти, які вибрали трикутник: зовнішній вигляд модний, прагнуть до лідерства, влади, нетерплячі, люблять розваги.
- Діти, які надали перевагу прямокутнику: всім цікавляться, збуджені, уникають конфліктів, схильні до втрати речей, весь час знаходять нових друзів.
Вправа Вправа Вправа Вправа
609 610 612 611