Урок "Прямокутний паралелепіпед"

Про матеріал
Конспект уроку. Містить цікаві і нетрадиційні форми. Учні разом з мультяшними героями сформують поняття про прямокутний паралелепіпед, куб, лінійні виміри прямокутного паралелепіпеда; засвоять властивості граней та ребер паралелепіпеда; навчаться розпізнавати прямокутний паралелепіпед, куб, називати їх елементи;
Перегляд файлу

Тема: Прямокутний паралелепіпед

Мета: сформувати поняття про прямокутний паралелепіпед, куб, лінійні виміри прямокутного паралелепіпеда; домогтися засвоєння властивостей граней та ребер паралелепіпеда; навчити учнів розпізнавати прямокутний паралелепіпед, куб, називати їх елементи; розвивати просторову уяву, мислення; виховувати наполегливість, охайність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь та навичок

Обладнання: м’яч, картки зі схемами, моделі прямокутних паралелепіпедів, 

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

«Прогноз погоди»

Яка погода на вулиці? Сподіваюсь, що в найближчі 45 хвилин буде сонячна погода з короткочасними зливами емоцій. Циклон з бурею, грозою і поривчастим вітром пройде стороною і не зачепить територію нашого класу.А на уроці нехай спостерігається  сонячна активність  та  температура плюс 12 балів.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вправа 587. На дошці дії без математичних знаків, вставте знаки математичних дій

  1.     12 … 6… 12 = 30 (см)
  2.     30 … 18 = 540 (см2)
  3.     6 … 4 = 24 (см2)
  4.     540 … 24 = 526(см2)

Вправа 593

-За якою схемою розв’язали задачу?

 

1)                           =                                1)          +           =

 

2)            =                                               2)                      =          

 

3)                          =                                  3)                      =  

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Нулик пропонує нам пограти в математичний футбол. Якщо ви даєте правильну відповідь на запитання гол зарахований Нулику, якщо ні – вам.

  1. C:\Users\acer\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\478D6908.tmpЯкі сторони у прямокутника рівні?
  2. Як називається прямокутник у якого всі сторони рівні?
  3. Які кути у прямокутника?
  4. Перший місяць зими.
  5. Яка величина обчислюється у квадратних одиницях?
  6. Сума довжин усіх сторін прямокутника.
  7. Як знайти площу прямокутника?
  8. Останній місяць осені.

IV. Повідомлення теми, мети уроку

Увага! Як стало відомо з офіційних джерел сьогодні вдалося зафіксувати неопізнаний математичний об’єкт. Знайдіть на картинці чужого серед своїх. Чому? (2)

Результат пошуку зображень за запитом "картинка прямокутний паралелепіпед" 

 

1                         2                             3                     4                     5  

 

 

 

Чи бачили ви вже схожі об’єкти? Назвіть предмети навколишнього середовище, що мають форму цієї фігури. Отже, сьогодні на уроці ми познайомимось з  фігурою, яка називається прямокутний паралелепіпед та вивчимо його елементи. Запишіть тему уроку «Прямокутний паралелепіпед».

V. Вивчення нового матеріалу

C:\Users\acer\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\E43D99FC.tmpСімка пропонує практичне завдання

Учні працюють з моделями прямокутних

паралелепіпедів (в кожного є на парті) та

зображенням цієї фігури на дошці

  •          Позначення паралелепіпеда
  •          Грані прямокутного паралелепіпеда

Порахуйте скільки граней? Назвіть їх.

C:\Users\acer\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\3941277B.tmpЯкої вони форми?

Якими є протилежні грані ? 

  •          Ребра прямокутного паралелепіпеда

Порахуйте ребра. Назвіть їх.

Чи є серед ребер рівні? Назвіть їх.

  •          Виміри паралелепіпеда
  •          Вершини прямокутного паралелепіпеда

Порахуйте їх та назвіть.

  •          Площа поверхні паралелепіпеда
  •          Поняття куба

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  •          Вправа 607 – усне розв’язування. Робота в парах
  •          Вправа 608 – колективно

Скільки є ребер довжиною 9 см? 5 см? 6 см? Запишіть вираз за допомогою якого обчислюють суму всіх ребер паралелепіпеда.

Скільки є пар однакових граней? Які площі трьох різних граней? Яка площі поверхні паралелепіпеда?

 

Фізкультхвилинка «Австралійський дощ»

  1. Піднявся вітер (тремо долоні )
  2. Починає крапати дощ (клацання пальцями)
  3. Дощ посилюється (плескання долонями)
  4. Починається справжня злива (плескання по стегнах)
  5. А ось град – справжня буря (тупіт ногами)
  6. Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах)
  7. Дощ стихає (плескання долонями)
  8. Рідкі каплі падають на землю (клацання пальцями)
  9. Тихий шелест вітру (тремо долоні )
  10. Сонце (руки вгору)
  •          Вправа 615 , 1, 2 – усно, 3– письмово

VII. Підсумок уроку

Скласти словничок термінів: паралелепіпед, куб, ребро, грань, вершина, виміри, многогранник

VII. Домашнє завдання

Опрацювати §22 (паралелепіпед)

Виберіть геометричну фігуру, зобразіть її в зошиті

ДІАГНОСТИКА:

-         Діти, які вибрали коло: доброзичливі, піклуються про інших, але дещо нерішучі, балакучі, мають широке коло друзів.

-         Учні, які вибрали квадрат: охайні, підтягнутий вигляд, робоче місце впорядковане, працелюбні, дотримуються правил та інструкцій.

-         Діти, які вибрали трикутник: зовнішній вигляд модний, прагнуть до лідерства, влади, нетерплячі, люблять розваги.

-         Діти, які надали перевагу прямокутнику: всім цікавляться, збуджені, уникають конфліктів, схильні до втрати речей, весь час знаходять нових друзів.

 

 

Вправа                        Вправа                    Вправа                   Вправа

            609                              610                        612                            611

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 вересня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку