Урок "Птахи навесні"

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Птахи навесні" . Розроблено згідно матеріалам підручника М.Вашуленка, Г. Ломаковської, Т.Єресько «Я досліджую світ» 2 клас. На уроці використано відеоматеріали, презентація, руханки.
Перегляд файлу

                        

 

«Я досліджую світ»

2 клас.

 

За підручником М.Вашуленка, Г. Ломаковської, Т.Єресько                     «Я Інтегрований урок з теми
«Птахи»
 досліджую світ» День весняного рівнодення: Що не можна робити на день рівнодення

Весняний цвіт, птахи на гілках з вишнею, яблуком, квітами сакури. Квітковий  безшовний візерунок. Акварель Стокова ілюстрація ©zzzorikk #133686612                               Підготувала: 

                        Вчитель початкових класів

                         Шполянського ліцею №3  

                     Шполянської міської ради ОТГ 

                            Черкаської області      

                      Цибенко Тетяна Миколаївна,

Весняний цвіт, птахи на гілках з вишнею, яблуком, квітами сакури. Квітковий  безшовний візерунок. Акварель Стокова ілюстрація ©zzzorikk #133686612

Птахи на квітковій гілці з квітами. Акварель

 

                   Тема. Птахи навесні

Мета. Розширити та поглибити знання учнів про світ птахів,

повторити які птахи належать до перелітних, в якій послідовності повертаються із теплих країв;

 допомогти усвідомити, яку користь приносять птахи,

 сприяти розвитку спостережливості, інтересу до пізнання тваринного світу, природи, допитливість;

виховувати любов та шанобливе ставлення до природи рідного краю, України; бажання оберігати птахів.

Обладнання: світлини перелітних птахів, відеоматеріал «Перелітні птахи», руханка для очей «Весела пташка», фізкультхвилинка «Ой у лузі червона калина»,  презентація « Ребуси про птахів» .

 

 

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

Вітання

Добрий день! Добрий день!

Ми бажаємо плідної праці всім на весь день.

ІІ.Організаційна частина.

(Налаштування учнів на успішну роботу на уроці, проговорення висловів разом з учителем)

1.Правила успіху на уроці

Я люблю й умію ставити пізнавальні запитання!

Я здібний !  Я здібна !

Я – молодець!

Я люблю природу. Рослини й тварини – мої друзі !

 

2. Фенологічні спостереження.

      – Про погоду сьогоднішнього дня нам допоможе дізнатися черговий синоптик, тому надаємо йому слово.

Виступ синоптика.

     Сьогодні понеділок. День сонячний, веселий. Небо чисте. Повітря свіже і прохолодне. Опадів і вітру немає.

- А тепер послухаємо народного синоптика.

Виступ народного синоптика

Сьогодні за народним календарем день, коли не можна ображати один одного, ображатися, говорити нечемні слова і лаятися.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні у нас урок незвичайний, тому що дуже цікавий, а про що ми будемо говорити ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки:

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та розквітчую гаї

І усякий мене знає.

Відгадали?   Я - Весна.

Без сокири і без рук, а дім будує. (Пташка)

 – Хто здогадався ? Яка тема сьогоднішнього уроку?

Так,  тема нашого уроку – Птахи навесні.

ІV.Актуалізація опорних знань.

— Як зимують птахи?    (Відповіді учнів)

Учитель

Важко доводиться узимку птахам. Адже нема нічого страшнішого за  найлютіші морози, як голод.

— Які зміни відбуваються в природі навесні?

(Відповіді учнів)

— Чи впливає це на життя птахів?

 

Робота з підручником (с. 78). 

 Завдання 1.

Розгляньте світлини. Пригадате, які птахи належать до перелітних. Назвіть їх.

Большой пёстрый дятел | Животный мир и природа Красноярского краяХаліф Лелека – РодинаОпис снігура - Dovidka.biz.ua

ГоробецьЖайворонок польовий — ВікіпедіяІнститут зоології ім. Шмальгаузена

Опис синички на українській - Dovidka.biz.uaСорока - eBird

На Ковельщині знайшли польського голуба

На Ковельщині знайшли польського голубаНа Ковельщині знайшли польського голуба

V. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Вивчення нового матеріалу

1) Перегляд відеопрезентації  «Перелітні птахи»

https://www.youtube.com/watch?v=S5nM2Fx0H8k

Які перелітні птахи мешкають у нашій місцевості?

2) Робота з підручником

Завдання 2(с.78-79)

А)Стратегія «Семінар читачів»

Прочитай і дізнайся, як колись зустрічали птахів.

     Наші предки вважали, що справжня в...сна настає, коли повертаються з вирію птахи. На своїх крилах приносять вони сонячне світло й т..пло. Щоб пришвидшити прихід в..сни, випікали пташок із тіста. І закликали: «Жайворонки, прилетіть, в..сну красну принесіть!»

                                                                       (За Василем Скуратівським).

   Стратегія проводиться за алгоритмом:

-         Мовчазне читання тексту. (Учні читають текст)

-         Проведення читацького діалогу. (Учні ставлять одне одному питання.)

 

Б) Робота з текстом

-Читання тексту учнями вголос вставляючи пропущені букви в словах.

- Списування тексту в зошит.

 Руханка для очей  «Весела пташка»

https://www.youtube.com/watch?v=ghXH3WAOcf4

Завдання 3. Робота  в парах

-Розкажіть за схемою, у якій послідовності птахи повертаються із вирію.

 

 

3) Робота в групах.

                                       Технологія «Акваріум»

Групи по черзі, а потім увесь клас, читають (с. 79) інформацію та обговорюють, як птахи, прилетівши з вирію, починають готуватись до виведення пташенят?

Наприкінці обговорення учні мають дійти спільного рішення за 3-5 хв. (Навесні в більшості тварин з'являються дитинчата. Птахи також вирощують потомство.)

Учитель ставить класу запитання:

— Чи погоджуєтеся ви з думкою групи?

 4)Математична хвилинка.

Завдання 4. «Проведи» пташок до гніздечок. Обчисли значення виразів.

Птичка, птица - Птицы - Отрисовки - Оформление детского сада    (30-27)×2   (64-56)×2   (25-18)×2Птахи гнізда картинки, стокові Птахи гнізда фотографії, зображення |  Скачати з DepositphotosПтахи гнізда картинки, стокові Птахи гнізда фотографії, зображення |  Скачати з DepositphotosМалюнки гнізда птахів для срісовкіПтахи гнізда картинки, стокові Птахи гнізда фотографії, зображення |  Скачати з DepositphotosПташине гніздо картинки, стокові Пташине гніздо фотографії, зображення |  Скачати з DepositphotosПтахи гнізда картинки, стокові Птахи гнізда фотографії, зображення |  Скачати з Depositphotos

Пташине гніздо картинки, стокові Пташине гніздо фотографії, зображення |  Скачати з Depositphotos

   Картинка птички для детей - 64 фото     3×9-10   4×6-9   18:3+61Гніздо картинки, стокові Гніздо фотографії, зображення | Скачати з  DepositphotosAquarellzeichnung Nest Mit Eiern, Von Hand Gezeichnet Künstlerische Malerei  Illustration, Symbol Der Oster Lizenzfreie Fotos, Bilder und Stock  Fotografie. Image 43871981.

 

Руханка «Ой у лузі червона калина» 

 https://www.youtube.com/watch?v=X1WhIsMb7WM

5) Інформаційна хвилинка.

1 квітня – Міжнародний день птахів. Це  час прильоту пернатих із вирію. За традицією в цей час в очікуванні птахів розвішуються шпаківні та інші «пташині будиночки». Допомагаючи пташкам, ми робимо добру справу, допомагаємо планеті і даємо можливість своїм нащадкам споглядати їх у просторому, вільному, чистому небі

Перегляд відео «1 квітня – Міжнародний день птахів!»

 https://www.youtube.com/watch?v=4nmkoeJKnq0

-         Як потрібно відноситись до птахів?

Висновок. Птахів потрібно оберігати.

6)Робота в парах.

Завдання 5. Пригадайте, як треба поводитись у лісі. Оберіть істинні твердження.

  • Спостерігати за птахами.
  • Слухати спів птахів.
  • Підгодовувати птахів.
  • Руйнувати пташині гнізда.
  • Обдирати кору з дерев.
  • Прибирати після себе місце відпочинку.

 

 

Завдання 6. Складіть за схемою задачу. Розв’яжіть її.

(Запис розв’язання на дошці учнями.)

13+11= 24(пт.)

Відповідь. 24 пташки сиділо на другому дереві.

VІ. Закріплення вивченого.

1.)Розгадування ребусів.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-rebusi-pro-ptahiv-332651.html

( Під час називання відгадок діти доповнюють, чи перелітний птах.)

2) Робота в парах Гра « Хто зайвий »

- А зараз, дітки, пограємо в гру « Хто зайвий». Але будьте уважні.

Подумайте, які птахи зимуючі, а які перелітні. Виберіть тільки перелітних.

I пара – ластівка, голуб, лебідь, дятел, дика качка.

II пара – журавель, синичка, дикі гуси, сорока, іволга, снігур.

III пара – зяблик, лелека, ворона, деркач, соловей.

IV пара – шпак, горобець, жайворонок,одуд, сойка.

V пара - малинівка, синичка, дрізд, сорока, грак.

3)Аналіз схеми «Користь від птахів».

Учні розглядають схему, описують її, даючи  пояснення.Мультимедійна презентація інтегрованого урока природознавства та трудового  навчання у 3 класі на тему: "Птахи"

VІ. Підсумок уроку

Рефлексія

Самооцінювання «3—2—1»

Назвати:

· 3 речі, яких навчилась/навчився сьогодні на уроці;

· 2 речі, про які хочу знати більше;

· 1 запитання, яке у мене виникло на уроці сьогодні.

 

 

 

   Використана література:

- Підручник М.Вашуленка, Г. Ломаковської, Т.Єресько «Я досліджую світ» 2 клас.

-Загадки  Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-ptahiv-ukrayinskoyu-movoyu

Відео  « Перелітні птахи» https://www.youtube.com/watch?v=S5nM2Fx0H8k

Відео «День птахів»   https://www.youtube.com/watch?v=4nmkoeJKnq0

Презентація « Ребуси про птахів»

https://naurok.com.ua/prezentaciya-rebusi-pro-ptahiv-332651.html

Руханка для очей.

https://www.youtube.com/watch?v=ghXH3WAOcf4

Руханка   https://www.youtube.com/watch?v=X1WhIsMb7WM

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Цибенко Тетяна
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 березня
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку