Урок "Раціональні числа"

Про матеріал
Узагальнення з теми "Раціональні числа", завдання на порівняння раціональних чисел, модуль числа, математика 6 клас
Перегляд файлу

План-конспект

Урок-подорож

з математики           у 6 класі

Тема:
«Раціональні числа»

Вчитель: Свинцицька Л.В.

 

 

 

 

 

 

 


Завдання уроку:

освітні:

- закріплення знань, умінь та навичок, отриманих щодо даної теми;

розвиваючи:

- розвиток умінь аналізувати, порівнювати;

- Розвиток пошукової, творчої, пізнавальної діяльності;

- Розвиток ініціативи, самостійності прийняття рішень, впевненості у своїх силах;

розвиток комунікативної компетенції учнів.


виховні:

    розвиток математичної культури;

    виховання культуру розумової праці;

    формування навичок само- та взаємоконтролю, само- та взаємооцінки.

Обладнання:

- комп'ютер, проектор;

- Презентація до уроку.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу

Структура уроку: мультимедійний супровід усіх етапів уроку

 

Раціональні числа

 

Висловлювання

У математиці немає символів

для незрозумілих думок”.

(Анрі Пуанкаре)

Цілі уроку:

 

    Повторити та закріпити знання на тему: «Раціональні числа».

    Розвивати логічне мислення, математично грамотне мовлення.

    Виховувати пізнавальну активність, самостійність, ініціативу учнів.

 

Казка ПЛЮС І МІНУС

 

Жили в математичному світі два знаки: плюс та мінус. Друзі були не розлий вода. Завжди допомагали числам знаходити та визначати своє місце в житті та на координатній прямій.

Якось, коли вечір давним-давно скінчився, а ранок ще не почався, на шкільній дошці сталася така історія. Оскільки чергові забули стерти дошку, на ній залишилися приклади, які вирішували діти на уроці.

Серед нічної тиші пролунав голос: «У математиці я найголовніший знак», – сказав знак плюс. "У світі все додається: і люди, і гроші, і навесні трава".

"А ось і ні", - сказав знак мінус. "У світі все зменшується: навесні сніг, і тала вода, і гроші".

Уявіть, що не буде знака плюс. Дитина захворіла. До нього приїхав лікар. І як він призначить лікування, коли товариш Градусник зможе повідомити йому своє рішення.

Але й без мінусу нам теж не обійтись. Хто нам скаже, коли почнеться холод?

. Пішли тоді Плюс і Мінус свою суперечку вирішувати до поради цифр та знаків.

Рада намагалася переконати двох упертих дурнів, що в математиці важливі обидва знаки, адже обидва вони потрібні.

Але Плюс та Мінус не повірили їм.

Діти давайте допоможемо поміряти знаки і покажемо, що у світі все порівну, і додаток, і збиток. Світ тримається на законі рівності: якщо десь убуде, то в іншому місці обов'язково прибуде».

Теоретичні питання:

Яку пряму називають координатною?

Які числа називають протилежними?

Що називається модулем числа?

Продовжить фразу:

Модулем позитивного числа.

Модулем негативного числа.

Модулем нуля.

Усний рахунок: -1 \ 3; -5,6; 0; 11,5; 3,5; -5

Головне!

    Модуль може бути негативним числом.

Теоретичні питання:

Які числа називають натуральними?

Які числа називаються цілими?

Які числа називаються раціональними?

Координатна пряма.

Позначте на координатній прямій точку А(-4). Позначте на

цієї прямої точки В, С, Д, К і знайдіть їх координати, взявши за

одиничний відрізок 1 см.

1) У правіше точки А на 10 клітин.

2) С середини відрізка АВ.

3) Д лівше точки С на 9 клітин.

4) К правіше точки на 7 клітин.

Усний рахунок!

Дано числа: -7; 25; 0,3; -8,1; 9; 8,01; -0,3;

246; -25; 0; 14; -17,26;

Назвіть:

натуральні;

Додатні;

Від’ємні;

цілі;

протилежні даним числам;

дробові від’ємні;

Теоретичні питання:

Будь-яке від'ємне число < нуля

Будь-яке додатне число > нуля

Будь-яке від’ємне число < додатного

З двох негативних чисел більше, ?

Математична зарядка:

вірно – руки вгору, невірно – убік

-2,8 < 3,5     -2,8 < 0


-2,8 <-3,5      0> 3,5

2,8 > 3,5      2,8 < 0

2,8 > -3,5     0 > -3,5

Порівняйте числа:

Учні самостійно розставляють знаки рівності картці.

-748,2       2,1                  1/2     -3\5

15,0978    20                 -24,7      0

0,04         -4                  -2021      2022

-0,489   -0,48                0,15        0

Виконується самоперевірка.

 

Ланкова робота.

Напишіть усі цілі числа, які укладені між числами:

а) – 6,1 та 1,4


б) – 4,8 та 3,6


в) - 285,9 та - 279

1.Між якими сусідніми цілими числами лежить число:

 

                                       

Відповідь запишіть подвійною нерівністю.

 

2.Скільки цілих чисел розташовано між числами:

1) 23 та 38

2) - 59 та 241           3) -308 та 27

3. Розташувати у порядку зростання:



4.  Розташувати в порядку спадання числа:

Подумаємо.

3,78: | =0,6

27-5|x|=2

Знайдіть два числа, кожне з яких

більше  ,   але менше.

Обчисліть:

| 4 - 9,6: 24 | - | 1 -0,54 | : | 1 + 1,3 10 | =

Підсумок уроку.

Домашнє завдання.

943(1); №945(1); №947(2)

 

Дякую за урок.

Ось і закінчився урок,

І кожен має знати,

Що знання, завзятість, трут,

До омріяної мети приведуть.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку