Урок-подорож
з математики у 6 класі
Тема:
«Раціональні числа»
Вчитель: Свинцицька Л.В.
освітні:
- закріплення знань, умінь та навичок, отриманих щодо даної теми;
розвиваючи:
- розвиток умінь аналізувати, порівнювати;
- Розвиток пошукової, творчої, пізнавальної діяльності;
- Розвиток ініціативи, самостійності прийняття рішень, впевненості у своїх силах;
розвиток комунікативної компетенції учнів.
• розвиток математичної культури;
• виховання культуру розумової праці;
• формування навичок само- та взаємоконтролю, само- та взаємооцінки.
Обладнання:
- комп'ютер, проектор;
- Презентація до уроку.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу
Структура уроку: мультимедійний супровід усіх етапів уроку
Висловлювання
“У математиці немає символів
для незрозумілих думок”.
(Анрі Пуанкаре)
• Повторити та закріпити знання на тему: «Раціональні числа».
• Розвивати логічне мислення, математично грамотне мовлення.
• Виховувати пізнавальну активність, самостійність, ініціативу учнів.
Казка ПЛЮС І МІНУС
Жили в математичному світі два знаки: плюс та мінус. Друзі були не розлий вода. Завжди допомагали числам знаходити та визначати своє місце в житті та на координатній прямій.
Якось, коли вечір давним-давно скінчився, а ранок ще не почався, на шкільній дошці сталася така історія. Оскільки чергові забули стерти дошку, на ній залишилися приклади, які вирішували діти на уроці.
Серед нічної тиші пролунав голос: «У математиці я найголовніший знак», – сказав знак плюс. "У світі все додається: і люди, і гроші, і навесні трава".
"А ось і ні", - сказав знак мінус. "У світі все зменшується: навесні сніг, і тала вода, і гроші".
Уявіть, що не буде знака плюс. Дитина захворіла. До нього приїхав лікар. І як він призначить лікування, коли товариш Градусник зможе повідомити йому своє рішення.
Але й без мінусу нам теж не обійтись. Хто нам скаже, коли почнеться холод?
. Пішли тоді Плюс і Мінус свою суперечку вирішувати до поради цифр та знаків.
Рада намагалася переконати двох упертих дурнів, що в математиці важливі обидва знаки, адже обидва вони потрібні.
Але Плюс та Мінус не повірили їм.
Діти давайте допоможемо поміряти знаки і покажемо, що у світі все порівну, і додаток, і збиток. Світ тримається на законі рівності: якщо десь убуде, то в іншому місці обов'язково прибуде».
Теоретичні питання:
Яку пряму називають координатною?
Які числа називають протилежними?
Що називається модулем числа?
Продовжить фразу:
Модулем позитивного числа.
Модулем негативного числа.
Модулем нуля.
Усний рахунок: -1 \ 3; -5,6; 0; 11,5; 3,5; -5
Головне!
• Модуль може бути негативним числом.
Теоретичні питання:
Які числа називають натуральними?
Які числа називаються цілими?
Які числа називаються раціональними?
Координатна пряма.
Позначте на координатній прямій точку А(-4). Позначте на
цієї прямої точки В, С, Д, К і знайдіть їх координати, взявши за
одиничний відрізок 1 см.
1) У правіше точки А на 10 клітин.
2) С середини відрізка АВ.
3) Д лівше точки С на 9 клітин.
4) К правіше точки на 7 клітин.
Усний рахунок!
Дано числа: -7; 25; 0,3; -8,1; 9; 8,01; -0,3;
246; -25; 0; 14; -17,26;
натуральні;
Додатні;
Від’ємні;
цілі;
протилежні даним числам;
дробові від’ємні;
Теоретичні питання:
Будь-яке від'ємне число < нуля
Будь-яке додатне число > нуля
Будь-яке від’ємне число < додатного
З двох негативних чисел більше, ?
Математична зарядка:
вірно – руки вгору, невірно – убік
-2,8 <-3,5 0> 3,5
2,8 > 3,5 2,8 < 0
2,8 > -3,5 0 > -3,5
Порівняйте числа:
Учні самостійно розставляють знаки рівності картці.
-748,2 2,1 1/2 -3\5
15,0978 20 -24,7 0
0,04 -4 -2021 2022
-0,489 -0,48 0,15 0
Виконується самоперевірка.
Ланкова робота.
Напишіть усі цілі числа, які укладені між числами:
а) – 6,1 та 1,4
в) - 285,9 та - 279
1.Між якими сусідніми цілими числами лежить число:
Відповідь запишіть подвійною нерівністю.
2.Скільки цілих чисел розташовано між числами:
1) 23 та 38
2) - 59 та 241 3) -308 та 27
3. Розташувати у порядку зростання:
4. Розташувати в порядку спадання числа:
Подумаємо.
3,78: | =0,6
27-5|x|=2
Знайдіть два числа, кожне з яких
більше , але менше.
Обчисліть:
| 4 - 9,6: 24 | - | 1 -0,54 | : | 1 + 1,3 10 | =
Підсумок уроку.
Домашнє завдання.
№ 943(1); №945(1); №947(2)
Дякую за урок.
Ось і закінчився урок,
І кожен має знати,
Що знання, завзятість, трут,
До омріяної мети приведуть.