Урок "Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця."

Про матеріал
Мета уроку ознайомити учнів із особливостями планування часу, значенням розпорядку дня, організованим відпочинком та працею, ознаками правильно облаштованого робочого місця. Розвинути практичні вміння та навички уміння планувати свій день та облаштовувати робоче місця.
Перегляд файлу

Тема уроку: Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.

ХІД УРОКУ

Мета уроку: 

Освітня: ознайомити учнів із особливостями планування часу, значенням розпорядку дня, організованим відпочинком та працею, ознаками правильно облаштованого робочого місця.

Розвиваюча: розвивати практичні вміння та навички уміння планувати свій день та облаштовувати робоче місця.

Виховна: виховувати охайність, звичку до порядку, вміння дотримуватися розпорядку дня.

Базові поняття і терміни уроку:  розпорядок дня, відпочинок, домашні обов’язки.

Обладнання: підручник, робочий зошит, таблиця «Розпорядок дня», картки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Структура уроку

№ етапу

Етап уроку

Час(хв)

1

Організаційний момент

2

2

Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

3

3

Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку

5

4

Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу, осмислення зв’язків та залежностей між елементами виучуваного

20

5

Узагальнення і систематизація знань

12

6

Підведення підсумків уроку

2

7

Повідомлення домашнього завдання

1

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

 

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

 Доба  має  тільки  24  години.  Поясніть,  чому  від уміння  раціонально  розподіляти  час  залежать  ваші  успіхи  у  навчанні та  самопочуття  і  здоров’я?

Що ви знаєте про режим дня?

Хто дотримується розпорядку дня?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку

Сьогодні ви дізнаєтесь, як раціонально треба розподіляти свій час і планувати день, ознайомитесь з розпорядком дня школяра. А оскільки ми маємо дбати про своє здоров'я, то поговоримо про правильну організацію робочого місця та про відпочинок. Тому тема сьогоднішнього уроку: «Планування часу».

Гра «Мікрофон»

Розказати про один випадок зі свого життя , коли ти постраждав через власну неорганізованість.

 

ІV. Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу, осмислення зв’язків та залежностей між елементами виучуваного

Тестування на відчуття часу

Запропонуйте дітям за вашою командою заплющити очі рівно на одну хвилину. Коли, на їхню думку, хвилина мине, вони розплющують очі і мовчки (щоб не заважати іншим) дивляться на положення вашої руки. Якщо вона піднята вгору, минуло менше хвилини, якщо рука в середньому положенні — це рівно 1 хвилина, якщо опущена, минуло більше хвилини.

Всі ми повинні вміти правильно розподіляти свій час. Інакше можна нічого не встигнути зробити. Як ви знаєте змінюється день і ніч. І вся природа пристосувалася жити по цьому ритму і люди теж.

Як Ви думаєте зміна дня і ночі впливає на наше з вами життя. Як?

А якщо людина з якихось обставин вночі не спить?

То вдень у неї увага та працездатність знижується і може боліти голова. Ось чому вночі треба спати.

Давайте розглянемо режим дня школяра. Робота з таблицею «Розпорядок дня».

Фізична та розумова активність припадає на 10 – 13 та 15 – 18 години. Братися за серйозні справи рекомендується удень з 11 до 17 години. Вночі з 2 до 4 години людина припускається помилок навіть під час розв’язування простих математичних задач.

       Досліджено, що у середині тижня працездатність більша, а на початку і в кінці – менша. Для відпочинку та відновлення сил маємо суботу і неділю.

Прийом їжі теж іде ритмічно. Підрахували, що кожні чотири години організм потребує поповнення затрат енергії, тобто треба поїсти. Причому їсти треба в один і той самий час.

Отже режим дня є основою здорового способу життя. Правильне чергування праці і активного відпочинку, регулярне споживання їжі, певний час для підйому і відходу до сну, виконання ряду гігієнічних заходів дозволяють нам довго підтримувати високий рівень працездатності, обходити нервові і психічні перенапруження, успішно керувати своїми емоціями.

       Як ви думаєте, що означають слова «ритм», «режим», «розпорядок»?

«Ритм», «режим», «розпорядок» – слова-синоніми, які мають однакове значення (чергування чогось із чимось, в певній послідовності), але звучать по-різному.

Отже, режим – це раціональний розподіл в часі і правильна послідовність задоволення основних фізіологічних потреб організму, а також правильне чергування різних видів діяльності.

Головною метою його є забезпечити високу працездатність протягом усього періоду неспання. Основним и елементами режиму дня школяра є: навчання у школі, та вдома, активний відпочинок з максимальним перебування на свіжому повітрі, регулярне та достатнє харчування, фізіологічно повноцінний сон, вільна діяльність з індивідуального вибору. При чіткому розпорядку дня у дитини формується звичка, коли конкретний час є сигналом для відповідних дій.

Робота в зошиті. Запишіть рекомендації, щодо організації режиму дня:

Привчи себе прокидатись і  лягати щодня в один і той самий час.

Щодня виконуй зарядку.

Слідкуй за чистотою тіла, волосся, нігтів, ротової порожнини.

Намагайся їсти в один і той самий час.

Робота в зошиті. В зошитах запишіть ті види діяльності, які вам доводиться виконувати щодня, і скільки часу витрачаєте на їх виконання, починаючи з того моменту, коли ви  прокинулися від сну.

Який вид діяльності займає найбільше часу?

Чи можна скоротити тривалість виконання цієї роботи?    

Для того щоб все встигати і правильно розподіляти час, завжди потрібно планувати. Без плану дій ви починаєте хапатися за все підряд, і в підсумку нічого не встигаєте зробити. Тому, якщо маєте виконати багато різних справ, обов’язково складіть собі план. Під час складання свого розкладу чітко вказуйте час на певні заняття. Таке планування своїх дій виховує силу волі, дисциплінованість відповідальність.

Протягом дня можна займатися різними справами. Спробуймо з вами визначити, які ж них потрібні, приносять людині користь, а які можна назвати «крадіями часу».

Виберіть із переліку занять ті, які ви вважаєте «крадіями часу». Запишіть їх у зошит.

На ст. 45 підручника є малюнок № 27. Завдання: перегляньте уважно епізоди із життя цих дітей та дайте відповіді на запитання.

Хто з дітей марнує свій час?

Хто з них шкодить своєму здоров’ю?

Що вони могли зробити корисного?

Змарнований час – назад не повернеш. А скільки корисного можна було б зробити?

Ми говорили про те, що є причини, через які марнується час, і як ви проживаєте день. І прийшли до висновку, що багато з вас не дотримується  виконання певного виду діяльності в один і той же час.

Облаштування робочого місця. Охайне та правильно облаштоване робоче місце допомагає швид-
ше зробити уроки. Учень повинен мати постійне, добре освітлюване
робоче місце (найкраще робочий стіл) та поличку для книжок. Стіл
і стілець мають відповідати вашому зросту, бути зручними. Світло на
стіл повинно падати зліва. До початку роботи вам слід підготувати всі
необхідні для навчання приладдя, книжки, зошити, правильно роз-
ташувати їх на столі. Потрібно вимкнути радіо, телевізор, комп'ютер.
Шум або музика під час виконання уроків не тільки сприяють роз-
сіюванню уваги, а й викликають головний біль, дратівливість, підви-
щення тиску. Кімнату потрібно заздалегідь провітрити, оскільки пщ
час розумової праці приплив крові до мозку зростає майже вдесятеро
й організм потребує багато кисню.

Робота з підручником.  Прочитайте наведені твердження (підручник, с. 47). Поясніть, чому ви з ними погоджуєтесь чи не погоджуєтесь.

 

VI. Узагальнення і систематизація знань

Робота з картками

1. Робота з картками

 На картках написані режимні моменти. Учні повинні вказати час його виконання в режимі дня:

Підйом –

Зарядка, туалет –

Сніданок –

Дорога в школу –

Уроки в школі –

Обід –

Відпочинок –

Підготовка домашніх завдань –

Вечеря –

Допомога по дому –

Вільний час –

Туалет, підготовка до сну –

Сон –

 2. Розв'язування кросворду.

1) Її треба виконувати щодня перед умиванням. (Зарядка)

2) Коли Земля обертається навколо неї, то змінюється день і ніч.( Вісь)

3) Він у школі триває 45 хвилин. ( Урок)

4) Її відкриваємо, щоб провітрити кімнату. (Кватирка)

з

в

у

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Фронтальна бесіда.

1. Що таке розпорядок дня?

2. Чи потрібен дитині вільний час? Якщо так, то для чого?

3. Яка різниця між активним та пасивним відпочинком?

4. Чому їжу слід вживати у визначений час?

 

V. Підведення підсумків уроку

Гра «ланцюжок»

Діти по черзі продовжують фразу: «Значення режиму полягає в тому, що він…»

 

I. Повідомлення домашнього завдання

-Опрацюйте параграфи 8, 9.

- Замалюйте свій розпорядок дня на окремому листку.

 

 

1


 

docx
Додано
7 листопада 2020
Переглядів
1723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку