План-конспект уроку з інформатики в 5 класі
Тема: «Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Scratch».
Мета:
Навчальна. Cформувати практичні навички роботи в навчальному середовищі Scratch при складанні лінійних алгоритмів.
Розвиваюча. Розвивати алгоритмічне мислення, інтерес до предмета; формувати вміння діяти за алгоритмом, застосовувати алгоритми в повсякденному житті;
Виховна. Стимулювати інтерес до предмету, пізнавальну активність, акуратність, терпимість та інформаційну культуру учнів.
Очікуваний результат: учні створюють проекти в середовищі Scratch з реалізації лінійних алгоритмів за заданими завданнями.
Тип уроку: Урок вдосконалення знань та умінь учнів.
Методи і методичні прийоми
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися, здоров’язбережувальна та комунікативна компетентності.
Основні терміни та поняття: алгоритми, програма, Scratch, проект, спрайт, команда, виконавець, блок-схема, сцена.
Обладнання: інтерактивна дошка, проектор, комп’ютери для кожного учня, презентація по темі уроку, картки-завдання для кожного учня.
План:
Хід уроку:
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
Для того, щоб продовжити урок, кожен учень повинен отримати перепустку шляхом правильної відповіді на 1 запитання. Запитання будуть у випадковому порядку і стосуватимуться АЛГОРИТМІВ. Під час відповідей дотримуємося правила піднятої руки. Право відповідати має той, у кого в руках уявний мікрофон (метод мікрофону).
Використовуюмо сервіс https://learningapps.org/display?v=pstfrwrxk19
Зразки запитань
Додаткові запитання (слайд3)
Повторюємо : робота в програмі Scratch (слайд 4)
Практична робота (слайд 7-8)
1. Складіть проект для виконавця Рудий кіт, виконавши який, він намалює прямокутник зі сторонами 100 і 50 та квадрат зі стороною 75. Сусідні сторони прямокутника повинні бути різного кольору, а протилежні- однакового. Колір сторін квадрата має відрізнятися від кольорів сторін прямокутника. Квадрат і прямокутник не повинні перетинатись. Вкінці Рудий кіт повинен повідомити, що він виконав завдання.
2. Учні вирішили посадити на пустирі сад з різних дерев і вже викопали 4 лунки.
Створіть проект, у якому один учень, проходячи мимо лунок, каже які деревця в них садити.
Підказка
1. Замініть рудого кота на спрайт з папки «People»
2. Виберіть фон сцени з папки «Nature».
3. Редагуйте фон, домалювавши 4 лунки
на одній лінії.
1. Чи задоволені ви своєю роботою?
2. Чи досягли ми поставленої мети?
4. Чи всі завдання практичної роботи вам вдалося виконати?
5. Які завдання викликали труднощі?
5. Домашнє завдання.(слайд 10)
1. Складіть у зошиті алгоритм обчислення значення виразу 22+34:(72-55)
Подайте алгоритм словесним і графічним способами
2. Складіть та запишіть алгоритм побудови в Скретч правильного п’ятикутника.
Додаток.
Зразок картки-завдання