Урок "Речення, у яких є повідомлення. Спостереження за інтонацією таких речень. Побудова речень".

Про матеріал
Матеріал стане в нагоді вчителям початкових класів при вивченні теми "Речення".
Перегляд файлу

Дата: 07.03.2019р.

2 клас

Тема: Речення, у яких є повідомлення. Спостереження за інтонацією таких речень. Побудова речень.

Мета: сформувати в учнів уявлення про речення, у яких є повідомлення; удосконалювати навички інтонування таких речень; збагачувати лексичний запас школярів; учити робити висновки й узагальнення; розвивати усне та писемне мовлення, пам'ять, увагу; удосконалювати роботи з підручником; виховувати культуру спілкування.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: ілюстрації весни, картки «Розділові знаки».

                                                                    Хід уроку

1. Організація класу.

1.1. Емоційне налаштування.

Вже дзвінок сигнал нам дав:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

Роботу швидше починаймо.

2. Актуалізація опорних знань.

2.1. Перевірка домашнього завдання

- Зачитайте, будь ласка свої кінцівки до казки Івана Палагути «Про сіре мишенятко та рудого Хомку»

2.2. Каліграфічна хвилинка

! . ! . ! .

Рр Ре еч че ння  речення крапка повідомлення

2.3. Метод «Гронування».

слова                     зв'язок                   думка

                               Речення

кінець                                        крапка

- Наведіть приклади речень.

2.4. Словниковий диктант

Зима, весна, літо, осінь

3. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

3.1. Вправа «Подумай і скажи».

- Чи можна дану групу слів назвати реченням? Чому?

Спробуйте закінчити думку. (Найвдаліше речення записуємо до зошитів).

Навесні кожен прагне…

- Доповніть твердження: «Речення виражає … (закінчену думку)»

 Сьогодні на уроці ми ознайомимося з розповідними реченнями, з розділовими знаками в кінці таких речень, а також будемо вчитися вимовляти ці речення з правильною інтонацією.

4. Сприймання й осмислення нового навчального матеріалу.

4.1. Спостереження за мовним матеріалом.

На дошці записано речення:

Настала довгоочікувана весна.

4.2. Евристична бесіда.

- Що ми дізналися з поданого речення? (з речення ми дізналися, що настала весна)

- Отже, ми отримали якусь інформацію чи повідомлення.

- Який розділовий знак ми поставили біля речення, у якому про щось повідомляється?

— Отже, що ставимо в кінці розповідного речення?

4.3.Висновок, зробленим вчителем.

 Речення, в якому про щось розповідається або повідомляється, називається розповідним. У кінці розповідного речення ставиться крапка.

Цвітуть сади. 

Шумлять гаї. 

Це речення розповідні. 

Розкажуть щось тобі й мені, 

І крапку ставимо в кінці.

4.4. Читання правила у підручнику.

4.5. Бесіда за змістом правила.

- Як називається речення, у якому про щось повідомляється, розповідається?

- Який розділовий знак ми ставимо в кінці розповідного речення?

4.6. Пробна вправа.( с. 131, впр. 2). Списування розповідного речення.

— Прочитайте виразно веснянку.

— Прочитайте останнє речення.

— Про що розповідається в цьому реченні?

— Спишіть це речення в зошит.

Фізкультхвилинка (виконує черговий учень)

5.1 Спостереження за мовним матеріалом.

 Прочитайте друге речення.  ( Настала довгоочікувана весна!).

Про що говориться в другому реченні?

 Чим друге речення відрізняється від першого? (Розділовими знаками)

— Що стоїть у кінці другого речення? (Знак оклику)

  •                   Як я читала це речення?

5.2.Висновок вчителя.

 Якщо розповідне речення вимовляється з особливим почуттям, із захопленням, радістю, то в кінці такого речення ставиться знак оклику.

  1.       Читання правила у підручнику.
  •                   Коли в кінці розповідного речення ми ставимо знак оклику?

5.4. Виконання тренувальної вправи З (с. 132)

— Прочитайте виразно вірш.

— Інтонаційно передайте захоплення тим, що зробив вітер.

— Які розділові знаки стоять у кінці кожного речення?

— Спишіть останнє речення вірша.

  1.               Узагальнення та систематизація знань учнів.

6.1. Складання та записування розповідних речень.

Учні складають та записують речення зі словами весна, птахи, квіти, сонце, дощик.

6.2 . Навчальний диктант.

Учні записують речення та ставлять відповідні розділові знаки.

Весна прийшла!  Радіє все. Природа оживає. Як гарно навкруги!

- Які розділові знаки поставили?

7.Підсумок уроку.

7.1. Підсумкова бесіда.

— Які речення називаються розповідними?

— На які групи діляться розповідні речення за інтонацією?

— Що ставимо в кінці розповідного речення.

 

7.2. Пояснення асоціативних ланцюжків.

Речення ----- повідомлення --- .  (Ми вивчили речення, у яких є повідомлення. У кінці таких речень ставиться крапка.)

Речення ----- повідомлення --- ! (Ми вивчили речення, у яких є повідомлення, ми їх читаємо з  підвищеною інтонацією.  У кінці таких речень ставиться знак оклику.)

7.3. Повідомлення домашнього завдання.

Складіть і запишіть 3 – 4 речення, у яких повідомляється про прихід весни.

 

 

 

docx
Додано
25 грудня 2019
Переглядів
1666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку