Урок " Речовини. Фізичні властивості речовин. "

Про матеріал

Мета :поглибити поняття «речовина, властивості речовин »;

навчити описувати та визначати речовини за їх фізичними

властивостями ; встановлювати залежність між властивостями та

застосуванням;

розвивати навички спілкування, вміння висловлювати свою думку;

вміння спостерігати , порівнювати і робити висновки; вміння

працювати самостійно;

виховувати інтерес до вивчення хімії, потяг до наукової творчості.

розуміння ролі хімії в житті, розуміння важливості хімічних знань.

Перегляд файлу

Речовини.  Фізичні  властивості  речовин.

Мета :поглибити поняття «речовина, властивості речовин »;

                 навчити описувати та визначати речовини за їх фізичними                               

                 властивостями ; встановлювати залежність між властивостями та

                 застосуванням;

                 розвивати навички спілкування, вміння висловлювати свою думку;

                 вміння спостерігати , порівнювати і робити висновки; вміння  

                 працювати самостійно;

                виховувати інтерес до вивчення хімії, потяг до наукової творчості.

                розуміння ролі хімії в житті, розуміння важливості хімічних знань.

 

Обладнання та реактиви:

                        довідники з хімії ,штатив з пробірками, шпатель, алюміній, мідь,

                        цукор, кухонна сіль, вода, оцет, олія, сода, скляна і мідна пластинки та ін.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

                                        Хід уроку

  1.Організаційний етап

Для налаштування на робочий настрій та притягнення уваги вчитель оголошує девіз уроку:

«Своїми знаннями я зобов'язаний тільки самому собі. Я сам себе навчив хімії.» (Р .Вудворд,

 Нобелівський лауреат.)

2.Мотивація

Чи знаєте ви, що найбільш тугоплавким металом є вольфрам( т.пл. 3420 С ); найбільш ковким – золото; найлегшою речовиною є водень.  Кожна з цих речовин знаходить своє застосування. Чи знаєте ви, що зараз відомо понад 20 млн. різних речовин ? із них близько

70 %  знайдено в природі, інші створені людиною. Щороку відкриваються  нові і нові речовини. Чи корисні вони людям ? Що необхідно робити , щоб це з'ясувати ? Виходячи з цього , питання потрібно розглянути на початку вивчення хімії

(Учитель називає тему уроку.

3.Актуалізація опорних знань

А для того, щоб працювати з речовинами, досліджувати і описувати їх, потрібно знати правила техніки безпеки.

  Інтерактивна вправа «Знайди помилку»

Вчитель демонструє досліди з порушенням правил техніки безпеки. Учні повинні назвати

всі помилки допущенні вчителем. (Насипання речовин у пробірку, доливання води, нагрівання рідин ,спостереження за  реакцією у пробірці, виявлення запаху.)

  1. налити розчин – етикетка не під рукою.
  2. Затиснути тримач майже біля дна.
  3. Нагрівати на спиртівці – отвір пробірки на себе.
  4. Понюхати – отвір прямо до отвору пробірки.

4. Вивчення нового матеріалу

А) Властивості речовин

Інтерактивна бесіда

Пригадаємо кухню. Чи можете ви посолити борщ цукром? А чай підсолодити – сіллю ?

(Відповіді учнів )

А якщо перед вами знаходяться розтерті у порошок цукор і сіль. Чи зможете ви за зовнішнім

Виглядом визначити ці речовини?

  Отже за одними ознаками речовина відрізняються від інших , а за іншими схожа. Ці ознаки

називаються властивостями речовини.

                            Властивості речовин

 

    Фізичні                         Хімічні              Фізіологічні

- можна визначити

безпосередньо спос-

тереженням;

- можна вимірювати

приладами.

Б) Фізичні властивості речовин

Учитель демонструє речовини з різними властивостями. Учні роблять висновок про яку

властивість іде мова.

  1) Агрегатний стан ( рідкий, твердий,              Демонструється вода і скло.

       газоподібний)

  2) Колір                                                                       Демонструються речовини різного кольору.

 

  3) Запах                                                                            Демонструються речовини з різними запахами

                                       (викликається помічник ).

  4) Смак                                                                Діти наводять приклади з життя.

  5) Прозорість                                                                   Демонструється скляна і металева пластинки. 

  6) Розчинність у воді                                         Демонструється розчинність цукру і алюмінію.

  7) Електропровідність

  8) Теплопровідність

  9)  Густина                                                          Демонструється алюміній і деревина    

                                                                       (алюміній тоне у воді, а деревина спливає)

  10)Т.пл. і Т.кип. 

  11)Пластичність                                                               Демонструється алюмінієва і скляна пластинки

Всі фізичні властивості учні записують у зошит, складаючи опорний конспект.

В) Лабораторний дослід № 3.

«Ознайомлення з фізичними властивостями речовин»

  1. Інструктаж з БЖ
  2. Виконання роботи

   Учні працюють по варіантах. Кожен описує і порівнює дві речовин

1-й варіант  Цукор ,алюміній.

2-й варіант  Кухонна сіль ,залізо.

3-й варіант  Крейда , мідь.

   3. Оформлення результатів роботи.

Всі спостереження і висновки учні записують у зошит для практичних робіт.

5.Узагальнення і систематизація знань

 А) Гра  « Мовчанки»

Діти заплющують очі. Якщо вони згодні з тим, що говорить вчитель – піднімають праву руку,

а якщо ні – ліву.

1. Золото – крихка речовина.

2. Сірка – жовтого кольору.

3. Мідь – сріблясто – сірого кольору.

4.Цукор – солоний.

5.Кисень – газ білого кольору.

6. Лимонна кислота – кисла на смак.

7.Вуглекислий газ – отруйна речовина.

8. Вода за звичайних умов – рідина.

9. Алюміній – електропровідний.

10.Пісок – розчиняється у воді.

Б) Гра «Хрестики – нулики»

Знайти виграшний шлях і вказати ознаку.

 

 

 

В) Творче завдання

У посудинах без етикеток містяться парфуми, олія, цукор, залізо. За якими властивостями

можна визначити кожну речовину ?

6. Підсумок уроку.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
30 липня 2018
Переглядів
3231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку