1
Тема уроку. РЕЛІГІЙНІ КОНФЕСІЇ В УКРАЇНІ.
ЩО ОЗНАЧАЄ БУТИ ТОЛЕРАНТНИМ ДО ПРЕДСТАВНИКІВ ІНШОЇ РЕЛІГІЇ. ЯК ПОВОДИТИСЬ У ХРАМІ
Мета уроку: навчити учнів розповідати про різні релігійні конфесії в Україні, наводити приклади різних свят релігійних конфесій в Україні;
формувати навички поведінки в храмі;.
виховувати толерантність до представників іншої релігії.
Обладнання і матеріали: підручник «Етика 6 клас», учнівський робочий зошит, роздаткові матеріали, мультимедійний супровід
Основні поняття: конфесії, релігія, толерантність, храм
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
IV. Сприймання та осмислення навчального матеріалу
V. Узагальнення та систематизація.
VІ. Підсумки уроку.
VIІ. Домашнє завдання.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Доброго дня, діти! Дуже рада вітати вас у цей прекрасний зимовий ранок, сподіваюсь, що 45 хвилин уроку ми з вами плідно попрацюємо і кожен з вас дізнається щось новеньке, цікаве, корисне..
ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель . На початку уроку я хочу, щоб ви прослухали один музичний фрагмент
(Звучить запис)
Вправа «Мікрофон»
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Отже як ви зрозуміли сьогодні ми з вами будемо говорити про релігію і тема нашого уроку:
Упродовж багатовікової історії люди в різних куточках світу сповідували найрізноманітніші віровчення.
Так у східних слов’ян існувало багато богів, такі як Перун, Даждьбог, Сварог, Ярило, Лада та багато інших.
З плином часу люди змінювали свої релігійні вподобання. У теперішній час кожен сам обирає собі життєві пріоритети і духовні цінності.
IV. Сприймання та осмислення навчального матеріалу.
На сьогоднішній день є 3 головні віровчення, їх називають світовими.
Учитель: Оскільки ми з вами проживаємо на Україні, тож і розпочну розповідь про християнство. І пропоную вашій увазі переглянути відеоролик і пригадати як виникло християнство на Русі.
Учитель: Попри те, що традиційною релігією є християнство, релігійне життя українців дуже різноманітне. Кожна світова релігія має кілька течій. Різноманітні релігійні течії називаються віровченням, або конфесіями ( від латинського – «віросповідання»)
Скільки релігійних організацій є в Україні?
Згідно зі статистичними даними Міністерства культури та інформаційної політики України, діють 36 796 релігійних організацій (зокрема 1728 громад без державної реєстрації), 97 % яких презентують різні християнські конфесії: 53,7 % — православні, майже 29 % — протестантські, 14,3 % — католицькі. (дані на 22 бер. 2022 р.)
Учитель: Як ми з вами побачили дуже багато різноманітних конфесій існує. Відносини з релігійними громадянами, які належать до різних конфесій, у країні в Україні регулює Конституція України, а саме ст..35.
Учитель: Прослухавши теоретичний матеріал, ми з вами переходимо до практики.
Робота в групах
- скласти правила поведінки в храмі (3 хв.) – озвучити роботу
Правила поведінки в храмі (орієнтовний)
1. Коли йдете до церкви, постарайтесь, щоб ваш зовнішній вигляд був бездоганний. Церква не є тим місцем, де є доречним показувати новинки свого гардеробу чи принади тіла. Одяг наш має бути скромним, чистим і акуратним. Не варто також наносити яскравий макіяж, користуватися помадами, особливо тоді, коли ви збираєтесь цілувати ікони. Жінки покривають голову.
2. Не варто користуватися парфумами з різким запахом, бо навколо нас є багато вірних, серед яких є люди, які мають алергію на запахи.
3. Перед входом до храму не забудьте вимкнути свій мобільний телефон!
4. Увійшовши в храм перед початком служби, слід перехрестись
5. Поводилися скромно: не шуміли, не говорити голосно, не сміятися, щось собі забирати напам’ять.
Учителя: Різні релігійні конфесії мають свої свята і культи.
У християнському календарі багато свят: Спас, Маковій, Трійця, Великдень, Різдво, Івана Купала, Водохреща, Вознесіння, Благовіщення, Петра і Павла, Ілля.
Робота з підручником
Завдання 5 (робота в парах: розіграти діалог, використовуючи один із висловів).
V. Узагальнення та систематизація.
У ч и т е л ь .
Гра «Так чи ні»
VІ. Підсумки уроку.
У ч и т е л ь . Давайте підведемо підсумки уроку.
Як ви почуваєтесь? Що нового довідалися на уроці? Що вам найбільше сподобалося? Що заважало або було важко робити?
VІІ. Домашнє завдання.
Бали |
Домашнє завдання |
1-6 |
Читати урок 22 |
7-9 |
Намалюйте ваше улюблене релігійне свято. |
10-12 |
Підготувати розповідь про церкву, яка є у вашому селищі.
|