ВАСЬКОВЕЦЬКА ГІМНАЗІЯ
КОНСПЕКТ УРОКУ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
« РІД ІМЕННИКІВ»
3 КЛАС
ПІДГОТУВАЛА ВЧИТЕЛЬ
ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
ОМЕЛЬЧУК Л.Ф
Українська мова
3 клас
Тема: Рід іменників.
Мета: Формувати ключові компетентності:
компетентність уміння вчитися:
– прагнути здобувати нові знання;
Загальнокультурна компетентність:
– культура міжособистісних відносин;
інформаційно- комунікативну компетентність:
– уміння здобувати нові знання на основі наявних;
громадянська компетентність:
- уміти керувати своєю поведінкою й оцінювати свої та чужі вчинки.
Формувати предметні компетентності:
- ознайомити учнів з поняттям рід іменників, чоловічий рід, жіночий рід, середній рід,вчити визначати і розрізняти рід іменників, групувати за родами;
- розширити і активізувати словниковий запас, розвивати мовні здібності: уміння класифікувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, систематизувати; розвивати спостережливість, уважність;
- виховувати почуття поваги та любові до рідної мови; бажання вчитися.
Обладнання: комп’ютер, картинки з теми «Рід іменників», предметні малюнки, картки із завданнями, цеглинки LEGO, кубик Блума, підручник «Українська мова, 3 клас» (Н.Кравцова),
Тип уроку: комбінований.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Знову лунає шкільний наш дзвінок,
Кличе усіх на звичайний урок.
Зручніше сідаємо,
Урок української мови розпочинаємо
1.Привітання
2. Емоційний заряд до уроку..
Тепло своїх долоньок
Я друзям віддаю .
Урок новий, цікавий
Із радістю почну
3. Вправа «Очікування»
- Який у вас настрій?
- Як ви гадаєте, яким має бути наш урок?
- А ви на уроці якими маєте бути?
- Чого ви очікуєте від уроку?
- Для того, щоб наші очікування здійснилися, потрібно мати добрий настрій. Поверніться один до одного і посміхніться.
- Наш урок – це урок творчості, натхнення, добра і радості.
ІІ. Актулізація опорних знань.
У кожного учня на картках записані слова: дошка, Київ, мова, голуб, дерево, Франко, тато, Леся Українка, слон, Василько, озеро, перемога, Мурчик.
Урок почнемо без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
(Записування з’єднань та слова)
Мм ов ва мова
ІІІ. Повідомлення теми та мети. Постановка проблеми.
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
(Вчитель виставляє малюнки: гарбуз, картопля, молоко, калина, помідор, колесо.)
Він, мій: гарбуз, помідор.
Вона, моя: картопля, калина.
Воно, моє: молоко, колесо.
Слухання вірша
Опрацювання правила у підручнику (с.64)
Висновок:
Фізкультхвилинка
Дятел, лисиця, яйце, дуб, кавун, кошеня, півень, яблуко, планета, гриб, сонце, індик, річка, зошит, пенал, ручка.
V. Засвоєння та формування знань, умінь і навичок.
1. Гра «Ланцюжок» (впр.181, с.65)
- Випишіть відгадки в стовпчик, розподіливши їх за родами. Позначте закінчення.
Ч.р. Ж.р. С..р.
(він, мій) (вона, моя) (воно, моє)
Завдання на картках
Рід іменника
ч
Фізкультхвилинка
Червона – ч.р., зелена – ж.р., жовта – с.р.
(Слова для гри: велосипед, дерево, ромашка, поле, цукерка, м’яч, коридор, сніжинка, черемха, кошеня, малятко,
Завдання на картках.
1 група Гра «Розсели іменники»
2 група Гра «Збери слова»
Чоловічий рід: кінь, лінь, осел, місяць, дуб, синиця.
Жіночий рід: робота, корова, олівець, радість, зима, поле.
Середній рід: сіль, сонце, море, осінь, дзеркало.
Чи змогли ми визначити рід цих іменників ? ( Ні ) Чому ?
Це іменники спільного роду. Їх небагато, але вони є. Рід цих іменників можливо визначити тільки тоді, коли вони знаходяться у реченні. (Ця плакса. Петро був забіякою.)
Правильно, я теж вважаю , що їм не місце на уроці та у нашому класі . Я впевнена, що я ніколи не вживатиму ці слова . В нас у класі найкращі учні.
VI. Домашнє завдання
С.65, вправа 182 – прочитати слова та записати їх у відповідні рядки. Визначити рід.
VIІ.Заключна частина.Рефлексія.
- Над якою темою працювали?
- Якого роду бувають іменники?
- Які іменники належать до чоловічого роду, жіночого, середнього
роду? Наведіть приклади.
- Який вид роботи вам найбільше сподобався?
- Чи справдилися ваші очікування від уроку?
В країну Мови подорож здійснили,
Знаннями новими себе збагатили.
Тепер чітко знаєм іменника рід
І будем писати усе ми як слід.
Самооцінювання