Урок з української мови на тему"Поняття про числівник"

Про матеріал
Розробку уроку з українська мови 3 клас ІІ семестр складено за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ) під керівництвом О.Б. Шияна та за підручником: "Українська мова та читання" для 3 класу закл. загал. середн. освіти (у 2-х част.) : Ч.2 / Інна Большакова, Марина Пристінська. – Харків: В-во “Ранок”, 2020.
Перегляд файлу

Українська мова  3 клас            ІІ семестр                           

За підручником: Українська мова та читання: підручник для 3 класу  закл. загал. середн. освіти (у 2-х част.) : Ч.2 / Інна Большакова, Марина Пристінська. –  Харків: В-во “Ранок”, 2020.

 

Тема. Поняття про числівник.

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з новою частиною мови – числівником. Дати початкове уявлення про числівник, ознайомити з його функцією в мові, вчити розрізняти числівники в мовленні, правильно ставити до них запитання. Розвивати мовлення учнів. Виховувати любов до рідної мови, бажання її вивчати.

 

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати вміння приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати і оцінювати свої результати;

комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування;

інформаційної: формувати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію;

соціальної: формувати здатність працювати в парі, групі, з усіма членами колективу;

загальнокультурної: учити дотримуватись норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

 

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань

Обладнання.  Мультимедійна дошка,відео казка про Числівник,підручники, цеглинки LEGO.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

  • Емоційне налаштування:
  • Всі за парти ми сідаєм.
  • До роботи приступаєм.
  • Щоб помилок уникати,
  • Треба мову добре знати.

 

  • Криголам

       - Яким ви уявляєте наш урок? Що це?

У – успіх, уважність, усмішка.

       - Без чого ми не зможемо обійтись на уроці?

Р – радість, розуміння,  рух, робота

       - Що він нам принесе?

О – ознайомлення,  океан знань, організованість.

       - І наші очікування.

 К – користь.

 II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Слово вчителя.

— Діти, пригадайте лінгвістичну казку про Царицю Граматику і скажіть, на скільки частин мови Цариця поділилав сі слова. (На 10 частин мови.)

— Які частини мови ви вже вивчили і розпізнаєте серед інших слів? (Іменник, прикметник, дієслово, прийменник, сполучник.)

2. Гра «Відгадай і доведи».

— Визначте, до якої частини мови належать подані слова. Чому ви так вважаєте?

Вітер, дужий, поглянув, до, над, перед, а, але, і, сім.

3. Проблемна  ситуація.

— То до якої частини мови належить слово сім

— Діти, в українській мові є багато слів, що називають числа, — це числівники. Такі слова об'єднані в окрему частину мови.

III. Мотивація навчальної діяльності

Інтерактивна  вправа «Асоціативний кущ»

Що ви уявляєте,коли чуєте слово «числівник»? Які асоціації у вас виникають?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Оголошення теми і завдань уроку.

— Сьогодні ми будемо вивчати ще одну самостійну частину мови — числівник.

 

Послухайте відео казку  про Числівник.

 

https://youtu.be/GP1Aj0t7MuE

 

V. Вивчення нового матеріалу(первинне сприймання)

 

1.Введення в тему. Робота з підручником  .

2. Опрацювання правила на с. 26

 

3. Гра  «Числівники в назвах казок»

Картинки по запросу казки белоснежка

Похожее изображение

 

Картинки по запросу колосок сказка

 

Картинки по запросу троэ поросят

 

Картинки по запросу 3 медведя

 

Похожее изображение

 

3. Поетична хвилинка.

Впізнайте і запам'ятайте числівники.

Число числівник назове, у світ лічби нас поведе,

ми навчимося рахувати, додавати, віднімати.

Одна на світі Батьківщина,і матір теж одна—єдина,

над нами сонечко одне, проміння шле нам золоте.

Земля одна, планет — багато, на небі — тисячі зірок.

Шість буднів тижня — одне свято,та безліч у полях квіток.

Число числівник називає,і всяк школяр це добре знає.

Один, два, три, чотири, п’ять —учімось, друзі, рахувать.

— Назвіть числівники, які ви почули у вірші.

 

VI. Осмислення нових знань.

Запишіть сьогоднішню дату та класна робота в зошиті.

 

 Хвилинка каліграфії.

Щоб правильно, гарно слова написати,

Нам з’єднання букв слід усім пригадати,

Одна лиш хвилинка для цього дається,

Подивимось зараз, кому не вдається

Ч ч Чч чи сл ів ни к число числівник 

 

  Колективне виконання вправи №  1 – с. 26

-  Знайдіть та випишіть числівники. 

-  Складіть речення з одним із них.

 Щоденні 5.  «Цікаве слухання»

 

— Числівник — чи не найменша за кількістю слів частина мови, яка нараховує їх усього кілька десятків.

На шлях історії числівники «загубили» категорії роду, числа і виокремились в особливий класслів. У середині XVIII століття Михайло Ломоносов у своїй граматиці вперше назвав числівники особливою частиною мови. Такими вони є і до сьогодні. За частотою вживання серед інших слів числівни кзаймає у нашому мовленні восьме місце.

Людині часто доводиться щось лічити: години, дні, гроші, роки тощо, тобто встановлювати кількість предметів, позначатиїї на письмі відповідними цифрами.

Звідки взялися цифри? Як виникла лічба? Виявляється, потребу у цьому породило сааме життя. Звичайно, первісна людина не користувалася такими словами: «один», «три», «чотири» тощо. Для того, щоб порахувати предмети, досить було показати їх на пальцях. Загнувши всі пальці на одній руці, переходили на другу. А коли пальців не вистачало, продовжували лічбу на тих же пальцях, але вже по другому колу. У сиву давнину люди рахували десятками. Вчені вважають, що десяткова система числення (якою, до речі, користуємося і ми) пішла від десяти пальців на руках.

Пальці були одночасно і лічильною машинкою. Щоб, наприклад, до п’яти додати два, достатньо загнути п'ять пальців на одній руці і два на другій. Загинаєш пальці — додаєш, розгинаєш — віднімаєш.

Подекуди робили по-іншому: якщо не вистачало пальців рук переходили до ніг, тобто лічили двадцятками. Так, наприклад, лічили індійці майя, що жили на території сучасної Мексики та Гватемали. Інші люди рахували дюжинами — по 12. Напевно, тому, що число 12 має багато дільників, тобто його можна подати як дві шістки, три четвірки, чотири трійки і шість двійок.

Хвилинка відпочинку

 

https://youtu.be/8HvWHkDLDqM

 

VII. Закріплення, систематизація та узагальнення знань.

 

Робота в парах

Вправа № 2  - с. 26

-  Пограй у парі у гру «Числівники про мене». 

-  Називай числівник і розповідай, як він пов’язаний із твоїм життям.

.

Вправа №  3 

-  Порівняй малюнок і текст. 

-  Випиши числівники. 

-  Склади свій список продуктів, уживаючи числівники.

 

VIII. Контрольно-коригувальний етап.

Щоденні 5. «Письмо для себе».

Вправа №  4

-  Запиши числівники за зразком.

1 – 11 (один - одина̍дцять) , 2 -12 (два - дванадцять)…

 

VІІІ. Підсумок уроку.

 

Гра «Незакінчене речення»

Числівник – це…

Числівник відповідає…

 Слово « зима»  -  це……

Слова:   шість, десять, дванадцять-це ……..

 

Рефлексія.

- Чого навчилися на уроці?

 - Яке завдання вам принесло найбільшу радість?

Настав час підбити підсумки сьогоднішнього уроку. Візьміть цеглинки LEGO і оцініть свою роботу відповідною цеглинкою

 

                      працював/працювала  на високому рівні

                      на достатньому рівні

        -            на середньому рівні 

                                                                                    

 на початковому рівні

 

3. Домашнє завдання

Виконати вправу 5 (с.27)

docx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
1382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку