STEM проєкт «Подорожуємо Україною», 2 клас
Тема «Рідне місто моє»
Мета: узагальнювати та розширювати знання учнів про місто, у якому вони живуть; формувати в дітей громадянську позицію, уміння брати на себе відповідальність за майбутнє свого міста; виховувати почуття патріотизму, любов до свого міста.
Очікувані результати
1. Добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави.
3. Шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України.
4. Читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою.
5. Ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача.
6. Читає (тлумачить) план і карту.
7. Самостійно виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями.
Хід реалізації проєкту
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація знань. Повідомлення теми уроку.
за ведучим.
https://www.youtube.com/watch?v=y9xLUxoXq04
Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
привітав його і запитав:
всі народи бачиш ти з висот,
всі долини і гірські шпилі.
Де ж найбільший на землі народ?
Де ж найкраще місце на землі?
Сонце усміхнулося здаля:
Правда, все я бачу з висоти.
Всі народи рівні. А земля
Там найкраща, де родився ти!
ІІІ. Робота над темою уроку.
Зупинка І «Історична»
1)Перегляд презентації.
2)Робота на сторінці Вікіпедії
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BA%D0%B0
3) Чи знаєте ви звідки походить назва нашого міста?
Послухайте наших дослідників.
І учень.
Ті землі, де нині розкинулась Шостка, вабили людей ще з давніх-давен. Перші поселення на території міста науковці датують періодом пізнього палеоліту, тобто приблизно 15 тис. років до нової ери.
ІІ учень.
Вперше наше місто згадується в документі від 1739 року, коли за наказом тут, на лівому березі річки Шостка, було побудовано пороховий завод. Разом із заводом виникло і поселення із заставами.
ІІІ учень.
Цікаво, що сьогодні існує декілька різних легенд з приводу того, як саме з’явилась назва нашого міста. Насправді майже всі краєзнавці впевнені в тому, що назву йому дала ріка Шостка. Але як річка отримала таке своє ім’я?
ІV учень.
За першою версією, яка, до речі, найбільш розповсюджена, назву річка, а згодом й місто, отримала, як шоста притока Десни.
V учень.
Друга версія – назву річці дали шестерні млинів, які будували тут.
VІ учень.
Третя версія, до того ж, доволі вірогідна, пов’язана з колишньою заболоченістю місцевості. У ту пору, для того, щоб легше було пересуватись, доводилось використовувати довгі жердини-шести – звідси і назва.
VІІ учень.
Четверта версія пов’язана з конваліями, які колись щедро росли по обох берегах річки. Справа в тому, що в народі ці квітки також часто називають «шестками», що також могло дати назву спочатку річці, а потім і нашому місту.
Зупинка ІІ «Символічна»
Ознайомтеся і запам’ятайте!
Зупинка ІІІ «Сьогодення»
https://www.youtube.com/watch?v=tyoKS6Y1fKc
У Шостці гарні … (будинки, парки…)
Повсюди в Шостці зростають дерева, навесні розквітають квіти,отже Шостка… (зелена, пишна, квітуча, гарна…)
В Шостці мешкає багато людей, і чимало гостей відвідують це місто. Отже Шостка …(багатолюдна, гамірна, гостинна…)
Шосткинці знають історію свого міста, шанують минуле, пам’ятають своїх героїв, тому у Шостці багато …(музеїв, обелісків, пам’ятників…)
Зупинка ІV «Справжні господарі»
1.Вправа « Моя позиція»
Плакати з висловами :
Щоб місто було чистим, потрібно більше двірників.
Щоб місто було чистим, слід поставити більше урн для сміття.
Щоб місто було чистим, необхідно не смітити.
(Кожен з дітей виражає свою позицію)
( Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять.)
Зупинка V «Розгадай-но»
Розгадування кросворду
Зупинка VІ «Дослідницька»
Заповнення Карток дослідника
ІV. Рефлексія.
Запам’ятаємо!
Шостка - місто не дуже велике
Тут зростаємо я і ти .
Але кращого міста у світі
Скажем прямо– ніде не знайти!!!
Ми не можем його не любити.
Місту рідному вічно цвісти.
Будем щиро за нього радіти
І у вільній Вкраїні рости !!!