Урок "Рідне місто моє"

Про матеріал
Урок дасть можливість учням здійнити цікаву віртуальну подорож рідним містом. Можна використати під час теми місяця листопада "Територія"
Перегляд файлу

STEM проєкт «Подорожуємо Україною», 2 клас

Тема «Рідне місто моє»

Мета: узагальнювати та розширювати знання учнів про місто, у якому вони живуть;  формувати в дітей громадянську позицію, уміння брати на себе відповідальність за майбутнє свого міста; виховувати почуття патріотизму, любов до свого міста.

Очікувані результати

1.  Добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави.

3. Шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України.

4. Читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою.

5. Ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача.

6. Читає (тлумачить) план і карту.

7. Самостійно виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями.

  1. Читає, знаходить, аналізує та порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах.
  2. Виявляє інтерес до подорожей Україною і світом.

 

Хід реалізації проєкту

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація знань. Повідомлення теми уроку.

  1. Читання вірша про Україну  Д. Павличка

за ведучим.

https://www.youtube.com/watch?v=y9xLUxoXq04

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

привітав його і запитав:

всі народи бачиш ти з висот,

всі долини і гірські шпилі.

Де ж найбільший на землі народ?

Де ж найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

Правда, все я бачу з висоти.

 Всі народи рівні. А земля

 Там найкраща, де родився ти!

 

 

 

 

  • На якій землі ми з вами народилися?
  • У якому місті?
  • Продовжте речення « Я люблю своє рідне місто тому, що …
  1. Робота з картою.
  • Зверніть увагу на карту України.

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Де  знаходиться наше місто?
  • Що ви про нього знаєте?
  • Сьогодні ми здійснимо подорож онлайн і офлайн рідним містом і ще більше про нього дізнаємося.

ІІІ. Робота над темою уроку.

Зупинка І «Історична»

1)Перегляд презентації.

2)Робота на сторінці Вікіпедії

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BA%D0%B0

3) Чи знаєте ви звідки походить назва нашого міста?

Послухайте наших дослідників.

І учень.

Ті землі, де нині розкинулась Шостка, вабили людей ще з давніх-давен. Перші поселення на території міста науковці датують періодом пізнього палеоліту, тобто приблизно 15 тис. років до нової ери.

ІІ учень.

Вперше наше місто згадується в документі від 1739 року, коли за наказом тут, на лівому березі річки Шостка, було побудовано пороховий завод. Разом із заводом виникло і поселення із заставами.

 

 

ІІІ учень.

Цікаво, що сьогодні існує декілька різних легенд з приводу того, як саме з’явилась назва нашого міста. Насправді майже всі краєзнавці впевнені в тому, що назву йому дала ріка Шостка. Але як річка отримала таке своє ім’я?

ІV учень.

За першою версією, яка, до речі, найбільш розповсюджена, назву річка, а згодом й місто, отримала, як шоста притока Десни.

V учень.

Друга версія – назву річці дали шестерні млинів, які будували тут.

VІ учень.

Третя версія, до того ж, доволі вірогідна, пов’язана з колишньою заболоченістю місцевості. У ту пору, для того, щоб легше було пересуватись, доводилось використовувати довгі жердини-шести – звідси і назва.

VІІ учень.

Четверта версія пов’язана з конваліями, які колись щедро росли по обох берегах річки. Справа в тому, що в народі ці квітки також часто називають «шестками», що також могло дати назву спочатку річці, а потім і нашому місту.

Зупинка ІІ «Символічна»

  • Чи знаєте ви, як виглядає Герб і Прапор нашого міста?

Ознайомтеся і запам’ятайте!

https://www.wikiwand.com/uk/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80_%D0%A8%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BA%D0%B8

 

Зупинка ІІІ «Сьогодення»

  1. Перегляд відео « Яскрави моменти життя міста»

https://www.youtube.com/watch?v=tyoKS6Y1fKc

  1.  Вправа «Ввімкнений мікрофон»

У Шостці гарні …  (будинки, парки…)

Повсюди в Шостці  зростають дерева, навесні розквітають квіти,отже Шостка… (зелена, пишна, квітуча, гарна…)

В Шостці мешкає багато людей, і чимало гостей відвідують це місто. Отже Шостка  …(багатолюдна, гамірна, гостинна…)

Шосткинці знають історію свого міста, шанують минуле,  пам’ятають своїх героїв, тому у Шостці  багато …(музеїв, обелісків,  пам’ятників…)

  • Які пам’ятні місця ми з вами вже відвідали?
  • Сьогодні на нас чекає ще одна екскурсія до краєзнавчого Музею нашого міста.

 

Зупинка ІV  «Справжні господарі»

1.Вправа « Моя позиція»

Плакати з висловами :

Щоб місто було чистим, потрібно більше двірників.

 Щоб місто було чистим, слід поставити більше урн для сміття.

Щоб місто було чистим, необхідно не смітити.

(Кожен з дітей виражає свою позицію)

  1. Вправа « Деформоване речення»

 ( Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять.)

 Зупинка V  «Розгадай-но»

Розгадування  кросворду

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка VІ  «Дослідницька»

Заповнення Карток дослідника

 

ІV. Рефлексія.

  • Який висновок можемо зробити?

Запам’ятаємо!

Шостка -  місто не дуже велике

Тут зростаємо я і ти .

Але кращого міста у світі

Скажем прямо–  ніде не знайти!!!

Ми не можем його не любити.

          Місту рідному вічно цвісти.

          Будем щиро за нього радіти

          І у вільній Вкраїні рости !!!

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • В якому куточку нашого міста вам хотілося б ще побувати?

        

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 жовтня 2022
Переглядів
1526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку