Урок "Ритм - музичний чарівник"

Про матеріал

Розробка уроку з музичного мистецтва для 2 класу. Спрямована на формування як ключових, так і предметної мистецької компетентності. Передбачає усі форми роботи: колективну, групову, індивідуальну. Використані методи та прийоми традиційні, специфічні музичного навчання, інноваційні. Враховані психологічні особливості учнів молодшого шкільного віку. Сприяє розвитку пізнавальної активності дітей.

Перегляд файлу

1

 

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА СУМСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №29, М.СУМИ, СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

уроку з музичного мистецтва для 2 класу

по темі

«Ритм – музичний чарівник»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель музичного мистецтва

вищої категорії

Ананченко Тетяна Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку. Ритм – музичний чарівник.

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттями ритму в музиці, ритмічного рисунку, сформувати уявлення про довгі та короткі тривалості музичних звуків, дати знання про їх назви, графічне зображення, вчити визначати, відтворювати тривалість звуків за допомогою пластичного інтонування, розкрити значення ритму в музиці, сприяти розвитку музичних здібностей, вокально-хорових навичок, психічних процесів, сприяти вихованню любові до музики, природи, естетичного ставлення до світу.

Тип уроку: комбінований

Музичний матеріал: музичне вітання «Дзвенить дзвіночок», Я.Дубравін, В.Суслов «Крапельки», М.Шух «Весняні передзвони», по співка «Кап-кап».

Наочність: мультимедійна презентація, відеоматеріал «Капризний дощик», караоке пісні Я.Дубравіна, В.Суслова «Крапельки».

Роздатковий матеріал: графічне зображення поспівки «Кап-кап», малюнки із зображенням весняних явищ для повторного слухання музики.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

  1. Вхід учнів до класу під музику Я.Дубравіна, В.Суслова «Крапельки».
  2. Музичне вітання.

ІІ. Повторення вивченого на минулому уроці.

1). Бесіда:

  • Діти, пригадайте, з чого складається музична мова: кольорів, звуків, слів, рухів? (Звуків)

2). Прийом «Кольорова відповідь»: діти відповідають на питання за допомогою картки, колір якої відповідає кольору правильної відповіді із запропонованих.

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Проблемне питання на визначення звуку.
  • Послухайте звуки і скажіть, на що в природі вони схожі: як ростуть

гриби, падають сніжинки, дує вітер, цвірінькає синичка, тануть бурульки, повзе равлик тощо?

Учні слухають аудіозапис звуків крапель бурульок й визначають їх, користуючись запропонованими ілюстраціями із зображенням різних явищ природи.

 

 

2. Відгадування загадки.

 Загадка допоможе вам перевірити правильність вашої відповіді.

Росте вона додолу головою,

Росте вона холодною зимою.

А тільки сонечко засяє —

Вона все плаче та краплиночки втрачає.

(Бурулька)

3. Повідомлення теми і завдань уроку.

  Сьогодні музика поведе нас у чарівний світ весняних звуків. А провідником у цей світ буде помічник музики – ритм. Отже, тема уроку – «Ритм – музичний чарівник».

Учні зачитують по – одному на вибір учителя завдання уроку:

  • дізнатися, які бувають музичні звуки за тривалістю;
  • дізнатися, що таке ритм, ритмічний рисунок;
  • вчитися визначати, відтворювати ритм;
  • слухати та виконувати музику, яка має свій особливий ритм;
  • зрозуміти, яке значення має ритм у музиці.

ІV. Основна частина.

1. Ритм у навколишньому світі.

  1. пояснення учителя с використанням наочності.

Наш світ наповнений ритмом, то б то чергуванням: чергуються пора доби (ранок, день, вечір, ніч), чергуються пори року (зима, весна, літо, осінь). В орнаменті чергуються елементи візерунку (листочок, жолудь, китяг калини, листочок) тощо.

2) звернення до життєвого досвіду учнів.

Наведіть ваші приклади ритму (чергування) у світі, природі, вашому шкільному житті тощо.

Орієнтовні відповіді учнів:

  • чергуються уроки та перерви,
  • будні дні та вихідні,
  • у класній кімнаті чергуються парти та стільці,
  • дівчата та хлопці на уроці фізкультури у шерензі,
  • квіти на клумбі,
  • дерева в парку
  • тощо.

2. Ритм у музиці.

1). Ознайомлення з довгими та короткими звуками за допомогою вірша.

  • Послухайте вірш і скажіть, про які звуки у ньому йдеться?

 2). Пояснення вчителя довгих та коротких тривалостей з використанням схеми. Ознайомлення з поняттям ритму за допомогою ребусу.

 У музиці можна розрізнити довгі та короткі звуки. Вони чергуються у музиці.

  • Як ви гадаєте, які слова треба додати в речення, щоб дізнатися, що таке музичний ритм? (Відповіді учнів)
  • Отже, ритм – це чергування довгих та коротких музичних звуків.

 

3). Ознайомлення учнів з графічним записом довгих та коротких тривалостей музичних звуків за допомогою схеми та пояснення учителя. Проплескування ритмічного рисунку.

 Довгі та короткі звуки мають свої назви, їх можна записати. Довгий звук називають ТА і записують у вигляді довгої вертикальної риски. Короткі звуки називають ТІ-ТІ і записують у вигляді двох з’єднаних між собою коротких вертикальних ліній. Графічний запис ритму називають ритмічним рисунком.

 Проплескаємо ритмічний рисунок.

4).  Гра «Ритмічна луна» на розвиток чуття ритму (по рядах).

 Приклади ритмічних рисунків:

 

 

 

 

 

 

5). Розвиток уміння читати ритмічний рисунок за допомогою відео.

  • Діти, уявіть що довгі та короткі звуки перетворилися на хмаринки, краплинки, парасольки.

 

 

6). Вокально-хорова робота над поспівкою «Кап-кап»:

  • слухання поспівки, визначення її змісту та настрою;
  • пластичне інтонування: визначення довгих та коротких  звуків у поспівці, їх показ різними жестами руки;
  • розучування мелодії поспівки, робота над чистотою інтонування, легкістю виконання тощо.

7). Розвиток уміння розрізняти, читати та відтворювати довгі та короткі тривалості за допомогою гри «Звуки-крапельки» (робота з роздатковим матеріалом):

Уявіть, що довгі та короткі звуки перетворилися на крапельки. Впізнайте правильний ритмічний рисунок поспівки.

 

 

 

1

http://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpg

 

 

2

http://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpg

 

 

3

http://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpghttp://cs7060.vk.me/c7001/v7001900/c282/6zElf2X5bFM.jpg

 

Виконання поспівки з відтворенням ритму: проплескування довгих  звуків, клацання коротких звуків.

 

8). Фонетично-пластична вправа.

Навесні можна почути багато різних звуків.

1. Пригріло весняне сонечко (всі піднімають руки вгору).

2. З пагорба побіг веселий струмочок (бовтання язиком).

3. Перелився через край («буУльк»).

4. І побіг далі (бовтання язиком).

5. Вибралися з – під кори жучки («жжж – жжж» низько ).

6. І комашки («ззз – ззз» високо).

7. Раптом під купою хмизу щось зашаруділо («шур – шур, шур – шур»).

8. Це виліз їжачок («фр-фр-фр-фр»).

9. Ліс наповнився пташиними голосами (імітують пташині голоси).

10. Подув теплий весняний вітерець (дмухання).

11.От і прийшла весна (кожен бере «свій» звук).

  • Які з весняних звуків можна зобразити довгими музичними звуками, а які – короткими?

 

 

9). Слухання музики.

 Послухайте музику «Весняні передзвони», яку створив сучасний український композитор Михайло Шух.

  • Які весняні явища «перегукуються» в ній,  сповіщають про прихід весни?

Слухання музики.

10). Аналіз емоційно-образного змісту та головних виражальних засобів музики:

Бесіда:

  • Які весняні явища «перегукуються» в ній,  сповіщають про прихід весни?
  • Яка музика за настроєм?
  • Музика твору пісенна, танцювальна чи маршова?
  • Які за тривалістю звуки використав композитор?
  • Коли звучать найдовші звуки?

11). Повторне слухання музики. Робота у групах з метою розрізнення тривалостей мелодії твору.

 Учні об’єднуються у групи по рядах. І ряд позначає довгі звуки підняттям вгору рук і один представник ряду ілюстрацією струмочка або іншого весняного явища, що може асоціюватися в учнів з довгими звуками. ІІ ряд – короткі звуки та ілюстрацією пташок або іншого весняного явища, що може асоціюватися в учнів з короткими звуками. ІІІ ряд – найдовші звуки та ілюстрацією весняних квітів або іншого весняного явища, що може асоціюватися в учнів з найдовшими звуками.

12). Вокально-хорова робота над піснею «Крапельки» композитора Я.Дубравіна на слова В.Суслова.

  • Послухайте пісню. Про які весняні явища в ній розповідається?

Слухання пісні.

  • Хто у лісі виконує свою музику?
  • Який музичний інструмент згадується в пісні?
  • Яка музика за настроєм?
  • Чому в цій пісні більше коротких звуків, ніж довгих?
  • «Запишіть» ритмічний рисунок  музики крапельок з пісні («Булькають! Булькають!).
  • Розучування пісні.
  • Виконання вивченого фрагменту пісні з використанням караоке.

V. Підсумки уроку.

1). Гра – бесіда «Запитання від крапельок»:

  1. Яку тему вивчали на уроці?
  2. Які бувають музичні звуки за тривалістю?
  3. Що таке ритм?
  4. Яку музику слухали на уроці? Якого композитора?
  5. Яку музику виконували на уроці?
  6. Які весняні звуки та явища створювали весняну атмосферу на уроці?
  7. Яка музика найбільше сподобалася? Чому?
  8. Яку роль відіграє ритм у музиці?

2). Словесне оцінювання роботи учнів та класу на уроці.

3). Порада від крапельок: «Обережно! Бурульки!»

4). Закінчення уроку: музичне прощання, вихід під музику уроку на вибір учителя.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Troyan Natalie
    Дуже змістовно
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Maryshenko Katrin
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
3625
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку