Розробка уроку з музичного мистецтва для 2 класу. Спрямована на формування як ключових, так і предметної мистецької компетентності. Передбачає усі форми роботи: колективну, групову, індивідуальну. Використані методи та прийоми традиційні, специфічні музичного навчання, інноваційні. Враховані психологічні особливості учнів молодшого шкільного віку. Сприяє розвитку пізнавальної активності дітей.
1
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА СУМСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №29, М.СУМИ, СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Конспект
уроку з музичного мистецтва для 2 класу
по темі
«Ритм – музичний чарівник»
Підготувала
учитель музичного мистецтва
вищої категорії
Ананченко Тетяна Анатоліївна
Тема уроку. Ритм – музичний чарівник.
Мета уроку: ознайомити учнів з поняттями ритму в музиці, ритмічного рисунку, сформувати уявлення про довгі та короткі тривалості музичних звуків, дати знання про їх назви, графічне зображення, вчити визначати, відтворювати тривалість звуків за допомогою пластичного інтонування, розкрити значення ритму в музиці, сприяти розвитку музичних здібностей, вокально-хорових навичок, психічних процесів, сприяти вихованню любові до музики, природи, естетичного ставлення до світу.
Тип уроку: комбінований
Музичний матеріал: музичне вітання «Дзвенить дзвіночок», Я.Дубравін, В.Суслов «Крапельки», М.Шух «Весняні передзвони», по співка «Кап-кап».
Наочність: мультимедійна презентація, відеоматеріал «Капризний дощик», караоке пісні Я.Дубравіна, В.Суслова «Крапельки».
Роздатковий матеріал: графічне зображення поспівки «Кап-кап», малюнки із зображенням весняних явищ для повторного слухання музики.
Перебіг уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Повторення вивченого на минулому уроці.
1). Бесіда:
2). Прийом «Кольорова відповідь»: діти відповідають на питання за допомогою картки, колір якої відповідає кольору правильної відповіді із запропонованих.
|
|
ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
гриби, падають сніжинки, дує вітер, цвірінькає синичка, тануть бурульки, повзе равлик тощо?
Учні слухають аудіозапис звуків крапель бурульок й визначають їх, користуючись запропонованими ілюстраціями із зображенням різних явищ природи.
|
2. Відгадування загадки.
Загадка допоможе вам перевірити правильність вашої відповіді.
Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє —
Вона все плаче та краплиночки втрачає.
(Бурулька)
3. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні музика поведе нас у чарівний світ весняних звуків. А провідником у цей світ буде помічник музики – ритм. Отже, тема уроку – «Ритм – музичний чарівник».
Учні зачитують по – одному на вибір учителя завдання уроку:
|
|
ІV. Основна частина.
1. Ритм у навколишньому світі.
Наш світ наповнений ритмом, то б то чергуванням: чергуються пора доби (ранок, день, вечір, ніч), чергуються пори року (зима, весна, літо, осінь). В орнаменті чергуються елементи візерунку (листочок, жолудь, китяг калини, листочок) тощо.
2) звернення до життєвого досвіду учнів.
Наведіть ваші приклади ритму (чергування) у світі, природі, вашому шкільному житті тощо.
Орієнтовні відповіді учнів:
|
|
2. Ритм у музиці.
1). Ознайомлення з довгими та короткими звуками за допомогою вірша.
|
2). Пояснення вчителя довгих та коротких тривалостей з використанням схеми. Ознайомлення з поняттям ритму за допомогою ребусу.
У музиці можна розрізнити довгі та короткі звуки. Вони чергуються у музиці.
|
|
3). Ознайомлення учнів з графічним записом довгих та коротких тривалостей музичних звуків за допомогою схеми та пояснення учителя. Проплескування ритмічного рисунку.
Довгі та короткі звуки мають свої назви, їх можна записати. Довгий звук називають ТА і записують у вигляді довгої вертикальної риски. Короткі звуки називають ТІ-ТІ і записують у вигляді двох з’єднаних між собою коротких вертикальних ліній. Графічний запис ритму називають ритмічним рисунком.
Проплескаємо ритмічний рисунок.
|
4). Гра «Ритмічна луна» на розвиток чуття ритму (по рядах).
Приклади ритмічних рисунків:
5). Розвиток уміння читати ритмічний рисунок за допомогою відео.
|
|
|
|
6). Вокально-хорова робота над поспівкою «Кап-кап»:
7). Розвиток уміння розрізняти, читати та відтворювати довгі та короткі тривалості за допомогою гри «Звуки-крапельки» (робота з роздатковим матеріалом):
Уявіть, що довгі та короткі звуки перетворилися на крапельки. Впізнайте правильний ритмічний рисунок поспівки.
1 |
|
2 |
|
3 |
|
Виконання поспівки з відтворенням ритму: проплескування довгих звуків, клацання коротких звуків.
|
|
8). Фонетично-пластична вправа.
Навесні можна почути багато різних звуків.
1. Пригріло весняне сонечко (всі піднімають руки вгору).
2. З пагорба побіг веселий струмочок (бовтання язиком).
3. Перелився через край («буУльк»).
4. І побіг далі (бовтання язиком).
5. Вибралися з – під кори жучки («жжж – жжж» низько ).
6. І комашки («ззз – ззз» високо).
7. Раптом під купою хмизу щось зашаруділо («шур – шур, шур – шур»).
8. Це виліз їжачок («фр-фр-фр-фр»).
9. Ліс наповнився пташиними голосами (імітують пташині голоси).
10. Подув теплий весняний вітерець (дмухання).
11.От і прийшла весна (кожен бере «свій» звук).
|
|
9). Слухання музики.
Послухайте музику «Весняні передзвони», яку створив сучасний український композитор Михайло Шух.
Слухання музики.
10). Аналіз емоційно-образного змісту та головних виражальних засобів музики:
Бесіда:
11). Повторне слухання музики. Робота у групах з метою розрізнення тривалостей мелодії твору.
Учні об’єднуються у групи по рядах. І ряд позначає довгі звуки підняттям вгору рук і один представник ряду ілюстрацією струмочка або іншого весняного явища, що може асоціюватися в учнів з довгими звуками. ІІ ряд – короткі звуки та ілюстрацією пташок або іншого весняного явища, що може асоціюватися в учнів з короткими звуками. ІІІ ряд – найдовші звуки та ілюстрацією весняних квітів або іншого весняного явища, що може асоціюватися в учнів з найдовшими звуками.
|
|
12). Вокально-хорова робота над піснею «Крапельки» композитора Я.Дубравіна на слова В.Суслова.
Слухання пісні.
|
|
V. Підсумки уроку.
1). Гра – бесіда «Запитання від крапельок»:
2). Словесне оцінювання роботи учнів та класу на уроці.
3). Порада від крапельок: «Обережно! Бурульки!»
|
|
4). Закінчення уроку: музичне прощання, вихід під музику уроку на вибір учителя.