Урок "Рівняння. Розв'язування вправ"

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Рівняння" з використанням наскрізної лінії "Громадянська відповідальність"
Перегляд файлу

  Урок математики в 5 класі

Тема :  Рівняння . Розвязування вправ .

Мета : Удосконалити вміння розвязувати рівняння на основі залежностей між      компонентами та результатами арифметичних дій ( додавання та віднімання )

Формувати ключові компетентності :

  • Математичну – оперувати числовою інформацією ;
  • Соціальну та громадянську - висловлювати власну думку , чути інших .

 Виховувати самостійність , інтерес до математики .

Тип уроку : Удосконалення знань і вмінь .

                               Хід уроку

І   Організаційний етап .

     Відомий французький письменник 19 століття Анатоль Франс одного разу зауважив : Вчитися можна тільки весело… Щоб перетравлювати знання , потрібно поглинати їх з апетитом

    Перевіримо , який сьогодні у нас з вами апетит .

   Епіграфом нашого уроку є вірш – загадка , давайте разом відгадаємо її .

      На базарі їх не купиш ,

      На дорозі не знайдеш ,

      Їх не зважиш на терезах ,

      І ціни не підбереш .

                     ( Знання )

ІІ  Перевірка домашнього завдання .

1 ) Відповіді на питання учнів ;

2 ) Відповіді до домашніх завдань ;

3 ) Знайди помилку :

х + 143 = 53

х = 143 – 53

х = 90

  • Як можна швидко перевірити ?
  • Яке правило треба застосувати ?

ІІІ  Актуалізація опорних знань .

1 ) Біля дошки працює 6 учнів самостійно , розв’язуючи рівняння , правильні відповіді  до яких допоможуть розгадати епіграф-загадку .

1. 20 + х = 70          2. 42 – х = 7       3.  у+148 = 204        4. р – 98 = 126

5. х* 9 = 54               6. у: 10 = 40

Відповіді :

400            35           40          56            224            6

Я                Н             З           А               Н            Н

( Знання )

2 ) Поки одні  учні працюють біля дошки , з  іншими проводиться гра  Футбольний пас”. Перше питання вчитель задає учню , той відповідає на нього , потім своє питання задає наступному ( пасує ) і т. д. Якщо хтось не відповість , може відповідати будь-хто .

Можливі питання :

 - Яке число називають коренем рівняння?

- Що означає розв’язати рівняння ?

- Як знайти невідомий доданок ?

- Як знайти невідомий від’ємник ?

Діти , хто краще працював ? Який ряд ?

3 ) Перевірити розв’язання біля дошки , розгадати загадку .

ІV Формування мети і завдань уроку . Мотивація навчальної діяльності .

                                Не достатньо мати лише добрий розум , головне – це раціонально

                               його використовувати 

                                                      Р . Декарт

Сьогодні ми продовжимо розв’язувати рівняння як разом , так і самостійно .

V .  Вдосконалення вмінь .

                У навчанні допомагає ,

                Про рівняння багато знає ,

                Відрізки , формули , кути ,

                Його нам треба берегти .

                Повинен знати кожен учень :

                Наш друг і помічник… ( підручник ).

Діти , відкрили підручник на сторінці 67 ( А. Г. Мерзляк та ін. )

№ 274 ( 1 ) 1 учень біля дошки працює  разом  з класом

№ 274 ( 3 , 5 ) 2 учні біля дошки самостійно

VІ .   Фізкультхвилинка

    Що , не хочеться сидіти ?

    Треба трохи відпочити .

     Руки вгору , руки вниз,

     На сусіда подивись .

     Руки вгору . руки в боки

     І зроби 4 кроки .

     Вище руки підніміть ,

     І спокійно опустіть .

Продовжимо роботу .

   Ми живемо в Донецькому краї , а чи багато ми про нього знаємо ?

1 ) (Усно ) В Донецькій області 18 вищих навчальних закладів . Розв’язавши рівняння , ми дізнаємось . скільки вищих навчальних закладів у Покровську і Маріуполі (до речі , у Маріуполі – в.н.з. найбільше в Дон. області )

а ) х + 17 = 18          б ) 26 – у = 18

2 ) Словянськ – одне з найстаріших міст Донбасу . На його території ( Славкурорт ) розташовані унікальні солоні озера , Ніде в Україні озера не зустрічаються на такій великій відстані від моря . Озеро Сліпне має лікувальні властивості .

 У 1906 р. у Бельгії на міжнародній виставці грязь озера була удостоєна великої золотої медалі . Розвязавши  рівняння , ми знайдемо глибину Х озера Сліпне і шар залягання грязі У

  ( Х + 8 ) + 15 = 26                 ( У – 4 ) + 16 = 18

 ( Х = 3 м. , У = 6 м. )

3)        Крізь скелі крейдяні , пронизані ярами ,

           Пливе ріка , шукаючи зорю .

           Тут пахне степом , пахне болотами ,

           Тут мій Донець , що Сіверським зовуть .

 Одна з проблем Донецької області – це водопостачання .  У нас не так багато річок .

 Загальна довжина найбільшої річки Донецької області Сіверський Дінець 1053 км , довжина її в межах України 672 км . Розвязавши рівняння , ми знайдемо довжину річки на території  Донецької області .

Х + 576 = 672     і   (1053 – Х ) – 285 = 672

( Х = 96 км . )  ( Якщо не висловлено різних думок , не має з чого вибирати краще ).

Відповідь . Довжина Дінця в Донецькій обл. . 96 км .

4 ) Х – рік заснування Краматорська .

 ( 1896 – Х ) + 1991 = 2019

 ( Х = 1868 )

Краматорськ засновано в 1868 році .

5 ) Встановити відповідність .

Кожен учень отримує завдання на встановлення відповідності ( 2 варіанти ) .

1 варіант . 1.  Х + 36 = 83                  А  80

                  2.   124+у = 212                Б   47

                  3.    а – 32 = 28                  В  113

                  4.    ( Х – 34 ) + 15 = 61      Г  88

                                                              Д  60

( 1 – Б , 2 – Г , 3 – Д , 4 – А )

2 варіант .  1.  53 + у = 97                  А 150

                   2.   х + 147 = 231              Б  44

                   3.   85 – с = 42                   В  47

                    4.  ( х+ 38 ) – 59 = 26       Г  84

                                                              Д 43

( 1 – Б , 2  - Г , 3 – Д , 4 – В )

V    Домашнє  завдання .

Підручник , 1 ) № 275 , 2 ) перекласти англійською мовою Рівняння , корінь рівняння

VІ  Підсумок

                  Предмет математика такий серйозний , що корисно не нехтувати нагодою     

                робити його трохи цікавішим .

                               Блез Паскаль.

Гра  Карти“.

Клас розбивається на групи по 4 учні .

Кожна группа отримує картки двох кольорів , наприклад , білого і червоного . На картках білого кольору запитання , а на кольоровій – відповіді .

 Картку із запитаннями необхідно накрити карткою із відповіддю .

Кожна команда звітує в кінці про виконану  роботу.

Білі картки можуть містити такі питання :

- Коренем рівняння називається…

- Розв’язати рівняння означає…

- Щоб знайти невідоме зменшуване…

- Щоб знайти невідомий доданок…

-  Х + 16 = 28…

Кольорові картки містять відповіді :

- …Х = 12

- …число , яке задовольняє рівняння .

- …треба від суми відняти відомий доданок.

- …треба до різниці додати від’ємник.

- …знайти всі його розв’язки або показати , що їх не існує.

     Діти , ви задоволені своєю роботою ? З яким настроєм ми підемо з уроку ? ( Вибрати один із смайликів )

Побажання : Рівняння – це не просто рівність

                     З однією змінною чи кількома .

                     Рівняння – це думок  активність ,

                     Це інтелекту боротьба .

                     То ж будьте творчими , активно розвивайтесь ,

                     Долайте труднощі в житті.

                     Але з рівняннями не розлучайтесь ,

                     Вони послужать нам ще у майбутті .

Дякую за урок , діти .

 

 

 

    

        

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку