Урок-подорож «Моє улюблене місто» Урок математики у 5 класі Додавання та віднімання десяткових дробів

Про матеріал
Удосконалити вміння застосовувати правила додавання та віднімання десяткових дробів до розв’язування задач, та обчислень значень виразів, сформувати вміння використовувати знання в нових ситуаціях; виховувати любов до рідного міста та математики, показати їх красу.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Урок-подорож

«Моє улюблене місто»

Урок математики у 5 класі

Додавання та віднімання десяткових дробів

 

 

Наталія Близнюк ,учитель математики Чернігівського ліцею № 32 ,

м. Чернігів ( Слайд 1)

 

Тема: «Додавання та віднімання десяткових дробів»

Мета: удосконалити вміння застосовувати правила додавання та віднімання десяткових дробів до розвязування задач, та обчислень значень виразів, сформувати вміння використовувати знання в нових ситуаціях; виховувати любов до рідного міста та математики, показати їх красу. ( Слайд 2)

Матеріали та обладнання : роздатковий матеріал, комп’ютерне забезпечення, підручник О.С. Істер «Математика 5».

                                                Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Перевірка домашнього завдання

          Учні-консультанти до початку уроку перевіряють виконання дітьми домашнього завдання та повідомляють учителя. Учитель з’ясовує складнощі, що виникли під час виконання домашнього завдання.

  1. Мотивація навчальної діяльності (Слайд 3)

Коментар до слайду: на слайді зображено карту Чернігова та в’їзд зі сторони Києва.

Чернігів – це най північніший обласний центр України. Пам’ятки архітектури вражають старовинною атмосферою та духом століть. Це – одне з найбільших міст Давньоруської держави. Вирушаймо з нами у подорож цим чудовим містом! На цьому уроці ви відчуєте атмосферу «міста легенд».

Але наша екскурсія не буде звичайною, адже щоб побачити всі визначні місця, ми повинні показати свою кмітливість та математичні знання, а перевіряти їх будуть наші друзі. А хто ж це буде, відгадаймо! (Слайд 4)

 

Із комами дружать

Людям вірно служать

Нам допомогти готові

Що це ? Дроби……

                                         2,05

                                                                                                            15,1

                                                                    0,32

                         2,24

                                                                                       104,205

  1. Актуалізація опорних знань

Тож сідаймо в автобус і рушаймо в дорогу! А щоб не сумувати в дорозі, я пропоную спілкуватися і давати відповіді на такі запитання:

(Слайд 5) ( Після відповіді на кожне запитання відкриваємо частинку фото)

  • Як додати десяткові дроби?
  • Як відняти десяткові дроби?
  • Сформувати переставну властивість додавання
  • Сформувати сполучну властивість додавання
  • Як відняти число від суми?
  • Як відняти суму від числа?

Коментар до слайду: Діти, а чи знаєте ви, що це за місце? (Вал) (Слайд 6)

Дитинець розташований на високому березі зачарованої Десни. Це найбільш містична частина Чернігова, оповита справжніми таємницями. Тут збереглися найдивовижніші архітектурні споруди міста. А як вони називаються, ми дізнаємося, виконавши такі завдання:

  1. Формування вмінь і навичок

 (Слайд 7 )

Коментар до слайду: Усний рахунок.

Завдання із сайту https://learningapps.org/

Додавання десяткових дробів

https://learningapps.org/view6341681

(Слайд 8)

Усний рахунок

0,7+0,3

1-0,62

4,65-3

36,64+63,36

Чудово! Діти а ви знаєте, що це за будівля ? Це Чернігівський колегіум – один із найстаріших середніх навчальних закладів України. Побудований 1700 року.

4,3+х=7,1

6,3-х=2,9

Х-1,5=6,5

Х+0,8=1

Молодці! Це Спасо-Преображенський собор – головна споруда Чернігівського князівства, одна із найстаріших збережених монументальних кам’яних будов України.

17+0,1

12,695-10

6,5-0,4

0,3+0,09

Впізнали що це? Це Будинок полкової канцелярії (Будинок Івана Мазепи) – унікальна архітектурна пам’ятка XVII століття. В Україні є всього дві подібні будівлі. Із цим місцем пов’язано багато легенд та історій.

19,78+0,22+19,05

3,3-(0,1+0,3)

(3,3-0,1)-0,3

45,172+5,03+4,97

Молодці! Це Чернігівський історичний музей ім. В. В. Тарновського – один із найдавніших історичних музеїв держави, значний науковий і культурно-просвітницький осередок міста, регіону та країни.

Я бачу, що ви трошки стомилися. Пропоную вам трішки відпочити.

(Слайд 9)

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=OHf9bUqTlgE

(відео взято з порталу YouTube)

Коментар: Отже, ми гарненько розім’ялися. Рушаємо далі назустріч пригодам, а куди – дізнаємося, виконавши вправу на відповідність.

(Робота в парах) , №1278 (1;4) , підручник О.С.Істер « Математика 5»

Вправа на відповідність

13,1-(х+5,8)=17

А

31,16

5,42-(у-9,37)=1,18

Б

5,6

 

В

13,61

Розв’язавши рівняння, діти вибирають правильні відповіді ,записують розв’язання на дошці, а вчитель перевіряє. (Слайд 10)

Коментар:  Болдині горі – це дуже цікава пам’ятка міста, яка користується популярністю, як у туристів, так і у місцевих жителів. Курган Чорна Могила – це один із найбільших давньоруських курганів, що збереглися з десятого століття. Курган Гульбище – оточений ровом насип, де було розкопано давньоруське поховання.

(Слайд 11)

Піднявшись на Болдині гори, ідемо далі. Але спершу виконаймо таке завдання: Задача №1288 (інтерактивна вправа «Мозковий штурм»).

Учитель приймає пропозиції, записує на дошці, вибираємо правильні варіанти. Один із учнів виходить до дошки і записує правильне розв’язання задачі.

Антонієві печери – унікальний підземний архітектурний комплекс у Чернігові, заснований Антонієм Печерським. Це печери, які використовувались монахами для здійснення релігійних обрядів і проживання. На території печерного комплексу зберіглась одна із наземних споруд того часу – Іллінська церква. Ми відвідали багато цікавих місць , але дива нашого міста ще не закінчилися.

 Можемо рухатися далі, але спочатку виконаємо вправу на властивості додавання і віднімання: перша група виконує завдання №1271, друга - №1280(1-3).

Діти обирають представників груп, які виходять до дошки і записують правильне розв’язання прикладів. Після виконання демонструємо.

 ( Слайд 11).

Коментар до слайду : У західній частині Чернігова на високому пагорбі розташований один із найбільш цікавих і мальовничих архітектурних комплексів України – Троїцько-Іллінський монастир. Він і зараз приваблює туристів своєю неповторною красою, а паломників – святинями-мощами заступників чернігівської землі.

Чудово, діти! Ми відвідали безліч цікавих місць нашого міста, але вони ще не закінчуються . Що нас чекає попереду- дізнаємося, виконавши  наступне завдання.

Знайдіть місце коми (робота в парах) . Учні отримують картки з завданням. Перевіряють.  

(Слайд 12) Коментар до слайду:

Завдання-картка

  • 52+18=7                   
  • 3+108=408
  • 63-27=603
  • 20-48=152
  • 60-73=527
  • 43+104=537

Ми зупинилися біля музею Михайла Коцюбинського, що розташований у його колишньому приватному будинку і присвячений життю і творчості цього видатного письменника.

Після такої захоплюючої екскурсії, ви, напевно, зголодніли, тож ходімо скуштуємо смачненького в МакДональдз. Але нам потрібно дізнатися вартість нашого замовлення, отже, розв’яжемо таку задачу.

(Слайд 13)

Велика кока-кола коштує 28 грн. 46 коп., а дабл чізбургер – на 31 грн. 54 коп. дорожче. Яка повна вартість нашого замовлення? Відповідь запишіть у гривнях. (88, 46 грн.)

      VI.    Підсумок.

( Слайд 14)

Чернігів - чудове місто з багатою культурою, історією, та традиціями. Обов’язково завітайте до цього міста легенд! Сучасний Чернігів динамічно розвивається, стає привабливішим, комфортнішим для проживання, зростає його економічний та культурний потенціал.

(відео взято з порталу YouTube)

https://www.youtube.com/watch?v=MM6G70FdTXo&t=9s

 

VII . Домашнє завдання( Слайд 15)

§37, §3 повторити

№1272(1;2)

№1279(2;3)

№1294

 

VIII.Рефлексія. ( Слайд 16)

На партах дітей є хмаринки та сонечка. Учитель просить дітей оцінити свій настрій, показавши відповідну картинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

  • Підручник з математики, 5 клас (О.С. Істер)
  • Математика. 5 клас. Тренувальні вправи. Самостійні та контрольні роботи (Ю.О. Захарійченко, Л.І. Захарійченко)

Інтернет-ресурси:

Презентацію було створено на основі Microsoft Office 16 для операційної системи Windows 10.

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Моє улюблене місто Урок -подорож, 5 клас. Підготувала Наталія Близнюк,учитель математики. Чернігівського ліцею № 32 м. Чернігів

Номер слайду 2

Тема: «Додавання та віднімання десяткових дробів»Мета: удосконалити вміння застосовувати правила додавання та віднімання десяткових дробів до розв’язування задач, та обчислень значень виразів, формування вміння використовувати знання в нових ситуаціях; виховувати любов до рідного міста та математики, показати їх красу.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

ЗагадкаІз комами дружить. Людям вірно служить. Нам допомогти готовіЩо це ? Дроби…… 2,05 15,1 0,32 2,24 104,205

Номер слайду 5

Як додати десяткові дроби?Як відняти десяткові дроби?Сформувати переставну властивість додавання. Сформувати сполучну властивість додавання. Як відняти число від суми?Як відняти суму від числа?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Усний рахунок

Номер слайду 8

Усний рахунок0,7+0,31-0,624,65-336,64+63,364,3+х=7,16,3-х=2,9 Х-1,5=6,5 Х+0,8=119,78+0,22+19,0517+0,112,695-106,5-0,40,3+0,093,3-(0,1+0,3)(3,3-0,1)-0,345,172+5,03+4,97ppt_x

Номер слайду 9

Фізкультхвилинка

Номер слайду 10

Робота в парах №1278 (1;4){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}13,1-(х+5,8)=17 А31,165,42-(у-9,37)=1,18 Б5,6 В13,61

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Знайдіть місце коми (робота в парах)5,2+1,8=73+1,08=4,086,3-0,27=6,032,0-0,48=1,526,0-0,73=5,274,3+1,04=5,34

Номер слайду 13

Велика кола коштує 28 грн. 46 коп., а даблчізбургер – на 31 грн. 54 коп. дорожче. Яка повна вартість нашого замовлення?

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Домашнє завдання§ 37, §3 повторити№1272(1;2)№1279(2;3)№1294

Номер слайду 16

Рефлексія. Оцініть свій настрій

zip
Додано
12 березня 2019
Переглядів
853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку