Урок. " Різницеве порівняння чисел. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 5."

Про матеріал

Урок дістав назву "Козацька математика". Мета. На основі порівняння сукупностей предметів формувати свідоме розуміння різницевого порівняння чисел. Ознайомити із задачами на різницеве порівняння. Закріплювати обчислювальні навички. Виховувати патріотичні почуття. (Презентація додається).

Перегляд файлу

Математика 1 клас

Тема. Різницеве порівняння чисел. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 5.

Мета. На основі порівняння сукупностей предметів формувати свідоме розуміння різницевого порівняння чисел. Ознайомити із задачами на різницеве порівняння. Закріплювати обчислювальні навички. Виховувати патріотичні почуття.

Обладнання. Каса цифр, дидактичний матеріал, мультимедійна презентація, фонограма «Козацький марш».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  Пролунав уже дзвінок, математики урок.

  Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,

  Що у першім класі учні – просто молодці!

  • Діти! В народі говорять: «Добрий гість – дому радість» подаруйте нашим гостям посмішку і привітайтеся з ними.

ІІ. Повідомлення завдань уроку.

  • А скажіть, чому ми в українському одязі?

Українці ми маленькі.

Україна – наша ненька.

  • Є багато країн на землі

В них озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

  • Але для того, щоб любити Батьківщину, потрібно її знати. І допоможе нам у цьому урок математики. Сьогодні ми засвоїмо таблиці додавання і віднімання числа 5, розв’яжемо задачу, накреслимо відрізки.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Усний рахунок.
  • Усім відомо, що без верби і калини нема України. Візьміть олівець червоного кольору, відшукайте цифру 5 на ягідках ґрона калини і замалюйте.
  • Порахуємо, скільки таких ягідок?
  • На яке запитання відповідає число 5?
  • Які числа менші за 5?
  • Які числа більші за 5?
  • Назвіть сусідів числа 5? Замалюйте.
  • 5 – парне, чи непарне?
  • Яке найменше одноцифрове число?
  • Яке найбільше одноцифрове число?
  • Можна взяти олівець зеленого кольору і ваша калина не відрізнятиметься від справжньої. Підніміть руку, у кого росте калина біля хати? А у нас біля школи ростуть верби.
  1. Робота в парах.

Розмалюйте листочки на гілочці верби. На них написані приклади. Зачитайте приклади із відповіддю 5.

  1. Гра « У дозорі»

Верба і калина – це символи України. Вишиту колоссям і калиною,

      Виборену кров’ю і мечем

      Називаєм гордо Україною

      Край козацький, де Дніпро тече.

Козаки гарно охороняли рідний край. Вони володіли спеціальною сигнальною мовою, щоб у розвідці чи дозорі повідомити про небезпеку тихо. (Сигнальні картки)

  • Сім збільшити на 3.
  • Чотири + 5
  • Дев’ять зменшити на 4.
  • Три + 5.
  • До двох додати 5.
  1. Порівняння чисел.

5 * 6,  7 * 5, 0 * 5, 5 * 5.

Бачу, що можна вам доручати йти вартувати.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з демонстраційним матеріалом.

Козаки мали різну зброю: шаблі, пістолі, гармати. Будемо рахувати кулі.

  • Викласти 7 червоних кружечків
  • Нижче викласти 4 білих кружечків.
  • Відрахувати червоних кружечків стільки, скільки білих. Переділити паличкою.
  • Скільки кружечків залишилося за паличкою?
  • Скільки було червоних кружечків? (7)
  • Скільки було білих кружечків? (4)
  • Від якого числа кружечків ми відділили кружечки? (Від 7 відділили 4)
  • Як записати таку дію прикладом? (7 – 4 = 3)
  • Що означає число 3? ( Число 7 більше від числа 4 на 3. число 4 менше від числа 7 на 3).
  1. Робота з дидактичним матеріалом.
  • Викладіть 5 паличок-стріл.
  • Нижче викладіть 3 кружечки-кулі.
  • Чого викладено більше?
  • Скільки кружечків не вистачає?
  • На скільки менше кружечків, ніж паличок?
  • На скільки більше паличок, ніж кружечків?
  • Викладіть приклад за допомогою цифр і знаків. (5 – 3 = 2)
  1. Прочитати приклад.

«3 менше від 5 на 2»,  «5 більше від 3 на 2»

Висновок.  ЩОБ ЗНАЙТИ, НА СКІЛЬКИ ОДНЕ ЧИСЛО БІЛЬШЕ (МЕНШЕ) ВІД ІНШОГО, ТРЕБА ВІД БІЛЬШОГО ЧИСЛА ВІДНЯТИ МЕНШЕ.

V. Робота з підручником, зошитом. ( Козацька грамота)

Козаки обирали собі писаря. Він гарно писав, старався. Писані листки називались грамотами. На них ставились печатки.

1. - Скільки бочок у рядку? (8)

- Скільки діжок? (5).

- На скільки 5 менше, ніж 8? (на 3)

- Запишемо приклад. (8 – 3 = 5)

2. – Порахуємо миски. (8)

- А тепер глечики. (5).

- На скільки мисок більше, ніж глечиків? ( на 3).

- Запишемо приклад. (8 – 5 =3) Ще раз.   ЩОБ ЗНАЙТИ, НА СКІЛЬКИ ОДНЕ ЧИСЛО БІЛЬШЕ (МЕНШЕ) ВІД ІНШОГО, ТРЕБА ВІД БІЛЬШОГО ЧИСЛА ВІДНЯТИ МЕНШЕ.

3. Крім тог   козаки були сміливими, гордими і вільними людьми, вони були дисципліновані і розумні. От вам козацька задача.

В одному мішку 4 мірки солі, а в другому – 6 мірок. На скільки менше мірок солі в першому мішку, ніж у другому.?

- Що відомо в умові задачі?

- Чи відомо ще щось?

- Про що запитують у задачі?

- Якою дією потрібно розв’язувати задачу? (віднімання)

- А саме? Від 6 – 4 = 2 (м.)

Відповідь. У першому мішку на 2 мірки солі менше.

VІ. Фізкультхвилинка.

Намалюєм гарно вуса,

Хвацько їх підкрутим,

Гарну пісню заспіваєм

Та ще й вас научим.

  Кожен день по розпорядку 1,2,3.

Ми виконуєм зарядку 1,2,3.

Щоб здоровим бути дітям

І ніколи не хворіти 1,2,1,2,1,2,3.

  Кличе сонце на подвір’я 1,2,3.

  Треба дітям там побігать 1,2,3.

  Руки вгору та донизу

  Вліво-вправо подивися 1,2,1,2,1,2,3.

VІІ. Геометричний матеріал.

Козаки одягалися просто: в грубу сорочку, в довгий плащ без рукавів. За широким поясом носили пістолі і люльки, через плече носили торбинку з харчами, а до пояса на ремінець прив’язували ще й порохівницю з порохом. Голови голили… та ще таку моду мали: чуприну носили, та таку, що на вухо намотували.

В одного козака був чуб завдовжки 5  см. А у другого – на 4  см довший. Як дізнатися, якої довжини був чуб у другого козака? (5  см та ще  4  см ) Чому ?  (Бо на 4  см довший.)

До 5  см + 4  см дорівнює 9  см.

Отже, чуб у другого козака завдовжки 9 см.

VІІІ. Підсумок уроку.

На уроці ми обчислювали …, креслили…..,  розв’язували …на різницеве порівняння.

- На скільки 9 більше від 5? (на 4)

- На скільки 5 менше від 9? (на 4)

 

У нашій школі учнів початкових класів приймають у козачата. Кожен козак повинен знати і виконувати заповіді козаків. По кожному з вас  будуть судити про все козацтво і народ наш.

Пам’ятайте! Честь і добре ім’я козака дорожчі за життя.

- Чи захочете, щоб і вас прийняли до козацького гурту?

Тоді урочисто пообіцяйте     Вивчати і сторію і традиції українського народу;

    Добре вчитися, щоб чесно і віддано служити Батьківщині.

А усім вам побажати

Хочеться добра.

Щоб жила і процвітала

Ваша вся см'я.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Захарченко Людмила Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 липня 2018
Переглядів
6303
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку