Урок "Різноманітність безхребетних тварин"

Про матеріал

Тема. Різноманітність безхребетних тварин

Мета. Узагальнити знання учнів про різноманітність безхребетних тварин, їх роль в природі та житті людини; довести необхідність їх охорони. Розвивати вміння аналізувати інформацію, узагальнювати, робити висновки; формувати життєві компетентності: загальнокультурну та екологічну грамотність, вміння працювати в групі, обробляти інформацію та обмінюватися нею. Виховувати бережливе ставлення до живої природи планети, формувати культуру спілкування

Перегляд файлу

Тема. Різноманітність безхребетних тварин

Мета.

Освітня. Узагальнити знання учнів про різноманітність безхребетних тварин, їх роль в природі та житті людини; довести необхідність їх охорони.

Розвиваюча. Розвивати вміння аналізувати інформацію, узагальнювати, робити висновки; формувати життєві компетентності: загальнокультурну та екологічну грамотність, вміння працювати в групі, обробляти інформацію та обмінюватися нею.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до живої природи планети, формувати культуру спілкування

Тип уроку. Контролю та корекції знань.

Форма уроку. Урок квест.

Місце уроку в навчальній темі. Заключний.

Матеріали та обладнання: роздатковий матеріал: конверти із завданнями та написами «Ви збилися з курсу»

Очікувані результати: учні застосовують знання про особливості будови, процесів життєдіяльності, різноманітність та значення безхребетних тварин для вирішення завдань.

ХІД УРОКУ

І. Організація та налаштування на діяльність

Доброго дня діти. Сьогодні на початку уроку я хочу вам побажати «попутнього вітру» та «7 футів під килем». Як ви гадаєте, чому? Вам доведеться зоорієнтуватися у «океані» знань, які ви засвоїли протягом теми «Безхребетні тварини», щоб використати їх під час уроку.

ІІ. Мотивація діяльності учнів.

Хто з вас знає, що таке гра-квест? Я пропоную вам квест «У пошуках таємного ходу». В подорож ви відправитеся на яхтах командами. Кожна команда має складатися з 5 осіб: хазяїн судна – бізнесмен, капітан, старпом, кок і лікар. Будь ласка об’єднайтеся в команди та оберіть собі ролі, зважте, що головний на кораблі – капітан. Він буде вести бортовий журнал, в якому відзначатиме результати вашої праці.

На моєму столі розкладені конверти з завданнями квесту. Ваша подорож буде вдалою лише, якщо кожен член команди докладе максимум зусиль, адже просування яхти залежить від спільного правильного рішення. Ви можете допомагати один одному, але капітан, має вказувати в журналі, хто потребував допомоги. Якщо ви зіб’єтеся з курсу, тобто якесь завдання команда виконає невірно, ви зможете продовжити подорож, скориставшись підказкою вчителя.

В кожному конверті крім завдання ви знайдете літеру. З літер вам потрібно буде скласти слово-ключ до дверей таємного ходу.

Тож «ВСІ НА БОРТ!»

ІІІ. Контроль та корекція знань.

 Учні отримують конверти «Попутнього вітру!». Конверт містить пояснювальну записку, листки із завданнями для кожного члену команди та написану на звороті пояснювальної записки літеру «Е». (Ключ до завдань: старпом – 12132, кок – 42322, капітан – 22343, лікар – 23342, бізнесмен – 12333; найбільше цифр – 2, отже наступний конверт №3; у решти команд інші номера варіантів правильних відповідей: №№5-8 і №№ 9-12).

 В разі невірного рішення команди отримують запитання підказку: «скільки стулок у мушлі мідії?» (2), «у назві якого головоногого молюска згадується цифра?» (восьминіг – 8), «як називається група виключно морських молюсків, які зовсім не мають черепашки» (безпанцирні – 11 літер).

 У конвертах №№2, 8, 11 містяться подальші інструкції, завдання та ще одна літера «Е».

(Ключ до завдання: старпом – хітин, кок – стегно, капітан – антени, лікар – трахеї, бізнесмен – імаго; наступний конверт – із зображенням комахи або комах)

 В разі невірного рішення команди отримують запитання підказку: «В саду старому під селом у них є свій аеродром. І літаки – за летом лет – везуть туди солодкий мед» (бджоли), «Ніс довгий, голос тонкий. Летить - кричить, сяде - мовчить. Царі його бояться, королі страшаться. Хто його вб'є, той свою кров проллє» (комар), «Хоч не олень – роги має, і не птиця, а літає. Чорний-чорний, а не крук, це малий, моторний…» (жук).

 У конвертах із зображенням згаданих комах учні знаходять подальші інструкції, завдання та літеру «Т». (Ключ: 22, для решти команд – інші числа).

 В разі невірного рішення команди отримують запитання підказку: «скільки пар вусиків у раків і скільки пар крил у бджіл?» (2 і 2), «скільки пар вусиків у метелика і скільки ходильних ніг у павукоподібних?» (1 і 8), «скільки пар крил у клопів і скільки пар ходильних ніг у метеликів?» (2 і 3).

 У конвертах №№ 22, 18 і 23 – наступне завдання та літера «Р». (Ключі: 5, а також - 8, 10).

Для того, щоб отримати наступні літери, учням потрібно дати відповіді на запитання (за вибором учнів, це може бути одне запитання і тоді доведеться відгадувати слово-ключ без однієї літери, або два запитання – і діти отримують останні дві літери: «Р» та «Х»; слово-ключ «ХРЕБЕТ»)

ІV. Підведення підсумків уроку

 Ось ви і досягли мети – квест пройдено! Вітаю! А на наступних уроках ми з вами таємним ходом відправимося до світу хребених тварин. Зараз попрошу капітанів оцінити роботу екіпажу та здати борт-журнали.

VІІ. Надання домашнього завдання.

 Поміркуйте, що ви знаєте про хребетних тварин? Що ви б хотіли дізнатися протягом наступної теми?

Зміст слайдів
Номер слайду 1

2. Пʼявки походять від малощетинкових червів. Особливості їх будови також свідчать про їх належність до типу Кільчасті черви. Проте для них, порівняно з іншими представниками цієї групи тварин, характерний прогресивний розвиток нервової системи, органів чуття, що забезпечують активний образ життя. Чому вони набули таких особливостей? 1. Вчені підрахували, що загальна довжина ходів дощових червів на 1 квадратний метр поверхні землі нерідко перевищує 1 км, а інколи сягає 8 км. Спираючись на наведені факти поясніть вплив діяльності дощових червів на особливості ґрунту? 3. У 30-х роках ХХ ст. вперше в історії світової науки під керівництвом радянського вченого Л. А. Зенкевича до Каспійського моря було переселено та акліматизовано біля 65 тисяч нереїд. Яке практичне значення мало це переселення? 4. Англійський натураліст Чарльз Дарвін писав «Досить сумнівно, щоб знайшлися ще інші тварини, які в історії земної кори заняли б таке вагоме місце». Що мав на увазі Чарльз Дарвін? 5. На межі біології та техники виникла біоніка. Вчені використали знання про особливості будови кільчастих червів, створивши внутрішні герметичні перегородки на підкодних човнах, морських судах, космічних станціях. А яке значення має сегментація тіла в житті кільчаків? 6. Маса тіла дощового червʼяка в лісі в середньому становить 0,51 г. Підрахуйте, яка загальна біомаса дощових червів припадає на 1 га (10000 м2) листяного лісу, якщо чисельність їх сягає біля 680 особин на 1 м2

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЗАВДАННЯ 1 Ваша подорож почалася вдало. Вітер попутній. Кожен член команди добросовісно виконує свої обовʼязки. Вирішить поставлені перед вами задачі. Випишіть номера вірних відповідей та підрахуйте, яка цифра у відповідях всієї команди зутрічається найчастіше. Наступне завдання ви знайдете в конверті з номером, що відповідає цій цифрі. ЕБІЗНЕСМЕНВам партнери запропонували розпочати нову справу з вирощування їстівних молюсків, в тому числі, устриць. Слід ретельно її обміркувати.І. До якої групи тварин належать устирці?1. Двостулкові молюски. 2. Головоногі молюски. 3. Черевоногі молюски. 4. Кишковопорожнинні.ІІ. Ким вони є за способом живлення?1. Всеїдна. 2. Фільтратор. 3. Хижак. 4. Паразит.ІІІ. Які відділи тіла є в цієї істоти?Голова, тулуб і нога. 2. Голова, тулуб, щупальця. 3. Тулуб і нога. 4. Голова і щупальця. IV. Природніми ворогами устриць є рапани. Хто це такі?1. Головоногі молюски. 2. Ракоподібні. 3. Черевоногі молюски. 4. Морські ссавці. V. Яку будову має мушля устриць?Складається з двох шарів, внутрішній шар – перламутровий. Складається з двох шарів, внутрішній шар – порцеляновий. Складається з трьох шарів, внутрішній шар – перламутровий. Складається з трьох шарів, внутрішній шар – порцеляновий. Вкажіть підряд номера правильних відповідей у вигляді пʼятизначного числа: ____________

Номер слайду 2

КАПІТАНВаша команда наполеливо працює над вирішенням різни ситуацій. Кожен в разі потреби звертається за порадоюІ. Допоможіть боцману впізнати корабельного червʼякаІІ. Кок попросив кулінарні чорнила, що одержують від тварини, яка належить до одного з восьминогами класу. Допоможіть йому, хто вам потрібен. Кальмар. 2. Каракатиця. 3. Наутилус. 4. УстриціІІІ. Ким за способом живлення є молюски конуси цікавить медика. Фільтратори. 2. Паразити. 3. Хижаки. 4. РослиноїдніIV. Бізнесмена цікавлять мідії. До якої групи організмів вони відносяться?Членистоногі. 2. Кишковопорожнинні. 3. Черевоногі молюски. 4. Двостулкові молюски. V. Смакуючи стравою з восьминога ви замислилися, чому у них кров синя.1. Містить гемоглобін з атомами Феруму. 2. містить гемоглобін з атомами Купруму.3. Містить гемоціанін з атомами Купруму. Містить гемоціанін з атомами Феруму. Вкажіть підряд номера правильних відповідей у вигляді пʼятизначного числа: ____________СТАРПОМПід час обстеження корабля, ви виявили у деревʼяному днищі вузькі глибокі ходи.І. Хто це зробив? Визначте винуватця.1. Корабельний червʼяк. 2. Корабельний деревоїд. 3. Корабельний свердлильник.ІІ. До якої групи тварин належить цей зловмисник?1. Головоногі молюски. 2. Двостулкові молюски. 3. Членистоногі. 4. Кільчасті черви.ІІІ. Як дихає ця тварина?1. Зябрами. 2. Шкірою. 3. Поверхнею тіла. 4. Легенями. IV. Як органи тварини отримують кисень?1. За участю замкненої кровоносної системи і серця.2. За участю замкненої кровоносної системи без серця.3. За участю незамкненої кровоносної системи і серця.4. За участю незамкненої кровоносної системи без серця. V. Яким чином згадана істота робить ходи в дереві?За допомогою кінцівок. 2. За допомогою ротового апарату. 3. За допомогою мушлі. Вкажіть підряд номера правильних відповідей у вигляді пʼятизначного числа: ____________1.2.3.

Номер слайду 3

ЛІКАРОдному із членів вашої команди стало зле. У нього виявилося утруднене дихання та заніміння кінцівок. Під час огляду пацієнта в його каюті на столику ви помітили гарну мушлю, якої раніше не бачили у товариша.І. Кому з представників тваринного царства належить ця мушля?1. Гребінцю. 2. Конусу. 3. Котушці. 4. ТридакніІІ. До якої групи тварин належить хазяїн мушлі?1. Двостулкові молюски. 2. Головоногі молюски. 3. Черевоногі молюски. 4. Паразитичні молюскиІІІ. Що собою являє ця мушля?Двошаровий захисний утвір, що утворений з органічних та неорганічних речовин. Двошаровийзовнішній скелет, що утворюється завдяки мантії. Тришаровий зовнішній скелет, що утворюється завдяки мантії. Тришаровий захисний утвір, що утворений з органічних речовин. IV. Як відбувається регуляція процесів в організмі тварини?За участю нервової системи дифузного типу. За участю нервової системи вузлового ланцюжкового типу. За участю нервової системи стовбурового типу. За участю нервової системи розкидано-вузлового типу. V. Яке відношення має мушля до стану здоровʼя вашого пацієнта?Його стан є наслідком пірнання на велику глибину за цією мушлею. Його вкусив господар мушлі. 3. Він випадково проковтнув подібну мушлю. Вкажіть підряд номера правильних відповідей у вигляді пʼятизначного числа: ____________КОКМорепродуктимають високу поживну цінність і є ідеальною їжею, за умови, що вони постачаються з чистої води. Вони є гарним джерелом білка, йоду, селену , фтору , містять велику кількість вітамінів групи B. Капітан замовив вам нову страву, але рецепт написанийнезнайомою мовою, проте є фото цієї страви.І. Який головний інгредієнт ви візьмете для страви?1. Равликів. 2. Устриці. 3. Гребінці. 4. Восьминогів.ІІ. До якої групи живих організмів належить ця істота?1. Черевоногі молюски. 2. Головоногі молюски. 3. Двостулкові молюски. 4. Кишковопорожнинні.ІІІ. Ким вона є за способом живлення. Всеїдна. 2. Фільтратор. 3. Хижак. 4. Паразит. IV. Де розташовані органи дихання у цієї тварини?1. У вторинній порожнині. 2. У мантійній порожнині.3. В навколосерцевій сумці. 4. В грудній порожниніV. Яке відношення до цих тварин має тертка?1. Зубчастий покрив на кінцях щупалець. 2. Зубчастий покрив язика. 3. Зубчастий покрив, що вистеляє шлунок. Вкажіть підряд номера правильних відповідей у вигляді пʼятизначного числа: ____________

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЗАВДАННЯ 2 Вам вдалося зʼясувати координати острова, на якому він знаходиться, ви продовжили подорож та потрапили в шторм. Але ось знову засяяло сонце і дме попутній вітер. Виконайте наступне завдання - розвʼжіть кросворди, у виділених стовпчиках прочитайте терміни. Подумайте, що обʼєднує ці терміни. Розгляньте малюнки на конвертах, та виберіть конверт із зображенням, яке на вашу думку відповідає правильній відповіді. Е

Номер слайду 2

Запитання до кросворду1. Представник кишковопорожнинних, зобржажений на малюнку.2. Кубомедуза, отрута якої у 100 разів токсичніша, ніж у кобри.3. Група кишковопорожнинних, найзагальнішими ознаками яких є життєві форми поліпа і медузи.4. Кишковопорожнинні за способом живлення.5. М'язовий виріст внутрішньої сторони парасольки медузи гідроїдних.6. Група жалких, у яких медуза має радіальну чотирипроменеву симетрію та товстий шар . ЛІКАРВаш пасажир занедужав після прогулянки палубою у шторм. Ви оглянули його і швидко виявили проблему. В якому органі виник запальний процес. Відповідь криється у виділеному стовпчику кросворда.

Номер слайду 3

Запитання до кросворду1. Клітини ентодерми кишковопорожнинних, що беруть участь в процесі травлення.2. Кораловий острів.3. М'язовий виріст внутрішньої сторони парасольки медузи у гідроїдних.4. Неклітинний шар, розташований між ектодермою та ентодермою в тілі кишковопорожнинних.5. Представник кишковопорожнинних, зображений на малюнку.6. Група кишковопорожнинних тварин, у яких відсутні жалкі клітини та наявна здатність до біосвітіння. КОКВаш пасажир замовив чергову незвичну страву, на цей раз - із жаб. Що потрібно взяти, щоб успішно виконати замовлення? Щоб дізнатися - розвʼяжіть кросворд, відповідь ви побачите у виділеному стовпчику.

Номер слайду 4

Запитання до кросворду1. Представник кишковопорожнинних, зображений на малюнку.2. Вид руху, характерний для медуз.3. Зовнішній шар клітин тіла кишковопорожнинних.4. Група жалких тварин, у життєвому циклі яких наявна стадія медузи, яка чергується зі стадією поліпа.5. Середовище існування кишковопорожнинних.6. Група жалких тварин, у яких медуза має радіальну чотирипроменеву симетрію та товстий шар мезоглеї. КАПІТАНПісля шторму у вас виникли невеликі проблеми. Зʼясуйте, що вийшло із ладу. Відповідь криється у стовпчику кросворду.

Номер слайду 5

Запитання до кросворду1. Представник кишковопорожнинних, зображений на малюнку.2. Життєва форма Кнідарій, пристосована до рухливого способу життя.3. Симетрія тіла у кишковопорожнинних.4. Група жалких тварин, у яких медуза має м'язовий виріст внутрішньої сторони парасольки.5. Дрібні клітини тіла кишковопорожнинних, що забезпечують процес регенерації. БІЗНЕСМЕНВідлежуючись під час недуги, ви читали журнал «Навколо світу». В одній із статей натрапили на незнайомий термін. Що це за термін? Він захований у виділеному стовпчику кросворда.

Номер слайду 6

Запитання до кросворду1. Представник кишковопорожнинних, зображений на малюнку.2. Частина тіла поліпа, за допомогою якої він прикріплюється до поверхні субстрату.3. Група жалких, у яких медузи сидячі і прикріплються до субстрату стебловидним виростом на зовнішній поверхні купола.4. Порожнина тіла у Кнідарій.5. Внутрішній шар клітин у кишковопорожнинних. СТАРПОМПід час шторму на палубу яхти нанесло чимало уривків водоростей, серед яких ви натрапили на «шкуру» морського довгожителя, що надійно захищає господаря від ворогів. Що надає їй міцності? Відповідь криється у виділеному стовпчику кросворда.

Перегляд файлу

ЗАВДАННЯ 3

 

 

Ви на вірному шляху і наближаєтеся до потрібного острова. А ось наступне завдання: випишіть номера правильних тверджень та порахуйте, скільки цифр 2 серед правильних відповідей у всієї команди. Число, яке ви отримаєте – це номер на конверті з наступним завданням.

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОК

 

Цього разу ви взялися приготувати омара.

Користуючись приведеною нижче інформацією, знайдіть особливості, характерні для цієї тварини. Випишіть номера правильних тверджень. Порахуйте скільки раз серед них зустрічається цифра 2.

1. Представник:

1 Ракоподібних

2 Павукоподібних

3 Комах

2. Ділення тіла на відділи:

1 Складається з головогрудей і черевця.

2 Тіло поділене на голову, груди, черевце.

3 Головогруди і черевце зливаються.

3. Особливості покривів тіла

1. Містять солі Кальцію

2. Хітинова кутикула з воскоподібною плівкою.

3. Кутикула, що містить хітин

4. Наявність вусиків на голові:

1. Вусиків дві пари: довгі і короткі.

2. Одна пара вусиків.

3. Не мають вусиків.

5. Кількість ніг.

1 Чотири пари ніг.

2 Пʼять і більше пар ніг.

3 Три пари ніг.

6. Ротові органи.

1 Верхня гу­ба, дві пари щелеп і нижня губа.

2 Пара хеліцер і пара педипальп.

3 Пристосовані до подріб­нення їжі. Складаються з пари верхніх щелеп, двох пар  нижніх щелеп і трьох пар ногощелеп.

7. Харчування.:

1 Всеїдні. Можуть поїдати падло.

2 Харчуються рослинами.

3 Хижаки. Харчуються виключно живою здобиччю.

8. Особливості травлення.

1 Попереднє перетворення їжі відбувається поза ор­ганізмом.

2. Їжа перетворюється в шлунку, що має хітинові зубці.

3. Шлунок,  складається із двох відділів. В більшомуїжа перетворюється, в меншому проціджується, через пластинки з волосками.

9. Органи дихання.

1. Зябра.

2. Трахеї.

3. Леге­неві мішки і два пучки трахей.

10. Органи виділення.

1. Мальпігієві судини.

2. Зелені залози.

3. Нирки.

11. Органи  чуття.

1. Волоски на ногощупальцях.

2. Довгі вусики.

3. Пара щупиків на голові.

12. Органи зору.

1. Пара складних фасеточних очей з мозаїчним зо­ром.

2. Кілька пар простих очей.

3. Складні та прості очі.

13. Характер добової активності. 

1. Активні в світлий час доби. 

2. Проявляють активність в вечірні години. 

3. Ведуть нічний спосіб життя. 

14. Тип розвитку. 

1. Прямий, протікає без перетворення.

2. Непрямий, протікає з повним перетворенням.

3. Непрямий, протікає з неповним перетворенням.

15. Роль в природі та в житті людини     .

1. З'їдаючи листя, пошкоджує дерева. 

2. Обмежує чисельність мух, комарів та інших комах

3. Виконує роль прибиральника, є цінним харчовим продуктом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІКАР

 

Один з членів команди поскаржився на незрозумілий висип на шкірі та свербіння. Оглянувши пацієнта, ви відмітили, що це укуси клопа постільного.

Користуючись приведеною нижче інформацією, знайдіть особливості, характерні для цієї тварини. Випишіть номера правильних тверджень. Порахуйте скільки раз серед них зустрічається цифра 2.

1. Представник:

1. Ракоподібних

2. Павукоподібних

3. Комах

2. Ділення тіла на відділи:

1. Тіло поділене на голову, груди, черевце.

2. Складається з головогрудей і черевця.

3. Головогруди і черевце зливаються.

3. Особливості покривів тіла

1. Містять солі Кальцію

2. Хітинова кутикула з воскоподібною плівкою.

3. Кутикула, що містить хітин

4. Наявність вусиків на голові:

1. Дві пари вусиків: довгі і короткі.

2. Одна пара вусиків.

3. Вусиків не мають.

5. Кількість ніг.

1. Чотири пари ніг.

2. Пʼять і більше пар ніг.

3. Три пари ніг.

6. Ротові органи.

1. Колючо-сисний ротовий апарат.

2. Пара хеліцер і пара педипальп.

3. Пристосовані до подріб­нення їжі. Складаються з пари верхніх щелеп, двох пар  нижніх щелеп і трьох пар ногощелеп.

7. Харчування.:

1. Всеїдні. Можуть поїдати падло.

2. Харчуються кровʼю.

3. Хижаки. Харчуються виключно живою здобиччю.

8. Особливості травлення.

1. Попереднє перетворення їжі відбувається поза ор­ганізмом.

2. Їжа перетворюється в шлунку.

3. Шлунок,  складається із двох відділів. В більшомуїжа перетворюється, в меншому проціджується, через пластинки з волосками.

9. Органи дихання.

1. Зябра.

2. Трахеї.

3. Леге­неві мішки і два пучки трахей.

10. Органи виділення.

1. Мальпігієві судини.

2. Зелені залози.

3. Нирки.

11. Органи  чуття.

1. Волоски на ногощупальцях.

2. Довгі вусики.

3. Пара антен на голові.

12. Органи зору.

1. Пара складних фасеточних очей з мозаїчним зо­ром.

2. Кілька пар простих очей.

3. Тепловізорні очі.

13. Характер добової активності. 

1. Активні в світлий час доби. 

2. Проявляють активність в вечірні години. 

3. Ведуть нічний спосіб життя. 

14. Тип розвитку. 

1. Прямий, протікає без перетворення.

2. Непрямий, протікає з повним перетворенням.

3. Непрямий, протікає з неповним перетворенням.

15. Роль в природі та в житті людини     .

1. Викликає алергічні реакції, переносить збудників захворювань. 

2. Обмежує чисельність мух, комарів та інших комах

3. Є цінним харчовим продуктом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БІЗНЕСМЕН

 

Вам зателефонував старий знайомий і запропонував придбати пасіку. Розведення бджіл – вигідна справа переконував він.

Користуючись приведеною нижче інформацією, знайдіть особливості, характерні для цієї тварини. Випишіть номера правильних тверджень. Порахуйте скільки раз серед них зустрічається цифра 2.

1. Представник:

1. Ракоподібних

2. Комах

3. Павукоподібних

2. Ділення тіла на відділи:

1. Тіло поділене на голову, груди, черевце.

2. Складається з головогрудей і черевця.

3. Головогруди і черевце зливаються.

3. Особливості покривів тіла

1. Містять солі Кальцію

2. Хітинова кутикула з воскоподібною плівкою.

3. Кутикула, що містить хітин.

4. Наявність вусиків на голові:

1. Дві пари вусиків: довгі і короткі.

2. Вусиків не мають.

3. Одна пара вусиків.

5. Кількість ніг.

1. Три пари ніг.

2. Десять і більше пар ніг.

3. Чотири пари ніг.

6. Ротові органи.

1. Сисний ротовий апарат.

2. Гризучо-лижучий ротовий апарат

3. Пристосовані до подріб­нення їжі. Складаються з пари верхніх щелеп, двох пар  нижніх щелеп і трьох пар ногощелеп.

7. Харчування.:

1. Живляться нектаром, пилком.

2. Харчуються рослинами.

3. Хижаки. Харчуються виключно живою здобиччю.

8. Особливості травлення.

1. Їжа перетворюється в шлунку.

2. Попереднє перетворення їжі відбувається поза ор­ганізмом.

3. Шлунок,  складається із двох відділів. В більшомуїжа перетворюється, в меншому проціджується, через пластинки з волосками.

9. Органи дихання.

1. Зябра.

2. Леге­неві мішки і два пучки трахей.

3. Трахеї.

10. Органи виділення.

1. Зелені залози.

2. Мальпігієві судини.

3. Нирки.

11. Органи  чуття.

1. Волоски на ногощупальцях.

2. Довгі вусики.

3. Пара антен на голові.

12. Органи зору.

1. Пара складних фасеточних очей з мозаїчним зо­ром.

2. Кілька пар простих очей.

3. Складні та прості очі.

13. Характер добової активності. 

1. Активні в світлий час доби. 

2. Проявляють активність в вечірні години. 

3. Ведуть нічний спосіб життя. 

14. Тип розвитку. 

1. Прямий, протікає без перетворення.

2. Непрямий, протікає з неповним перетворенням.

3. Непрямий, протікає з повним перетворенням

15. Роль в природі та в житті людини     .

1. Виконує роль прибиральника, є цінним харчовим продуктом. 

2. Обмежує чисельність мух, комарів та інших комах.

3. Запилює квіткові рослини, свійська комаха.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАПІТАН

 

Ви працювали в каюті, коли почули здивований вигук лікаря «Вітрильник!» Лікар знайшовся в кают-компанії, він з цікавістю розглядав чималого метилика.

Користуючись приведеною нижче інформацією, знайдіть особливості, характерні для цієї тварини. Випишіть номера правильних тверджень. Порахуйте скільки раз серед них зустрічається цифра 2..

1. Представник:

1. Ракоподібних

2. Павукоподібних

3. Комах

2. Ділення тіла на відділи:

1. Тіло поділене на голову, груди, черевце.

2. Головогруди і черевце зливаються.

3. Складається з головогрудей і черевця.

3. Особливості покривів тіла

1. Містять солі Кальцію

2. Хітинова кутикула з воскоподібною плівкою.

3. Кутикула, що містить хітин.

4. Наявність вусиків на голові:

1. Дві пари вусиків: довгі і короткі.

2. Одна пара вусиків.

3. Вусиків не мають.

5. Кількість ніг.

1. Чотири пари ніг.

2. Десять і більше пар ніг.

3. Три пари ніг.

6. Ротові органи.

1. Сисний ротовий апарат.

2. Гризучо-лижучий ротовий апарат

3. Пристосовані до подріб­нення їжі. Складаються з пари верхніх щелеп, двох пар  нижніх щелеп і трьох пар ногощелеп.

7. Харчування.:

1. Хижаки. Харчуються виключно живою здобиччю.

2. Харчуються рослинами.

3. Живляться нектаром.

8. Особливості травлення.

1. Попереднє перетворення їжі відбувається поза ор­ганізмом.

2. Їжа перетворюється в шлунку.

3. Шлунок,  складається із двох відділів. В більшомуїжа перетворюється, в меншому проціджується, через пластинки з волосками.

9. Органи дихання.

1. Зябра.

2. Трахеї.

3. Леге­неві мішки і два пучки трахей.

10. Органи виділення.

1. Мальпігієві судини.

2. Зелені залози.

3. Нирки.

11. Органи  чуття.

1. Волоски на ногощупальцях.

2. Довгі вусики.

3. Антени.

12. Органи зору.

1. Пара складних фасеточних очей з мозаїчним зо­ром.

2. Кілька пар простих очей.

3. Складні та прості очі.

13. Характер добової активності. 

1. Активні в світлий час доби. 

2. Проявляють активність в вечірні години. 

3. Ведуть нічний спосіб життя. 

14. Тип розвитку. 

1. Прямий, протікає без перетворення.

2. Непрямий, протікає з повним перетворенням.

3. Непрямий, протікає з неповним перетворенням.

15. Роль в природі та в житті людини     .

1. Запилює квіткові рослини. 

2. Обмежує чисельність мух, комарів та інших комах

3. Виконує роль прибиральника, є цінним харчовим продуктом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАРПОМ

 

Під час ревізії запасу провіанту, ви помітили павутиння у вентеляції.

Користуючись приведеною нижче інформацією, знайдіть особливості, характерні для тварини, що стала причиною вашого незадоволення порядком на кораблі. Випишіть номера правильних тверджень. Порахуйте скільки раз серед них зустрічається цифра 2.

1. Представник:

1. Ракоподібних

2. Павукоподібних

3. Комах

2. Ділення тіла на відділи:

1. Тіло поділене на голову, груди, черевце.

2. Складається з головогрудей і черевця.

3. Головогруди зливаються з черевцем.

3. Особливості покривів тіла

1. Містять солі Кальцію

2. Хітинова кутикула з воскоподібною плівкою.

3. Кутикула, що містить хітин.

4. Наявність вусиків на голові:

1. Дві пари вусиків: довгі і короткі.

2. Одна пара вусиків.

3. Вусиків не мають.

5. Кількість ніг.

1. Чотири пари ніг.

2. Десять і більше пар ніг.

3. Три пари ніг.

6. Ротові органи.

1. Сисний ротовий апарат.

2. Гризучо-лижучий ротовий апарат

3. Пара хеліцер і пара педипальп.

7. Харчування.:

1. Всеїдні. Можуть поїдати падло.

2. Харчуються рослинами.

3. Хижаки. Харчуються виключно живою здобиччю.

8. Особливості травлення.

1. Попереднє перетворення їжі відбувається поза ор­ганізмом.

2. Їжа перетворюється в шлунку.

3. Шлунок,  складається із двох відділів. В більшомуїжа перетворюється, в меншому проціджується, через пластинки з волосками.

9. Органи дихання.

1. Зябра.

2. Трахеї.

3. Леге­неві мішки і два пучки трахей.

10. Органи виділення.

1. Мальпігієві судини.

2. Зелені залози.

3. Нирки.

11. Органи  чуття.

1. Волоски на ногощупальцях.

2. Довгі вусики.

3. Пара щупиків на голові.

12. Органи зору.

1. Пара складних фасеточних очей з мозаїчним зо­ром.

2. Кілька пар простих очей.

3. Складні та прості очі.

13. Характер добової активності. 

1. Активні в світлий час доби. 

2. Проявляють активність в вечірні години. 

3. Ведуть нічний спосіб життя. 

14. Тип розвитку. 

1. Прямий, протікає без перетворення.

2. Непрямий, протікає з повним перетворенням.

3. Непрямий, протікає з неповним перетворенням.

15. Роль в природі та в житті людини     .

1. Запилює квіткові рослини, свійська комаха. 

2. Обмежує чисельність мух, комарів та інших комах.

3. Виконує роль прибиральника, є цінним харчовим продуктом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

БІЗНЕСМЕНВаше завдання уникнути небезпеки. Розгляньте зображення та встановіть, що їх повʼязує. Яке зображення зайве? 12345 ЗАВДАННЯ 4 Ось, нарешті на горизонті зʼявився омріяний острів. Але його оточують небезпечні рифи. Ваше завдання - знайти безпечний прохід до острова. В запропонованих завдання визначте номера малюнків, які на вашу думку зайві. Знайдіть суму цифр всіх відповідей. Це ваш шлях до острова. Обміняйте правильну відповідь на наступні літери ключа у вчителя. Р

Номер слайду 2

ЛІКАРДопоможіть капітану уникнути небезпеки. Розгляньте зображення та встановіть, що їх повʼязує. Яке зображення зайве?СТАРПОМДопоможіть капітану уникнути небезпеки. Розгляньте зображення та встановіть, що їх повʼязує. Яке зображення зайве? 1234532415

Номер слайду 3

БІЗНЕСМЕНДопоможіть капітану уникнути небезпеки. Розгляньте зображення та встановіть, що їх повʼязує. Яке зображення зайве?КОКДопоможіть капітану уникнути небезпеки. Розгляньте зображення та встановіть, що їх повʼязує. Яке зображення зайве? 1234514235

zip
Додано
7 липня 2018
Переглядів
4591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку