Тема: Різноманітність культурних рослин. Закріплення вивчених випадків додавання і віднімання дво- і трицифрових чисел. Розв'язування рівнянь. розв'язування задач.
Мета:
Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, проектор, ноутбук, колекція насіння, задача, інструкційні картки.
Тип уроку: інтеграція природознавства з математикою.
Хід уроку
I. Організаційний момент
1.1 Привітання з учителями
1.2 Вправа на концентрацію уваги (слайд 1)
Заплющіть очі. Почуйте найголосніший звук. Зосередьтеся на ньому. Знайдіть в класі чи за його межами найтихіший звук. Переключіть увагу знову на найголосніший, далі на другий звук. Поверніться до першого звука, до другого. А тепер почуйте 2 звуки одночасно.
Розплющіть очі.
ІІ. Хвилинка синоптика
2.1 Робота з календарем погоди (слайд 2)
Яка пора року настала? (Зима)
Який сьогодні місяць? (Грудень)
Яке число? (21)
День тижня? (п'ятниця)
Яка температура повітря? (10 °С)
Який стан неба? (хмарно, ясно чи похмуро)
Чи є вітер?
Чи є опади? Які?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
3.1 Загадка
Відгадайте загадку:
Що воно таке: дихає, росте,
Живиться, розмножується,
Але не ходить? (Рослина).
3.2 Усний рахунок з запитаннями (слайд 3)
Пригадаємо дещо про рослини, але, щоб відкрити запитання, потрібно розв'язати приклади.
150 + 210 = 360
До якої природи належать рослини?
440 – 60 = 380
Назвіть ознаки рослини, як живого організму.
990 – 790 = 200
Що б трапилося, якби рослини зникли?
530 + 310 = 840
Чому рослини називають зеленими легенями планети?
ІV. Повідомлення теми уроку (слайд 4)
Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над темою «Рослини» і розширимо уявлення про культурні рослини, їх групи, значення. Але зробимо це ще й за допомогою математики.
V. Мотивація навчальної діяльності (слайд 5)
А щоб нам було цікавіше, ми заглянемо з нашої школи у 4 сектори, кожен з яких і містить потрібну нам інформацію.
VІ. Робота над темою уроку
6.1 Робота з малюнками (слайд 6)
Розгляньте малюнки. Назвіть рослини, зображені на цих малюнках.
Об’єднайте їх у 4 групи так, як вважаєте правильним. Поясніть свій вибір.
6.2 Постановка проблемного питання
Як ви вважаєте, як саме можна назвати ці групи рослин? Хто їх вирощує і де?
6.3 Розповідь вчителя (слайд 6)
Групи, у які ви об'єднали рослини, мають певні назви. Кожна з цих рослин належить до культурних рослин, тобто таких, які вирощує людина для своїх потреб на городах, у садах чи на полі.
Ось так правильно вони повинні бути об'єднані.
Погляньте на них ще раз і назвіть групи ті, які знаєте і бачите перед собою.
1 група – зернові рослини.
2 група – технічні рослини.
3 група – овочеві.
4 група – плодово-ягідні.
Фізкультхвилинка
Перед тим, як дізнатися детально про кожну групу, трішки відпочинимо.
6.4 Робота з підручником в парах
Зараз ви попрацюєте в парах.
Знайдіть завдання відповідно до інструкційної картки, яку ви отримали. Прочитайте про свою групу культурних рослин. Будьте готові про них розповісти.
6.5 Виступ І групи (слайд 6 – ще раз клікнути)
Назвіть, про яку групу культурних рослин ви читали. Що про неї дізналися?
6.6 Побудова прямокутника (слайд 7)
Де сіють зернові культури?
У формі якої фігури зазвичай засіяні поля?
Побудуйте прямокутник у зошиті з математики зі сторонами 4 см і 6 см. позначте його вершини великими латинськими літерами.
6.7 Виступ ІІ групи (слайд 8)
Назвіть, про яку групу культурних рослин ви читали. Розкажіть про них.
6.8 Перегляд відеозапису про технічні культури (слайд 9)
Ми зараз переглянемо відеозапис про технічні культури. Ой! Але він заблокований. Щоб його розблокувати, треба розшифрувати код у вигляді прикладу.
470 + 235 = 705
А тепер можемо переглянути відео.
6.9 Виступи ІІІ та ІV груп (слайд 10)
6.10 Задача (за часом)
Послухайте задачу. Про що в ній розповідається?
З 1 саду зібрали 136 кг яблук, а з другого – х кг яблук. Скільки кілограмів яблук зібрали з 2 саду, якщо з двох садів разом було зібрано 564 кг яблук?
Послухайте задачу ще раз.
Скільки кілограмів яблук зібрали з 1 саду?
Що відомо про другий сад?
Що ще сказано в задачі?
Про що потрібно дізнатися? Прочитайте запитання.
Розв'яжемо задачу за допомогою рівняння.
Що в нас позначено х?
Запишемо: х кг – яблук зібрали з 2 саду.
Якщо з першого саду зібрали 136 кг яблук, з другого х, а разом 564 кг яблук, то яке ми можемо скласти рівняння?
Запишіть рівняння:
136 + х = 564
х = 564 – 136
х = 428
136 + 428 = 564
564 = 564
Відповідь: 428 кг яблук зібрали з 2 саду.
VІІ. Узагальнення і систематизація знань
7.1 Робота з колекцією насіння (слайд 11)
Але жодна рослина не виросте, якщо її не посадити чи посіяти. А щоб посіяти потрібне насіння, треба знати, як воно виглядає.
У вас на партах лежить колекція насіння. Розгляньте їх. Яким рослинам належить кожна насінина? До якої групи віднесемо цю рослину? Як її використовують?
VІІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
8.1 Прийом «Самореклама» (слайд 12)
Кожна рослина, про яку ми говорили, нам потрібна. Але, щоб ми їх запам'ятали і захотіли вживати та використовувати, спробуйте її прорекламувати. Оберіть собі одну з рослин та зробіть рекламу від її імені.
8.2 Оцінювання діяльності учнів
ІХ. Домашнє завдання (слайд 13)
С. 94-96.
Знайти інформацію про будь-яку культурну рослину: де росте, куди використовують, для чого призначена.
Інструкційна картка
Група «Зернові культури»
Інструкційна картка
Група «Технічні культури»
Інструкційна картка
Група «Овочеві культури»
Інструкційна картка
Група «Плодово-ягідні культури»
З 1 саду зібрали 136 кг яблук, а з другого – х кг яблук. Скільки кілограмів яблук зібрали з 2 саду, якщо з двох садів разом було зібрано 564 кг яблук?