Урок. Різноманітність молюсків.

Про матеріал

Мета:

Освітня: систематизувати і узагальнити знання про будову та особливості процесів життєдіяльності молюсків; закріпити поняття: мантія,мантійна порожнина; повторити,як утворюється черепашка та перлини; закріпити вміння визначати види молюсків за виглядом їх черепашок;

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні об'єкти між собою, уміння аналізувати і робити відповідні висновки; розвивати спостережливість, пам'ять, мову, логічне мислення; продовжувати розвивати вміння працювати в групах, здійснювати самоперевірку;

Виховна: продовжувати виховувати екологічне мислення, любов та бережливе ставлення до природи рідного краю.

Перегляд файлу

Урок. Різноманітність молюсків.

Мета:

Освітня: систематизувати і узагальнити знання про будову та особливості процесів життєдіяльності молюсків; закріпити поняття: мантія,мантійна порожнина; повторити,як утворюється черепашка та перлини; закріпити вміння визначати види молюсків за виглядом їх черепашок;

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні об’єкти між собою, уміння аналізувати і робити відповідні висновки; розвивати спостережливість, пам’ять, мову,  логічне мислення;  продовжувати розвивати вміння працювати в групах, здійснювати самоперевірку;

Виховна: продовжувати виховувати екологічне мислення,  любов та бережливе ставлення до природи рідного краю.

Тип уроку. Узагальнення, контролю й корекції знань учнів;

Основні поняття та терміни: двостулкові, черевоногі, головоногі, лопатоногі, панцирні.

Міжпредметні зв ́язки: біологія рослин, географія, історія.
Матеріали та обладнання: малюнки, тести,таблиці, проектор, презентація «Різноманітність молюсків» , відео «Удивительный мир молюсков»

Хід уроку:

І. Організаційний момент:

перевірка та запис відсутніх учнів, запис уроку;

ІІ. Актуалізація опорних знань:

А) Фронтальна бесіда:

  • Які середовища освоїли молюски?
  • Чи всі вони однакові , незалежно від того де вони мешкають?
  • На які класи поділяється тип?
  • Що спільного в будові представників різних класів?
  • З яких відділів складається тіло молюсків?
  • Чим вкритий їх тулуб?
  • Що таке мантійна порожнина?
  • Чим вона заповнена?
  • Як пересувається двостулковий молюск?
  • Де розміщуються зябра, тулуб і внутрішні органи молюска?
  • Наведіть приклади морських і прісноводних молюсків?
  • Який розвиток молюсків?
  • Якого типу нервова система?
  • Чим представлені органи виділення?
  • Якого типу система травлення?
  • Які особливості системи кровообігу та травлення?

Б) Презентація з теми на великому екрані;(додаток) http://uchkollektorsar.ru/gallery/cab/bio/info/6287/02_40.gif

В) Цікаві факти (випереджаюче д\з)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:

Повідомлення теми мети та завдань уроку.

Ми завершили вивчення теми тип Молюски і вже тепер точно знаємо, що МОЛЮСКИ – це  одна з найбільш організованих і водночас найчисленніших груп безхребетних тварин.

  Сьогодні ми маємо підсумувати все вивчене з теми «Молюски» і визначити за допомогою двох способів рівень ваших досягнень. Одна  частина класу(2\3)  на тестових листочках, що лежать на партах, а  друга (1\3) частина на комп’ютерах.

ІV. Перевірка навчальних досягнень:

- Одна  частина класу має заздалегідь приготовлені листочки з тестовими завданнями ( додаток);

 - Друга частина класу пересідає за комп’ютери, на яких встановлена програма  «май тест»;

V. Осмислення вивченого:

- взаємоперевірка тих робіт хто працював за партами

Фізультхвилинка  для очей

VІ. Закріплення вивченого:

 Відео перегляд « Удивительный мир молюсков»

VІІ. Підведення підсумків уроку:

  1.  Виставлення (додаючи балики за роботу на уроці) оцінок в щоденники;
  2. Д./З.:    - повторити параграф 28-29;

- підготувати повідомлення про річкового рака;

- в друк. Зошиті ст.. 42-43 заповнити;

Додаток №1

Тестові завдання І варіант Тип Молюски

  1. За загальною будовою молюски мають тіло:

А несегментоване, вторинно-порожнинне

Б несегментоване, первинно-порожнинне

В сегментоване, вторинно-порожнинне

Г сегментоване, первинно-порожнинне

  1. Порожнина тіла молюсків:

А суцільна                         В відсутня

Б має вигляд окремих мішків

  1. Кровоносна система, в якій кров із судин потрапляє до порожнини тіла:

А замкнена                        В такої системи не існує

Б незамкнена

  1. Органи виділення молюсків представлені:

А протонефридіями          В всією поверхнею тіла

Б нирками                          Г метанефридіями

  1. Центральна нервова система молюсків представлена:

А нервовим вузлом і повздовжніми нервовими стовбурами

Б надглотковим нервовим вузлом,надглотковим стовбуром,черевним нервовим ланцюжком

В розкиданими по тілу вузлами   

Г центральна нервова система   відсутня

  1. У більшості черевоногих молюсків:

А серце двокамерне           В серце однокамерне

Б серце трикамерне            Г серце чотирикамерне

  1. У черевоногих молюсків органами дихання є:

А зябра                                В легені

Б поверхня тіла                  Г трахеї

  1. Для більшості черевоногих характерним є розвиток:

А прямий                            В з повним перетворенням

Б непрямий                         Г з неповним перетворенням

  1. Запліднення у черевоногих відбувається:

А зовнішнє,у воді              В внутрішнє

Б зовнішнє,у середовищі іншого організму

  1. Представники класу Черевоногі:

А голий слизун                  Г виноградний слимак

Б тридакна велетенська    Д дрейсена

В ставковик великий         Е перлівниця

Додаток № 2

Тестові завдання ІІ варіант Тип Молюски

  1. Мантійна порожнина молюсків:

        А сполучена отворами з навколишнім середовищем

        Б такої порожнини не існує   

        В не сполучена з навколишнім середовищем

  1. Проміжки між внутрішніми органами заповнені:

А повітрям         В сполучною тканиною паренхімою

Б рідиною          Г проміжки між органами відсутні

  1. Черепашка молюсків в основному складається  з:

А целюлози        В кремнезему

Б вапна і рогоподібної речовини     Г хітину

  1. Кров надходить у серце по:

А венах                В капілярах

Б артеріях            Г аорті

  1. За способом добування їжі в дорослому стані двостулкові:

А паразити           В фільтратори

Б хижаки              Г хемосинтетики

  1. Відділи тіла двостулкових:

А тулуб,нога         В голова,тулуб,хвіст

Б голова,тулуб, ноги  Г не мають розподілу

  1. Органи дихання двостулкових:

А легені                  В зябра

Б трахеї                   Г поверхня тіла

  1. Серце двостулкових:

А трикамерне         В двокамерне

Б однокамерне        Г чотирьохкамерне

  1. Запліднення у двостулкових відбувається:

А у мантійній порожнині самиць    Г в інших органах

Б в зовнішньому середовищі

  1. Представники класу Двостулкові:

А жабурниця (беззубка)  Г вустриця

Б мідія                               Д котушка

В ропана

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
21 липня 2018
Переглядів
2069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку